ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد 1402 + زمان مجدد


زمان ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ اعلام شد. آن دسته از افرادی که نتوانستند در زمان مقرر ثبت نام خود را انجام دهند، می‌توانند در زمان مجدد فرایند نام نویسی خود را تکمیل کنند. در سال‌های اخیر برخی از دانشگاه‌ها به صورت بدون آزمون دانشجو پذیرش می‌کنند. داوطلبانی که موفق به شرکت در آزمون سراسری و انتخاب رشته نشده‌اند، می‌توانند از فرصت مجدد برای اسم نویسی استفاده کرده و ادامه تحصیل دهند.

ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد مستقل از کنکور سراسری است و تمام افراد واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می‌توانند برای اسم نویسی خود اقدامات لازم را انجام دهند. ثبت نام براساس معدل برای نیمسال مهر و بهمن ماه به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه مربوطه صورت می‌گیرد. افراد می‌توانند در زمان مقرر برای ثبت نام حضوری رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام نمایند.

 

اطلاعیه

معمولاً برای ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد مهلت مجددی برای تکمیل فرایند نام نویسی یا ویرایش اطلاعات ارائه خواهد شد.

 

مهلت ثبت نام حضوری رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402

دانشگاه آزاد در حال حاضر به صورت بدون آزمون در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته جذب دانشجو دارد. داوطلبان می‌توانند در ۵ گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجه در دو مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.

مهلت ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد نوبت مهر

تاریخ ثبت نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد در نوبت مهر مشخص شده است. اما مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که به عنوان تکمیل ظرفیت در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد از آن یاد می‌شود، هنوز مشخص نیست. اما در جدول زیر زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ارائه شده است.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 – نوبت مهر ماه
مقطع تحصیلی  مهلت ثبت نام تمدید مهلت
مقطع کارشناسی ناپیوسته 19 الی 28 تیر ماه 1402 لینک فعال می باشد.
مقطع کاردانی پیوسته 20 الی 28 تیر ماه 1402 لینک فعال می باشد.
مقطع کارشناسی پیوسته 31 مرداد الی 11 شهریور مشخص نمی باشد.
مقطع کاردانی ناپیوسته 31 مرداد الی 11 شهریور مشخص نمی باشد.

مهلت ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد

مهلت مجدد ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد نوبت بهمن

تمدید مهلت ثبت نام زمانی است که برخی از افراد هنوز موفق به نام نویسی نشده یا اطلاعات آنها نیاز به ویرایش دارد. بنابراین اطلاع از زمانبندی بسیار مهم است. از آنجا که هنوز زمان ثبت نام نوبت بهمن مشخص نشده است، نمی‌توان زمان دقیقی برای ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در نظر گرفت.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 – نوبت بهمن ماه
مقطع تحصیلی  زمان ثبت نام تمدید مهلت ثبت نام
مقطع کارشناسی ناپیوسته احتمالا آذر ماه  اعلام نشده 
مقطع کاردانی پیوسته اعلام نشده 
مقطع کارشناسی پیوسته اعلام نشده 
مقطع کاردانی ناپیوسته اعلام نشده 

راهنمای ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد 1402

افرادی که نتوانسته‌اند، در آزمون سراسری شرکت کنند یا در مهلت اولیه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت نکرده‌اند، می‌توانند در مهلت مجدد برای تکمیل فرایند نام نویسی را انجام دهند.

افراد واجدالشرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در زمان مشخص از سوی مرکز سنجش پذیرش امور فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد می‌توانند فرایند اسم نویسی خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. آن دسته از افرادی که جزو جاماندگان اسم نویسی هستند، می‌توانند از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد فرایند اسم نویسی و انتخاب رشته خود را به صورت زیر انجام دهند.

ابتدا باید وارد سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir شوید و بر روی لینک ثبت نام دوره‌های بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی براساس سوابق تحصیل نیمسال دوم تحصیلی کلیک نمایید.

گام اول ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد

برای شروع مراحل اسم نویسی باید ابتدا کارت اعتباری را خرید کرده و از قسمت پایین صفحه عبارت خرید کارت را گزینش کنید.

گام دوم ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد

داوطلبان برای شرکت در هر کدام از گروه‌های پنجگانه باید کارت اعتباری مجزا خریداری کنند و محدودیتی برای نام نویسی در بیش از یک گروه وجود نخواهد داشت.

گام سوم ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد

پس از مطالعه مندرجات می‌توانید گزینه ادامه را انتخاب کنید. در بخش بعد باید دوره مورد نظر خود را گزینش نمایید.

گام چهارم ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد

در مرحله بعد می‌توانید با کلیک بر روی بخش دوره پیام مبنی بر تأیید یا عدم تأیید روند اسم‌نویسی برای شما نشان داده می‌شود که باید گزینه بله را انتخاب کنید.

گام پنجم ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد

 در مرحله بعد باید اطلاعات نام و نام خانوادگی، تابعیت کد ملی و جنسیت، شماره همراه، آدرس پست الکترونیک گروه آموزشی خود را انتخاب کنید و پس از انتخاب گزینه ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید خود می‌توانید هزینه بدون کنکور دانشگاه آزاد را پرداخت کنید و به درگاه پرداخت الکترونیک انتقال داده می‌شوید.

گام ششم ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد

پس از پرداخت کردن هزینه و دریافت کد اعتباری مجدداً به صفحه اولیه باز می‌گردید و باید عبارت ثبت نام را انتخاب کنید.

گام هفتم ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد

پس از درج تابعیت کد ملی و شماره اعتباری در کادرهای مرتبط می‌توانید گزینه ورود به ثبت نام را انتخاب کنید.

گام هشتم ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد

پس از تکمیل کردن مراحل نام نویسی و فرم انتخاب رشته سایت، یک کد پیگیری برای شما اختصاص داده می‌شود که باید آن را تا زمان اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه آزاد و مشخص شدن وضعیت پذیرش خود نگه دارید.

مدارک لازم برای ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد 1402

داوطلبانی که ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی دانشگاه آزاد در رشته‌های بدون آزمون در مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نوبت مهر و بهمن را از دست داده‌اند و جزو جاماندگان به حساب می‌آیند و قصد ثبت نام حضوری دارند باید برخی از مدارک را به همراه داشته باشند.

هر ساله هر کدام از دانشگاه‌ها با انتشار اطلاعیه در ارتباط با نحوه ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد مدارک درخواستی را اعلام خواهند کرد. معمولاً مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای همه واحدها یکسان است و ممکن است تنها تفاوت جزئی داشته باشند. اما مهم‌ترین مدارکی که افراد باید ارائه کنند به شرح زیر می‌باشد:

  • ارائه عکس 3*4 داوطلب
  • به همراه داشتن فیش واریزی هزینه ثبت نام
  • به همراه داشتن مدارک تحصیلی پایه برای مقطع مورد نظر
  • به همراه داشتن مدارک شناسایی و فردی
  • به همراه داشتن مدارک مربوط به نظام وظیفه
  • به همراه داشتن مدارک مربوط به سهمیه

علاوه بر این داوطلبان باید سایر مدارکی که در اطلاعیه ثبت نام حضوری رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شده را همراه داشته باشند. به محض اعلام دیگر مدارک مورد نیاز برای نام نویسی حضوری در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد

برای اطلاع از نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله به مهم‌ترین اطلاعات در خصوص ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد اشاره شد. هر سال دانشگاه آزاد در رشته‌های بدون آزمون در مقاطع کاردانی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشجو می‌پذیرد و افرادی که که نتوانسته‌اند در زمان مقرر مراحل اسم‌نویسی خود را انجام دهند، می‌توانند به صورت اینترنتی در مهلت مجدد یا به صورت حضوری به دانشگاه آزاد مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را انجام دهند.

در این مطلب به مهم‌ترین اطلاعات در ارتباط با نحوه ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون و همچنین مدارکی که لازم است افراد ارائه دهند، اشاره کردیم، چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق را به شما عزیزان ارائه نمایند.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

زمان ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد نوبت مهر چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام مجدد برای نوبت مهر هنوز اعلام نشده است.

مهلت مجدد ثبت نام نوبت بهمن ماه دانشگاه آزاد چه تاریخی است؟

تمدید مهلت ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد هنوز اعلام نشده است. به محض اطلاع رسانی این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

برای ثبت نام مجدد در دانشگاه آزاد در رشته‌های بدون آزمون به چه سامانه‌ای باید مراجعه کرد؟

ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد از طریق آدرس azmoon.iau.ac.ir صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا