ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور 1402 + زمان مجدد


زمان ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ اعلام شد. دانشگاه پیام نور هر سال در دو نوبت مهر و بهمن ماه به صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. علاقمندانی که مایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند، باید در زمان مقرر مراحل اسم نویسی خود را انجام دهند. اطلاع از مهلت تمدید ثبت نام برای افرادی که از نام نویسی جا مانده‌اند بسیار اهمیت دارد، چرا که این فرصت به عنوان آخرین فرصت نام نویسی برای آنها می‌باشد.

از سوی دیگر برخی از داوطلبان نیز پس از انتشار اصلاحیه ممکن است قصد ویرایش اطلاعات خود را داشته باشند که می‌توانند در مهلت تمدید شده برای اصلاح انتخاب رشته خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 اطلاعیه

مهلت ثبت نام مجدد برای ورودی مهرماه ۱۴۰۲ در سامانه سنجش تا ۹ شهریور ماه تمدید شد.

تاریخ ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور 1402

دانشگاه پیام نور مانند دیگر دانشگاه‌های کشور دوبار در سال برای مقاطع کارشناسی پیوسته بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد و افراد می‌توانند براساس سوابق تحصیلی یک بار برای ورودی مهرماه و بار دیگر در ورودی بهمن ماه ثبت نام خود را انجام دهند.

تاریخ  ثبت نام بدون کنکور پیام نور برای ورودی مهرماه از ۳۱ مرداد ماه تا ۹ شهریور ماه می‌باشد و افراد می‌توانند در تاریخ اعلام شده ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. افرادی که مایل به تحصیل در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور هستند، می‌توانند در دو ورودی مهر و بهمن ماه با توجه به شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه پیام نور اقدامات لازم را برای تکمیل مراحل ثبت نام انجام دهند.

تاریخ ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

تمدید ثبت نام مجدد بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1402

از آنجا که در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور متقاضیان زیادی وجود دارند و بسیاری از افراد از ثبت نام جا مانده‌اند، از این رو مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور هر سال تمدید خواهد شد تا داوطلبان بتوانند اسم نویسی خود را انجام دهند.

از سوی دیگر آن دسته از متقاضیانی که ثبت نام خود را انجام داده‌اند، می‌توانند برای ویرایش اطلاعات اقدام کنند. از سوی دیگر نام نویسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ورودی مهر و بهمن ماه در سال گذشته تا دوشنبه ۲۴ مرداد ماه بود. بنابراین افراد می‌توانند امیدوار باشند که مهلتی را به عنوان زمان مجدد برای ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خواهند داشت.

از این رو با انتشار اطلاعیه در ارتباط با تاریخ ثبت نام مجدد بدون کنکور دانشگاه پیام نور داوطلبان می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و کد رشته‌های محل خود را در فرم ثبت نام بدون آزمون ثبت کنند.

برای ببرسی شرایط مرخصی گرفتن از دانشگاه پیام نور وارد لینک شوید. 

نحوه ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور 1402

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را دارند، می‌توانند از طریق سایت سنجش مراحل نام نویسی خود را انجام دهند. آن دسته از افرادی که به هر دلیلی موفق به نام نویسی نشده‌اند، می‌توانند در زمان مقرر اعلام شده برای ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور اقدام کنند.

از آنجا که بسیاری با نحوه ثبت نام آشنایی ندارند، در ادامه راهنمای تصویری تکمیل فرایند نام نویسی و ثبت اطلاعات را ارائه کرده‌ایم.

  • ابتدا باید به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس org  مراجعه کرده و گزینه“سراسری” را انتخاب کنید.

گام اول ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

  • پس از از انتخاب گزینه سراسری در گام بعد باید لینک فعال“سامانه پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1402 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون ثبت نام نکرده‌اند.)” کلیک کنید.

گام دوم ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

  • در گام بعد باید هزینه نام نویسی بدون آزمون دانشگاه پیام نوررا پرداخت کنید. از این رو باید گزینه “خرید کارت اعتباری” ارا انتخاب نمایید.

گام سوم ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

  • در مرحله بعد سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفاً برحسب سوابق تحصیلی کنکور سراسری مهر ماه سال 1402” را انتخاب کرده و بر روی قسمت “تأیید و ادامه”کلیک کنید.

گام چهارم ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

  • در بخش بعد، اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره و… را با دقت وارد کنید و پس از تکمیل کردن کادرهای مربوطه و انتخاب درگاه پرداخت بانکی، بر روی گزینه “تأیید و ادامه”  کلیک کنید.

گام پنجم ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

  • در گام بعد، تیک عبارت“ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده‌ام.” را فعال کرده و “ادامه روند پرداخت” را انتخاب نمایید.

گام ششم ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

  • در مرحله بعد، شماره کارت یکی از  بانک‌های مدنظر را در کادرهای مربوطه وارد کرده و در انتها قسمت “پرداخت” را گزینش کنید.

گام هفتم ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

  • پس از طی نمودن تمام مراحل، مجدداً به صفحه سوم ثبت نام باز می‌گردید و گزینه“ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

گام هشتم ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

  • قسمت “تأیید” را زمانی انتخاب کنید که در این بخش سریال ثبت نام خریداری شده را جهت آغاز فرآیند نام نویسی در بخش‌های مربوطه ثبت کرده باشید.

گام نهم ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

  • در پایان مراحل ثبت نام و پس از طی کردن مراحل اشاره شده، شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی که از سوی سامانه صادر می‌شود را یادداشت کنید و یا از آن پرینت بگیرید و تا پایان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.

گام دهم ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

یکی از نکاتی که افراد زمان ثبت نام باید در نظر بگیرند این است که افرادی که مایل به ادامه تحصیل در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هستند و در زمان نام نویسی کنکور سراسری، در آن نام نویسی کرده‌اند، باید به صورت زیر وارد لینک انتخاب رشته آزمون سراسری شده و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رشته خود را انتخاب کنند.

داوطلبانی که تحصیلات مقطع کاردانی خود را در رشته‌های گروه آموزش پزشکی تمام کرده‌اند، در صورتی مجاز به نام نویسی بدون آزمون دانشگاه پیام نور می‌شوند که گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی خود را گرفته باشند.

اطلاعیه

داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از شرایط نام نویسی، دفترچه دانشگاه پیام نور برای رشته های بدون آزمون را از سامانه سنجش دریافت نموده و به دقت آن را بررسی نمایند.

مشاوره ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور 1402

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های سراسری کشور مورد تأیید وزارت علوم می‌باشد و اعتبار مدرک آن از سوی وزارت علوم تأیید شده است. افرادی که رتبه مناسبی را در کنکور به دست نیاورده‌اند، می‌توانند با داشتن شرایط ایده‌آل در رشته‌های بدون آزمون پیام نور شرکت کنند.

شرایط دانشگاه پیام نور به تنوع رشته محل‌های دانشگاهی، قیمت پایین شهریه، سهولت در تغییر رشته دانشگاه، عدم اجبار به حضور در کلاس، امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکترا می‌باشد و افراد می‌توانند در این رشته‌ها ادامه تحصیل دهند.

از شروع ثبت نام دانشجویان باید مراحل اسم نویسی خود را با بارگذاری مدارک خود انجام دهند. اما اگر به هر علتی نتوانند در زمان اعلام شده نتوانند مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور با تمدید مهلت اسم نویسی صورت خواهد گرفت و متقاضیان می‌توانند شانس خود را در رشته‌های بدون آزمون محک بزنند.

 توجه داشته باشید از آنجا که دانشگاه پیام نور شرایط عمومی و اختصاصی خاصی را دارد، افراد باید در ورودی مهر و بهمن ماه از شرایط مورد نظر دانشگاه مطلع شوند تا بتوانند مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

مشاوره ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور

برای اطلاع از شرایط تحصیل در مقطع ارشد بدون کنکور پیام نور وارد لینک شوید. 

خلاصه مطلب

در این مقاله در ارتباط با ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۲ توضیح دادیم. بسیاری از دانشجویانی که نتوانسته‌اند در زمان مقرر اعلام شده از سوی سایت سنجش مراحل اسم‌نویسی خود را انجام دهند، باید در تاریخ دیگربرای ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور اقدام کنند.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مهمی را در ارتباط با نحوه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور ارائه کنیم. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با مطالب این مقاله سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را در مسیر تکمیل فرم انتخاب رشته خود یاری نمایند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

زمان ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور ورودی مهر چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور در ورودی مهر ماه تا ۹ شهریور ماه می‌باشد.

زمان ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور ورودی بهمن ماه چه تاریخی است؟

داوطلبان ورودی بهمن ماه می‌توانند در اوایل بهمن ثبت نام خود را انجام دهند.

 نحوه ثبت نام جاماندگان دانشگاه پیام نور به چه شکل است؟

در این مقاله مراحل مربوط به نام نویسی جاماندگان دانشگاه پیام نور ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا