ثبت نام امریه سازمان برنامه بودجه 1402 + شرایط و رشته ها


تمام آقایانی که از دانشگاه‌های معتبر و دولتی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند باید همانند دیگر آقایانی که مدرک تحصیلی ندارند به خدمت سربازی بروند. حال ممکن است برخی از آقایانی که در رشته‌های مختلف دارای مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر هستند تمایلی نداشته باشند، دو سال از زمان خود را در مراکز نظامی و پادگان‌ها سپری کنند. به همین دلیل سازمان برنامه و بودجه برای تامین بخشی از نیروهای مورد نیاز خود در ارگان‌های وابسته مانند سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی از میان مشمولان نظام وظیفه که دارای مدرک کارشناسی و دکترا از دانشگاه‌های معتبر هستند، اقدام به جذب امریه کرده است. در این مقاله به بررسی شرایط ثبت نام امریه سازمان برنامه و بودجه پرداخته‌ایم. شما می توانید صفر تا صد فرآیند ثبت نام امریه را بر عهده کارشناسان ایران تحصیل بسپارید. برای اینکار کافیست با از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

زمان ثبت‌نام امریه سازمان برنامه و بودجه 1402

آقایانی که در کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های معتبر فارغ التحصیل شده‌اند و مشمول خدمت سربازی هستند و قصد دارند به جای این که به پادگان‌ها بروند در رشته تحصیلی خود فعالیت کنند، می‌توانند در فراخوان استخدام امریه سازمان برنامه و بودجه شرکت کنند و به صورت اینترنتی ثبت نام نمایند.

برای ثبت‌نام باید مدارک لازم را فراهم کنند و از شرایط لازم هم برخوردار باشند که در ادامه این مقاله شرایط لازم را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم‌. از آذرماه تا بهمن ماه تاریخ ثبت‌نام خدمت سربازی امریه سازمان برنامه و بودجه است. برای ثبت‌نام و ارائه مدارک متقاضیان باید حدود 2 تا 3 ماه قبل اقدام کنند.

 

اطلاعیه

تا این لحظه اخباری مبنی بر زمان شروع ثبت نام امریه سازمان برنامه و و بودجه سال 1402 منتشر نشده است، به محض اعلام تاریخ دقیق، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط امریه برنامه بودجه

فارغ التحصیلان مدارک کارشناسی ارشد و دکترا که متقاضی در طرح امریه برنامه و بودجه هستند باید دارای یک سری شرایط باشند. در این جا لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که ثبت نام در طرح امریه برنامه و بودجه به معنی استخدام قطعی نیست. از شرایط لازم برای ثبت‌نام در امریه سازمان و بودجه به گزینه‌های زیر می‌‌توان اشاره نمود:

✅ متقاضی باید متناسب با وظیفه‌ای که بعد از استخدام در سازمان مربوطه انجام می‌دهد، دارای مدرک مرتبط باشد.

✅ دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و دکتری

✅ فارغ التحصیل دانشگاه دولتی باشد.

✅ دارای شرط معدل باشد و حداقل معدل او باید 17.5 باشد.

✅ نخبگان، ایثارگران، متقاضیان بومی، افراد تحت پوشش کمیته امداد در پذیرش سرباز امریه سازمان و بودجه در اولویت هستند.

✅ متقاضیان باید در جلسه مصاحبه جذب و پذیرش قبول شوند و مورد تایید قرار بگیرند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام در امریه سازمان برنامه و بودجه

 

مدارک لازم برای ثبت نام در امریه سازمان برنامه و بودجه

برای ثبت‌نام در امریه سازمان برنامه و بودجه متقاضی باید مدارکی مانند برگه اعزام به خدمت بدون غیبت، عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی، تصویر کلیه صفحات شناسنامه و تصویر آخرین مدرک تحصیلی را آماده کند.

✅ کپی کارت ملی

✅ کپی صفحات شناسنامه 

✅ تصوير مدرك تحصيلي يا نامه معرفي دانشگاه به سازمان نظام وظيفه عمومي

✅ برگه اعزام به خدمت بدون غیبت

نحوه ثبت نام امریه سازمان برنامه و بودجه

متقاضیان مشمول نظام وظیفه که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های معتبر هستند، می‌توانند به سایت bpms.mporg.ir/amrieh  مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنند و اطلاعات زیر را وارد سایت نمایند:

عکس پرسنلی

آدرس

 اطلاعات تماس

مشخصات فردی

سوابق تحصیلی

همچنین متقاضیان متاهل باید در هنگام ثبت‌نام مدارک همسر و فرزندان خود را داشته باشند و اطلاعات لازم را در سایت درج کنند. برای ثبت نام در سایت bpms.mporg.ir/amrieh )  امریه سازمان برنامه و بودجه) باید متناسب با رشته خود محل خدمت خود را مشخص کنید و مدرک تحصیلی خود را باید در سایت درج نمایید. در ادامه راهنمای ثبت نام در سایت امریه سازمان برنامه بودجه، آورده شده است. 

برای ثبت نام امریه سازمان هواپیمایی، کلیک کنید.

داوطلبان ابتدا باید به سایت امریه سازمان برنامه بودجه، به آدرس bpms.mporg.ir/amrieh مراجعه کنند. توجه داشته باشید که راهنمای زیر مربوط به امریه سال گذشته می باشد؛ به محض شروع ثبت نام امریه سال 1402، این راهنما بروزرسانی خواهد شد. پس از مشاهده صفحه زیر، در هر یک از کادرهای مربوط اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. دو کادر نخست مختص به اطلاعات شناسنامه ای و اطلاعات تماس می باشد که همه متقاضیان باید این کادرها را تکمیل کنند.

 

bpms.mporg.ir

 

 

کادر سوم ویژه افراد متاهل و دارای فرزند است. اگر این شرایط را دارید، اطلاعات شناسنامه ای همسر و فرزند(ان) خود را نیز اضافه کنید.

 

فرم ثبت نام امریه

 

در این مرحله نیاز است تا نسبت به تکمیل اطلاعات سوابق تحصیلی و تمام مدارك تحصيلي از ليسانس تا بالاترين مقطع، اقدام کنید و سپس در کادر دوم فایل مدارک خواسته شده نظیر  تصوير مدرك تحصيلي يا نامه معرفي دانشگاه به سازمان نظام وظيفه عمومي، تصوير شناسنامه و تصویر کارت ملی را بارگذاری کنید.

 

سوابق تحصیلی در ثبت نام امریه

 

در قسمت آخر سازمان محل خدمت خود را بر اساس رشته تحصیلی و نیاز ارگانها انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ثبت کلیک کنید.

 

محل خدمت

 

رشته های مورد نیاز امریه سازمان برنامه بودجه

داشتن مهارت و تخصص برای استخدام در امریه سازمان برنامه و بودجه امری مهم و ضروری است. امریه سازمان برنامه و بودجه در رشته‌های تحصیلی علوم اقتصادی (کلیه گرایش‌ها)، حسابداری و مدیریت (کلیه گرایش‌ها)، آموزش و بهسازی منابع انسانی، مدیریت آموزشی، مهندسی نفت (اکتشاف، حفاری و مخازن)، مهندسی مکانیک (تبدیل و انرژی)، مهندسی گاز (فرآوری و انتقال)، مهندسی عمران (عمران و آب)، نقشه‌برداری (کلیه گرایش‌ها)،  ژئودزی سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS، سنجش از دور، برق ( کنترل، مخابرات و قدرت)، فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر ( هوش مصنوعی، شبکه، نرم افزار و سخت افزار)، مهندسی صنایع ( سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی)، ریاضی کاربردی، آمار (کلیه گرایش‌ها)، برنامه‌ریزی ( توسعه شهری، منطقه‌ای و روستایی)، کشاورزی ( زراعت و آب)، حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق جزاء، روابط بین الملل، سیاستگذاری، ارتباطات، آینده‌گری (کلیه گرایش‌ها)، روابط عمومی، جمعیت شناسی، برنامه ریزی فرهنگی، سیاستگذاری علم و فناوری اقدام به استخدام امریه کرده است. توجه داشته باشید که هر ساله با توجه به نیاز ارگانها این رشته ها تغییر می یابند. با توجه به عدم انتشار اخبار امریه این سازمان تا این لحظه، رشته های مورد نیاز امریه سازمان برنامه بودجه نیز با توجه به اطلاعات سال گذشته نگارش شده است.

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام امریه سازمان بنادر و دریانوردی، کلیک کنید.

 

متقاضی مشمول نظام وظیفه اگر در رشته‌های بالا دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا باشد، می‌تواند در سایت امریه سازمان برنامه و بودجه ثبت‌نام کند. در زمینه پذیرش امریه سازمان و برنامه و بودجه لازم است به نکات زیر توجه کنید:

✔ پذیرش امریه در خصوص استخدام فرد هیچ گونه تعهدی ندارد.

✔ اگر متقاضی کسر خدمت سربازی داشته باشد یا آموزش نظامی در سازمان‌های دولتی دیده باشد، نمی‌تواند در سایت امریه سازمان و بودجه ثبت‌نام کند‌.

✔ کتمان کردن حقیقت و هر اشتباهی باعث باطل شدن ثبت‌نام متقاضی در طرح امریه سازمان برنامه و بودجه می‌شود.

✔ هم تراز با سایر نظامیان هم‌رتبه میزان حقوق پرداختی به پذیرفته‌شدگان امریه سربازی سازمان برنامه و بودجه است.

✔ تمام مدارکی که متقاضی ارائه می‌دهد باید کامل باشد. در غیر این صورت ثبت‌نام فرد متقاضی منقضی می‌شود.

✔ متقاضی نباید دوره آموزش نظامی را گذرانده باشد و غیبت از نظام هم نداشته باشد‌.

✔ پس از این متقاضی پذیرفته شد، باید برگه اعزام بگیرد و به سازمانی که در آن پذیرش شده، تحویل دهد.

 

رشته های مورد نیاز امریه سازمان برنامه بودجه

خلاصه مطلب

مشمولان خدمت سربازی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های دولتی و معتبر هستند و علاقه‌ای ندارند که برای رفتن به خدمت مقدس سربازی دو سال در پادگان‌ها باشند، باید نسبت به ثبت نام امریه سازمان برنامه بودجه اقدام کنند تا بتوانند در ارگان‌های وابسته به سازمان برنامه و بودجه پذیرش شوند تا مطابق با رشته خود در ارگان‌های وابسته فعالیت کنند.

پذیرش در امریه سازمان برنامه و بودجه به معنای استخدام قطعی نیست‌. تمام شرایط لازم برای شرکت در طرح امریه سازمان برنامه و بودجه در این مقاله شرح داده شده است و شما برای اطلاع از این شرایط و رشته‌های که در آن پذیرش انجام می‌شود می توانید مقاله فوق را مطالعه کنید.

 

 برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

رشته های مورد نیاز امریه سازمان برنامه بودجه چیست؟

برای اطلاع از لیست رشته های مورد نیاز این سازمان، مقاله فوق را مطالعه کنید.

برای ثبت نام امریه برنامه و بودجه باید به کدام سایت مراجعه کنیم؟

برای ثبت نام امریه سازمان برنامه و بودجه می توانید به وبسایت bpms.mporg.ir/amrieh مراجعه کنید.

شرایط ثبت نام در امریه سازمان برنامه و بودجه چیست؟

از شرایط این امریه می توان به لزوم فارغ التحصیلی از دانشگاه معتبر دولتی اشاره کرد. جزئیات این شرایط در این مطلب آورده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا