ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر 1402-1403


دانشگاه صنعتی امیرکبیر هر سال از بین داوطلبان واجدالشرایط، بر اساس سهمیه ارشد استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد. متقاضیان ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر باید در مهلت تعیین‌ شده‌ به سامانه جامع آموزشی دانشگاه مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل فرآیند نام‌نویسی و همینطور بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری از ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون کنکور و رشته های بدون کنکور ارشد امیر کبیر 1403 آشنا شوید.

زمان ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر 1403

تمامی متقاضیان موظفند که در صورت داشتن شرایط لازم، در بازه زمانی معین‌شده‌به سامانه جامع آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نشانی اینترنتی «sarv. aut. ac. ir/login. aspx» مراجعه نموده و سپس مراحل ثبت نام و ارسال مدارک خود را تکمیل نمایند.

با توجه به فراخوان ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر، متقاضیان از تاریخ ۱۱ تا ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ فرصت داشتند تا جهت ثبت نام در پذیرش ارشد استعداد درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدام نمایند.

امکان ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی امیرکبیر از طریق سایت این دانشگاه وجود دارد. بنابراین، داوطلبان تنها باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و نام نویسی از طریق سایت سازمان سنجش را نادیده بگیرند.

زمان ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

برای آشنایی با ثبت نام دانشگاه غیرحضوری کلیک نمایید.

فرم ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

برای دانلود فرم ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر می توانید بر روی لینک های زیر کلیک نمایید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳

جهت اقدام متقاضیان نسبت به ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر سال ۱۴۰۳، الزاما باید شرایط مورد نیاز را دارا باشند.

در ادامه، شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر را آورده‌ایم. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال ۱۳۹۸ دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد باید پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی و کسب حداقل سه چهارم واحدهای درسی، در میان ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار بگیرند.

دانشجویان ورودی مقطع کارشناسی ارشد ۱۳۹۸ در دیگر دانشگاه‌ها که مشمول فراخون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۴۰۳ می‌باشند، بعد از گذراندن شش نیمسال و کسب حداقل سه چهارم واحدهای درسی، باید در میان ۲۰ درصد برترین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار بگیرند.

بر اساس مصوبه شورای هدایت استعداد درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، متقاضیان با مدرک رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی باید دارای حداقل معدل ۱۶ و متقاضیان با مدرک رشته‌های علوم انسانی، رفتاری اجتماعی و دیگر رشته‌ها باید دارای حداقل معدل ۱۷ باشند.

در محاسبه معدل و تعداد واحدهای درسی و نیمسال، تنها رشته تحصیلی اصلی مورد نظر قرار می‌گیرد. دوره‌های فرعی مانند کهاد و… در محاسبه لحاظ نمی‌شوند.

دانشجویان ورودی بهمن ۱۳۹۷، در صورت فارغ التحصیلی در ۸ نیمسال، مجاز به ثبت نام و ارائه مدارک می‌باشند. مدت مجاز برای متقاضیان خانم که در دوره کارشناسی پیوسته، فرزند دار‌شده‌و با تائید دانشگاه از مرخصی بارداری بدون احتساب سنوات استفاده کرده‌اند، ده نیمسال تحصیلی است.

متقاضیان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۴۰۳ باید حتما در ۸ نیمسال تحصیلی و حداکثر تا پایان ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

برای اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه صنعتی اصفهان کلیک نمایید.

سایر شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

در پذیرش بدون کنکور دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امکان انتخاب رشته در رشته‌های مرتبط با دوره کارشناسی وجود دارد. پس از پذیرش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مطابق با آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد، امکان تغییر رشته و یا محل تحصیل وجود ندارد.

درخواست ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۴۰۳ و واجد الشرایط بودن، به معنای پذیرش محسوب نمی‌شود.

هنگام تکمیل ثبت‌نام الکترونیکی، نیازی به وارد کردن مشخصات دوره تحصیلی دیپلم و ارسال رزومه پژوهشی نیست. اعلام نتایج اولیه به معنای قبولی نهایی نیست و پذیرش نهایی به تائید سازمان سنجش آموزش کشور و احراز صلاحیت عمومی و انظباطی دانشجویان بستگی دارد.

پس از تکمیل ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر به صورت الکترونیکی، لازم است که شناسه کاربری و گذرواژه خود را برای دیگر مراحل یادداشت نمایید.

مدارک ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر 1403

برای انجام فرایند ثبت‌نام بی‌آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سال تحصیلی ۱۴۰۳، ضروری است که داوطلبان، مستندات لازم را در سامانه جامع آموزشی این دانشگاه بارگزاری نمایند. در ادامه، توضیحات تفصیلی پیرامون این موضوع ارائه‌شده‌است:

✅ فرم ثبت‌نام کارشناسی ارشد بی‌آزمون دانشگاه صنعتی امیرکبیر سال ۱۴۰۳ که به دقت تکمیل و با اطلاعات دقیق پر‌شده‌باشد.

✅ آخرین کارنامه علمی متقاضی.

✅ فرم تاییدیه معدل برای داوطلبانی که از سایر موسسات آموزشی مشمول این فراخوان هستند.

✅ فیش پرداختی به مبلغ دویست و هفتاد و سه هزار تومان از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی.

مدارک ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

مدارک داوطلبانی که در بازه زمانی مشخص‌شده‌اقدام به بارگزاری ننمایند، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. ثبت‌نام دوره کارشناسی ارشد بی‌آزمون دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سال ۱۴۰۳ با اهدافی چون پشتیبانی از دانشجویان ممتاز در محیط آکادمیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سایر دانشگاه‌های درگیر این فراخوان انجام می‌پذیرد.

این رویه به‌طور کامل مستقل از آزمون کارشناسی ارشد بوده و هیچ تداخلی با آن ندارد؛ بنابراین، متقاضیان اجازه دارند تا در آزمون سراسری کارشناسی ارشد نیز ثبت‌نام و شرکت نمایند.

برای اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک نمایید.

نحوه ارسال مدارک جهت بررسی ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

لطفا پس از انجام ثبت‌نام اینترنتی و دریافت شماره پرونده، خواهشمند است مدارک خواسته‌شده‌را هم در قسمت موضوع ایمیل و هم به صورت فایل zip‌شده‌با عنوان «نام و نام خانوادگی و شماره پرونده» جهت بررسی به آدرس msc امیرکبیرmomtaz-aut. ir ارسال نمایید.

لطفا توجه داشته باشید که در صورت عدم ارسال مدارک حتی با وجود داشتن شماره پرونده، درخواست شما برای بررسی لحاظ نخواهد شد.

نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

داوطلبان محترم می‌توانند در مهلت مقرر با مراجعه به وبسایت دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نشانی الکترونیکی sarv.aut. ac.ir/login.aspx نام نویسی خود را انجام دهند.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی امیرکبیر به شرح زیر است:

✅ لطفا به وبسایت دانشگاه صنعتی امیرکبیر به آدرس sarv.aut.ac.ir مراجعه فرمایید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

✅ پس از ورود، فرم‌های مربوطه که در ادامه مطلب بارگزاری‌شده‌است را دانلود کرده و پس از تکمیل کردن آن را به صورت الکترونیکی در سایت بارگزاری نمایید.

✅ هزینه ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر را از طریق اینترنت و از طریق کارت بانکی خود پرداخت نمایید.

✅ در صورت دعوت به مصاحبه، لطفا به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه نمایید.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه گیلان روی لینک کلیک کنید.

رشته های بدون کنکور ارشد امیر کبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایران، امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را بدون نیاز به شرکت در آزمون کنکور در برخی از رشته‌ها فراهم آورده است. این فرصت برای دانشجویانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی هستند ولی قادر به شرکت در کنکور نیستند یا مایل به گذراندن آزمون نمی‌باشند، می‌تواند گزینه‌ای جذاب باشد.

پذیرش در رشته های بدون کنکور ارشد امیر کبیر معمولا بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کل دوره کارشناسی دانشجویان صورت می‌گیرد. همچنین، داشتن سوابق پژوهشی و علمی مانند مقالات، پروژه‌ها و تجربیات کاری مرتبط می‌تواند در فرایند پذیرش تاثیر مثبتی داشته باشد.

برخی از رشته های بدون کنکور ارشد امیر کبیر به شرح زیر است:

رشته های بدون کنکور ارشد امیر کبیر
فیزیک مهندسی برق مهندسی هسته ای مهندسی مکاترونیک فلسفه علم
مهندسی فناوری اطلاعات مهندسی عمران مدیریت کسب و کار مهندسی ایمنی ، بهداشت و محیط زیست شیمی
مهندسی مکاترونیک مهندسی معدن مهندسی هوافضا مهندسی فتونیک مهندسی مکانیک
ریاضی کاربردی معماری کشتی مهندسی کامپیوتر مهندسی نساجی آمار ریاضی
مهندسی پلیمر مهندسی نفت علوم کامپیوتر مهندسی پزشکی مهندسی صنایع
مهندسی کامپیوتر مهندسی مواد

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر در هر سال تحصیلی ممکن است تغییر کند. بنابراین، داوطلبان باید جهت کسب اطلاعات به‌روز به وب‌سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنند یا با شماره 9099075307 تماس حاصل نمایند.

رشته های بدون کنکور ارشد امیر کبیر

مشاوره قبولی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به منظور ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۱۴۰۳، تقاضا‌کنندگان بایستی به توجه به برخی نکات زیر نمایند:

✅ پذیرش بدون کنکور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعد از فارغ التحصیلی و تنها یکبار امکان‌پذیر است.

✅ افرادی که برنامه درسی آن‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی، در مقطع کارشناسی پیوسته، ۹ نیمسال تحصیلی را پشت سر گذاشته‌اند، می‌توانند از تسهیلات مربوطه استفاده کنند.

✅ در ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۱۴۰۳، مدارک دوره‌های کارشناسی ناپیوسته، مجازی، نیمه حضوری، پردیس خودگردان دیگر دانشگاه‌ها به جز دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد علمی کاربردی و همینطور مدارک فارغ التحصیلات کارشناسی در دانشگاه‌های خارج از کشور مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.

✅ فهرست رشته‌ها و گرایش‌های قابل پذیرش در سامانه ثبت نام اینترنتی قابل‌مشاهده است.

✅ افراد واجد شرایط مجاز هستند که در سه گرایش از یک رشته و مرتبط با آن در مقطع کارشناسی با الویت‌بندی درخواست خود را ثبت نمایند.

✅ پس از بررسی، نام‌های قبول‌شده‌توسط معاونت آموزشی دانشگاه اعلام می‌شود. برای اطلاع از تمامی این نکات می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای آشنایی با مراحل معرفی دانشگاه تهران وارد لینک شوید.

مشاوره قبولی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

خلاصه مقاله ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر بر اساس قوانین و آیین نامه های استغداد درخشان در سال جاری آغاز شد. یافراد در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در رشته های بدون کنکور ارشد امیر کبیر شرکت نمایند. ما در این مقاله به صورت مفصل در خصوص ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر صحبت کردیم. در صورت نیاز به مشاوره و قبولی تضمینی در این دانشگاه می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307 در ارتباط باشید.

برای دانلود فایل PDF مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

ثبت‌نام دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر در چه زمانی آغاز خواهد شد؟

مقطع زمانی مربوط به ثبت‌نام دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون ورودی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ماه بهمن تعلق دارد. برای کسب اطلاعات تکمیلی به متن مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

برای ثبت‌نام ارشد با سهمیه استعدادهای درخشان در دانشگاه امیرکبیر به چه مستنداتی نیاز است؟

جهت انجام فرایند ثبت‌نام با بهره‌مندی از سهمیه استعدادهای درخشان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ارائه برخی اسناد از جمله فرم محاسبه معدل الزامی است.

معیارهای ثبت‌نام شامل چه فاکتورهایی می‌شود؟

لطفا برای آگاهی از معیارهای ثبت‌نام در دوره کارشناسی ارشد با سهمیه استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به متن مقاله مربوطه مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا