ثبت نام امریه سازمان استاندارد 1402 + شرایط و رشته ها


چند سالی است که ارگان‌های دولتی و غیر دولتی با همکاری نظام وظیفه عمومی ناجا و ستاد نیروهای مسلح، افراد واجد شرایط را برای انجام وظیفه و خدمت انتخاب می‌کنند. بنابراین داوطلبانی که می‌بایست در زمان مشخص برای ورود به نظام وظیفه اقدام نمایند، لازم است که برای ثبت نام امریه سازمان استاندارد 1402 از شرایط و رشته‌های این ارگان دولتی، اطلاعات موثقی جمع آوری کنند. سازمان استاندارد یکی از ارگان‌های مهم کشور است که افراد برای دریافت امریه سربازی باید مدرک فوق لیسانس و یا دکتری در رشته‌های حقوق، مدیریت، فنی و مهندسی و یا اقتصاد داشته باشند. بنابراین بهتر است داوطلبان پیش از ثبت نام در امریه سازمان استاندارد، با کلیه شرایط و رشته ها آشنا شوند و سپس مدارک خود را بارگذاری نمایند.

ثبت نام امریه سازمان استاندارد 1402

افرادی که قصد دارند دوران خدمت خود را با توجه به شرایط و رشته تحصیلی در یکی از ارگان‌های دولتی بگذرانند، می‌توانند برای ثبت نام امریه سازمان استاندارد 1402 از طریق ورود به سامانه inso.gov.ir اقدام کنند. شرایط دوران سربازی سخت و گاهی طاقت فرسا است. افراد کمی می‌توانند به مدت ۲۴ ماه دوام بیاورند و با انجام کارهای فیزیکی و بدنی در پادگان، سازگار شوند. بنابراین بیشتر داوطلبان برای به کارگیری مهارت‌های تخصصی، کسب درآمد و افزایش تجربه مطابق با رشته تحصیلی، به سراغ امریه سازمان استاندارد می‌روند.

امریه-سازمان-استاندارد

این سازمان زیر نظر ریاست جمهوری اسلامی ایران است و قوانینی در جهت استاندارد ملی وضع می‌کند. شرایط و رشته های این سازمان همانند سایر ارگان‌های امریه گیر خدمت سربازی مثل امریه وزارت نیرو، امریه سرباز معلم، امریه نیروهای مسلح، امریه جهاد کشاورزی، امریه وزارت ورزش و جوانان و سایر سازمان‌های دولتی دیگر به صورت عمومی و اختصاصی است که در ادامه به هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

 

برای ورود به سازمان ملی استاندارد ایران کلیک کنید.

 

سازمان های امریه گیر خدمت سربازی

به غیر از ارگان ملی استاندارد، سازمان‌های امریه گیر دیگری نیز وجود دارد که افراد می‌توانند مطابق با شرایط و مدرک تحصیلی خود برای ثبت نام اقدام کنند. در ادامه به ارگان‌های امریه گیر خدمت سربازی اشاره خواهیم کرد.

امریه سرباز معلم امریه وزارت نیرو
امریه نیروهای مسلح امریه سازمان انرژی اتمی
امریه بنیاد شهید و امور ایثارگران امریه وزارت بهداشت
امریه وزارت دفاع امریه اداره اوقاف
امریه وزارت صنعت، معدن و تجارت امریه شرکت‌های دانش بنیان
امریه وزارت نفت و شرکت گاز امریه وزارت امور خارجه
امریه جهاد  کشاورزی امریه استانداری‌ها
امریه نهاد ریاست جمهوری امریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه وزارت راه و شهرسازی امریه قوه قضاییه
امریه وزارت اقتصاد و دارایی امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
امریه سربازی اداره برق امریه سربازی شهرداری‌ها
امریه کمیته امداد امام خمینی امریه سازمان بهزیستی
امریه وزارت ورزش و جوانان سهمیه امریه سازمان ملی استاندارد

سهمیه امریه سازمان ملی استاندارد

داوطلبان امریه گیر خدمت سربازی برای پذیرش در سازمان ملی استاندارد بایستی از شرایط عمومی و اختصاصی و نحوه ثبت نام در سامانه inso.gov.ir اطلاعات کسب کنند و در صورت بارگذاری مدارک از سهمیه امریه سازمان ملی استاندارد بهره‌مند شوند. کلیه ارگان‌های دولتی و غیر دولتی برای افراد واجد شرایط سهمیه خاصی را در نظر می‌گیرند که معمولا این سهمیه بر اساس تخصص و رشته داوطلب امریه گیر خدمت سربازی است. البته هر سال نحوه گرفتن سهمیه با سال‌های گذشته متفاوت می‌شود؛ بنابراین بهتر است افراد پیش از نام نویسی از سهمیه سازمان ملی استاندارد برای فارغ التحصیلان برخی رشته‌های مورد نیاز، مطلع شوند.

شرایط امریه سازمان استاندارد

همانطور که پیش از این توضیحاتی را ارائه دادیم، سازمان استاندارد تحت نظر نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران است که مانند سایر ارگان‌های امریه گیر خدمت سربازی شرایطی عمومی و اختصاصی دارد. داوطلبان واجد شرایط پیش از ثبت نام امریه سازمان استاندارد 1402، بایستی از شرایط و رشته ها و مدارک مورد نیاز این سازمان مطلع شوند و سپس اقدامات لازم را انجام دهند. در غیر این صورت درخواست نام نویسی این افراد پس از بررسی‌های اولیه، رد می‌شود. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هر سال شرایط و قوانین پذیرش داوطلبان امریه سازمان استاندارد با سال قبل فرق خواهد کرد. سایت inso.gov.ir در اطلاعیه‌های فوری، اخبار مهم و نحوه ثبت نام در امریه سازمان استاندارد را منتشر می‌کند تا داوطلبان امریه خدمت سربازی با مشکلی مواجه نشوند.

شرایط عمومی امریه استاندارد

در ادامه به شرایط عمومی امریه در سازمان استاندارد پرداخته‌ایم:

متاهل بودن داوطلب
زیر نظر سازمان بهزیستی
زیر نظر کمیته امداد خمینی
ایتام
وابستگی نزدیک داوطلب به جانباز، ایثارگر و خانواده شهدا
از رزم معاف شدن داوطلب
سابقه خدمت در مناطق محروم
حافظ قرآن
مدرک فوق لیسانس و یا دکتری داوطلب در رشته‌ های اقتصاد، مدیریت، فنی و مهندسی و غیره
استعداد برتر بودن داوطلب و یا مورد تایید سازمان ملی نخبگان
عدم غیبت در برگه سبز خدمت

شرایط اختصاصی امریه استاندارد

پس از بررسی شرایط عمومی امریه سازمان استاندارد، اکنون در این بخش از مقاله به بررسی شرایط اختصاصی آن می‌پزدازیم:

فارغ التحصیلی با معدل قابل قبول
عدم داشتن رابطه نزدیک با مدیران و یا کارمندان سازمان استاندارد
عدم غیبت در برگ سبز خدمت
عدم خدمت سربازی در ارگان‌های دیگر
داشتن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری مطابق با شرایط و رشته های سازمان استاندارد

رشته های مورد نیاز امریه سازمان استاندارد

فعالیت‌های سازمان استاندارد در ۴ محور استاندارد سازی، اندازه‌ شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق انجام می‌شود. پیش از این گفتیم که افراد واجد شرایط برای ثبت نام امریه سازمان استاندارد 1402 باید از نحوه کار و شرایط و رشته های این ارگان اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند امریه سازمان استاندارد را دریافت کنند.

رشته-های-مورد-نیاز-امریه-سازمان-استاندارد

کار اصلی این ارگان مهم و دولتی، وضع استاندارد ملی و نظارت بر آن است. به این ترتیب با توجه به موارد بی‌شمار و گسترده فعالیت ارگان ملی، بلافاصله داوطلبانی که در رشته هایی مثل فنی و مهندسی، حقوق، اقتصاد و مدیریت تحصیل کرده‌اند را جذب می‌کنند. در ادامه برای درک بهتر فعالیت‌های پژوهشگاه استاندارد به چند تا از وظایف و ماموریت‌های این سازمان اشاره خواهیم کرد:

  • تعیین، تدوین، به‌روزرسانی و نشر استانداردهای ملی
  • مشارکت در تدوین استانداردهای منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق عضویت فعال در کمیته‌های فنی
  • انجام مطالعات تطبیقی برای دستیابی به تجارب سایر کشورها در حوزه‌های مرتبط با استاندارد سازی
  • توسعه استانداردهای پژوهش‌محور در جهت ارتقای کیفیت کالا و خدمات هماهنگ با استانداردهای بین‌المللی
  • انجام تحقیقات به‌منظور تدوین و به‌روزرسانی استانداردها، بهبود روشها و سامانه‌ها با بهره‌گیری از توانمندی‌های بخشهای درون و برون‌سازمانی و اقدام به بومی‌ سازی استانداردهای بین‌المللی بر پایه الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت
  • آموزش و ترویج استانداردها و فراهم نمودن امکان دسترسی مردم به مشخصات و اطلاعات مربوط به استانداردهای کالا و خدمات در سطح کشور

مدارک ثبت نام امریه سازمان استاندارد

هر سازمان امریه گیر خدمت سربازی، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام متفاوتی از دیگر ارگان‌ها دارد. بنابراین داوطلبانی که قصد دارند امریه سازمان استاندارد را دریافت کنند و دوران خدمت خود را با توجه به رشته تحصیلی و شرایط ذکر شده در اطلاعیه سامانه inso.gov.ir، بدون سختی انجام کارهای فیزیکی بگذرانند؛ لازم است که مدارک خود را کامل بارگذاری نمایند.

اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی
اصل و تصویر مدرک فارغ التحصیلی(فوق لیسانس یا دکتری)
تصویر نسبت نزدیک با خانواده شهدا، جانباز یا ایثارگران
اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی
اصل و تصویر معرفی نامه سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد
اصل و بارگذاری تصویر برگه سبز اعزام به خدمت
اصل و تصویر معدل فارغ التحصیلی
تصویر فرم اطلاعات فردی مثل نام و نام خانوادگی، آدرس و شماره تماس

برای دانلود فایل PDF ثبت نام امریه سازمان استاندارد کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مطلب به موضوع ثبت نام امریه سازمان استاندارد 1402 پرداختیم و درباره شرایط و رشته ها و مدارک مورد نیاز برای نام نویسی امریه سربازی سازمان استاندارد، توضیحاتی را ارائه دادیم. افراد داوطلب برای نام نویسی در این ارگان ابتدا باید شرایط عمومی و اختصاصی سازمان استاندارد که شامل مواردی مثل تاهل، ایتام، تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد خمینی، مدرک تحصیلی مرتبط با رشته های سازمان، عدم سابقه سربازی و غیره را مطالعه نمایید. همچنین رشته های سازمان که بیشتر مدیریتی و فنی و مهندسی است را در نظر بگیرید و مطابق با آن برای ثبت نام اقدام نمایید. در ادامه به مدارک ثبت نام امریه سازمان استاندارد که بارگذاری صفحات کارت ملی و شناسنامه، برگه سبز اعزام به خدمت، مدارک تحصیلی و نسبت نزدیک با خانواده شهدا و ایثارگران بود، اشاره کردیم تا با اطلاعاتی کافی برای ثبت نام امریه سازمان استاندارد، اقدام کنید.

 

آدرس سایت امریه سازمان استاندارد کدام است؟

ورود به سایت امریه سازمان استاندارد، نشانی inso.gov.ir است.

شرایط امریه سازمان استاندارد به چه صورت است؟

شرایط پژوهشگاه سازمان استاندارد به دو صورت عمومی و اختصاصی می‌باشد.

ثبت نام امریه سازمان استاندارد چه مدارکی لازم دارد؟

داوطلبان برای نام نویسی در امریه سازمان استاندارد باید کپی کارت ملی و شناسنامه و مدارک تحصیلی و غیره را در سامانه بارگذاری کنند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا