ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد + راهنما تصویری


سامانه جامع امور دانشجویان ویژه تمام دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی است که در داخل یا خارج کشور دانش آموخته اند و یا در حال تحصیل هستند. باتوجه به امکانات گسترده این سامانه ثبت‌ نام دانشجویان غیر ایرانی یا همان سجاد، لازم است تا تمامی دانشجویان با نحوه کار با این سامانه و مراحل ثبت نام دانشجویان اتباع و ایرانی آشنا شوند. در این مقاله به صورت ویژه نحوه ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد و پیگیری کد رهگیری سایت سجاد برای دانشجویان غیر ایرانی را شرح خواهیم داد؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

یکی از مهم ترین گام ها پیش از استفاده از خدمات سامانه ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی، نام نویسی کردن در آن است. چرا که بدون ثبت نام امکان استفاده از خدمات وجود ندارد. با مطالعه این مقاله می توانید بدون بروز مشکل در سامانه سجاد ثبت نام کنید. در صورت داشتن خطا و یا نیاز به راهنمایی نیز می توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید.

نحوه ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد

در حین تحصیل و یا پس از فارغ التحصیلی بنا به دلایل مختلفی لازم است تا دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی به سامانه سجاد مراجعه کرده و مراحل مختلفی را برای دریافت ریزنمرات، فارغ التحصیلی، ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی، لغو تعهد آموزش رایگان، صدور گواهینامه (اشتغال به تحصیل، تاییدیه نظام وظیفه) و … طی کنند. برای این کار هم باید مراحل ثبت نام دانشجویان اتباع را طی کرده و در ابتدا نام نویسی خود را انجام دهند.

به همین دلیل در ابتدای مقاله نحوه ورود و کار با سامانه ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی در سامانه سجاد را شرح خواهیم داد. مرحله به مرحله با ما همراه باشید.

💢 مراحل ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد عبارت است از:

◀ در اولین مرحله لازم است تا وارد سامانه ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی در سایت سجاد به نشانی اینترنتی portal.saorg.ir شوید. پس از ورود به صفحه اصلی می بایست از کادر وسط که مربوط به بخش ورود و ثبت نام است، بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد

◀ در این مرحله باید از منوی سربرگ صفحه بر روی گزینه English که در قسمت بالا و سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد

◀ به صفحه ی جدیدی منتقل خواهید شد. در این صفحه نیز لازم است بر روی گزینه  Sign up کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد

◀ در این مرحله از مراحل ثبت نام دانشجویان اتباع از شما خواسته می شود تا با قوانین سامانه موافقت کنید. می توانید موافقت خود را از طریق فعال کردن تیک گزینه «I have read, understood and accept the rules and regulations.» نشان دهید. سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

مرحله چهارم ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد

◀ فرم ثبت نامی به شما نشان داده خواهد شد؛ در این فرم می بایست اطلاعاتی چون نام، نام خانوادگی، نام میانی، ملیت، ایمیل و رمز عبور را وارد کنید. اگر تمامی اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، با زدن بر روی گزینه Next می توانید مراحل ثبت نام دانشجویان اتباع را تکمیل کنید.

👈 نکته مهم: توجه داشته باشید که رمز عبور انتخابی شما باید دارای حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، اعداد و سمبل هایی چون @ باشد.

مرحله پنجم ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد

◀ در این مرحله در ابتدا بر روی گزینه Please Send the activation code to my email کلیک کنید تا کد فعال سازی برای شما ارسال شود. سپس کد دریافتی را در کادر مشخص شده وارد کنید. با وارد کردن کد امنیتی نشان داده شده، در نهایت مراحل ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد به اتمام می رسد.

مرحله ششم ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد

📌 نکات مهم در رابطه با سامانه ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی:

👈 شما باید حتماً با شماره تماس و ایمیل شخصی خود اقدام به ثبت‌ نام کنید؛ چرا که اطلاع‌ رسانی‌ های بعدی و همچنین امور مربوط به ورود به سامانه، طبق همان اطلاعاتی که در ابتدا وارد کرده‌ اید برای متقاضی انجام می‌ شود.

👈 لازم به ذکر است که مهلت زمانی وارد کردن کد فعال‌ سازی، از زمانی که از ایمیل برای شما ارسال می شود تا 8 دقیقه بعد است. در صورتی این مهلت تعیین شده تمام شود، سیستم به شما پیغام خطا می‌ دهد. این پیغام حاوی این متن است: (کد فعال سازی قبلی شما منقضی شده است، لطفا مجددا اقدام به دریافت کد کنید).

در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید. مشاوران ما همه روزه پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

برای اطلاع از نحوه دریافت ریز نمرات سامانه سجاد، روی لینک کلیک کنید.

نحوه پیگیری کد رهگیری سایت سجاد برای دانشجویان غیر ایرانی

آیا می‌ دانید منظور از پیگیری کد رهگیری سایت سجاد برای دانشجویان غیر ایرانی چیست؟ سامانه سجاد در واقع یک وب‌ سایت است که آن را جهت رفاه حال دانشجویان داخلی و خارجی محصل یا فارغ التحصیل شده طراحی کرده‌ اند. این سامانه امکانات الکترونیکی زیادی را برای دانشجویان فراهم می‌ کند. از همین رو، تمامی دانشجویان می بایست در این سامانه ثبت نام کرده باشند.

یکی از امکانات این سامانه برای کسانی که کد رهگیری خود را فراموش کرده اند، این است که امکان بازیابی و یا دریافت این کد را به آن ها می دهد. برای استفاده از خدمات این سامانه فرد نیاز دارد وارد پروتال دانشجویی وزارت علوم شود. همچنین بعد از انجام عملیات، باید درخواست خود را پیگیری کنید.

پیگیری کد رهگیری سایت سجاد برای دانشجویان غیر ایرانی

💢 برای پیگیری کد رهگیری سایت سجاد برای دانشجویان غیر ایرانی می توانید به روش زیر عمل کنید:

✅ وارد سامانه سجاد به نشانی اینترنتی saorg.ir شوید.

✅ گزینه ورود کاربر دانشگاه را انتخاب کنید.

✅ بر روی گزینه ورود برای فراموشی کد رهگیری در سامانه سجاد کلیک کنید.

✅ در این مرحله کد ملی و رمز عبورتان را ثبت کنید و سپس وارد ناحیه کاربری که مخصوص شما است بشوید.

✅ در صورتی‌ که رمز عبورتان را از یاد برده‌ اید، روی گزینه بازیابی رمز عبور سامانه سجاد بزنید.

✅ رمز عبور عبورتان را برای فراموشی کد رهگیری در سامانه وارد کنید.

✅ بعد از ورود به ناحیه کاربری، باید گزینه وضعیت رسیدگی به درخواست خود را انتخاب کنید. سپس کد پیگیری و کد ملی خودتان را وارد سیستم کنید. اکنون می‌ توانید وضعیت را مشاهده کنید.

✅ وقتی وضعیت را مشاهده کردید با سه سؤال رو به رو می‌ شوید. در پاسخ اول دانشجو می‌ بیند که درخواست او در حال بررسی است. پاسخ دوم به شما می‌ گوید که درخواست تان اجرا نمی‌ شود. پاسخ سوم بیانگر این است که درخواست شما تأیید شده است.

✅ حالا می‌ توانید در همین سامانه کد رهگیری خود را بازیابی کنید.

تایید مدرک در سامانه سجاد چقدر زمان می‌برد، برای اطلاع از مدت زمان فرآیند تایید مدارک بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون سامانه جامع امور دانشجویی

📢 نام نویسی سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه سال 1402 با امکان ثبت نام دانشجویان بین المللی آغاز شد:

سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه سال 1402 با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌ شود. بر همین اساس نیز از تمامی دانشجویان ایرانی و بین المللی که واجد شرایط مورد نیاز هستند، دعوت می گردد که آیین نامه شرکت در این جشنواره را به دقت مطالعه کرده و سپس برای ثبت نام و شرکت در این جشنواره اقدام کنند. لازم به ذکر است که ثبت نام این جشنواره تنها از تاریخ 2 الی 22 بهمن ماه 1402 امکان پذیر است.

دانشجویان نمونه ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌ بایست به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir و دانشجویان نمونه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس اینترنتی nemooneh.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و جهت نام نویسی و تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

دانشجویان مقاطع دکترای عمومی، دکترای حرفه‌ ای، کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای تخصصی پی اچ دی، بالینی و پیوسته با حداقل امتیاز 75 می توانند برای ورود به رقابت در سطح کشور اقدام کنند. امتیاز مورد نیاز برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداقل 70 امتیاز و برای دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته حداقل 65 امتیاز می باشد.

مؤسساتی که تابع وزارت علوم هستند می بایست در هر یک از مقاطع تحصیلی نفرات اول و دوم واجد شرایط در گروه‌ های تخصصی را چنانچه دارای امتیاز حد نصاب برای رقابت در سطح کشور باشند، به دبیرخانه وزارت علوم معرفی کنند.

مؤسساتی که تابع وزارت بهداشت هستند نیز بایستی در هر یک از مقاطع تحصیلی نفرات برتر را در صورت کسب امتیاز حد نصاب برای رقابت در سطح کشور به دبیرخانه وزارت بهداشت معرفی کنند.


 

خلاصه مقاله ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد

برای اینکه بتوانید از امکانات سامانه سجاد استفاده کنید، در ابتدا باید مراحل ثبت نام دانشجویان اتباع و ایرانی را طی کنید. ما در این مقاله نکات مربوط به دانشجویان اتباع را به صورت کامل شرح دادیم تا بتوانند بدون هیچ مشکلی ثبت نام کنند. با مراجعه به مقاله بالا می توانید راهنمای تصویری ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد را مشاهده کنید. همچنین نحوه پیگیری کد رهگیری سایت سجاد برای دانشجویان غیر ایرانی را برای آن دسته از دانشجویان اتباعی که کد خود فراموش کرده اند، شرح دادیم.

پس از مطالعه دقیق مقاله فوق چنانچه در رابطه با سامانه ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی سوالی داشتید و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی بودید، می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه نوشته و برای ما ارسال کنید. در اسرع وقت تمامی سوالات شما را پاسخ خواهیم داد.

برای دانلود پی دی اف مقاله روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سجاد به چه صورت است؟

برای ثبت نام دانشجویان اتباع می بایست از طریق صفحه انگلیسی سامانه سجاد اقدام کنید. برای این کار نیز لازم است تا وارد بخش ثبت نام شده و سپس زبان صفحه را تغییر دهید. در مقاله بالا راهنمای تصویری چگونگی ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی ارائه شده است.

اگر کد فعال‌سازی را در مهلت مقرر وارد نکنیم چه می‌شود؟

چنانچه در مدت زمان 8 دقیقه ای داده شده به شما کد فعال سازی را دریافت نکردید و یا موفق به وارد کردن آن نشدید، می بایست مجددا درخواست ارسال کد فعال سازی بدهید. چرا که کد فعال سازی قبلی شما منقضی شده است.

اگر فیلد ها را به‌ درستی پر نکنیم چه اتفاقی رخ می‌ دهد؟

اگر فیلد‌ های که پر کردن آنها اجباری است خالی بمانند یا اطلاعات را به‌ درستی وارد نکنید، سیستم از ثبت درخواست جلوگیری می‌ کند. در نتیجه ابتدا باید خطاهای ایجاد شده را رفع کنید و سپس برای طی کردن سایر مراحل اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا