ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1401 + شرایط + مدارک


ثبت نام بدون کنکور پیام نور
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

برخی از افراد تصمیم دارند تا در رشته های دانشگاه بدون کنکور پیام نور ثبت نام نمایند. آن ها برای این کار ابتدا باید شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور را دانسته و سپس در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور اقدام نمایند. علاوه بر شرایط، آن ها باید مدارکی را نیز با خود به همراه داشته و با تمامی رشته های دانشگاه پیام نور بدون آزمون آشنا باشند. سپس، مرحله به مرحله و از طریق اینترنت، فرایند ثبت نام را به درستی انجام دهند. 

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید ثبت نام بدون کنکور پیام نور را انجام دهید، به یاد داشته باشید که ابتدا باید از زمان ثبت نام در هر دو ترم مهر و بهمن اطلاع یابید. سپس، شرایط ثبت نام در این دانشگاه را دانسته و پس از آن برای ثبت نام اقدام نمایید.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور

همان طور که در ابتدا مقاله بیان شد، شما عزیزان برای ثبت نام باید به صورت اینترنتی و در مدت زمان مشخص، اقدام نمایید. شما عزیزان می توانید در هر دو ترم مهر ماه و بهمن ماه برای این کار اقدام کنید. زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور در هر دو ترم، از سمت سازمان سنجش مقرر می شود. اگر که می خواهید در مهر ماه در دانشگاه های پیام نور بدون شرکت در آزمون ثبت نام نمایید، باید در اواسط مرداد ماه به صورت اینترنتی این کار را انجام دهید و اگر که می خواهید در ترم بهمن در دانشگاه های پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در آزمون ثبت نام نمایید، باید بگوییم که زمان دقیق ثبت نام در ترم بهمن نیز هم چنان از سمت سازمان سنجش اعلام نشده است. اما، طبق روال سال های گذشته، شما عزیزان ممکن است که در نیمه دوم آذر ماه بتوانید این کار را انجام دهید. البته شما عزیزان می توانید در دانشگاه های آزاد نیز ثبت نام کرده و بدون شرکت در کنکور در این دانشگاه ها درس بخوانید. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشد:

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
نیمسال ورودی تاریخ آغاز مهلت ثبت نام تاریخ اتمام مهلت ثبت نام تمدید مهلت
مهر 18 مرداد 23 مرداد تا 24 مرداد
بهمن اعلام نشده اعلام نشده اعلام نشده

 

 

📌 برای مطالعه مقاله زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور، بر روی لینک کلیک کنید. 

مشاورین ما آماده پاسخگویی هستند

شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور

 همان گونه که در ابتدای مقاله بیان کردیم، شما متقاضیان و داوطلبان گرامی باید برای ثبت نام در این دانشگاه ها آن هم بدون شرکت در آزمون، باید شرایطی را دارا باشید. در واقع، شما باید تمامی این شرایط اعم از عمومی و اختصاصی را داشته باشید تا بتوانید در این دانشگاه ها ثبت نام کنید. به یاد داشته باشید که حتی اگر یکی از شرایط را نداشته باشید، باز هم نمی توانید فرایند ثبت نام را انجام دهید. برخی از مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در دانشگاه های پیام نور بدون شرکت در آزمون، شامل موارد زیر می باشند: 

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پیام نور

شرایط عمومی برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون آزمون به صورت زیر می باشد:

شرایط عمومی ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون آزمون
تمامی شما داوطلبان عزیز باید به دین اسلام اعتقاد داشته باشید. 
شما عزیزان نباید هیچ گونه سابقه کیفری و یا فساد اخلاقی داشته باشید.
متقاضیان گرامی نباید به هیچ گونه مواد مخدری، اعتیاد داشته باشید. 

 

 

شرایط ثبت نام انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پیام نور

شرایط  اختصاصی ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون آزمون به شرح زیر می باشد:

شرایط  اختصاصی ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون آزمون
شما عزیزان باید یکی از مدارک سه ساله نظام جدید (نظام 6- 3- 3)، دیپلم 3 ساله نظام قدیم+ مدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی- واحدی یا ترمی- واحدی )، دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) را ارائه دهید. 
اگر که شما جز دانشجویان دوره روزانه هستید، باید ابتدا از دانشگاه خود انصراف داده و سپس نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. 
اگر مذکر هستید، باید کارت معافیت و یا پایان خدمت را دارا باشید. 

 

📣 اطلاعیه 📣

لازم به ذکر است تا بدانید که شما عزیزان باید رشته ای را انتخاب کنید که با سلامت جسمانی شما هیچ گونه تداخلی نداشته باشد. در غیر این صورت، بدانید که در آن رشته و در دانشگاه های پیام نور ثبت نام نخواهید شد. 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه پیام نور 

داوطلبینی که در دوره کارشناسی ارشد خود جز نفرات برتر باشند می توانند بدون کنکوردر مقطع دکترا نیز ادامه تحصیل بدهند .شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور در مقطع دکترا به شرح زیر است:

 

شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور در مقطع دکترا
دارا بودن معدل کارشناسی بالاتر از 16
دارا بودن معدل کارشناسی ارشد بالاتر از 17
نبود فاصله زمانی بیش از 2 سال از فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد
کسب حداقل 70 امتیاز از مجموع امتیازات جداول فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه، مطابق با جدول ارزشیابی
رتبه های اول تا سوم فارغ التحصیلان هر رشته تحصیلی
فارغ التحصیلان رتبه اول در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت همزمان

نحوه ثبت نام بدون کنکور پیام نور

شما داوطلبان گرامی و عزیز برای انجام فرایند ثبت نام، باید پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش، مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهید. برای آشنایی با تمامی این مراحل، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما تمامی این مراحل را به صورت تصویری و گام به گام برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 

راهنمای تصویری ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور

همان طور که بیان شد، شما متقاضیان عزیز برای انجام فرایند ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور ، ابتدا باید به سایت سازمان سنجش به نشانی Sanjesh.org مراجعه نمایید سپس مراحل زیر را طی نمایید:

1️⃣ ابتدا از منوی سمت راست، گزینه « سراسری » را انتخاب نمایید. هم اکنون وارد صفحه ای می شوید که باید در آن همانند تصویر زیر، بر روی گزینه « ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی » کلیک کنید. 

نحوه ثبت نام و انتخاب رشته

2️⃣ زمانی که انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور را کلیک نمایید وارد صفجه جدید شده که در مرحله بعدی، شما عزیزان باید موارد ذکر شده را خوانده و بر روی گزینه « تایید و ادامه _ گام بعدی » کلیک نمایید. پس از آن صفحه ای برای شما باز می شود که باید در آن عکس خود را وارد کنید. 

راهنمای تصویری انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور

3️⃣ در این مرحله، باید فرم ثبت نام را تکمیل کرده و بر روی گزینه « تایید » کلیک کنید. پس از تکمیل فرم، اطلاعات خود را چک کنید که تمامی آن ها را به درستی وارد کرده باشید. در نهایت، باید شماره پرونده و کد رهگیری خود را یادداشت کرده و یا چاپ نمایید. 

راهنمای گام به گام ثبت نام

 

اگر پس از مشاهده مراحل، سوالی داشتید و یا نتوانستید انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور را تا انتها به درستی انجام دهید، نگران نباشید. زیرا، شما می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. همچنین، می توانید مقاله زیر را مطالعه نموده و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید. 

 

 

📌 برای مطالعه مقاله ثبت نام دانشگاه پیام نور، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

مدارک مورد نیاز برای دانشگاه پیام نور بدون آزمون 

هم اکنون که به طور کامل با زمان، شرایط و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که برای ثبت نام، چه مدارکی لازم است؟ برای انجام این کار، شما عزیزان باید مدارکی را به همراه داشته باشید که برخی از مهم ترین آن ها، شامل موارد زیر می باشند: 

فایل اسکن شده تصویر صفحه اول و توضیحات شناسنامه

اسکن تصویر هر دو طرف کارت ملی

فایل اسکن شده عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب (عکس اسکن شده باید با فرمت jpg، حداقل اندازه 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل، حجمی کمتر از 70 کیلوبایت، دارای پس زمینه سفید، فاقد حاشیه های زائد، کاملا واضح، بدون کلاه و عینک و عاری از هرگونه اثر مهر و منگنه و متعلق به سال جاری داوطلب باشد.)

مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا (کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت از پلیس +10 یا سامانه epolice.ir)

تصویر مدرک دیپلم متوسطه

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور

 دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 

شما عزیزان اگر برای آشنایی بیشتر با شرایط، نحوه ثبت نام و … بهتر است که دفترچه ثبت نام را دانلود کرده و آن را به خوبی مطالعه نمایید. لازم به ذکر است تا بدانید که دفترچه سال تحصیلی 1401 هنوز از سمت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر نشده است. اما، شما عزیزان می توانید برای آشنایی با محتوای آن، دفترچه سال گذشته را دانلود نمایید. به یاد داشته باشید که دفترچه مهر ماه با دفترچه بهمن ماه، متفاوت می باشند و شما باید برای ترمی که می خواهید در آن ثبت نام نمایید را دانلود کنید. دفترچه های ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های پیام نور در ترم های بهمن و مهر، به شرح زیر می باشند: 

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

شما عزیزانی که تصمیم دارید تا بدون شرکت در کنکور و فقط بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه های پیام نور شوید، فراموش نکنید که باید معدلتان بالا باشد. بنابراین، باید سعی کنید تا دروس خود با با بهترین نمره های ممکن پاس کنید. برای انجام فرایند ثبت نام و انتخاب دانشگاه خوب، بهتر است که از یک مشاور خوب و با تجربه کمک بگیرید. مشاوران هم به شما در طی سال های تحصیل کمک می کنند که نمرات بالایی کسب نمایید. هم به شما کمک می کنند تا انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور را به درستی انجام داده و دانشگاه خوبی را انتخاب نمایید. علاوه بر این، مشاوران به شما کمک می کنند تا در هنگام ثبت نام با هیچ مشکلی رو به رو نشوید. به یاد داشته باشید که حتما از هر شخصی در این زمینه یاری نخواهید. زیرا، گاهی اوقات افرادی که دانش و مهارت کافی را ندارند، ممکن است شما را به اشتباه راهنمایی کنند. مشاوران ما در ایران تحصیل با دانش و مهارت و تجربه بالا، می توانند به شما عزیزان در این زمینه یاری رسانند. شما می توانید، هم به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید. 

 

 

📌 برای دریافت مشاوره دانشگاه پیام نور، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

جدیدترین اخبار پیرامون دانشگاه های پیام نور 

🔊 کلنگ نخستین دانشگاه در کلات نادر به زمین خورد

پروژه ساخت دانشگاه پیام نور در شهرستان کلات نادر با حضور مسئولان شهرستان و استان آغاز شد.

🔊امکان تغییر محل آزمون پیام نور نیمسال بهمن 1401

دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور می توانند با پرداخت مبلغ 87 هزار تومان به ازای هر درس، آزمون پایان ترم آن درس را در دانشگاه شهر مورد نظر خود بدهند.

شایان ذکر است برای این کار نیازی نیست که مقطع یا رشته مورد تحصیل دانشجو در آن دانشگاه وجود داشته باشد و تنها شرط لازم برای دادن آزمون به این صورت، داشتن دانشگاه پیام نور در شهر مورد نظر دانشجو است لذا دانشجویان گرامی این دانشگاه می توانند برای تغییر محل آزمون خود از طریق سامانه گلستان اقدام نمایند.

🔊 اضافه شدن سرفصل دروس دانشگاه پیام نور

طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی سایت دانشگاه پیام نور، مهارت محوری به سرفصل دروس این دانشگاه اضافه می گردد.

🔊 جذب امریه در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور در در راستای پشتیبانی و تقویت فعالیت‌های مرتبط با جامعه و صنعت، مجوز گذراندن خدمت سربازی سه نفر در قالب امریه (غیر هیات علمی) برای بخش های تابعه دانشگاه پیام‌نور، در شهر تهران اخذ کرده است.

از این رو افراد مشمول و آماده به خدمت مقدس سربازی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌ های فنی و مهندسی (ترجیحاً رشته‌ های کامپیوتر، فناوری اطلاعات و الکترونیک) می توانند از تاریخ 1401/11/19 لغایت 1401/11/24 با مراجعه به سامانه جذب پرسنل امریه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی: https://amriye.msrt.ir/ نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با زمان، نحوه و شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای ثبت نام، باید تمامی مراحل ذکر شده را با دقت انجام دهید. فراموش نکنید که در نهایت کد رهگیری را یادداشت نمایید. زیرا، اگر این کد را نداشته باشید، در آینده نمی توانید نتایج را مشاهده کنید و یا اطلاعات خود را ویرایش کنید. همچنین، بهتر است که از یک مشاور مجرب و با تجربه در تمامی مراحل، کمک بگیرید. همکاران و مشاوران ما در ایران تحصیل می توانند به شما عزیزان کمک کنند. اگر به کمک نیاز دارید و یا سوال و ابهامی دارید، می توانید با ما تماس بگیرید و یا برای ما کامنت بگذارید. مشاوران ما در کم ترین زمان ممکن به شما کمک خواهند کرد.

 

 

📎برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

 

 

4.4/5 – (11 امتیاز)

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ترم مهر در چه زمانی انجام می شود؟ 

زمان ثبت نام کارشناسی دانشگاه پیام نور در دوره بدون آزمون برای ورودی های مهرماه همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها انجام می گیرد.

سامانه ثبت نام بدون آزمون پیام نور چیست؟ 

سایت ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور همان سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org است. 

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون آزمون چیست؟

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور پیام نور در مقاله ذکر شده است لطفا مقاله را مطالعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا