ثبت نام امریه گمرک ایران 1402 + شرایط و رشته ها


منظور از امریه سربازی در واقع آغاز خدمت سربازی در برخی سازمان ها و ارگان های دولتی و مراکز غیر نظامی است که متقاضی نیروی انسانی برای تکمیل کادر اداری خود هستند، می باشد. براساس قوانین سازمان نظام وظیفه تمام آقایانی که بیشتر از 18 سال سن دارند، مشمول خدمت سربازی می باشند و باید برای انجام تعهد خود اقدام کنند. برخی از مشمولین این خدمت، دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکتری بوده و در حرفه و رشته ای خاص متخصص می باشند. به این دسته از مشمولین این فرصت داده می شود که براساس تخصص خود به سازمانی که متقاضی آن رشته است، درخواست دهند و خدمت سربازی خود را در آن جا به اتمام برسانند. از جمله رشته هایی که مشمول امریه می شود، می توان به رشته امور گمرکی اشاره کرد که متقاضیان باید برای ثبت نام امریه گمرک ایران، دارای شرایط خاصی باشند و با انتشار فراخوان برای جذب نیروی متخصص مورد نیاز در این رشته، اقدام کنند. در این مقاله به صورت تخصصی به بررسی شرایط، مدارک، نکات و نحوه ثبت نام امریه گمرک ایران خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله با ایران تحصیل همراه باشید. 

هدف از امریه های سربازی، جذب نیروی متخصصی است که می خواهد وظیفه خدمت سربازی خود را انجام دهد. اگر می خواهید برای ثبت نام امریه گمرک ایران باید توجه داشته باشید که مدرک تحصیلی شما باید کارشناسی ارشد و یا دکتری در رشته امور گمرکی باشد. همچنین باید از لیست ارگان ها و سازمان هایی که خواهان متخصصان رشته امور گمرکی یا هر رشته دیگری هستند، مطلع باشید. در این زمینه کارشناسان ایران تحصیل می توانند شما را راهنمایی کنند. کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید و رشته تخصصی خود را اعلام کنید. مشاوران ما، راهنمای شما خواهند بود.

آشنایی با امریه سربازی و سازمان های امریه پذیر

براساس قوانین و مقررات سازمان نیروهای مسلح، تمامی آقایانی که 18 سال خود را تمام می کنند، مشمول تعهد به خدمت سربازی می شوند و می بایست در اسرع وقت جهت انجام تعهد خود اقدام کنند. تنها برخی از مشمولین هستند که به علت برخورداری از شرایط خاص، معافیت دائمی سربازی دریافت می کنند و بقیه مشمولین باید تعهد خود را به جا آورند. 

البته برخی معافیت های موقت نیز مانند معافیت تحصیلی شامل مشمولینی می شود که در کنکور سراسری پذیرفته شده اند و قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالا را دارند. با اتمام تحصیلات و فارغ التحصیلی، این معافیت موقت ابطال می شود و فرد باید جهت انجام سربازی، دفترچه خود را ارسال کند. از میان این افراد، برخی از مشمولین دارای مدرک کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و یا عمومی در رشته ای خاص هستند و متخصص در آن رشته محسوب می شوند. به همین دلیل نیز سازمان نظام وظیفه از توانایی و تخصص این افراد استفاده می کند و به آن ها این فرصت را می دهد که از طریق دریافت امریه سربازی، مشغول به کار در رشته تخصصی خود شوند. 

آشنایی با امریه سربازی و سازمان های امریه پذیر

در واقع امریه سربازی، طرحی است که جهت استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی مشمولین سربازی ارائه شده است و به آن ها امکان انجام تعهد سربازی را در سازمان ها و ارگان های دولتی و غیر نظامی را می دهد. افرادی که امریه سربازی را در رشته های مختلف دریافت می کنند، دیگر به صورت تمام وقت در پادگان ها و مراکز نظامی حضور نخواهند داشت و می توانند بدون لباس سربازی و به صورت شخصی در ارگانی که آن ها را پذیرفته است، مشغول به خدمت شوند و مانند سایر کارمندان حقوق دریافت کنند. 

یکی از رشته هایی که فارغ التحصیلان آن می توانند امریه دریافت کنند، رشته امور گمرکی است. در این مقاله ما به صورت تخصصی به بررسی شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام امریه گمرک ایران خواهیم پرداخت. در نتیجه اگر شما دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا در رشته امور گمرکی هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

توجه داشته باشید که تنها برخی از سازمان ها و ارگان ها هستند که پذیرای سربازان امریه هستند و متقاضیان باید از این لیست آگاه بوده و سپس گشو به زنگ فراخوان های منتشر شده از این سازمان ها و ارگان ها باشند. هر یک از این سازمان ها در صورت نیاز، لیستی از رشته های مورد نیاز خود را به همراه شرایط و مدارک مورد نیاز منتشر می کنند. در جدول زیر می توانید لیست این مراکز امریه پذیر را مشاهده کنید. 

ردیف سازمان ها و ارگان های امریه پذیر ردیف سازمان ها و ارگان های امریه پذیر
1 سازمان میراث فرهنگی و گردشگری 22 سازمان گسترش و نو سازی صنایع ایران
2 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران 23 سازمان حفاظت از محیط زیست ایران
3 سازمان بازرسی کل کشور 24 سازمان بهزیستی کشور
4 سازمان هواپیمایی کشوری 25 سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
5 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 26 سازمان انرژی اتمی ایران
6 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی 27 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
7 بنیاد شهید انقلاب اسلامی 28 سازمان زندان ها و اقدامات تامینی
8 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 29 شهرداری ها (بخش فرهنگی هنری)
9 اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران 30 نهاد ریاست جمهوری
10 سازمان نوسازی مدارس 31 سازمان جنگل ها و مراتع و آب خیزداری
11 معاونت راهبردی ریاست جمهوری 32 کمیته امداد امام خمینی
12 قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا 33 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
13 سازمان ثبت احوال کشور 34 مسکن و شهرسازی استان ها
14 شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان ها 35 دانشگاه های دولتی
15 استانداری ها 36 وزارت امور اقتصاد و دارایی
16 سازمان ملی استاندارد ایران 37 وزارت دادگستری
17 آب و فاضلاب شهری و روستایی 38 اداره برق و شهرداری
18 اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران 39 وزارت صنعت، معدن و تجارت
19 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 40 سازمان تبلیغات اسلامی
20 اداره اوقاف و امور خیریه 41 شهرک های صنعتی استان ها
21 فرمانداری ها 42 سازمان ثبت اسناد کشور

 

توجه داشته باشید که ثبت نام امریه گمرک ایران در تمامی این سازمان ها و ارگان ها ممکن نیست و از طرفی پذیرش امریه سربازی فارغ التحصیلان امور گمرکی نیز تنها محدود به اداره گمرک نمی باشد. اگر شما دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای در گرایش امور گمرکی هستید، می بایست علاوه بر اداره گمرک به دنبال سایر سازمان ها و ارگان هایی باشید که پذیرای سربازان امریه با مدرک امور گمرکی هستند؛ مانند سازمان بازرسی کل کشور به نشانی اینترنتی bazresi.ir یا وزارت امور اقتصاد و دارایی به نشانی اینترنتی mefa.ir .

 

 برای اطلاع از شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام امریه وزارت اقتصاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

ثبت نام امریه گمرک ایران چگونه است؟

در بخش قبلی با چیستی امریه سربازی و لیست ارگان ها و سازمان هایی که امریه پذیر هستند آشنا شدید؛ اما در این بخش قصد داریم به صورت تخصصی به بررسی چگونگی ثبت نام امریه گمرک ایران بپردازیم. اگر تمایل به ثبت نام امریه گمرک ایران دارید، باید از برخی موارد و مزایای این نوع امریه آگاه شوید. به عنوان مثال شما همانند سایر کارکنان اداره گمرک یا سایر ادارات و وزارت خانه ها، در ساعات کاری اداره خدمت خواهید کرد و الزامی برای تن کردن لباس سربازی نخواهید داشت.

ثبت نام امریه گمرک ایران چگونه است؟

اگر موفق به ثبت نام امریه گمرک شوید، همانند یک کارمند به اداره مراجعه خواهید کرد و به صورت ماهانه نیز حقوقی را دریافت خواهید کرد. در مراکز نظامی حضور نخواهید داشت و می توانید در رشته تحصیلی ای که تخصص دارید، کار کرده و تجربه کسب کنید. توجه داشته باشید که اداره محل خدمت شما، تعهدی از بابت استخدام شما ندارد و حضور شما به مانند کارمند رسمی نیست و با تمام شدن مدت خدمت خود، همکاری شما نیز قطع خواهد شد؛ مگر در شرایطی خاص. اگر در طول خدمت سربازی خود موفقیت شغلی کسب کنید و مسئولین اداره از عملکرد شما راضی باشند، امکان استخدام رسمی شما وجود خواهد داشت.

اما پذیرش درخواست ثبت نام امریه گمرک ایران معایبی هم خواهد داشت؛ به عنوان مثال نباید شما به هیچ وجه دارای غیبت از خدمت باشید و یا نمی توانید از کسری خدمت (در صورت داشتن شرایط آن) استفاده کنید و باید 21 یا 24 ماه طول خدمت خود را به صورت کامل طی کنید. هم چنین ممکن است سازمان و یا ارگان محل خدمت شما در منطقه ای محروم باشد که در این صورت امکان دریافت انتقالی را نخواهید داشت.

با توجه به موارد گفته شده در خصوص مزایا و معایب این نوع امریه، اگر قصد ثبت نام امریه گمرک ایران را داشته باشید باید مراحل زیر را طی کنید:

✅ در ابتدا باید به دنبال فراخوان های جذب سرباز امریه در ارگان ها و سازمان هایی باشید که خواهان متخصصان امور گمرکی هستند.

✅ با کسب اطلاع از تاریخ و شرایط مورد نیاز منتشر شده از سوی این فراخوان ها، می توانید برای ثبت نام امریه گمرک ایران اقدام کنید چرا که تاریخ اعزام به خدمت و امریه اداره گمرک باید یکی باشد.

✅ متقاضی باید حداقل 3 ماه قبل از تاریخ اعزام، دفترچه اعزام به خدمت خود را ارسال کرده باشد تا بتواند برگ سبز سربازی را دریافت کند. پس از دریافت برگ سبز می توانند جهت انجام ثبت نام امریه گمرک ایران، به نشانی اینترنتی سامانه ای که در فرخوان اعلام می شود، مراجعه کنند و فرم ثبت نام را تکمیل کنند. (نکته مهم: گاه ثبت نام به صورت اینترنتی صورت نمی گیرد و متقاضی مجبور به مراجعه حضوری و تحویل مدارک به اداره می شود. اطلاعات دقیق نحوه ثبت نام امریه گمرک ایران در فراخوان جذب منتشر می شود.)

✅ سپس به شماره موبایل شما پیامکی ارسال می شود تا مراحل احراز هویت انجام شود. 

✅ بعد از وارد کردن کد ارسال شده، می توانید ثبت نام خود را نهایی کنید. 

✅ درخواست شما توسط کارشناسان مربوطه بررسی شده و نتیجه نهایی اعلام می گردد. در صورت قبولی شما، برگه پذیرش در امریه گمرک به شما داده می شود و براساس آن می توانید خدمت خود را در تاریخ مقرر شده، آغاز کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است برخی مراحل به لیست فوق اضافه و یا کم شود که علت آن نوع سازمان و یا وزارت خانه ای است که قصد نام نویسی در سامانه آن ها را دارید. اگر با مرحله ای مواجه شدید که اطلاعی از چگونگی انجام ثبت نام آن نداشتید و یا در مراحل ثبت نام امریه گمرک ایران با مشکلی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کرده و درخواست راهنمایی کنید. ما همه روزه پاسخگوی شما هستیم. 

نکته مهم: لازم به ذکر است که تمامی مشولین خدمت سربازی می بایست دو ماه دوره آموزشی خود را سپری کنند و فرقی ندارد که امریه سربازی دریافت کرده اند یا خیر؛ در هر صورت طی کردن این دوره دو ماهه الزامی است.

 

برای اطلاع از حق العمل کاری و چگونگی ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

چه شرایطی را باید برای ثبت نام امریه گمرک ایران داشت؟

برای شرکت در هر نوع امریه سربازی ای که توسط سازمان ها و ارگان های مختلف ارائه می شود، داشتن برخی شرایط عمومی و اختصاصی الزامی است. همانطور که می دانید تعداد پذیرش افراد برای امریه های مختلف، محدود است و از طرفی تعداد متقاضیان بالاست. متاسفانه تمامی افراد را هم نمی توان پذیرفت؛ به همین دلیل هم برخی شرایط مقرر شده است تا افراد از فیلتری عبور داده شوند و تنها پرونده واجدین شرایط مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه این مقاله شرایط عمومی مورد نیاز برای ثبت نام در امریه های مختلف سربازی را بیان خواهیم کرد.

چه شرایطی را باید برای ثبت نام امریه گمرک ایران داشت؟

شرایط اختصاصی مورد نیاز برای ثبت نام امریه گمرک ایران:

متقاضی باید دارای تابعیت ایرانی باشد.

معتقد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیان درج شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی.

التزام و تابع بودن به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

عدم داشتن غیبت سربازی پیش از اعزام به خدمت.

متقاضی نباید دارای کسری خدمت بیش از 2 ماه باشد.

متقاضی نباید از ایست خدمت سربازی استفاده کرده باشد.

عدم ارائه درخواست اخذ امریه سربازی از سازمان ها یا ارگان های دیگر.

 

امتیاز هایی که باعث افزایش احتمال قبولی درخواست ثبت نام امریه گمرک ایران می شود، عبارت است از:

عضو خانواده‌ ایثارگران بودن، یعنی: متقاضی باید فرزند یا برادر شهید، مفقود الاثر، جانباز، آزاده و یا رزمنده‌ ای باشد که به مدت حداقل 6 ماه در جبهه جنگ به صورت داوطلبانه جنگیده است.

تحت پوشش و یا عضو بودن در نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره)

متقاضی از خانواده ایتام باشد. 

عضویت متقاضی و تحت پوشش قرار گرفتن وی در سازمان بهزیستی کشور

متاهل بودن متقاضی 

داشتن درجه معاف از رزم

علاقه مندی به سپری کردن طول خدمت در مناطق محروم کشور با ضریب 5 یا بالاتر

داشتن سابقه عضویت در پایگاه مقاومت بسیج و یا کارت بسیج فعال

عضو بودن متقاضی در بنیاد ملی نخبگان و استعداد های برتر کشور

عضو بودن متقاضی در میان حافظان قرآن یا قاریان برتر کشور

 

شرایط اختصاصی مورد نیاز برای ثبت نام امریه گمرک ایران:

و اما شرایط اختصاصی ای که برای پذیرش در امریه گمرک ایران مورد نیاز است، تنها مختص به این امریه بوده و در مقایسه با سایر امریه ها تغییراتی خواهد داشت. این شرایط اختصاصی همزمان با انتشار فراخوان نیروی امریه در اداره گمرک یا وزارت امور اقتصادی و دارایی و … اعلام خواهد شد. در ادامه این بخش برخی از شرایط اختصاصی مورد نیاز برای ثبت نام امریه گمرک ایران را بیان خواهیم کرد که عبارتند از:

شرایط اختصاصی مورد نیاز برای ثبت نام امریه گمرک ایران

 داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا دکتری در رشته ای که مورد تقاضای اداره گمرک یا سایر ارگان های پذیرای سربازان امریه گمرکی می باشند؛ مانند: رشته امور گمرکی. 

داشتن معدل کافی و مورد قبول سازمان مربوطه براساس مقطع و دانشگاه محل تحصیل متقاضی؛ به عنوان مثال اگر فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف یا دانشگاه تهران باشید، معدل مدرک کارشناسی ارشد شما باید حداقل 14.5 باشد. در رابطه با سایر دانشگاه نیز معمولا باید دارای حداقل معدل 14 الی 15 باشید.

برای دریافت امریه، می بایست تنها در یک سازمان مراحل ثبت نام امریه گمرک ایران را انجام داده باشید.

برای پذیرش درخواست ثبت نام امریه گمرک ایران شما، باید حداقل 3 ماه تا تاریخ اعزام به خدمتتان باقی مانده باشد. 

توجه داشته باشید که نهایی کردن ثبت نام امریه گمرک ایران به صورت اینترنتی و یا حضوری به معنای پذیرش شما نخواهد بود و باید منتظر بمانید تا شرایط شما بررسی شود و نتیجه نهایی توسط کارشناسان سازمان مربوطه به شما اعلام شود.

متقاضی نباید دارای نسبت فامیلی با هیچ یک از مدیران و کارکنان وزارت خانه، سازمان یا ارگان مربوطه باشد.

 

برای مشاهده راهنمای چگونگی ثبت نام امریه وزارت راه و شهرسازی و شرایط آن، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

برای ثبت نام امریه گمرک ایران چه مدارکی را باید ارائه کرد؟

حال که با نحوه ثبت نام امریه گمرک ایران و شرایط مورد نیاز آن آشنا شده اید، زمان کسب اطلاع از مدارک مورد نیاز برای ارائه درخواست ثبت نام امریه گمرک ایران فرا رسیده است. لیست مدارکی که در ادامه بیان خواهیم کرد در زمان ثبت نام اینترنتی و یا حضوری شما مورد نیاز خواهد بود. 

برای ثبت نام امریه گمرک ایران چه مدارکی را باید ارائه کرد؟

لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام امریه گمرک ایران عبارتند از:

ارائه اصل و فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده توسط متقاضی

ارائه برگه تسویه حساب با دانشگاه محل تحصیل

ارائه اصل و فتوکپی کارت ملی متقاضی

ارائه اصل و فتوکپی از تمامی صفحات شناسنامه متقاضی

ارائه مدارک مربوط به عضو خانواده رزمندگان، شهیدان و… (در صورت وجود)

ارائه معرفی نامه از سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (در صورت وجود)

ارائه برگه اعزام به خدمت (برگ سبز سربازی)

ارائه مدارک مربوط به محل سکونت متقاضی

ارائه مدارک مربوط به وضعیت تاهل (اصل و فتوکپی از شناسنامه همسر)

ارائه عکس پرسنلی در ابعاد 4*3 که اخیرا گرفته شده باشد

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال در رابطه با هر یک از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام امریه گمرک ایران می توانید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

برای اطلاع از نحوه عضویت و ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

نکات مهمی که باید در خصوص ثبت نام امریه گمرک ایران بدانید!

در بخش های قبلی مقاله با اطلاعات اصلی و اساسی مورد نیاز در رابطه با ثبت نام امریه گمرک ایران آشنا شدید؛ اما هنوز برخی نکات تکمیلی باقی مانده است که تمامی افراد علاقمند به دریافت امریه سربازی باید از آن ها مطلع باشند. تمامی این نکات را در بخش زیر می توانید مشاهده کنید.

نکات مهمی که باید در خصوص ثبت نام امریه گمرک ایران بدانید!

✅ برای اینکه بتوانید فرم ثبت نام امریه گمرک ایران را به صورت اینترنتی و یا حضوری تکمیل کنید و درخواست دهید، تنها تا 6 ماه بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه فرصت خواهید داشت. پس از گذشت 6 ماه دیگر نمی توانید مدارک خود را که از سازمان نظام وظیفه دریافت کرده اید (برگه سبز سربازی) به سازمان یا ارگان مربوطه ارسال کنید و درخواست امریه دهید. 

✅ معمولا از زمان ارسال دفترچه اعزام به خدمت و مدارک مورد نیاز به سازمان نظام وظیفه عمومی، یک ماه طول می کشد تا برگ سبز سربازی برای متقاضی ارسال شود. با دریافت این برگه می توانید از تاریخ اعزام خود مطلع شوید و سپس براساس آن تاریخ و زمان ثبت نام امریه گمرک ایران (که در فراخوان ذکر می شود)، حداقل سه ماه زودتر به سازمان مورد تقاضا مراجعه کنید و درخواست امریه دهید. توجه داشته باشید که تاریخ اعزام و امریه باید یکی باشد.

✅ هر داوطلبی که می خواهد به سربازی اعزام شود، تنها می تواند به یک ارگان و یا سازمان امریه پذیر درخواست ثبت نام دهد؛ در صورت عدم رعایت این مورد، ثبت نام امریه گمرک ایران وی باطل می شود. به عنوان مثال اگر هم اداره گمرک و هم وزارت امور اقتصادی و دارایی متقاضی فارغ التحصیلان رشته امور گمرکی باشند، شما نمی توانید برای دریافت امریه هر دو سازمان درخواست دهید. 

✅ از آن جایی که تعداد پذیرش افراد محدود است و تعداد متقاضیان بالا، بهتر است تا هر چه سریع تر نسبت به ارسال دفترچه اعزام به خدمت و تحویل برگ سبز سربازی به سازمان مربوطه اقدام کنید. 

✅ در صورتی که تقاضای ثبت نام امریه گمرک ایران شما پذیرفته شود، باید به مدت 24 ماه کامل خدمت کنید و نمی توانید کسری از خدمت بگیرید. 

✅ توجه داشته باشید که در صورت متاهل بودن و داشتن فرزند، به ازای هر فرزند می توانید 3 ماه کسری از خدمت دریافت کنید و تنها در برخی از ارگان ها می توانید از این کسری استفاده کنید. (در اکثر ارگان ها، استفاده از کسری خدمت غیر مجاز است.)

✅ براساس تخصصی که در رشته تحصیلی خود دارید، در ارگان مربوطه مشغول به کار و فعالیت خواهید شد. 

✅ چنانچه در محل خدمت سربازان امریه ای، خطایی از آن ها صورت گیرد می بایست مسئولین محل خدمت براساس دستور العمل ابلاغی از سوی ستاد کل نیرو های مسلح پیروی کنند و با توجه به آیین نامه‌ های انضباطی با آن ها رفتار کنند.

✅ گرفتن انتقالی و یا انتقال نیروی سرباز امریه ای تنها با داشتن مجوز معتبر از سوی ستاد کل نیرو های مسلح امکان پذیر خواهد بود. هر فرد مشمولی که امریه سربازی دریافت کرده باشد تا پایان مدت خدمت به محل دیگری منتقل شود، جریمه خواهد شد. امریه او نیز باطل شده و ادامه خدمت خود را در یک یگان نظامی سپری خواهد کرد.  

✅ توجه داشته باشید که سربازانی که درخواست ثبت نام امریه گمرک ایران آن ها تایید شده است، نمی تواننددر حین خدمت سربازی تحصیل کنند. 

✅ اگر در کنکور سراسری شرکت کرده باشید و یا در دانشگاهی دیگر پذیرش تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دریافت کرده باشید، تنها در صورتی می توانید ادامه تحصیل دهید که مجوز از سازمان وظیفه‌ عمومی دریافت کرده باشید.

✅ قبولی درخواست ثبت نام امریه گمرک ایران و دریافت امریه، به منزله پایان نخواهد بود و باید بدانید که عملکرد شما در حین خدمت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و چنانچه عملکردی مطلوب نداشته باشید، امریه شما باطل خواهد شد و برای انجام مدت باقی مانده خدمت خود به یگان های نظامی منتقل خواهید شد. منظور از عملکرد نامناسب: بی‌ انضباطی، سرقت اموال عمومی دولت، جعل کردن اسناد دولت، داشتن برخوردی نادرست با ارباب رجوع، داشتن مشکلات اخلاقی، داشتن غیبت غیر موجه به مدت بیش تر از 15 روز، گرایش پیدا کردن به عضویت در احزاب و گروه‌ های سیاسی، داشتن کم کاری ادامه‌ دار، تمارض کردن و یا تظاهر به ابتلا به بیماری برای دریافت استعلاجی پزشکی، ارتباط با گروه های ضد انقلابی و… می باشد.

✅ اگر موفق به دریافت امریه گمرک شدید، می بایست بدانید که نمی توانید هیچ گونه قرار داد کاری دیگری را با شرکت و یا سازمانی دیگر امضا کنید. 

✅ سازمانی که در آن امریه سربازی را دریافت کرده اید و مشغول به خدمت هستید، نمی تواند قبل از تمام شدن مدت خدمت سربازی شما، متقاضی را ترخیص کند. 

✅ یکی از معایب دریافت امریه سربازی این است که ارگان و یا سازمان محل خدمت شما، می تواند در ساعات غیر اداری و حتی بدون پرداخت حقوق اضافی نیز از شما استفاده کند. 

✅ دریافت مرخصی های استعلاجی و استحقاقی، در طول مدت خدمت سربازی به عنوان یک سرباز امریه گرفته، باید براساس قوانین ستاد کل نیرو های مسلح صورت گیرد.

✅ تعطیل ای رسمی ای که در بین مرخصی سربازان امریه بگیر قرار دارد، جزء مرخصی استحقاقی آن ها محسوب نخواهد شد.

✅ اگر در طول خدمت سربازی خود صاحب فرزند شوید، سه روز مرخصی اجباری دریافت خواهید کرد. هم چنین سازمان مربوطه می تواند تا حداکثر در صورتی  روز به شما مرخصی اضافی برای حضور در کنار فرزندتان دهد.

✅ مدت مرخصی پایان دوره‌ آموزشی، جزء مرخصی تشویقی سربازان امریه ای محسوب خواهد شد.

✅ در صورتی که در حین خدمت شما، یکی از اعضای درجه یک خانواده تان فوت کند، 10 روز به مرخصی استحقاقی شما اضافه خواهد شد. 

✅ اگر شما دینی به غیر از اسلام داشته باشید و از جمله سربازان امریه اقلیت مذهبی باشید، می توانید در عید های دینی خود مرخصی دریافت کنید که از مرخصی استحقاقی شما کسر خواهد شد.

✅ قوانین مربوط به مرخصی استعلاجی در امریه سربازی، کاملا مشابه با شرایط مربوط به مرخصی استعلاجی کارکنان وظیفه در خدمت نیرو های نظامی است.

 

برای اطلاع از شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام امریه جهاد کشاورزی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

جدید ترین فراخوان برای ثبت نام امریه گمرک ایران

جدید ترین فرخوانی که برای ثبت نام امریه گمرک ایران منتشر شده است، مربوط به سازمان بازرسی کل کشور می باشد. براساس فراخوان این سازمان، ظرفیت محدودی برای استفاده از تخصص علمی و حرفه ای فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مهندسی عمران، مالی و حسابداری، امور بانکی و بیمه‌ ای، امور مالیاتی، امور گمرک و مناطق آزاد، فناوری اطلاعات، حقوق، صنایع اقتصاد و بازار سرمایه، بهداشت و درمان، کشاورزی و محیط زیست ایجاد شده است.

سازمان بازرسی کل کشور در نظر دارد در چارچوب ایجاد وحدت رویه و اصل شایسته گزینی با هدف توسعه منابع انسانی و جذب متخصصان ماهر و کارآمد در رشته های ذکر شده، از میان جوانان انقلابی و مؤمن به صورت امریه (خدمت سربازی) برای انجام فعالیت‌ های نظارت و بازرسی این سازمان دعوت به همکاری کند.

متقاضیانی که واجد شرایط مورد نیاز برای دریافت امریه سربازی این سازمان می باشند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام امریه گمرک ایران به سایت سازمان بازرسی کل کشور به نشانی bazresi.ir مراجعه کنند.

 

برای اطلاع از شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام امریه دانشگاه تهران بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

اخبار پیرامون امریه سربازی

فراخوان جذب امریه سربازی در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران:

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به منظور تکمیل کادر نیروی انسانی متخصص خود، از میان فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته بیوتکنولوژی صنعتی و بیوتکنولوژی دارویی که مسلط به کلیه فرآیند های بیان آنزیم نوترکیب باشند و بومی استان تهران و البرز باشند، اقدام به جذب نیرو در قالب سرباز امریه می کند.

روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی، اعلام کرد که واجدین شرایط می توانند رزومه خود را برای ثبت نام در امریه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به آدرس اینترنتی molbank.services@gmail.com ارسال کنند.

جذب سرباز امریه در دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران:

دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، از میان مشمولان نیروی امریه سربازی جذب می‌ کنند. براساس اطلاعیه دانشگاه تهران، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌ های جنگل داری، صنایع غذایی، محیط زیست، مهندسی خاک، مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک می‌ توانند دوره سربازی خود را در این دانشکده ها بگذرانند.

شروع دوره امریه سربازی از آبان ماه 1402 خواهد بود و متقاضیان برای ثبت نام و ارسال مدارک تنها تا 10 مرداد ماه فرصت دارند. براساس این اطلاعیه جذب سرباز امریه در این دانشکده ها، از میان فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه‌ های تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، امیر کبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی و خواجه نصیر صورت خواهد گرفت.

 

خلاصه مطلب

امریه سربازی فرصتی بسیار عالی برای مشمولین خدمت سربازی ای است که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا دکترای عمومی و حرفه ای در رشته ای خاص هستند و متخصص آن حوزه شناخته می شوند. این افراد در صورت واجد شرایط بودن، می توانند درخواست ثبت نام در امریه سربازی سازمان و یا ارگان خواهان آن رشته تخصصی را دهند و طول خدمت خود را در آن سازمان سپری کنند. یکی از رشته هایی که متخصصان آن می توانند برای دریافت امریه سربازی اقدام کنند، رشته امور گمرکی است. متقاضیان گرامی می توانند در صورت وجود فراخوان برای ثبت نام امریه گمرک ایران اقدام کرده و شروع به خدمت کنند. اگر درخواست ثبت نام امریه گمرک ایران شما پذیرفته شود، علاوه بر اینکه به صورت نیمه وقت خدمت خواهید کرد و لباس نظامی به تن نخواهید کرد، حقوقی را نیز مانند کارکنان اداره گمرک دریافت خواهید کرد و اگر بتوانید سابقه درخشانی را از خود نشان دهید، پس از اتمام خدمت سربازی می توانید در این اداره استخدام رسمی شوید. 

البته پذیرش درخواست ثبت نام امریه گمرک ایران معایبی هم دارد؛ به عنوان مثال در صورت داشتن کسری خدمت نمی توانید از آن استفاده کنید و براساس قانون باید 21 یا 24 ماه کامل را خدمت کنید و یا ممکن است ارگان و سازمان محل خدمت شما در منطقه ای محروم و کمتر توسعه یافته باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر از مدارک، شرایط، نکات و راهنمای نحوه ثبت نام امریه گمرک ایران به مقاله بالا مراجعه کنید. پس از مطالعه دقیق مقاله نیز، اگر سوالی داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید. مشاوران ما روزانه از ساعت 8 صبح الی 12 شب (حتی در ایام تعطیل)، پاسخگوی سوالات شما هستند. علاوه بر تماس تلفنی می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله ثبت نام امریه گمرک ایران بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

برخورداری از چه امتیاز هایی می تواند شانس دریافت امریه گمرک ایران را افزایش دهد؟

برخی شرایط از سوی ستاد کل نیرو های مسلح در نظر گرفته شده است که افراد مشمول آن ها برخی امتیازات ویژه دریافت می کنند و در اولیت پذیرش قرار می گیرند. مانند متاهل بودن، عضویت در سازمان بهزیستی و یا تحت پوشش این سازمان بودن، دارا بودن معافیت از رزم، بر عهده داشتن سرپرستی خانوار و یا عضو درجه یک خانواده جانباز و یا شهید بودن  و … . در مقاله فوق می توانید لیست کامل این امتیازات را مشاهده کنید. 

مراحل ثبت نام امریه گمرک ایران به چه صورت است؟ 

از جمله مراحل ابتدایی ثبت نام امریه گمرک ایران، داشتن اطلاع از تاریخ جذب نیروی امریه سربازی توسط ارگان ها و سازمان های مربوطه است. سپس باید مدارک به سازمان وظیفه ارسال شود و برگه اعزام یا سبز سربازی دریافت شود. با داشتن این برگ سبز می توان سایر مراحل اخذ امریه گمرک را طی کرد. برای مشاهده مراحل کامل ثبت نام، به مقاله فوق مراجعه کنید. 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام امریه گمرک ایران شامل چه مواردی هستند؟

برگه اعزام به خدمت، مدرک تحصیلی، تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی و همسر وی، گواهی عدم غیبت از سربازی و … برخی از مدارکی هستند که در زمان ثبت نام امریه گمرک ایران مورد نیاز شما خواهند بود و فرقی ندارد که به صورت اینترنتی اقدام کنید و یا حضوری. در مقاله فوق لیست کامل مدارک مورد نیاز برای ثبت نام امریه گمرک ایران ارائه شده است، به این مقاله مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا