ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 + شرایط و مراحل


ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آنها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آنهاست. پس از برگزاری این دوره ها در مراکز بهداشتی و درمانی، در نهایت یک آزمون تحت عنوان آزمون توجیهی از کارکنان گرفته می شود. به همین منظور سازمان سنجش علوم پزشکی کشور اطلاعیه هایی در خصوص جزییات آزمون منتشر می کند که در آن زمان برگزاری و نحوه ثبت نام در آن ذکر شده است فلذا اطلاع از زیر و بم و شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت برای افرادی که دوره های ضمن خدمت را گذرانده اند، بسیار حائز اهمیت است.

همچنین از آنجا که نتایج این آزمون به طور مستقیم بر خدمات ارائه شده توسط کارکنان و بهبود آن موثر می باشد، بهتر است به طور جدی توسط افراد دنبال شود. در صورت وجود هر گونه مشکل در دسترسی به اینترنت و عدم امکان ثبت نام، می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران ایران تحصیل فرآیند ثبت نام شما را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانند.

 آزمون توجیهی بدو خدمت چیست؟

🔍 دوره‌ توجیهی بدو خدمت برای همه کارمندان مشمول آموزش  رسمی، پیمانی، قراردادی با حداقل مدرک تحصیلی دیپلم لازم است. آزمون توجیهی بدو خدمت شامل کارکنان، کارمندان و افرادی می شود که به تازگی در دانشگاه پذیرفته شده اند و کلاس توجیهی چند ساعته را سپری کرده‌اند.

این دوره برای آشنا شدن با چگونگی کار در مراکز درمانی گذرانده می‌شود و در پایان دوره یک آزمون  بدو خدمت از کسانی که در این دوره  شرکت نموده‌اند بودند انجام میگیرد. این آزمون به صورت  کشوری در سال گذشته برگزار شد. برای آشنا شدن با ازمون توجیهی بدو خدمت در ادامه  با ما همراه باشید.

 

نحوه برگزاری دوره توجیهی بدو خدمت

نحوه برگزاری دوره توجیهی بدو خدمت به این شکل می‌باشد که کارمندانی که تازه استخدام شده اند، وظیفه دارند در شش ماه ابتدایی خدمت در این دوره ثبت‌ نام نمایند و حداکثر در دو سال اول خدمت خود این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند.

مدت‌ زمان آموزشی ۱۸۰ ساعت است و خارج از سقف سالانه آموزش کارمندان در نظر گرفته می‌شود. افراد تا هنگامی که این دوره را نگذرانده‌اند، اجازه شرکت در دیگر دوره‌های آموزشی را  ندارند.

 

برای اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام رشته دامپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد، با ما همراه باشید.

 

حد نصاب قبولی در آزمون توجیهی بدو خدمت

🔍 حد نصاب قبولی در این دوره، کسب ۶۰ درصد آزمون جامع نهایی است و امتیاز آن، مثل دیگر دوره‌های آموزشی در امتیازات  انگیزشی لحاظ می‌گردد. آزمون توجیهی بدو خدمت به‌‌صورت  کشوری برگزار می‌شود.

مرکز سنجش آموزش پزشکی  متولی برگزاری این آزمون است و با همکاری  معاونت توسعه مدیریت و منابع، اداره منابع انسانی، دانشگاه  علوم پزشکی و سازمان‎های وابسته اقدام به برگزاری آزمون می‌نماید.

 

ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

آزمون توجیهی بدو خدمت برای کارکنان رسمی، پیمانی، قرار دادی ضروری می‌باشد. کارکنان چه جدید الورود و چه قدیمی  باید در آزمون و دوره شرکت نمایند تا اطلاعات و تسلط‌شان در حیطه کاری مربوطه افزایش یابد.

داوطلبان جهت شرکت در این دوره ها و آزمون توجیهی باید طبق اعلام سازمان سنجش اقدام به ثبت نام در آزمون توجیهی بدو خدمت  نمایند.

جهت ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت به سایت سنجش پزشکی به نشانی  sanjeshp.ir مراجعه کنید.

 پس از وارد شدن، در صفحه نخست، از منو آزمون توجیهی بدو خدمت را انتخاب نمایید.

دفترچه راهنما و اصلاحیه های ثبت نام ازمون توجیهی بدو خدمت را مطالعه کنید و اگر شرایط ذکر شده را دارید، فرم ثبت  نام را کامل کرده و مراحل لازم برای ثبت نام را طی نمایید.

 

سایت ثبت نام آزمون توجیهی

 

 

مراحل ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

پس از کامل کردن فرم ثبت نام و ارسال مدارک،  بعد کلیک روی دکمه ثبت توسط داوطلب، برای شما کد رهگیری پیامک می شود. با دریافت نمودن کد رهگیری میتوانید کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایید.

داوطلبان وظیفه دارند بعد از صادر شدن کد رهگیری، آن را با  نسخه ی چاپ شده از فرم ثبت نام برای مراحل بعدی  نزد خود محفوظ  دارند. همچنین همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی  (شناسنامه، کارت ملی و گواهینامه) برای شرکت در آزمون، ضروری است.

اصولا زمان ثبت نام و مراحل مربوط به پرداخت هزینه و … از طریق سایت همان دانشگاهی که داوطلب دوره ضمن خدمت خود را در آن تمام کرده است، منتشر می شود. در سال قبل وزارت بهداشت اقدام به برگزار نمودن نخستین دوره آزمون توجیهی بدو خدمت در اسفند ماه کرد. بر این اساس تمامی داوطلبان دارای شرایط توانستند از 1 تا 8 اسفند ماه با تهیه مدارک  به سایت sanjeshp.ir مراجعه نموده و اسم نویسی خود را کامل نمایند، ولی  زمان ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت ۱۴۰۱ اعلام نگردیده است.

انتشار دفترچه ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت سال گذشته همزمان با شروع نام نویسی این فرآیند یعنی در 1 اسفند ماه انجام گرفت. این دفترچه در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر و در اختیار متقاضیان گذاشته شد.

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی، کلیک کنید.

 

شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت ۱۴۰۱

ثبت نام در آزمون  بدو خدمت  مثل دیگر آزمون ها  شرایطی دارد که داوطلبان قبل از شرکت در آزمون باید از آن آگاه باشند. تفاوت مهم این آزمون با سایر آزمون های استخدامی و ضمن خدمت آن است که درصورتی‌که داوطلب به هر علتی نمره قبولی در این آزمون را کسب ننماید، می تواند دوباره در دوره بعدی این امتحان شرکت نماید.

 

برخی از قوانین ثبت نام در آزمون توجیهی بدو خدمت عبارتند از:

✔️ همه افراد استخدام شده در مراکز درمانی که به شکل رسمی، آزمایشی، پیمانی و تبصره ای در حال فعالیت هستند، می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

✔️ تمام داوطلبان باید دوره های آموزشی بدو خدمت را تا تاریخ معین شده تمام کنند.

✔️ داوطلبان باید مدرک دیپلم یا بالاتر داشته باشند.

✔️ حداقل نمره قبولی در این آزمون 60 از 100 است.

✔️ داوطلبان صرف نظر از دانشگاه محل خدمت قادر خواهند بود حوزه های امتحانی این آزمون را انتخاب نمایند.

✔️ داوطلبان باید همه منابع آموزشی را که در سایت رشد بهداشت کارمندان به نشانی karmand.behdasht.gov.ir قابل دسترس است را مطالعه نمایند.

✔️ داوطلبان باید فایل سوگند نامه را طبق مراحل در سامانه  پیش از برگزاری آزمون، بارگذاری و تحویل کارگزینی محل خدمت دهند.

اعلام نتایج آزمون توجیهی بدو خدمت ۱۴۰۱

داوطلبان پس از اتمام آزمون توجیهی، در تاریخ هایی که متعاقبا اعلام می شوند می توانند از نتیجه آزمون مطلع شوند.

 

اعلام نتایج آزمون توجیهی بدو خدمت

 

برای این کار افراد باید به سایت کارمند بهداشت به نشانی karmand.behdasht.gov.ir مراجعه کنند و با وارد کردن مشخصات خود شامل کد ملی و شماره شناسنامه نسبت به نتیجه آزمون توجیهی بدو خدمت خود آگاه شوند.

 

خلاصه مطلب

آزمون توجیهی بدو خدمت در راستای ارزیابی توانمندی افراد استخدام شده وزارت بهداشت به شکل رسمی، آزمایشی، پیمانی و … برای افراد استخدام شده که  مدرک دیپلم به بالا دارند در زمان مشخص  برگزار می گردد و شرط ثبت نام در آن، گذراندن دوره های آموزشی است که پیش از آزمون به منظور بهبود خدمات ارائه شده توسط کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی برگزار می شود. در این مقاله به طور کامل به شرایط و مراحل ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت پرداخته شد.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

سایت ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت چیست؟

ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی و در سایت سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir انجام می گیرد.

آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 در چه زمانی برگزار می شود؟

برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری این آزمون به مقاله فوق مراجعه نمایید.

شرایط ثبت نام در آزمون بدو خدمت چیست؟

داشتن حداقل مدرک دیپلم، اخذ حداقل 60 نمره در آزمون ورودی از جمله شرایط وضع شده است. در مقاله بالا شرایط کامل ثبت نام توضیح داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا