ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1402 + شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان


ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1402 آغاز شد. پیرو اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور کلیه داوطلبان چنانچه بتوانند در کارنامه سراسری کنکور مجاز به انتخاب رشته شوند، مجاز به انتخاب در رشته‌های مورد علاقه خود در دانشگاه فرهنگیان می باشند. متقاضیانی در این دانشگاه پذیرفته خواهند شد که ، واجد شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان باشند.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان به دو صورت متمرکز و نیمه متمرکز صورت می‌پذیرد. آن دسته از داوطلبانی که در رشته‌های تربیت بدنی شرکت می‌نمایند لازم است علاوه بر شرایط عمومی که برای تمامی رشته‌ها وجود دارد، واجد شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان که به صورت اختصاصی و با توجه به آزمون‌های عملی نیز باشند.

متقاضیان عزیز ثبت نام دانشگاه فرهنگیان توجه داشته باشند که ، پذیرش نهایی تنها به هنگام نتایج نهایی کنکور خواهد بود. لذا آن دسته از داوطلبانی که ثبت نام نموده اند، می‌توانند در صورت کسب رتبه مجاز، در زمان مقرر کد رشته محل های مورد نظر را انتخاب نمایند. گزینش و مصاحبه مخصوص آن دسته از داوطلبانی می باشد که در مراحل اولیه انتخاب رشته موفق شده‌اند و در مرحله دوم ملزم به انجام گزینش و مصاحبه می‌باشند.

رشته های دانشگاه فرهنگیان را در این لینک مشاهده نمایید.

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بسته به مقطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین داوطلبان عزیزی که در مقطع کارشناسی قصد ورود به این دانشگاه را دارند، لازم است به هنگام ثبت نام کنکور ، اقدام به اعلام علاقه‌مندی در دانشگاه فرهنگیان نمایند. تا در زمان صدور کارنامه شرایط مجاز و یا غیر مجاز شدن آنان در جداول مربوطه مشخص گردد.

آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری این علاقه‌مندی را تعیین نموده‌اند ، می‌توانند با استفاده از سامانه ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ، نسبت به ویرایش و اعلام علاقه‌مندی خود اقدام نمایند. بنابراین آنچه پس از ثبت نام دانشگاه فرهنگیان حائز اهمیت می‌باشد، شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان است. زیرا این دانشگاه قوانین و ضوابط خاص خود را برای پذیرش در تمامی مقاطع خواهد داشت.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی هم‌زمان با ثبت نام کنکور سراسری صورت خواهد پذیرفت. مراحل ثبت نام نیز به صورت اینترنتی می باشد. و به هنگام اعلام نتایج در صورت مجاز به انتخاب رشته شدن داوطلب در این دانشگاه ، می‌تواند در استان محل سکونت خود، کد رشته محل‌های مورد نظر را انتخاب نماید. پس از بررسی‌های لازم، در صورت واجد شرایط بودن ، داوطلبان دعوت به مصاحبه می‌شوند.

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 

برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کلیه داوطلبان عزیز می توانند با استفاده از سامانه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ایران تحصیل باشماره تلفن‌های 9099075307 (تماس از سراسر کشور) از ساعات 8 صبح الی 1 شب تماس حاصل نمایید. ثبت نام تنها با اسافاده از شماره تلفن های موجود و در تمامی دانشگاه ها قابل انجام می باشد.

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای مقطع کارشناسی پیوسته در تمامی رشته ها، همزمان با ثبت نام کنکور خواهد بود.

شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ، از جمله دانشگاه هایی می باشند که پذیرش آنها تنها بر اساس شرایط خاصی صورت می پذیرد. لذا داوطلبانی که متقاضی دانشگاه فرهنگیان می باشند نیز، لازم است از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان اطلاع دقیق یابند و پس از آن ، اقدام به ثبت نام دانشگاه فرهنگیان نمایند. همانطور که ذکر شد، شرایط ورود به این دانشگاه در مقاطع مختلف متفاوت می باشد. در ادامه به ذکر شرایط ورود به مقطع کارشناسی پیوسته اشاره خواهیم نمود.

  1. پذیرش در کلیه دانشگاه ها و رشته های دانشگاه فرهنگیان به صورت با آزمون می باشد. لذا آن دسته از داوطلبانی که در زمان برگزاری کنکور سراسری در جلسه کنکور حضور داشته اند و همچنین در ثبت نام این دانشگاه شرکت نموده اند، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، خواهند توانست اقدام به انتخاب رشته نمایند.
  2. ظرفیت پذیرش در کلیه رشته های دانشگاه فرهنگیان در مهرماه می باشد. لذا داوطلبانی که در رشته های مختلف این دانشگاه در مرحله اولیه پذیرفته شود، خواهند توانست در صورتی که واجد شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان دعوت به مصاحبه شوند.
  3. کسب حداقل نمره کل 6500 برای تمامی داوطلبان در هر یک از زیر گروه های مربوطه ضروری می باشد. لذا پایین ترین رتبه داوطلب برای قبولی دراین دانشگاه ، رتبه مورد نظر می باشد.بدیهی است که اولویت با داوطلبانی که رتبه بالاتری دارند می باشد.
  4. داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی ، و همچنین عدم سوء پیشینه ، خواهند توانست در انتخاب رشته ثبت نام نمایند.
  5. شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان در رشته های نیمه مترمرکز کمی متفاوت و دارای بندهای بیشتری نسبت به رشته های متمرکز می باشد.
  6. پذیرش در دانشگاه فرهنگیان تنها به صورت بومی می باشد و در استان های محل سکونت هر داوطلب قابل انتخاب خواهد بود.

شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان

برای کسب اطلاع در خصوص رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان روی لینک کلیک کنید.

سامانه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

کلیه داوطلبان علاقه مند به شرکت در دانشگاه فرهنگیان می توانند با استفاده از سامانه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان در هر ساعت از شبانه روز بدون هیچ گونه محدودیتی ، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته کنکور دانشگاه سراسری  اقدام نمایند. با توجه به تفاوت پذیرشی که در دانشگاه فرهنگیان در سال های اخیر به وجود آمده است، بنابراین می توانید با استفاده از همین سامانه ، از تعداد ظرفیت نیز آگاه شوید.

برای کسب اطلاع دقیق در رابطه با شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان و کارنامه قبول شدگان دانشگاه فرهنگیان  می توانید با استفاده از سامانه مشاوره تلفنی کنکور سراسری  ، به کسب اطلاع دقیق بپردازید. بنابراین داوطلبان عزیز می توانند ضمن دارا بودن شرایط مذکور، به انجام ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و آمادگی برای کسب رتبه مجاز و همچنین اطلاع دقیق از شرایط مذکور ، می توانید با متخصصین ما تماس حاصل نمایید.

سامانه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان  

برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان در تمامی مقاطع می توانید با متخصصین و مشاورین ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید. مشاورین ما همه روزه  ودر هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید، خواهند توانست شما را از کلیه شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان آگاه گرداند. کافی است با شماره های موجود در جدول تماس حاصل نمایید.

خلاصه مطلب

دانشگاه های فرهنگیان برای کسانی که علاقه به آموزگاری دارند ساخته شده و در آن ها شرایطی فراهم گشته که میتوان با ادامه تحصیل در آن به این شغل شریف یعنی معلمی دست یافت.

شرایط و نحوه ثبت نام رشته های این دانشگاه همانند سایر دانشگاه ها است. به این معنا که برای ورود به آن باید در کنکور سراسری شرکت کرده و رتبه مناسبی بدست آورید. سپس در دفترچه انتخاب رشته کد رشته های مربوط به این دانشگاه را مورد اولویت قرار دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان میتوانید با مشاوران حرفه ای ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است؟

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان به دو صورت متمرکز و نیمه متمرکز صورت می‌پذیرد.

 ثبت نام دانشگاه فرهنگیان چه زمانی است؟

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بسته به مقطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد. اما هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری میتوانید اقدام کنید.

شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

افراد باید شرایطی داشته باشند که در مقاله به آن پرداختیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا