ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ + زمان، شرایط و قوانین جدید


زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ اعلام شد. داوطلبانی که علاقه مند به ورود به دانشگاه‌های پیام نور هستند، می‌توانند از دو طریق با کنکور و بدون کنکور به رشته مورد علاقه خود وارد و ادامه تحصیل دهند. بدین منظور، متقاضیان بایستی در زمان مقرر، از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه شرایط دفترچه، فرایند ثبت نام را تکمیل نمایند. داوطلبان عزیز می‌توانند، برای اطلاع از ورود به سامانه، شرایط و لیست جدید رشته‌ها و همچنین همه اطلاعات مورد نیاز با مشاورین خبره ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایند.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور با آزمون

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه‌هایی است که هم به صورت با آزمون، هم بدون آزمون در مقاطع مختلف دانشجو جذب می‌کند. متقاضیانی که علاقه مندند از طریق آزمون وارد رشته‌های این دانشگاه شوند، بایستی همزمان با سایر داوطلبان در کنکور سراسری شرکت و روند معمول را طی کنند. بنابراین، این افراد می‌توانند در دو نوبت دی و تیر ماه برای شرکت در آزمون به سایت سنجش مراجعه کنند.

البته ممکن است هر سال تاریخ برگزاری آزمون با توجه به شرایط متغیر در جامعه تغییراتی داشته باشد. با ارائه مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری، اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام را وارد نمایند. همچنین، چنانچه داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه، موفق به کسب نمره مجاز شوند، می‌توانند از میان لیست رشته محل‌های موجود در دفترچه انتخاب رشته اقدام کنند.

همانطور که گفتیم ثبت نام در آزمون ورود به دانشگاه پیام نور، در دو نوبت اجرا و برگزار می‌شود. در حال حاضر برای نوبت دوم انتخاب رشته و نام نویسی در دانشگاه با آزمون، آبان 1402 است. همچنین افراد برای شرکت در کنکور نوبت اول پیام نور برای سال 1403، باید در فروردین ماه آماده شوند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور وارد شوید.

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون آزمون

 اگر از آن دسته داوطلبانی هستید که قصد ثبت نام بدون آزمون پيام نور را دارید، می‌توانید در نوبت مهر و بهمن نسبت به انجام مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور اقدام نمایید. بر این اساس، در سال جاری از 31 مرداد تا 4 شهریور برای نام نویسی متقاضیان ورودی مهر ماه در نظر گرفته شد که البته معمولا یک هفته برای ثبت نام جا ماندگان در مهر ماه تمدید می‌شود.

افرادی که می‌خواهند بدون شرکت در کنکور نوبت اول و نوبت دوم انتخاب رشته کنند و وارد دانشگاه پیام نور شوند، ابتدا لازم است هزینه نام نویسی در سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sangesh.org را پرداخت نمایند. همانطور که گفتیم زمان نام نویسی از 31 مرداد ماه تا 4 شهریور سال 1402 بوده است و متقاضیانی که قصد انتخاب رشته در این دانشگاه را داشتند، می‌بایست فرآیند نام نویسی خود را در ابن بازه انجام داده باشند.

 

بنر کال تو اکشن

راهنمای ثبت نام رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور

همانطور که گفته شد، ثبت نام دانشگاه پیام نور با آزمون، همان فرآیند ثبت نام کنکور سراسری است. بدین ترتیب، داوطلبان عزیز می‌توانند در تاریخ مقرر شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش، فرایند نام نویسی را انجام دهند. مراحل ثبت نام  با آزمون این دانشگاه به صورت زیر است:

✅ انتخاب گزینه سراسری و یا کلیک بر روی اطلاعیه ثبت نام
ثبت-نام-در-آزمون-سراسری-دانشگاه-پیام-نور
✅ ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری

ثبت-نام-و-شرکت-در-آزمون-دانشگاه-پیام-نور

نکته: دوستان عزیز توجه داشته باشند که خرید این کارت‌ها جهت دریافت شناسه ورود به صفحه ثبت نام الزامی است. همچنین، افرادی که مایل به انتخاب رشته غیر انتفاعی و پیام نور هستند، بایستی دو کارت اعتباری خریداری کنند و به عبارتی دو شماره سریال دریافت نمایند. یک کارت مربوط به گروه اصلی داوطلبان، یعنی ریاضی، تجربی یا انسانی می‌شود، و کارت دیگر برای دانشگاه‌های غیر دولتی و پیام نور است.

  • ورود به صفحه پرداخت و وارد نمودن اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و کلیک بر روی دکمه ادامه روند پرداخت. داوطلبان باید با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی خود مبلغ خواسته شده را واریز نمایند.
  • برگشت به صفحه اصلی ثبت نام و ثبت کردن سریال ثبت نام 12 رقمی که از خرید کارت اعتباری به دست آمده است.
  • انتخاب کردن نوع دیپلم و پیش دانشگاهی.
  • وارد کردن کد سوابق تحصیلی و کد دیپلم و سپس انتخاب باکس مشاهده و بررسی. در این مرحله، فرد باید اطلاعات ارائه شده را بررسی و در صورت صحت، تایید کند.
  • بارگذاری عکس پرسنلی با حجم و اندازه خواسته شده.
  • انتخاب گزینه مربوط به علاقه مندی شرکت در گزینش دانشگاه پیام نور، موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی.
  • تکمیل فرایندثبت نام و دریافت کد رهگیری ( این کد را تا زمان دریافت نتایج پیش خود نگه دارید).

راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون آزمون

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور به صورت غیر حضوری و به صورت اینترنتی است. داوطلبان بایستی در زمان اعلام شده از طریق ورود به سامانه سنجش آموزش کشور ثبت نام را انجام دهند. یک نکته مهم متمایز کننده این روش با شرکت در آزمون، این است که نام نویسی دانشگاه پیام نور و انتخاب واحد در یک زمان اتفاق می‌افتد و پس از اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور مهر و بهمن، متقاضی از قبولی یا عدم قبولی خود در رشته مورد نظر آگاه می‌شود. مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور به ترتیب زیر است.

  • ورود به سایت سازمان سنجش
  • کلیک بر روی اطلاعیه ” ثبت نام دانشگاه پیام نور و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بهمن و مهرماه ”
    سامانه-پذیرش-دانشجو-بر-اساس-سوابق-تحصیلی-دانشگاه-پیام-نور

انتخاب گزینه خرید کارت اعتباری در ستون سمت راست صفحه

  • خرید-کارت-اعتباری-برای-آزمون-بدون-کنکور-دانشگاه-پیام-نورتکمیل فرآیند خرید و دریافت شماره سریال مربوطه

سریال-ثبت-نام-و-انتخاب-رشته-بدون-کنکور-دانشگاه-پیام-نور

  • برگشت به صفحه اصلی ثبت نام دانشگاه پیام نور
  • تکمیل موارد خواسته شده
    تکمیل-اطلاعات-ثبت-نام-در-دانشگاه-پیام-نور-بدون-کنکور
  • دریافت کد پیگیری و شماره پرونده ( تا زمان پذیرش در حفظ آن کوشا باشید)

برای اطلاع از رشته های جدید پیام نور بدون کنکور کلیک کنید.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور مانند همه دانشگاه‌ها و دوره‌های دیگر برای پذیرش دانشجویان شرایطی را در نظر گرفته است که برخورداری از آن‌ها برای متقاضیان ضروری می‌باشد. شرایط ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور  ترم مهر و بهمن، در دو بخش عمومی و اختصاصی بیان شده است که در ادامه به طور کامل از آن‌ها مطلع می‌شویم.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه پیام نور

  • معتقد بودن به دین اسلام و یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی
  • عدم دارا بودن سوء پیشینه یا فساد اخلاقی
  • نداشتن خصومت با جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم ارتباط با گروهک های ضد نظام
  • داشتن توان پداخت شهریه دانشگاه پیام نور
  • قبول شرایط و ضوابط تعیین شده برای دانشگاه

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه پیام نور با کنکور

  • داوطلب باید یکی از مدارک پیش دانشگاهی و مدرک دیپلم نظام قدیم، دیپلم نظام جدید و یا مدرک کاردانی باشد. شاغلین به تحصیل نیز باید مدرک خود را حداکثر تا 31 شهریور اخذ نمایند.
  • اگر داوطلبی قصد قبولی در نیمسال دوم را داشته باشد، دریافت مدرک تحصیلی وی تا 30 بهمن نیز بلامانع است.
  • متقاضیانی که در یکی از رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت در حال تحصیل می باشند، می توانند مدرک کاردانی خود را بسته به زمان شرکت، تا آخر شهریور یا پایان بهمن دریافت کنند تا بتوانند اسم نویسی دانشگاه پیام نور را انجام دهند. همچنین، ارائه گواهی پیایان طح خدمت به دانشگاه محل پذیرش ضروری است.
    شرایط-اختصاصی-ثبت-نام-دانشگاه-پیام-نور-با-کنکور
  • اگر دانشجویی در سال جاری در یکی از دانشگاه های روزانه پذیرفته شده باشد، باید تا 25 اسفند از دانشگاه محل تحصیلش انصراف دهد تا بتواند در ثبت نام دانشگاه پیام نور شرکت نماید. گفتنی است که انصراف باید قطعی باشد و در هنگام ثبت نام حضوری به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود.
  • افراد ورودی سال جاری نمی توانند در انتخاب رشته دوره های روزانه کنکور سراسری شرکت نمایند.
  • چنانچه فردی در یکی از دوره های غیر روزانه همچون، شبانه، آزاد، پیام نور، خودگردان و غیر انتفاعی در حال تحصیل باشد، مجاز است تا در ثبت نام کنکور سراسری شرکت کند و در صورت قبولی، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهد.
  • در وضعیت نظام وظیفه برای آقایان نیابد مشکلی وجود داشته باشد.

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

افرادی که می‌خواهند در دانشگاه پیام نور بدون کنکور شرکت کنند، لازم است شرایطی برای پذیرش در اسم نویسی و انتخاب رشته داشته باشند. این شرایط به صورت زیر است:

  • برخورداری از یکی از مدارک دیپلم یا پیش دانشگاهی نظام قدیم، دیپلم نظام جدید، و یا مدرک فوق دیپلم (کاردانی)
  • دارندگان مدرک دیپلم کار دانش و فنی حرفه ایی نظام قدیم، نمی توانند در کارشناسی بدون آزمون شرکت نمایند. اما چنانچه از مدرک کاردانی ( پیوسته یا نا پیوسته) و یا پیش دانشگاهی برخوردار باشند، ثبت نام آن ها بلامانع است.
  • ملاک پذیرش بر اساس معدل کتبی دیپلم متقاضی خواهد بوذ. برای رشته هایی همچون فنی حرفه ایی و یا مدرک دیپلم نظام قدیم که امتحانات نهایی نداشته اند، ملاک بر پایه معدل کل دیپلم است.
  • داوطلبان شرکت در ورودی مهرماه بایستی تا 30 شهریور و ورودی های بهمن نیز تا 30 مدرک خود را اخذ نمایند.
  • افرادی که در دوره روزانه تحصیل می کنند، باید حداکثر تا 31 مرداد ماه 99 از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند تا بتوانند در ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور شرکت کنند.
  • به دلیل آنکه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است، اگر نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی شرکت در آن است، فرق داشته باشد، درصد تأثیر به صورت متفاوتی محاسبه است.

 

برای اطلاع از نمونه سوالات ارشد فراگیر پیام نور کلیک کنید.

 

مدارک ثبت نام در دانشگاه پیام نور

متقاضیان دانشگاه پیام نور که قصد دارند با آزمون و یا بدون آزمون برای ثبت نام و انتخاب رشته شرکت کنند، لازم است مدارکی را برای بارگذاری در سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org آماده کنند. در این بخش برای اینکه افراد دچار مشکلات متعدد و سردرگمی‌های زیاد در زمان نام نویسی نشوند، به مدارک لازم برای اسم نویسی در دانشگاه پیام نور خواهیم پرداخت:

✅ داشتن مدارک هویتی مثل کارت ملی و شناسنامه

✅ داشتن شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده

✅ داشتن عکس پرسنلی با زمینه سفید

✅ داشتن مشخصات اعتباری و درج اطلاعات خواسته شده

✅ داشتن مدرک تحصیلی و بارگذاری آن در سامانه

✅ اعلام وضعیت سربازی برای آقایان

لیست رشته های دانشگاه پیام نور با کنکور

دانشجویانی که از طریق آزمون قصد ورود و ثبت نام دانشگاه پیام نور را دارند، می‌توانند مانند همه متقاضیان مجاز دیگر، در زمان انتخاب رشته تا 150 کد رشته محل را انتخاب نمایند.  خوشبختانه، دانشگاه پیام نور دارای رشته‌های متنوعی همچون علوم اجتماعی، مدیریت، اقتصاد و حسابداری، ادبیات و زبان‌های خارجی، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم پایه پیوسته الهیات و علوم انسانی، علوم کشاورزی، هنر و معماری و فنی مهندسی است.

همچنین، مقاطع مختلفی مثل کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته، و کارشناسی ارشد در این دانشگاه ارائه می‌شود. بنابراین، افرادی که در گروه‌های مختلف آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، انسانی، زبان و هنر در کنکور سراسری شرکت می‌کنند؛ می‌توانند در هنگام ثبت نام پیام نور، علاقه مندی خود را برای شرکت در گزینش این دانشگاه اعلام نمایند.
لیست-رشته-های-دانشگاه-پیام-نور-با-کنکور

به دلیل آنکه تعداد این رشته‌ها بسیار زیاد است، نمی‌‎توانیم همه آن را در اینجا نام ببریم. اما چنانچه می‌خواهید از لیست کامل رشته‌ها، ظرفیت‌های پذیرش، شرایط دانشگاه‌های مختلف، میزان شهریه، بازار کار و نحوه ارائه دروس هر کدام از رشته‌های مورد نظر خود در دانشگاه پیام نور مطلع شوید، می‌توانید از طریق مشاوره انتخاب رشته رایگان ایران تحصیل اطلاعات کامل را بیابید.

لیست رشته های دانشگاه پیام نور بدون کنکور

در اسم نویسی دانشگاه پیام نور بدون آزمون نیز می‌توان تنوع بالایی از رشته‌ها ارائه شود. گفتنی است که در هیچ کدام  از رشته های جدید پیام نور بدون کنکور و با کنکور، رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، دانشجو پذیرش نمی‌شود و تاکنون این دانشگاه هیچ اقدامی برای ارائه این دروس نکرده است.

بنابراین، داوطلبانی که در ثبت نام دانشگاه پیام نور شرکت نموده‌اند، پس از دریافت دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه پیام نور بدون کنکور سراسری، از میان کد رشته محل های ارائه شده؛ رشته‌های مورد علاقه خود را ثبت می‌کنند. البته، این رشته دارای تنوع بالایی است، اما برای نمونه، در جدول زیر لیست پر طرفدارین رشته های ورودی بهمن ماه سال جاری را ارائه می دهیم.

گروه علوم انسانی

 

روابط عمومی روزنامه نگاری زبان و ادبیات فارسی روان شناسی

 

فقه و مبانی حقوق اسلامی مدیریت دولتی برنامه ریزی اجتماعی و تعاون مدیریت بازرگانی

 

ادیان و عرفان تاریخ زبان و ادبیات عربی تاریخ تمدن ملل اسلامی

 

مدیریت صنعتی مدیریت امور بانکی اقتصاد مشاوره

 

علوم تربیتی علوم قرآن و حدیث علوم ورزشی علوم سیاسی

 

جامعه شناسی حقوق جغرافیا حسابداری

 

مددکاری اجتماعی علم اطلاعات و دانش شناسی گردشگری فلسفه و کلام اسلامی

 

گروه علوم تجربی

 

زیست شناسی گیاهی علوم دامی علوم و مهندسی محیط زیست شیمی محض

 

علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) زمین شناسی اقتصاد کشاورزی علوم و مهندسی شیلات

 

زیست شناسی سلولی و مولکولی شیمی کاربردی ترویج و آموزش کشاورزی پایدار   —–

 

گروه علوم ریاضی
مهندسی پزشکی مهندسی صنایع فیزیک مهندسی برق
مهندسی مدیریت پروژه مهندسی معماری مهندسی عمران مهندسی مکانیک
مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی علوم و مهندسی آب مهندسی مواد و متالورژی مهندسی نفت
مهندسی نقشه برداری مهندسی راه آهن مهندسی هوا فضا مهندسی شهرسازی
ریاضیات و کاربردها آمار علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر
مهندسی پلیمر مهندسی شیمی —- —-
گروه هنر
نقاشی هنر صناعی مرمت بناهای تاریخی هنر اسلامی
طراحی صنعتی ارتباط تصویری طراحی پارچه کتابت و نگارگری
عکاسی فرش صنایع دستی

 

گروه زبان خارجی

مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی آموزش زبان انگلیسی

 

کال تو اکشن تماس

ثبت نام دانشگاه پیام نور مقطع ارشد

ثبت نام دانشگاه پیام نور در مقطع ارشد، دانشجویان را به دو روش با کنکور و فراگیر جذب می‌نماید. البته، سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پذیرش به روش فراگیر پیام نور برای آخرین بار در سال جاری اجرا می‌شود. و از سال بعد این نوع پذیرش لغو شذه و هیچ دانشگاه یا موسسه‌ای حق برگزاری دوره‌های فراگیر را ندارد.

اما در سال جاری، علاقه مندان در آذر ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه ارشد فراگیر پیام نور، از میان کد رشته محل های موجود در دفترچه اقدام به انتخاب نمودند. روش دیگر نیز شرکت داوطلبان از طریق آزمون در کنکور ارشد، در صورت کسب نمره مجاز است. بنابراین افراد ‌توانند از میان رشته های موجود، کد رشته محل های مورد علاقه خود را انتخاب کنند. 

 

برای اطلاع از منابع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور از 31 مرداد ماه آغاز شده است. داوطلبان با پرداخت شهریه می‌توانند برای نام نویسی و انتخاب رشته وارد سایت sanjesh.org شوند. البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که در نام نویسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری؛ ملاک پذیرش معدل و سوابق تحصیلی داوطلب است.

خلاصه مطالب

مقاله ارائه شده، به نحوه و زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور با کنکور و بدون کنکور پرداخته و به شرایط نام نویسی در دو روش اشاره کرده است. چنانچه شما نیز از شرکت کنندگان و علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور هستید، می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز از قبیل معدل و یا رتبه مورد نیاز برای پذیرش، میزان شهریه هر ترم، میزان اعتبار مدرک، موقعیت شغلی و چندین اطلاعات دیگر را در مورد رشته مورد نظر خود از مشاورین ما دریافت نمایید. برای این کار می‌توانید با شماره‌های موجود در جداول این مقاله از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما در ارتباط باشید.

 

برای دانلود فایل PDF این مقاله کلیک کنید.

ثبت نام دانشگاه پیام نور چه زمانی است؟

زمان دقیق ثبت نام رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور در این مقاله آمده است.

چگونه می توان در ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور پذیرفته شد؟ 

داوطلبان بایستی با ورود به سامانه سازمان سنجش، مراحل ثبت نام را انجام دهند.

آیا می‌توان در رشته های ارشد فراگیر پیام نور شرکت کرد؟

طبق اعلامیه سازمان سنجش، امسال آخرین سالی است که در دوره های فراگیر پیام نور جذب دانشجو صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا