ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری 1402 + شرایط، مدارک و زمان


استخدام نیروی موردنیاز شورای حل اختلاف کشور برای داوری و میانجی گری قوه قضاییه به دو صورت با آزمون و بدون آزمون صورت می گیرد که هریک دارای شرایط، ضوابط و تاریخ ثبت نام ویژه خود هستند. متقاضیانی که دارای شرایط ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری هستند، باید در تاریخ مقرر شده به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس اینترنتی hrtc.ir مراجعه کرده و با ارائه مدارک موردنیاز، نام نویسی خود را ثبت نهایی کنند. برای راهنمایی هرچه بهتر شما در این مقاله زمان، نحوه، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری به طور مفصل شرح داده ایم.

آن دسته از متقاضیانی که دارای شرایط استخدام داوری و میانجی گری به صورت با آزمون هستند، در صورت نیاز به راهنمایی در مراحل نام نویسی یا عدم دسترسی به سیستم برای انجام نام نویسی، می توانند با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و از کارشناسان ایران تحصیل درخواست راهنمایی و ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری 1402

در طی سال های اخیر میزان اختلافات و دعواهای مختلف حقوقی در بین مردم افزایش یافته است و همین عامل هم سبب کمبود نیروی کافی در مراکز و شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه می شود. به همین دلیل هم این مراکز از متقاضیان واجد شرایط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجی گری از طریق آزمون و یا بدون آزمون دعوت به همکاری می کنند. زمان ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری سالانه براساس کمبود نیروی مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با انتشار دفترچه راهنمایی اعلام می شود.

زمان ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری

براساس آخرین دفترچه آزمونی که این مرکز منتشر کرده است، جدول زمان بندی ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری به شرح زیر است:

عنوان زمان بندی تاریخ اعلامی برای استخدام با آزمون
زمان ثبت نام 23 مهر تا 5 آبان ماه
تمدید مهلت ثبت نام هنوز اعلام نشده است.
زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون 23 آبان ماه
زمان برگزاری آزمون 26 آبان ماه
زمان اعلام نتایج اولیه هنوز اعلام نشده است.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که پس از تاریخ 5 آبان ماه، ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری متوقف می شود و تا زمان اعلام تمدید مهلت ثبت نام، متقاضیان نمی توانند وارد صفحه ثبت نام شده و جهت نام نویسی اقدام کنند. لازم به ذکر است که به محض اعلام فرصت تمدید مهلت ثبت نام این آزمون و بازه زمانی جدید در این مقاله قرار خواهد گرفت.

برای اطلاع از تمدید ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه و مشاهده مهلت جدید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نحوه ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری 1402

در حال حاضر زمان اصلی نام نویسی در آزمون به اتمام رسیده است و متقاضیان تنها در بازه ای که در چند روز اخیر به عنوان تمدید مهلت ثبت نام اعلام خواهد شد، فرصت دارند تا نام نویسی خود را نهایی کنند.

◀ مراحل لازم برای نام نویسی در آزمون داوری و میانجی گری قوه قضاییه عبارتند از:

👈 در ابتدا می بایست به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی اینترنتی hrtc.ir مراجعه کنید. (برای ورود مستقیم به سامانه می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.)

مرحله اول نام نویسی در آزمون داوری و میانجی گری قوه قضاییه

👈 سپس از میان گزینه های نشان داده شده روی گزینه «جذب همکاری با آزمون داوری و میانجی‌ گری سال 1402» کلیک کرده و سپس گزینه «ورود به صفحه اختصاصی آزمون» را انتخاب کنید.مرحله دوم نام نویسی در آزمون داوری و میانجی گری قوه قضاییه

👈 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون را دانلود که و به دقت مطالعه کنید تا از جزئیات و اصلاحات صورت گرفته در این دوره مطلع شوید.

👈 یکی از گزینه های «ثبت نام در بخش با آزمون» یا «ثبت نام در بخش بدون آزمون» را انتخاب کنید.

👈 هزنیه ثبت نام در آزمون را که مبلغ 2.700.000 ریال است به اضافه 20.000 ریال خدمات پیامکی پرداخت کنید.

‼ نکته مهم: چنانچه داوطلبانی قصد ثبت نام همزمان برای دریافت دو پروانه داوری و میانجی گری یا دو محل متفاوت برای یک پروانه را داشته باشد، پس از زدن تیک مربوط به «ثبت نام در دو بخش به صورت همزمان»، می بایست مبلغ 5.400.000 ریال را به عنوان هزینه ثبت نام در آزمون به علاوه 20.000 ریال خدمات پیامکی پرداخت کند.

مرحله آخر نام نویسی در آزمون داوری و میانجی گری قوه قضاییه

👈 فرمی از اطلاعات فردی، سهمیه و سوابق کاری نشان داده خواهد شد که می بایست تمامی موارد را به دقت تکمیل کنید و سپس مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید.

👈 پس از تایید نهایی اطلاعات ثبت نام در آزمون برگزار شده توسط شورای حل اختلاف، یک کد رهگیری به داوطلب تعلق خواهد گرفت.

چنانچه داوطلبی پس از طی کردن مراحل ثبت نام متوجه شود که اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده است، می تواند برای تصحیح این اشتباه وارد بخش «ویرایش اطلاعات» شده و تغییرات مورد نیاز را اعمال کند.

 

برای اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری 1402

سازمان یا نهاد برگزار کننده آزمون تصمیم گیرنده نهایی شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای شرکت در آزمون را از طریق انتشار دفترچه راهنمای نام نویسی آزمون منتشر می کند و تمامی متقاضیان برای اینکه بتوانند وارد نام نویسی خود را نهایی کنند، می بایست دارای این شروط باشند.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری

⏪ شرایط عمومی مورد نیاز برای ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری عبارتند از:

✔ داشتن تابعیت و شهروندی ایرانی

✔ اعتقاد داشتن به دین مبین اسلام و یا یکی دیگر از ادیان مورد قبول و ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی.

✔ داشتن اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی و باور به اصل ولایت فقیه

✔ حسن شهرت به امانت و دیانت و صحت عمل

✔ عدم داشتن اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و انواع مواد روان گردان و یا استفاده از مشروبات الکلی و …

✔ عدم داشتن سوء سابقه محکومیت کیفری، فساد اخلاقی و یا عدم محرومیت از حقوق اجتماعی.

✔ دارا بودن کارت معافیت دائم یا پایان خدمت سربازی الزامی است. (ملاک تاریخ اخذ کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت در روز برگزاری آزمون است.)

✔ عدم ارائه پروانه داوری و یا پروانه میانجی گری به ضابطان خاص و عام دادگستری و کارکنان شاغل در قوه قضاییه (قضایی و اداری).

✔ لازم به ذکر است که امکان نام نویسی به صورت همزمان در بخش بدون آزمون و آزمون داوری و میانجی گری برای متقاضیان مهیا شده است.

‼ نکته مهم: با توجه به اینکه حداقل سن 25 سال برای جذب با آزمون و یا بدون آزمون به منظور دریافت پروانه میانجی گری لازم است، و هیچ شرایط سنی برای نام نویسی در آزمون مطرح نشده است، می بایست پیش از ثبت نام 25 سال خود را به اتمام رسانده باشید.

 

برای دریافت لینک دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری در سال جدید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری 1402

علاوه بر شرایط عمومی که اولین شروط مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون داوری و میانجی گری هستند، داوطلبان باید دارای برخی شرایط اختصاصی نیز باشند تا با ثبت نام آن ها در آزمون موافقت شود.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری

⏪ شرایط اختصاصی مورد نیاز برای ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری عبارتند از:

منصب نوع پذیرش شرایط پذیرش (توجه داشته باشید که داشتن یکی از شرایط تعیین شده برای هر منصب کافی است)
داوری عمومی با آزمون داشتن حداقل مدرک سطح دو حوزه (به عنوان معادل)
داشتن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فقه و مبانی امامی، فقه و مبانی حنبلی، فقه و حقوق حنفی، زیدی، شافعی، مالکی، مذاهب اسلامی
داوری تخصصی خانواده با آزمون داشتن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های علوم تربیتی (کلیه گرایش ها)، روان شناسی (کلیه گرایش ها)، مشاوره و راهنمایی، مددکاری اجتماعی، مددکاری قضایی، مطالعات خانواده، مطالعات زنان گرایش زن و خانواده، مطالعات زنان و خانواده گرایش حقوق خانواده، جامعه شناسی (کلیه گرایش ها)
داشتن حداقل مدرک سطح دو حوزه (به عنوان معادل)
داشتن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های حقوق، الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، امامی، حنبلی، حنفی، زیدی، شافعی، مالکی، مذاهب اسلامی

 

منصب نوع پذیرش شرایط پذیرش (توجه داشته باشید که داشتن یکی از شرایط تعیین شده برای هر منصب کافی است)
میانجی گری با آزمون داشتن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های علوم تربیتی (کلیه گرایش ها)، روانشناسی (کلیه گرایش ها)، مشاوره و راهنمایی، مددکاری اجتماعی، مددکاری قضایی، مطالعات خانواده، مطالعات زنان گرایش زن و خانواده، مطالعات زنان و خانواده گرایش حقوق خانواده، جامعه شناسی (کلیه گرایش ها)
داشتن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های حقوق، الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، امامی، حنبلی، حنفی، زیدی، شافعی، مالکی، مذاهب اسلامی و معادل آن (سطح دو حوزه)

◀ تبصره ها و نکات پیرامون شرایط اختصاصی اعلام شده برای این جذب با آزمون داوران و میانجی گران عبارتند از:

✔ تبصره 1: سابقه کاری داوطلبان آزمون از اولین روز کاری آن ها تا زمان ثبت نام در آزمون میانجی گری و داوری محاسبه می شود.

✔ تبصره 2: آن دسته از قضات و کارکنان اداری دادگستری که دارای 29 سال سابقه از تاریخ 1372/9/30 الی 1401/1/1 می باشند و تمایل به دریافت پروانه داوری عمومی، تخصصی خانواده و یا میانجیگری را دارند، می توانند پس از ثبت نام در سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی، در فرآیند احراز صلاحیت قرار گیرند و پس از بازنشستگی، پروانه خود را دریافت کنند.

✔ تبصره 3: کارکنان و اعضای شورای حل اختلاف کشور با توجه به ماده 36 قانون شوراهای حل اختلاف مصوب سال 1395، چنانچه دارای تخلفات بندهای اعلام شده در دفترچه راهنمای آزمون نباشند، می توانند در فراخوان جذب همکاری داوری بدون آزمون سال 1402 ثبت نام کنند.

✔ تبصره 4: قاضی هایی که دارای حداقل 10 سال سابقه قضایی، اعضای هیات علمی دانشگاه ها دارای درجه دانشیاری و بالاتر با 10 سال سابقه تدریس و تحقیق و وکلای با حداقل 15 سال سابقه وکالت، از مرحله ارزیابی، مصاحبه و شرکت در دوره آموزشی بدو خدمت معاف خواهند بود. همچنین استادان سطوح عالی و درس خارج حوزه های علمیه (پایه 7 به بالا) از ارزیابی و مصاحبه نیز معاف خواهند بود.

داوطلبان گرامی چنانچه در رابطه با هر یک از شرایط عمومی و یا اختصاصی شرکت در آزمون داوری و میانجی گری قوه قضاییه نیاز به راهنمایی و یا مشاوره تخصصی دارید، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کرده و از راهنمایی های لازم، بهره مند شوید.

 

برای اطلاع از چگونگی طرح سوالات و نمونه سوالات مصاحبه علمی قضاوت و مشاهده پاسخنامه سوالات بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری

متقاضی علاوه بر اینکه باید قبلا از چگونگی ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری مطلع باشد باید از لیست مدارکی که در زمان نام نویسی باید در سامانه آپلود کند، آگاه شود تا بدون مشکل در اولین فرصت مدارک خود را بارگذاری کند.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری

به صورت کلی مدارک خواسته شده از متقاضیان برای ثبت نام در آزمون داوری و میانجی گری سال 1402، شامل اسکن عکس پرسنلی داوطلب و کارت ملی وی است؛ اما این عکس خواسته شده دارای فرمت خاصی است که در این بخش بیان خواهیم کرد:

✅ عکس پرسنلی داوطلب باید در سایز 4*3 بوده و در سال اخیر گرفته شده باشد. (لازم به ذکر است که استفاده از عکس روی کارت های شناسایی و هویتی غیر قابل قبول است.)

✅ فرمت عکس می بایست JPG بوده و حداقل حجم فایل 15 کیلوبایت و حداکثر 70 کیلوبایت باشد.

✅ مناسب ترین اندازه عکس خواسته شده در حداقل 300*200 و حداکثر 400*300 پیکسل می باشد.

✅ لازم به ذکر است که ارسال عکس غیر معتبر، سبب باطل شدن ثبت نام داوطلب شده و وی محروم از حق شرکت در آزمون خواهد شد.

✅ تصویر ارائه شده از سوی داوطلب به هیچ عنوان نباید دارای اثر مهر، منگنه و یا هرگونه لکه ای باشد.

✅ داوطلبان خانم باید عکس با پوشش اسلامی که صورت آن ها به صورت کامل مشخص است، ارائه کنند.

✅ تصویر اسکن کارت ملی مانند عکس پرسنلی می بایست با فرمت JPG بارگذاری شود و حجم این فایل حداقل 30 کیلوبایت و حداکثر 200 کیلوبایت باشد.

 

برای اطلاع از بودجه بندی آزمون وکالت در سال جاری و مشاهده جدول فراوانی سوالات بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

سالانه شورای حل اختلاف کشور برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود به دو صورت با آزمون و بدون آزمون به استخدام داوران و میانجی گران واجد شرایط و صلاحیت می پردازد. تاریخ استخدام این دو گروه مجزا از یک دیگر بوده و هر یک باید متناسب با شرایط خود به جمع آوری اطلاعات در خصوص چگونگی پذیرش بپردازند. در مقاله بالا ما به صورت کامل به بررسی زمان، نحوه، شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری پرداختیم.

متقاضیان گرامی پس از مطالعه مقاله فوق می توانند در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی از طریق تماس با شماره تلفن 9099075307، با مشاوران ارشد ایران تحصیل ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی های لازم بهره مند شوند.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری قوه قضاییه از چه زمانی آغاز می شود؟

ثبت نام آزمون میانجی گری و داوری سال 1402 از 23 مهر ماه الی 5 آبان ماه می باشد. لازم به ذکر است که زمان تمدید مهلت ثبت نام این آزمون هنوز اعلام نشده است. برای مشاهده جدول زمان بندی به مقاله فوق مراجعه کنید.

ثبت نام آزمون میانجی گری و داوری به چه صورتی انجام می باشد؟

متقاضیانی که قصد ثبت نام در آزمون میانجی گری و داوری را دارند می بایست تاریخ مقرر شده به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس اینترنتی hrtc.ir مراجعه کرده و نام نویسی خود را ثبت نهایی کنند. برای مشاهده مراحل ثبت نام به مقاله بالا مراجعه کنید.

هزینه ثبت نام همزمان در آزمون میانجی گری و داوری چقدر است؟

چنانچه داوطلبانی قصد ثبت نام همزمان برای دریافت دو پروانه داوری و میانجی گری را داشته باشد، می بایست مبلغ 5.400.000 ریال را به عنوان هزینه ثبت نام در آزمون به علاوه 20.000 ریال خدمات پیامکی پرداخت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا