ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE ء1402 + شرایط


برای ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE داوطلبان باید در سامانه سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir مدارک لازم را بارگذاری کنند. متقاضیانی که به دنبال اخذ مدرک MHLE هستند، می‌توانند در تاریخی که از سوی سایت مرکز سنجش پزشکی اعلام می‌شود پس از پرداخت هزینه نام نویسی و تکمیل مراحل ثبت نام کد مخصوص خود را دریافت کنند.

مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت سالانه در چندین نوبت آزمون تعیین سطح زبان MHLE را برای داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت و دانشجوی دکترای علوم پزشکی برای کسب کردن امتیاز در مصاحبه دکتری یا به دست آوردن مجوز شرکت در آزمون جامع که نیازمند ارائه مدرک معتبر زبان است برگزار می‌کند. این آزمون مخصوص داوطلبان رشته علوم پزشکی است و متون و واژگان مرتبط با این رشته را تحت پوشش قرار می‌دهد. شما داوطلبان گرامی می‌توانید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی برای ثبت نام در آزمون و پرداخت هزینه آن اقدام کنید.

تاریخ ثبت نام آزمون زبان MHLE در 1402

✅ مرکز سنجش پزشکی آزمون MHLE را هر سال چند بار برگزار می‌کند و متقاضیان برای ورود به مقطع دکتری این فرصت را دارند که با آماده شدن در این آزمون شرکت کنند. آزمون MHLE  1402 حدوداً طی بازه دو الی سه ماهه برگزار می‌شود و داوطلبانی که نمره کافی را کسب نکنند، می‌توانند مجدداً در زمان ثبت نام جدید نام نویسی خود را انجام دهند. در حال حاضر تاریخ ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE  مشخص شده است و در ادامه جدول زمان بندی این آزمون را ارائه کرده‌ایم.

دوره شروع ثبت نام و ویرایش پایان ثبت نام و ویرایش شروع توزیع کارت تاریخ برگزاری آزمون توزیع کارنامه
70 21/03/1402 4/4/1402 13/4/1402 15/4/1402 25/4/1402
71 19/06/1402 9/07/1402 18/07/1402 20/7/1402 30/07/1402
72 21/08/1402 12/09/1402 21/09/1402 23/09/1402 3/10/1402
73 24/10/1402 15/11/1402 24/11/1402 26/11/1402 7/12/1402

 برای آشنایی با منابع لیسانس به پزشکی وارد لینک شوید.

تاریخ ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE  

نحوه ثبت نام آزمون MHLE در 1402

✅ هر سال مرکز سنجش پزشکی اطلاعیه‌هایی برای برگزاری آزمون MHLE منتشر می‌کند و داوطلبان باید در مهلت تعیین شده به سامانه آزمون MHLE مراجعه کرده و با بارگذاری مدارک و وارد کردن مشخصات خود را برای شرکت در این آزمون آماده نمایند. برای ثبت نام افراد باید مراحل زیر را طی کنند:

✔مراجعه کردن به سامانه sanjeshp.ir و انتخاب گزینه “زبان” و پس از آن گزینه ” MHLE” از منو سمت راست

✔انتخاب گزینه Send Documents & Register

✔کلیک بر روی بخش ” پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام ”

✔پرداخت کردن مبلغ 1.458.500 ریال از طریق درگاه بانکی و پس از آن بازگشت به صفحهثبت نام

✅ بارگذاری کردن مدارک به صورت جداگانه به ترتیب زیر: (افرادی که در آزمونهای ادوار گذشته نام نویسی کرده اند، نیازی به بارگذاری مدارک نخواهند داشت.)

✔ Personal photo- > عکس پرسنلی

✔ National card – > کارت ملی

✔ ID card – > شناسنامه

✔ کلیک  بر روی بخش Registration و مشاهده فرم ثبت نام

✔ پر کردن فرم اسم نویسی فقط با حروف انگلیسی

✔ تکمیل مراحل اسم نویسی و دریافت کردن Registration code. (دریافت نکردن کد به معنی ناتمام بودن فرایند اسم نویسی است.)

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE

✅ متقاضیانی که قصد ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE را دارند، باید در زمان مقرر مدارک خود را در سایت آزمون MHLE بارگذاری کنند. به این منظور باید این مدارک را جهت ثبت نام ارائه نمایند.

✔ارائه فایل اسکن یک قطعه عکس تمام رخ با زمینه روشن مربوط به سال جاری

✔فایل اسکن کارت ملی

✔فایل اسکن صفحه اول شناسنامه

✔نکته: تصاویر مدارک باید حتما به فرمت jpg و با حجم 20 تا 300 کیلوبایت باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE  

جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی وارد لینک شوید.

نکات مهم ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE در 1402

✔ افرادی که مایلند در آزمون MHLE  که توسط مرکز سنجش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود، باید حتماً با بودجه‌بندی سؤالات آشنایی داشته باشند. این آزمون به طور میانگین ۶ بار در سال برگزار می‌شود و شرکت آن هیچ نوع محدودیتی ندارد.

✔ شما می‌توانید با ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE یک بار در این آزمون شرکت نمایید و در صورت عدم قبولی می‌توانید برای دوره‌های بعد نیز ثبت نام کنید.

✔ سؤالات این آزمون شامل ۳۰ سؤال شنیداری، 40 سؤال گرامر و ۳۰ سؤال درک مطلب نوشتاری است.

✔ ظرفیت حوزه‌های برگزاری این آزمون معین است. ظرفیت بعضی از حوزه‌ها خیلی سریع تکمیل می‌شود و امکان اضافه کردن ظرفیت وجود ندارد، چرا که ظرفیت تعیین شده برای هر کدام از حوزه‌ها تا آخرین حد آن اعمال شده است.

✔ اگر حوزه مورد نظر ظرفیت نداشته باشد در صورتی که شرایط لازم برای رفتن به دیگر حوزه‌ها را ندارید، می‌توانید اسم نویسی کنید، چرا که پس از ثبت نام به هیچ عنوان حوزه آزمون شما تغییر نخواهد کرد.

✔ چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات در ارتباط با منابع اصلی آزمون MHLE هستید، می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را در این زمینه به بهترین شکل راهنمایی کنند.

✔ در برخی از دوره‌ها نیز ممکن است که آزمون در بیش از یک حوزه برگزار شود و هنگام ثبت نام همان دوره به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود.

✔ آدرس دقیق مکان برگزاری آزمون برای راهنمای داوطلبان که همراه با کارت ورود به جلسه در اختیار افراد قرار می‌گیرد، درج خواهد شد.

✔ تاریخ‌های در نظر گرفته شده برای پایان ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE قطعی نیست و در صورت تکمیل ظرفیت حوزه، ثبت نام برای آن حوزه زودتر از تاریخ‌های اعلام شده متوقف می‌شود.

✔ برای ورود به جلسه آزمون همراه داشتن کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی یا شناسنامه الزامی است و همراه نداشتن هر کدام از این مدارک باعث محرومیت از جلسه خواهد شد.

✔ هر یک از کارنامه‌ها دارای کد ویژه به نام certification code است و درستی آن از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی بخش “دریافت و تأیید کارنامه” قابل استعلام است. بنابراین کارنامه چاپ شده یا گواهی دیگر برای شرکت کنندگان برای ارائه به مراجع گوناگون صادر نمی‌شود. سازمان‌ها و دانشگاه‌ها می‌توانند از طریق همین روش از صحت کارنامه اطمینان یابند.

✔ قبل از مراجعه به حوزه آزمون از کارت ورود به جلسه خود پرینت بگیرید. در حوزه آزمون امکان تهیه کارت موجود نیست و افرادی که کارت ورود به جلسه و کارت ملی ندارند، نمی‌توانند وارد سالن برگزاری آزمون شوند.

✔ به دلیل اجرای بخش شنیداری و لزوم برقراری سکوت در سالن‌های برگزاری آزمون درهای حوزه رأس ساعت ۸:۴۵ بسته می‌شود و از ورود افرادی که دیر به حوزه امتحان بروند، جلوگیری خواهد شد.

✔ هزینه ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE قابل برگشت یا قابل نگهداری برای دوره‌های بعدی نیست. پیش از اقدام به نام نویسی از تصمیم قطعی خود اطمینان پیدا کنید.

نکات مهم ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE  

جهت اطلاع از رشته های مجاز لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطالب

افرادی که قصد ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE  را دارند، باید قبل از هر چیز از شرایط و زمان ثبت نام در این آزمون اطلاعات لازم را کسب کنند. این آزمون حداقل ۶ بار در سال توسط مرکز سنجش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود و برگرفته از آزمون تافل کاغذی می‌باشد، اما تعداد سؤالات آن کمتر است.

شرکت در این آزمون هیچ محدودیتی ندارد و افرادی که نمره قابل قبول را کسب می‌کنند، می‌توانند در دوره‌های بعدی نیز ثبت نام نمایند. تاریخ اسم نویسی برای آزمون سال ۱۴۰۲ اعلام شده است و افراد می‌توانند طبق زمانبندی، خود را برای روز امتحان آماده کنند.  چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی در ارتباط با آزمون MHLE هستید، می‌توانید با همکاران ما در ارتباط باشید تا شما عزیزان را به بهترین نحو راهنمایی نمایند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE  چند بار در سؤال صورت می‌گیرد؟

این آزمون حداقل ۶ بار در سال برگزار می‌شود و شرکت در آن هیچ نوع محدودیتی ندارد.

زمان برگزاری آزمون MHLE چه تاریخی است؟

زمان شرکت در این آزمون اعلام شده است و در متن مقاله به تاریخ ثبت نام اشاره کردیم.

چگونه می‌توان برای آزمون MHLE ثبت نام کرد؟

در متن مقاله به چگونگی ثبت نام آزمون به طور کامل اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا