ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان 1402 + شرایط جدید


داوطلبان امریه سربازی هر سال بیشتر از سال قبل می‌شوند تا در یکی از ارگان‌های دولتی و یا غیر دولتی که زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح نیز می‌باشند، خدمت کنند. ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان 1402 برای داوطلبانی که در یکی از رشته‌های ورزشی مهارت دارند، مناسب است. افراد می‌توانند پیش از گرفتن دفترچه از پلیس +۱٠ به خوبی از شرایط امریه برای وزارت ورزش و جوانان، اطلاعاتی کافی جمع آوری کنند تا طبق موارد گفته شده برای ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند. البته لازم به ذکر است که داوطلبان شرکت در امریه سربازی، بایستی دوران آموزشی را به صورت کامل بگذرانند تا بتوانند برای مابقی خدمت خود به وزارت ورزش و جوانان منتقل شوند.

ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان 1402

عده بسیار زیادی از جوانان برای دریافت امریه سربازی تلاش می‌کنند تا هم از سختی فیزیکی خدمت در پادگان خلاص شوند و هم بتوانند در حوزه مربوطه کار کنند و استخدام شوند. اما امریه سربازی در هر ارگان چه دولتی و چه غیر دولتی، شرایط خاص خودش را دارد. بنابراین افراد باید پیش از اقدام با قوانین و مدارک لازم برای نام نویسی در امریه سربازی آشنا شوند. به این ترتیب در این مقاله قصد داریم به موضوع مهم ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان 1402 بپردازیم.

اما پیش از ورود به این بحث ضروری است خاطر نشان کنیم که کلیه ارگان‌های امریه با همکاری ستاد نیروهای مسلح، به ثبت نام افراد در زمینه‌های مختلف و با توجه به شرایط و قوانین وضع شده، خواهند پرداخت. بنابراین تمامی مشمولین واجد شرایط بایستی دوره آموزشی خود را بگذارنند و بعد برای خدمت در ارگان‌های مشخص شده، اعزام شوند. اما نحوه ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان 1402 به چه صورت است؟

ثبت-نام-امریه-وزارت-ورزش-و-جوانان

 

در یک جمله باید گفت که زمان و نحوه ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان توسط سازمان اعلام خواهد شد تا افراد بتوانند وارد سایت و مراحل اولیه را انجام دهند. البته مابقی مراحل و آماده سازی مدارک و باز کردن پرونده در کارگزینی سازمان وزارت ورزش و جوانان، به صورت حضوری انجام پذیر است. پس کلیه افرادی که شرایط ورود به امریه سربازی را دارند، باید با اطلاع از مدارک و سهمیه سازمان، به صورت حضوری به بخش اداری مراجعه نمایند.

شرایط ثبت نام امریه در وزارت ورزش و جوانان

همانطور که بندهای پیشین گفتیم، ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان مثل سایر ارگان‌ها دارای شرایطی برای پذیرش داوطلبان است. این شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود که برای آشنایی بیشتر به موارد ذکر شده در وزارت ورزش و جوانان، اشاره خواهیم کرد.

شرایط عمومی امریه در وزارت ورزش و جوانان

در جدول زیر شرایط عمومی ثبت نام امریه سربازی در وزارت ورزش و جوانان، به طور کامل آورده شده است:

شرایط عمومی امریه وزارت ورزش و جوانان
دارای تابعیت ایران عدم اعتیاد به مواد مخدر
اعتقاد به دین اسلام و یا ادیان الهی پذیرفته شده در قانون اساسی اعتقاد به احکام دینی و عمل به گفته‌های اسلام
اعتقاد به قانون اساسی و ولایت فقیه و جمهوری اسلامی عدم اعتیاد به نوشیدنی الکلی
عدم استفاده از ایست خدمت سربازی عدم سابقه کیفری
عدم درخواست دریافت امریه از ارگان‌ها و یا وزارتخانه‌های دیگر عدم غیبت در زمان اعزام سربازی
عدم عضویت در گروهک‌های ضد اسلام و جمهوری اسلامی

شرایط اختصاصی امریه وزارت ورزش و جوانان

نکته قابل توجه این است که علاوه بر شرایط عمومی، یک سری شرایط اختصاصی نیز برای امریه وزارت ورزش و جوانان وجود دارد. این شرایط شامل موارد زیر می شود:

  • عدم نسبت فامیلی با مدیران و کارکنان ارگان
  • دارای مدرک تحصیلی در رشته مرتبط ورزشی با تایید وزارت ورزش و جوانان
  • دارای مدرک فیزیکی از حضور در باشگاه‌های ورزشی و یا لوح و مدال‌ استانی و کشوری

مدارک ثبت نام امریه وزارت ورزش

داوطلبان امریه سربازی برای ثبت نام در امریه وزارت ورزش، باید نسبت به جمع آوری و ارائه مدارک اقدامات لازم را انجام دهند. در صورتی که فرد نتواند به موقع مدارک مورد را تهیه کند و به سازمان مورد نظر تحویل دهد، ظرفیت امریه سربازی تکمیل می‌شود. بنابراین داوطلبانی که باید برای سربازی هرچه زودتر به دوره آموزشی اعزام شوند، انجام مراحل گفته شده من جمله تطبیق شرایط عمومی و اختصاصی امریه وزارت ورزش و ارائه مدارک به ارگان تحت نظر ستاد نیروهای مسلح، از واجبات است. در ادامه به مدارک ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان اشاره خواهیم کرد:

مدارک ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان
اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات شناسنامه اصل کارت ملی و کپی از پشت و روی کارت ملی
اصل و کپی برابر اصل مدرک تحصیلی تحویل معرفی نامه سازمان بهزیستی
در صورت تاهل اصل و کپی مدارک ازدواج اصل و کپی فعالیت در باشگاه ورزشی
ارائه مدارک ورزشی مثل لوح و مدال ارائه معرفی نامه از کمیته امداد
فرم تکمیل شده درخواست امریه سربازی عکس پرسنلی ۴*۳
ارائه برگ سبز سربازی و مواردی دیگر

سهمیه امریه در وزارت ورزش و جوانان

سهمیه مشخص و قابل بررسی برای امریه وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد. اما داوطلبان بایستی به ۲ مورد که کمک‌ کننده ورود به وزارت ورزش و جوانان است، توجه کنند. ورزشکاران حرفه‌ای که دارای مدال و یا لوح تقدیر در کشور و یا به صورت جهانی شده‌اند، دارای سهمیه ویژه برای دریافت امریه سربازی می‌باشند. همچنین افراد بومی که در شهرستان‌ها ساکن هستند، اما در یکی از شاخه‌های ورزشی استعداد و توانایی دارند نیز از سهمیه خاص برای دریافت امریه سربازی برخوردار می‌شوند.

سهمیه-امریه-وزارت-ورزش-و-جوانان

به غیر از این ۲ مورد، مواردی برای اولویت بندی پذیرش داوطلبان و ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان 1402 است که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت:

  • وضعیت تاهل برای فرد داوطلب
  • وضعیت  معافیت از رزم برای فرد داوطلب
  • وضعیت نابه‌سامان مالی و تحت پوشش بهزیستی داوطلب
  • تحصیل فرد داوطلب در دانشگاه‌های خوب کشور
  • نسبت نزدیک به جانباز، آزاده و یا عضوی از خانواده شهدا بودن داوطلب
  • حافظ قرآن بودن فرد داوطلب
  • دارای مدال و یا افتخارات ورزشی برای فرد داوطلب

مراحل دریافت امریه در وزارت ورزش و جوانان

دریافت امریه سربازی وزارت ورزش و جوانان علاوه بر داشتن شرایط اختصاصی و عمومی، اطلاع از ثبت نام، ارسال مدارک و پیگیری انتشار نتایج در سایت msy.gov.ir  از واجبات پذیرش ارگان‌های امریه گیر خدمت سربازی است. به همین خاطر برای راهنمایی بهتر در این موضوع، به مراحل دریافت امریه وزارت ورزش و جوانان اشاره خواهیم کرد:

  • ورود به سایت وزارت ورزش و جوانان
  • ثبت نام در سایت و ارسال و بارگذاری مدارک خواسته شده
  • جمع آوری اصل مدارک برای ثبت نام حضوری در سازمان امریه وزارت ورزش و جوانان
  • پیگیری نتایج بررسی برای دریافت امریه خدمت سربازی
  • در صورت قبولی شرکت در دوره 2 ماهه آموشی
  • اعزام به ارگان مشخص شده از سوی وزارت ورزش و جوانان

اولویت اخذ امریه وزارت ورزش

در نظر گرفتن برخی موارد به عنوان کمک کننده برای اخذ امریه وزارت ورزش و جوانان، مهم است. همانطور که گفتیم فرد بایستی دارای شرایط عمومی و اختصاصی، نظیر مدرک تحصیلی مرتبط، استعداد درخشان در زمینه ورزشی، کسب مدال طلا یا نقره و برنز باشد تا بتواند برای ثبت نام امریه وزارت ورزش شانس بیشتری پیدا کند. در ادامه به موارد مهم که اولویت اخذ امریه در وزارت ورزش و جوانان است، اشاره خواهیم کرد:

وضعیت تاهل حافظ قرآن بودن داوطلب
دارنده مدال طلا، نقره یا برنز مدرک تحصیلی مرتبط
فعالیت در بسیج استعداد برتر
تحت پوشش بهزیستی تحت پوشش کمیته امداد خمینی
معافیت از رزم ایتام

 

برای دانلود فایل PDF ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

در این مطلب به موضوع ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان 1402 پرداختیم. بنابراین همانطور که گفتیم، افرادی که می‌خواهند در وزارت ورزش و جوانان امریه بگیرند، بایستی از شرایط عمومی و اختصاصی این ارگام دولتی مطلع گردند. همچنین باید مدارکی نظیر کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه، کپی مدارک تحصیلی، مدارک بهزیستی و تحت حمایت کمیته امداد خمینی و دیگر موارد گفته شده را جمع آورده کرده و به آن سازمان، جهت ثبت نام تحویل دهند. سپس به سهمیه امریه وزارت ورزش و جوانان اشاره کردیم که مواردی مثل حرفه‌ای بودن ورزشکار، دارنده مدال و جوایز، نسبت نزدیک با خانواده شهدا و نیز تاهل از جمله مواردی است که باعث اولویت بندی در در پذیرش امریه وزارت ورزش و جوانان می‌شود.

 

شرایط ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان به چه صورت است؟

شرایط ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود که در متن مقاله به آن پرداختیم.

اولویت ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان با چه کسانی است؟

اولویت پذیرش امریه وزارت ورزش و جوانان با ابتام، افراد با تحصیلات عالیه و دارندگان مدال و خانواده شهدا است.

سایت ثبت نام  امریه وزارت ورزش و جوانان کدام است؟

آدرس سایت وزارت امریه ورزش و جوانان به نشانی msy.gov.ir می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا