ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1402 {زمان و شرایط}


وزارت علوم هر ساله برای جذب نیروی انسانی خود آزمونی برگزار می نماید و متقاضیان باید برای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم باید در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org اقدام نمایند. اگر قصد شرکت در آزمون استخدامی وزارت علوم در سال 1402 را دارید و می خواهید از زمان و شرایط این آزمون مطلع گردید تا انتهای مقاله همراه باشید. همچنین برای دریافت جدیدترین اطلاعیه های این آزمون می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307  در ارتباط باشید.

ثبت نام و مراحل برگزاری آزمون وزارت علوم زیر نظر سازمان سنجش برگزار می گردد. این سازمان هر ساله قبل از ثبت نام با انتشار اطلاعیه ای جزئیات ثبت نام را اعلام می نماید.

در سال گذشته ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم در خرداد ماه برگزار گردید و به مدت 5 روز افراد متقاضی می توانستند برای ثبت نام اقدام نماید. همچنین این زمان برای افرادی که از آزمون به دلایل مختلفی جا مانده بودند تمدید گردید. 

در سال جاری هنوز زمان دقیق ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم مشخص نشده است و به محض انتشار اطلاعیه سازمان سنجش، این مقاله به روز خواهد شد.

برای اطلاع از استخدام شرکت پالایش نفت لاوان بر روی لینک کلیک نمایید.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم  1402

افرادی که داوطلب شرکت در آزمون وزارت علوم می باشند باید قبل از ثبت نام دفترچه آزمون را مطالعه کرده و از شرایط ثبت نام مطلع گردند و در صورتی که شرایط لازم برای ثبت نام را داشته باشند، برای ثبت نام اقدام نماید. وزارت علوم مانند تمامی ارگان های دیگر دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که شرایط اختصاصی با توجه به هر رشته مجزا بوده و در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم  مشخص شده است.

شرایط ثبت نام آزمون برای سال جاری به محض انتشار دفترچه مشخص می گردد ولی با توجه به سال های گذشته برخی از مهمترین شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم به شرح زیر می باشد:

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم  1402

🔵 فرد متقاضی باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
🔵 داوطلب باید اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی کشور را داشته باشد.
🔵 باید معتقد به قوانین جمهوری اسلامی باشد.
🔵 فرد باید با توجه به شغل انتخابی خود ، دارای سلامت جسمی و روحی مناسب باشد.
🔵 برای افراد لیسانس حداکثر سن تعریف شده 35 سال و برای متقاضیان با مدرک کارشناسی ارشد حداکثر 40 سال و برای دارندگان مدرک دکتری حداکثر سن 45 سال در نظر گرفته شده است.
🔵 فرد متقاضی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم  نباید به هیچ گونه مواد مخدری اعتیاد داشته باشد.
🔵 از استخدام در ارگان های دولتی محروم نشده باشد.
🔵 وضعیت پایان خدمت آقایان مشخص شده باشد و کارت پایان خدمت و یا معافیت الزامی است.
🔵 دارای سابقه کیفری و جزایی و یا حتی فساد اخلاقی نباشد.

 

🔵 توجه فرمایید اگر تمامی شرایط عمومی را دارید، باید شرایط اختصاصی رشته خود را نیز مشاهده کرده و در صورت داشتن تمامی شرایط عمومی و تخصصی برای ثبت نام آزمون  در سال 1402 اقدام نمایید.

🔵 همان طور که بیان شد تمامی شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون  وزارت علوم  1402 همزمان با انتشار دفترچه در سازمان سنجش اعلام می گردد. 

 

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1402

اگر قصد شرکت در آزمون وزارت علوم را دارید باید در زمان مقرر و اعلام شده از سوی سنجش برای ثبت نام اقدام نمایید. 

برای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم  باید مراحل زیر را طی نمایید:

❇️ ابتدا وارد سامانه سنجش به نشانی اینترنتی  sanjesh.org شوید.

❇️ پس از ورود به سامانه سنجش بر روی گزینه ” سایر آزمون های استخدامی ” کلیک نمایید.

❇️ در صفحه جدید باید گزینه ” ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1402 ” را انتخاب کرده و وارد قسمت بعدی ثبت نام گردید.

❇️ پس از ورود به صفحه جدید، شما باید هزینه ثبت نام را انجام دهید و باید کارت اعتباری این آزمون را خریداری نمایید.

❇️ پس از خرید کارت اعتباری، مجدد وارد سامانه ثبت نام شده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

❇️ در انتها پس از تکمیل ثبت نام کد رهگیری را دریافت کرده و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.

مراحل ثبت نام وزارت علوم

برای اطلاع از شرایط استخدام ارتش بر روی لینک کلیک نمایید.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1402

وزارت علوم مانند سایر ارگان ها در زمان استخدام خود دفترچه را که تمامی اطلاعیه های آزمون و زمان و شرایط و .. را داراست منتشر می نماید. این دفترچه از طریق سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد که افراد علاقه مند به شرکت در آزمون در زمان اعلام شده دفترچه ثبت نام آزمون  وزارت علوم را دانلود و مشاهده می نمایند.

معمولا این دفترچه همزمان با آغاز ثبت نام  منتشر خواهد شد.

افرادی که قصد شرکت در  آزمون  وزارت علوم را دارند برای مشاهده شرایط و رشته های شغلی این دفترچه را باید به صورت دقیق مطالعه کرده و در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام اقدام نمایند.

در سال جاری هنوز دفترچه ثبت نام آزمون بر روی سازمان سنجش منتشر نشده است که به محض انتشار این دفترچه در این مقاله نیز قرار خواهد گرفت و لینک زیر فعال خواهد شد.

 

📎 ثبت نام استخدامی وزارت علوم  دانلود دفترچه

رشته های  آزمون استخدامی وزارت علوم 1402 

رشته های آزمون استخدامی وزارت علوم هر ساله با توجه به نیروی انسانی وزرات علوم می باشد و بر اساس نیاز و درخواست دانشگاه ها و موسسات اعلام می گردد اما برخی از رشته هایی که هر ساله مورد نیاز وزارت علوم بوده و احتمال می رود در سال جاری نیز این عناوین شغلی در دفترچه وجود داشته باشد، به شرح زیر است.

 شبکه  امور بین الملل  کشاورزی  فناوری اطلاعات  تغذیه
حسابدار بهداشت محیط  تحلیل و تولید نرم افزار مکانیک دامپروری
حقوق خدمات آموزشی نباتات و زراعت بازرگانی  موزه دار
 برنامه ریزی کتابدار آزمایشگاه حفاظت و مرمت امور پژوهشی

افراد علاقه مند برای انتخاب رشته با توجه به رشته تحصیلی خود می توانند به دفترچه آزمون وزارت علوم مراجعه کرده و آن ها را مطالعه نمایند. همچنین پس از انتشار دفترچه، رشته های مورد نیاز در سال جاری رد این مقاله نیز به روز رسانی خواهد شد. شما عزیزان جهت اطلاع از زمان دقیق و اطلاعیه و اصلاحات جدید رشته ها می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307 در ارتباط باشید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1402

پس از اینکه داوطلب تمامی شرایط شرکت در آزمون را مطالعه کرده و توانست در این آزمون ثبت نام نماید باید مدارکی را آماده کرده و در زمان گزینش آزمون آن ها را ارائه نماید.

با توجه به اطلاعیه های سال جاری این مدارک به صورت حضوری و یا اینترنتی از طریق سامانه محل قبولی از شما دریافت خواهد شد. پس مدارک خود را به صورت فایل نیز آماده نمایید.

برخی از مهمترین مدارک مورد نیاز در آزمون وزارت علوم به شرح زیر است:

🔵 کارت ملی هوشمند و شناسنامه فرد متقاضی

🔵 عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید در سال جاری

🔵 ارائه مدارک تحصیلی الزامی می باشد

🔵 اگر دارای سهمیه در آزمون می باشید باید مدارک آن ها را آماده و ارائه نمایید.

🔵 مدارک مربوط به نظام وظیفه برای آقایان اجباری می باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون

اخبار پیرامون آزمون استخدامی وزارت علوم

🔊 خبر مهم درباره نتایج آزمون استخدامی ۹ دستگاه اجرایی

متقاضیان شرکت کننده در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور (به جز وزارت آموزش و پرورش) می‌توانند نتایج نهایی متقاضیان آزمون را در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مشاهده کنند.

🔊 شفاف‌سازی ​​​​​​​حوزه فعالیت دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم در زمینه رصد اشتغال دانش‌آموختگان

راه‌های هم‌افزایی بیشتر مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و دفتر ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم در نشستی، بررسی و موضوع رصد اشتغال دانش‌آموختگان و ضرورت شفاف‌سازی حوزه فعالیت دفتر ارتباط با صنعت در این خصوص مطرح شد.

خلاصه مطلب

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم از طریق سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد که بر اساس اطلاعیه های از طریق این سامانه افراد باید در زمان مقرر برای ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند. ما در این مقاله هر آنچه نیاز به ثبت نام  وزارت علوم بود را شرح دادیم. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله دچار ابهام و یا پرسشی شدید می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307  تماس گرفته و حتی ثبت نام خود را به طور کامل به متخصصین ما بسپارید.

برای دانلود و مطالعه مقاله بر روی لینک کلیک نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا