ثبت نام امریه دانشگاه تهران + شرایط و فرم ثبت نام


 یکی از روش‌های طی کردن مدت سربازی، امریه است. با این روش، سربازی را می‌توان به جای در پادگان، در یکی از سازمان‌ها یا ارگان‌های دولتی صرف کرد. بگونه‌ای که می‌توان علم خود را نیز برای سود بخشی به میهنمان استفاده کرد. اما امریه نیز مثل هر چیزی شرایط ویژه خود را دارد و همه نمی‌توانند از این مسیر پیش بروند. یکی از مراکزی که در سال ۱۴۰۲ به دنبال امریه می‌گردد، دانشگاه تهران است. در این مقاله می‌خواهیم درباره ثبت نام امریه دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲ صحبت کنیم؛ پس اگر به تجربه امریه علاقه مند هستید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شرایط لازم برای امریه دانشگاه تهران 1402

برای اینکه بتوانید در امریه دانشگاه تهران ثبت نام نمایید باید دارای شرایطی باشید که برخی از مهمترین این شرایط به شرح زیر است:

حداقل مدرک مورد پذیرش برای ثبت نام امریه دانشگاه تهران  کارشناسی ارشد است.

فرد علاقه مند به ثبت نام امریه در دانشگاه تهران  باید دارای حداقل معدل 16 باشد.

یکی دیگر از شرایط اصلی بومی بودن آن است و فرد باید در تهران ساکن باشد.

فرد متقاضی نباید هیچ گونه غیبتی داشته باشد.

اولویت در ثبت نام امریه دانشگاه تهران ، افرادی هستند که در دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده باشند.

یکی دیگر از اولویت های ثبت نام امریه در دانشگاه تهران ، افرادی می باشند که تحت پوشش بهزیستی و یا کمیته امداد می باشد و افراد متاهل و معاف از رزم نیز می توانند برای این ثبت نام اقدام نمایند. در ادامه مقاله در خصوص سهیمه های ثبت نام مطالبی را برای شما بیان خواهیم کردو در ادامه همراه ما باشید.

 

برای اطلاع از مراحل ترخیص از خدمت سربازی  کلیک نمایید.

 

شرایط لازم برای امریه دانشگاه تهران

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام امریه در دانشگاه تهران 1402

زمانی که فردی برای ثبت نام امریه دانشگاه تهران اقدام می نمایند پس از داشتن شرایط لازم، باید مدارکی را ارائه نماید تا ثبت نام آن فرد تکمیل گردد. برخی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای امریه دانشگاه تهران به شرح زیر است:

ارائه اصل و کپی کارت ملی هوشمند الزامی است.

فرد باید  تمامی صفحات شناسنامه خود را در زمان ثبت نام ارائه نماید.

اگر فرد برای امریه دانشگاه تهران، متاهل باشد باید کارت ملی و شناسنامه همسر خود را نیز ارائه نماید.

ارائه گواهی پایان تحصیل با مهر دانشگاه الزامی است.

فرد باید 2 قطعه عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید و مطابق با قوانین که در سال جاری گرفته شده است را ارائه نماید.

برگ اعزام به خدمت فرد در زمان ثبت نام باید ارائه شود.

شماره تلفن منزل و همراه فرد مورد نیاز است.

برگه ای که معرف بومی بودن فرد باید و همچنین فرد باید هیچ گونه نسبتی با هیچ یک از افراد هیات علمی دانشگاه نداشته باشد.

برای اطلاع از تمامی شرایط می توانید وارد سامانه ut.ac.ir شده و جدیدترین اطلاعات را مشاهده نمایید و یا با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

برای اطلاع از ثبت نام امریه وزارت صمت کلیک نمایید.

 

سهمیه های مهم امریه دانشگاه تهران 1402

امریه دانشگاه تهران دارای سهمیه های مهم و موثر می باشد که اگر افراد دارای این سهمیه ها باشند دارای اولویت در ثبت نام بوده و می توانند برای ایم امریه اقدام نمایند. 

سهمیه های  مهم امریه دانشگاه تهران به شرح زیر است:

❇️ دانشگاه تهران برای افراد متاهل سهمیه در نظر گرفته است.

❇️ اگر فرد متقاضی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، باشد در اولویت ثبت نامی خواهند بود. همچنین افراد تحت پوشش بهزیستی نیز می توانند از این اولویت بهره مند شوند.

❇️ اگر رتبه اول تا سوم یکی از رشته ها باشند می توانند برای ثبت نام اقدام کرده و دارای اولویت هستند.

❇️ نخبگان کشور می توانند از سهمیه های دانشگاه تهران برای امریه بهره مند شوند.

❇️ مشمولین معاف از رزم دارای اولویت می باشند.

❇️ همچنین این سهمیه به خانواده شهدا، ایثارگر، مفقودالاثر، جانباز و افرادی که داوطلبانه حداقل 6 ماه در جبهه حضور داشته اند تعلق خواهد گرفت.

 

برای اطلاع از ثبت نام امریه وزارت اقتصاد کلیک نمایید.

 

سهمیه های  مهم امریه

فرم ثبت نام امریه دانشگاه تهران 1402

لیست از انواع فرم‌هایی که برای دریافت امریه سربازی از دانشگاه تهران به نشانی اینترنتی ut.ac.ir ، متقاضیان باید دریافت و پر کنند به شرح زیر است:

فرم شماره ۱ که با عنوان فرم امتیاز‌بندی امریه شناخته‌شده‌است، باید توسط استاد راهنمای پایان نامه دانشجو تکمیل و امضا گردد. همچنین نیاز است که این فرم توسط مدیر مجموعه یا دانشکده نیز مهر شود.

فرم شماره ۲ که به نام فرم پیشنهاد استخدام نیروی امریه شناخته می‌شود: در این فرم بخشی با عنوان نوع کار پیشنهادی مورد بررسی قرار دارد که باید توسط رئیس، معاون یا ریاست دانشکده کامل‌شده‌و با مهر رسمی توسط مقام مسئول تصویب گردد. گفتنی است که سایر بخش‌های موجود در این فرم نیز بر عهده خود درخواست‌کننده است تا آن‌ها را پر نماید.

با تکمیل فرم شماره ۳ با عنوان تعهد قبل از خدمت، متقاضی مشمول موظف است کلیه قوانین و مقررات اعلام‌شده‌توسط دانشگاه تهران را رعایت کند.

متقاضی حقیقی باید به دقت فرم شماره ۴ با عنوان مشخصات و سوابق تحصیلی را پر کند و یک عکس از خود را به آن بچسباند. بطوری که شما می‌دانید، دانشگاه‌ها از طریق اطلاع رسانی‌های رسمی یا حتی غیر رسمی، به جذب نیرو‌های جدید می‌پردازند.

برای اطلاع و مشاوره در خصوص فرم های امریه دانشگاه تهران با شماره 9099075307 در ارتباط باشید.

 

مدت زمان خدمت امریه دانشگاه تهران 1402

مدت زمان خدمت امریه دانشگاه تهران با احتساب دوره آموزشی با توجه به مدرک تحصیلی افراد به شرح زیر است:

فرد داوطلب با داشتن مدرک کارشناسی ارشد باید 16 ماه زمان برای خدمت بگذراند.

فرد داوطلب با داشتن مدرک دکتری باید 15 ماه زمان برای خدمت بگذراند.

برای اطلاع از مدت زمان دوران خدمت سربازی سایر مدارک با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

برای اطلاع از ثبت نام امریه وزارت کار کلیک نمایید.

 

نکاتی در خصوص امریه دانشگاه تهران 1402

هر سال بخشنامه‌ای از ستاد نیروهای مسلح برای افزایش حقوق امریه‌ها صادر می‌شود. اگر مشمولی متاهل باشد، حق عائله مندی بر اساس ضریب سالیانه تعیین‌شده‌و به حقوق او افزوده می‌شود. اما کارکنان امریه نمی‌توانند هیچ مبلغی به عنوان اضافه کار یا پاداش دریافت کنند. بیمه این افراد توسط دانشگاه انجام می‌شود و هزینه بیمه هر ماه به ستاد مشترک واریز می‌شود. یک نکته مهم این است که اگر مشمولی برای هر دلیلی تصمیم به ترک امریه گیرد، باید هزینه دوره آموزشی که توسط دانشگاه تعیین‌شده‌است را پرداخت کند.

دانشگاه تهران برای امریه‌های خود هر ماه، موجودیتی به میزان ۲.۵ روز استراحت تقدیم می‌کند که تناسبی دقیق با سایر کارکنان پردیس دارد. از این حساب جاری استراحت، هرگاه ۸ ساعت تاخیر یا تعجیل در زمان ورود و خروج یا حتی دریافت مرخصی ساعتی در ماه صورت گیرد، یک روز کم می‌شود. اما، این امریه‌ها در شرایطی که مستندات پزشکی دارند، می‌توانند به لذت ۲ روز استراحت درمانی برسند. در ضمن، هر کاهشی بیش از ۳ ساعت در کار روزانه، معادل یک روز استراحت خواهد بود. اگر امریه‌ای طی دو ماه حضور و غیاب نامنظمی داشته باشد، موضوع بر اساس گزارش واحد حضور و غیاب، ابتدا به واحد گزارش داده خواهد شد و در صورت تکرار، امریه به یک واحد جدید منتقل خواهد شد و در صورت تکرار بار سوم، با احترام امریه به یگان اعزام‌کننده باز خواهد گشت

برای اطلاع از تمامی اطلاعیه های جدید ثبت نام امریه دانشگاه تهران در سال جاری با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای اطلاع از ثبت نام امریه وزارت راه و شهرسازی کلیک نمایید.

نکاتی در خصوص امریه دانشگاه

اخبار پیرامون ثبت نام امریه دانشگاه تهران

دانشگاه تهران این اعلان را داده که قصد دارد از نیروی علمی و تخصصی فارغ التحصیلان برتر دانشگاهی در چارچوب جذب امریه (کارکنان وظیفه) برای انجام خدمت در دانشگاه تهران (شهر تهران و دیگر شهرها) بهره ببرد.

وزارت علوم مجوزی برای سه نفر برای انجام خدمت سربازی در قالب امریه (غیر هیات علمی) در بخش‌های زیرمجموعه دانشگاه پیام‌نور که در شهر تهران قرار دارند، صادر کرد.

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله در خصوص ثبت نام امریه دانشگاه تهران  مطالبی را در اختیار شما قرار دادیم و تمامی شرایط و مدارک این ثبت نام را بررسی نمودیم. اگر پس از مطالعه این مقاله نیاز به توضیحات بیشتر داشتید، حتما با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و یا پرسش خود را برای ما در زیر همین مقاله کامنت کنید.

برای دانلود و مطالعه پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید

آیا سهمیه پذیرش امریه‌ها همیشه یکسان است؟

خیر؛ این سهمیه که به هر کالج، گروه یا واحد دانشگاهی تعلق دارد، در پایان هر سال توسط هیئت رئیسه دانشگاه بر اساس تعداد دانشجویان و آزمایشگاه‌ها مورد بازبینی و تایید قرار می‌گیرد.

چگونه افراد ممتاز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند؟

عزیزان ممتاز بر مبنای معدل، فعالیت‌های گروهی، خلاقیت و فعالیت‌های پژوهشی ارزیابی می‌شوند. لازم به ذکر است که ممتاز بودن داوطلب باید با تایید صورتجلسه دانشکده تایید شود.

چه کسانی پذیرش امریه‌ها را در دانشگاه تهران بر عهده دارند؟

هیئت پذیرش نیروی امریه در دانشگاه از افرادی تشکیل‌شده‌است که شامل نماینده رئیس دانشگاه، رئیس پردیس دانشکده، مدیریت گزینش دانشگاه، مدیر منابع انسانی و رفاهی دانشگاه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا