ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک + دفترچه 1402


ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک برای کسانی توصیه می شود که دوست دارند پروانه کارگزاری گمرک را دریافت کنند. آزمون کارگزاری گمرک به آزمون حق العمل کار گمرک نیز معروف است که این آزمون تحت نظر سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی سازمان سنجش هر چند سال یک بار برگزار می شود. شما برای قبولی در این آزمون باید دفترچه آزمون کارگزاری گمرک را دانلود کرده و آن را به خوبی مطالعه کنید. ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک مراحلی دارد که اطلاع در مورد آن فرآیند کاری شما را راحت‌تر می کند.

شما برای ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک 1402 نیاز به مدارکی دارید که باید آن ها را از قبل آماده کنید؛ زیرا مدت زمان ثبت نام آزمون کارگزاری معمولا کوتاه است و به دلیل بالا بودن ترافیک سایت ها می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. به همین دلیل آماده کردن این مدارک از قبل می تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر ثبت نام خود را انجام دهید؛ اما آیا می دانید که در آزمون کارگزاری گمرک کدام افراد با چه مدرک تحصیلی می توانند ثبت نام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

منظور از آزمون کارگزاری گمرک چیست؟

شاید در ابتدا لازم باشد کمی در مورد این که آزمون کارگزاری گمرک چیست و چه کاربردی دارد، صحبت کنیم. آزمون کارگزاری گمرک برای ارائه پروانه فعالیت در گمرک برای داوطلبان در این عرصه برگزار می شود. در واقع شما برای این که بتوانید کالا را از گمرک ترخیص کنید باید پروانه و مجوز فعالیت در این زمینه را داشته باشید. به همین دلیل هر چند سال یکبار آزمون کارگزاری گمرک برگزار می شود. شما برای ثبت نام آزمون استخدامی کارگزاری گمرک باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و در آن جا اقدامات لازم را انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعلام نتایج آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام کلیک کنید.

منظور از آزمون کارگزاری گمرک چیست

افرادی که قصد دارند در آزمون حق العمل کاری گمرک ثبت نام کنند باید در بازه زمانی مشخص شده به این سامانه مراجعه کنند و اقدامات اولیه را برای ثبت نام در آزمون انجام دهند. شما برای این که بتوانید فرآیند ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک 1402 را تکمیل کنید باید مدارک خود را به صورت کامل و دقیق آماده کنید. برای همین لازم است در این مورد به صورت مفصل صحبت کنیم.

 

زمان شروع ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک 1402

شما برای این که بتوانید مجوز یا پروانه کارگزاری گمرک را دریافت کنید باید در آزمون حق العمل کاری گمرک شرکت کنید. زمان ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک هر چند سال یک بار طبق درخواست سازمان گمرک کشور شروع می شود که برای آخرین بار در سال گذشته در آبان ماه 1401 اجرا شده است؛ اما هنوز اعلامیه ای برای ثبت نام آزمون استخدامی کارگزاری گمرک 1402 منتشر نشده است. لذا در صورت انتشار خبر آن در سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شما را آگاه خواهیم کرد تا در تاریخ مشخص شده برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کنید.

برای اطلاع از  دفترچه استخدام پتروشیمی بندر امام و بخشنامه جدید آن کلیک کنید.

دفترچه ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک ۱۴۰۲

شما برای این که بتوانید در آزمون حق العمل کاری گمرک ثبت نام کنید باید دفترچه آن را دانلود و مطالعه کنید. لذا اولین اقدام برای ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک دانلود دفترچه می باشد. در دفترچه آزمون کارگزاری گمرک تمام اطلاعات اولیه جهت شرایط ثبت نام و لیست رشته های مجاز در آزمون به همراه سایر مطالب ذکر شده است. در واقع انتشار دفترچه آزمون کارگزاری گمرک یک اطلاع رسانی شفاف در مورد برگزاری آزمون توسط سازمان امور گمرکی کشور با همکاری سازمان سنجش است. معمولا عناوین دفترچه آزمون کارگزاری گمرک به شکل زیر هستند: 

✅ اهداف برگزاری آزمون

✅ تعاریف مراحل آزمون

✅ نقش واحدهای اصلی برگزار کننده آزمون

✅ فرآیند صدور مجوز کارگزاری

✅ مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون

✅ نحوه ثبت نام

✅ منابع آزمون و ضرایب مربوطه

✅ زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و اعلام نتایج اولیه

✅ مراحل پس از اعلام نتایج آزمون

بنابراین مطالعه دقیق و کامل دفترچه آزمون کارگزاری گمرک بسیار مهم بوده و شما باید آن را به صورت کامل مطالعه کنید. با توجه به این که دفترچه آزمون کارگزاری گمرک 1402 هنوز منتشر نشده است؛ اما به عنوان نمونه می توانید دفترچه آزمون حق العمل کاری گمرک سال 1401 را مطالعه کنید تا شما با شکل کلی آن آشنا شوید.

لینک دانلود دفترچه آزمون کارگزاری گمرک 1401

دفترچه ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک

 

شرایط ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک 1402

سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران برای صدور مجوز فعالیت در امور گمرکی کشور شرایطی را در نظر گرفته است که اطلاع در مورد این شرایط و دارا بودن آن ها از ملزومات ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک است. معمولا این شرایط در دفترچه آزمون ذکر شده است که در ادامه آن ها را به صورت کامل برای شما بیان می کنیم.

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد ثبت نام آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام و شرایط آن کلیک کنید.

✅ تابعیت کشور ایران

✅ داشتن حداقل سن 25 سال تمام در تاریخ ثبت نام

✅ عدم وجود سوء پیشینه کیفری

✅ نداشتن سابقه قاچاق گمرکی با گواهی گمرک

✅ داشتن حداقل مدرک کاردانی در رشته های امور گمرکی یا حداقل کارشناسی در رشته های دیگر

✅ کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم

✅ عدم اشتغال به عنوان کارمند دولت

دقت کنید که داشتن تمام شرایط بالا برای ثبت نام و شرکت در آزمون حق العمل کاری گمرک ضروری است و در صورتی که هر کدام از شرایط بالا را نداشته باشید نمی توانید مجوز فعالیت در گمرک را بگیرید. حال اگر هر گونه سوالی در مورد شرایط ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک 1402 داشته باشید می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون کارگزاران گمرکی ۱۴۰۲

همان طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم شما برای ثبت نام آزمون کارگزاران گمرکی یا حق العمل کار گمرک باید مدارکی را آماده کنید. این مدارک باید شامل اطلاعات دقیق و کامل فردی و تحصیلی شما به عنوان یک داوطلب باشند که در صورت قبولی صحت تمام اطلاعات را از شما درخواست کرده و در صورت عدم تطبیق از مراحل بعدی آزمون استخدامی کارگزاران گمرکی منع خواهید شد. در این بخش برای اطلاع رسانی کامل برای داوطلبان ثبت نام آزمون کارگزاران گمرکی مدارک لازم را بیان می کنیم.

برای اطلاع از نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی و مشاهده آن کلیک کنید.

✅ مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی

✅ فایل اسکن شده عکس 3*4

✅ مدارک تحصیلی

✅ کارت پایان خدمت یا کارت معافیت سربازی

✅ مدارک مرتبط با اطلاعات استان و محل سکونت

✅ مدارک مرتبط با پرداخت هزینه ثبت نام

شما باید دقت بیشتری در ارسال مدارک به خصوص عکس داشته باشید؛ زیرا هر گونه اشتباه در ارسال عکس می تواند منجر به محرومیت شما از شرکت در آزمون شود. با توجه به این که ارسال مدارک بخش حساسی از ثبت نام شما در آزمون کارگزاران گمرکی است. لذا می توانید انجام آن را به کارشناسان ایران تحصیل بسپارید تا آن ها این کار را برای شما انجام دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون کارگزاران گمرکی

 

رشته های مجاز برای ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک 1402

افرادی که قصد ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک را دارند باید تحصیلات خاصی داشته باشند. این افراد باید مدرک کاردانی در رشته های امور گمرکی داشته باشند یا این که در سایر رشته ها مدرک کارشناسی دریافت کرده باشند؛ بنابراین می توان دریافت که افراد زیادی می توانند در آزمون کارگزاری گمرک شرکت کنند.

برای اطلاع از رشته های آزمون استخدامی بخش خصوصی و مدارک مورد نیاز آن کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک 1402

بعد از آن که شما تمام شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک را داشتید می توانید برای شروع فرآیند نام نویسی آن طبق مراحل گفته شده اقدام کنید.

♦️ وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شوید و در آن جا از منوی باز شده روی گزینه «آزمون ها» و بخش «سایر آزمون های استخدامی» کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک

♦️ از میان گزینه های موجود گزینه سیستم «ثبت نام آزمون کارگزاران گمرک 1402» را انتخاب کنید.

♦️ شما برای شروع ثبت نام خود باید کارت اعتباری خریداری نمایید که برای این کار روی گزینه «خرید کارت اعتباری» در صفحه کلیک کنید.

♦️ پنجره جدیدی برای شما باز می شود که در آن جا باید کلیه مراحل پرداخت را انجام داده و شماره سریال کارت اعتباری خود را یادداشت نمایید.

♦️ حالا به صفحه اصلی ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک مراجعه کرده و در آن جا گزینه «تایید و ادامه» را کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک کشور

♦️ حالا باید شماره سریال کارت اعتباری خود وارد کرده و به مرحله تکمیل فرم وارد شوید.

آموزش ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک

♦️ بعد از تکمیل فرم ثبت نام آزمون استخدامی کارگزاری گمرک باید کد رهگیری را دریافت نمایید.

کد رهگیری خود را یادداشت کرده و از آن برای مراحل بعدی آزمون استفاده کنید. دقت کنید که در آزمون حق العمل کاری گمرک امکان تمدید نشدن مهلت ثبت نام وجود دارد. لذا شما تمام اطلاعات خود را به صورت کامل و تحقیق ثبت نمایید.

برای ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی و زمان و شرایط آن کلیک کنید.

 منابع آزمون حق العمل کاری گمرکی کشور

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارگزاری گمرک را دارند باید برای قبولی در این آزمون مطالعه کنند. اطلاع در مورد منابع آزمونی قبل از شروع آزمون، برای موفقیت در این زمینه می تواند بسیار مفید باشد؛ زیرا بعد از شروع ثبت نام، فرصت کوتاهی برای آمادگی شما جهت شرکت در آزمون وجود دارد؛ اما اگر شما از قبل در مورد منابع آزمونی اطلاع داشته باشید و آن ها را مطالعه کنید می توانید نسبت به رقیبان خود در جایگاه بالاتری قرار بگیرید. در حال حاضر منابع آزمونی کارگزاری گمرک طبق دفترچه سال های قبل به شکل زیر می باشد که در سال های آینده نیز به طور احتمال این منابع خواهند بود.  

منابع آزمون کارگزاری گمرک
قانون گمرکی و آیین نامه اجرایی آن (مصوب 90)
مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی آن
اصول طبقه بندی کالا
تعیین ارزش کالا
قانون حمل و نقل و عبور کالای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران و آیین نامه اجرایی آن
قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (آخرین اصلاحات و الحاقات بعدی)
قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و آیین نامه های مرتبط
آشنایی با سامانه های تجارت خارجی
اینکوترمز 2020 (اصلاحات بین المللی بازرگانی)

 

شما برای کسب حداقل نمره قبولی در آزمون کارگزاری گمرک باید همه این منابع را مطالعه کنید که استفاده از نمونه سوالات سال های گذشته می تواند به شما کمک زیادی کند. برای دریافت نمونه سوالات سال های گذشته می توانید با مشاوران ایران تحصیل صحبت نمایید.

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارگزاری گمرک را دارند باید چند روز قبل از شروع آزمون کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. برای دریافت کارت ورود به جلسه آن ها باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. سپس با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود کارت ورود به جلسه آزمون کارگزاران گمرک را دریافت کنند. آن ها برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارگزاران گمرک باید مراحل زیر را طی کنند.

♦️ به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند و گزینه «سایر آزمون های استخدامی» را در آن انتخاب نمایند.

♦️ در صفحه باز شده لینک کارت آزمون کارگزاران گمرکی را انتخاب کنند.

♦️ حالا با کمک چند روش مختلف می توانند به صفحه دریافت کارت ورود به جلسه وارد شده و کارت خود را پرینت بگیرند. شما با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارید می توانید وارد صفحه شوید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارگزاری گمرک

دقت کنید که دریافت کارت ورود به جلسه حق العمل کاری گمرک ضروری است و شما حتما آن را قبل از رفتن به آزمون پرینت گرفته و دریافت کنید.

جهت اطلاع از استخدام شرکت پالایش نفت لاوان و شرایط آن کلیک کنید.

تاریخ برگزاری آزمون استخدامی کارگزاران گمرک 1402

زمان برگزاری آزمون استخدامی کارگزاران گمرک 1402 باید در سایت سازمان سنجش منتشر شود. با توجه به این که هنوز اعلامیه ای برای برگزاری این آزمون برای سال 1402 وجود ندارد. لذا تاریخ دقیقی را نمی توان برای آن اعلام کرد. به محض انتشار خبر در سایت سازمان سنجش آن را برای شما اعلام خواهیم کرد که بعد از آن نیز می توانید منتظر اعلام نتایج نهایی آزمون کارگزاری گمرک باشید.

 

خلاصه مطلب

افرادی که قصد دارند در ترخیص کالا گمرک مشغول به کار شوند باید پروانه فعالیت را دریافت کنند. برای این کار نسبت به ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک اقدام کنند. معمولا آزمون حق العمل کاری گمرک هر چند سال یکبار مطابق با نیاز سازمان گمرک کشور و با همکاری سازمان سنجش برگزار می شود. برای آخرین بار این آزمون در آبان ماه 1401 برگزار شده است. به طوری که در آن کلیه افرادی که مدرک تحصیلی کاردانی امور گمرکی یا کارشناسی رشته های تحصیلی دیگر را دارند می توانستند شرکت کنند. شما برای ثبت نام باید دفترچه آزمون کارگزاری گمرک را دانلود و مطالعه کنید. در این دفترچه شما اطلاعات جامع و دقیقی را می توانید در مورد منابع و شرایط آزمون مطالعه کنید و در صورت واجد شرایط بودن می توانید در آن شرکت نمایید.

این آزمون مانند آزمون های دیگر برای خود منابع مطالعاتی دارد که شما برای موفقیت در آزمون باید آن ها را مطالعه کنید. همچنین قبل از آزمون کارت ورود به جلسه را دریافت کنید. تاریخ شروع آزمون باید متقاعدا توسط سازمان سنجش اعلام شود که شما برای دریافت اطلاعات به روز و دقیق در مورد آن می توانید همواره در تمام ساعات شبانه روز با مشاوران ایران تحصیل با شماره تلفن 9099075307 در تماس باشید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

تاریخ شروع ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک 1402 کی است؟

در حال حاضر سایت سازمان سنجش اعلامیه ای را در مورد برگزاری آزمون کارگزاری گمرک منتشر نکرده است. لذا در مورد آن برای سال جاری نمی توان اظهارنظری کرد.

چه افرادی می توانند در آزمون کارگزاری حق العمل کاری گمرکی ثبت نام کنند؟

کلیه افرادی که کاردانی امور گمرکی و کارشناسی رشته های دیگر را دارند می توانند در آزمون کارگزاری گمرکی ثبت نام کنند.

هزینه ثبت نام در آزمون استخدامی کارگزاری گمرکی چقدر است؟

شما برای ثبت نام در این آزمون باید هزینه ای را پرداخت کنید که مبلغ آن برای سال 1402 هنوز مشخص نشده است. به محض انتشار دفترچه آزمون کارگزاری گمرک آن را برای شما اطلاع خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا