ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور + شرایط 1402


با در نظر گرفتن گسترش دانشگاه‌ها و افزایش تعداد دانشجویان، برقراری یک توازن بین توانایی دانشجویان و موفقیت آنان در بازار کار، به‌عنوان یک هدف عمومی در نظام آموزش عالی مطرح است. عدم تطابق کافی بین برنامه‌های درسی ارائه‌شده در دانشگاه‌ها با توانایی و مهارت‌های مورد نیاز در بازار کار، یکی از عوامل اصلی عدم موفقیت فارغ‌التحصیلان در فرایند کاریابی و اشتغال است. به‌همین منظور، لازم است یک بخشی از مهارت‌ها و توانایی‌های فارغ‌التحصیلان در طول دوره تحصیلی در دانشگاه تقویت شود. در ادامه این مقاله، قصد داریم تا زمان و روش ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور و شرایط ثبت‌نام در این طرح را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور

👈 طرح دستیار فناوری با هدف ارتقای توانایی‌های دانشجویان، آموزش مهارت‌های مربوط به کار تیمی و فناوری ایجاد‌شده‌و در تلاش است تا مهارت‌های کار عملی دانشجویان را افزایش دهد. این طرح با هدایت و تلاش‌های دو نهاد دانشگاه و پارک علم و فناوری برنامه ریزی‌شده‌و در دسترس افراد قرار گرفته است.

با شرکت در طرح دستیار فناوری، دانشجویان در دوره‌های کارآموزی هدفمندی شرکت کرده و همچنین با رعایت قوانین و شرایط، مقداری حقوق نیز دریافت خواهند کرد. دانشجویان با ورود به این طرح، رشته تحصیلی خود را به صورت کاربردی‌تر یاد گرفته و آماده ورود به بازار کار می‌شوند. ارائه حقوق در این طرح، باعث ایجاد انگیزه و امید در دانشجوها‌شده‌و موجب گشایش علاقه بیشتری به ثبت نام در این طرح می‌شود.

ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی و آنلاین بوده و افراد برای ثبت نام لازم است برخی شرایط خاص و مدارک لازم را دارا باشند.

آشنایی با طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور

📌 برای آشنایی با ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد کلیک نمایید.

زمان ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 1402

👈 طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور به منظور آماده‌سازی و آموزش مهارت‌های فنی به دانشجویان و تربیت نیروی متخصص متناسب با نیازهای بازار راه‌اندازی‌ شده‌ است. این طرح با هدف راهبری دو نهاد پارک علم و فناوری و دانشگاه پیام نور در هر استان تدوین‌شده‌است.

طرح دستیار فناوری بر اساس هدایت هدفمند آموزش‌های دانشجویان در جهت کسب تجربه علمی و استفاده کاربردی برای شکل‌گیری دانشگاه کارآفرین و جامعه محور و همچنین ایجاد حس امید و انگیزه در دانش‌آموختگان به منظور آماده‌سازی و آموزش نیروی متخصص به بازار کار، تهیه و تنظیم‌شده‌است.

🕐 زمان ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور برای دانشجویان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ سراسر کشور از اول خرداد ماه سال جاری آغاز شد و تا 15 تیرماه ادامه داشت. 🕐

. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند از زمان آغاز ثبت نام به آدرس اینترنتی parkintern. ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور  را سپری نمایند.

طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور به منظور حضور فعال دانشجویان دانشگاه پیام نور در زیست بوم فناوری با هدایت و همکاری دو نهاد پارک علم و فناوری هر استان و دانشگاه پیام نور از سوی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم به دانشگاه پیام نور ابلاغ می‌گردد. دانشگاه پیام نور پس از تنظیم تفاهم‌نامه مشترک با پارک علم و فناوری، این ویژگی را برای دانشجویان دانشگاه پیام نور سراسر کشور فراهم کرده است.

شرایط ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 1402

👈 شرایط ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور در سال جاری به شرح زیر است:

تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان در دوره دستیار فناوری دانشگاه پیام نور موظفند مجوز کتبی از معاون آموزشی دانشکده یا استاد راهنما را برای شرکت در طرح تهیه کنند که این مجوز کتبی باید به صورت فرم اجازه نامه ماه شرکت در دوره باشد.

یکی دیگر از شرایط ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور، زمان ارسال درخواست ورود به دوره برای دانشجویان کارشناسی پس از پایان نیمسال ششم (ترم ششم تحصیلی)، برای دانشجویان کارشناسی ارشد پس از پایان نیمسال دوم (ترم دوم تحصیلی) و برای دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نور پس از پایان نیمسال چهارم (ترم چهارم یا سال دوم تحصیلی) است.

تعداد واحد‌های قابل اخذ توسط دانشجویان در نیمسال شرکت در طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور باید به نحوی انتخاب شود که مشکلی در واحد فناوری دانشجویان دانشگاه پیام نور ایجاد نکند.

وظایفی که به درخواست‌کنندگان در قالب طرح دستیار فناوری اختصاص داده‌شده‌است، بر اساس تخصص درخواست‌کننده و در حوزه تخصصی که واحد فناوری نیاز دارد، تعیین می‌شود و از قوانین دوره کارآموزی دانشجویان پیروی می‌کند.

📌 جهت آشنایی با نحوه خرید طرح پرستاری کلیک نمایید.

مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور  1402

👈 پس از اطلاع از شرایط ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور، اگر شرایط لازم برای ثبت نام را دارید باید در ابتدا مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام را آماده و سپس برای ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور اقدام نمایید:

مدارک ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:

رزومه فرد باید به صورت فایل پی دی اف شده آماده و قابل ارائه باشد که در این رزومه، فرد باید تمامی سوابق اجرایی، آموزشی و پژوهشی خود را در آن وارد کرده باشد.

ارائه کارت ملی هوشمند به همراه کارت دانشجویی در زمان ثبت نام الزامی می باشد.

فرم پیوست دو که مربوط به مجوز شرکت می باشد را باید اسکن کرده و ارائه نماید.

مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 

مزایای شرکت در طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور چیست؟

👈 در زمان ثبت نام و شرکت در طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور افراد می توانند از مزایای زیر بهره مند شوند:

❇️ با مهارت های کسب و کار آشنا خواهند شد.

❇️ مهارت آموزی

❇️ پس از اتمام دوره یک گواهی نامه از پارک علم و فناوری دریافت خواهند کرد.

❇️ همچنین با استفاده از این طرح افراد میتوانند از حمایت های مالی نیز برخوردار شوند که برای هر مقطع دارای مبلغ متفاوتی در نظر گرفته شده است.

🔹 در سال جاری برای مقاطع فوق دیپلم و لیسانس به ازای هر ماه مبلغ ده میلیون ریال

🔹 برای مقطع ارشد به ازای هر ماه مبلغ بیست میلیون ریال

🔹 برای مقطع دکتری به ازای هر ماه مبلغ سی میلیون ریال

📌 برای اطلاع و آشنایی با ثبت نام طرح پرستاری کلیک نمایید.

گواهی طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور  1402

👈 طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور، به منظور ایجاد بستری مناسب برای تربیت نیروی متخصص و اشتغال زایی در سراسر کشور، به عنوان یکی از برنامه‌های هدفمند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور مورد توجه قرار می‌گیرد.

این طرح به منظور هدایت دانشجویان و فارغ التحصیلان به سمت کسب تجربه علمی و استفاده کاربردی جهت تحقق دانشگاه جامعه محور، ایجاد انگیزه و القای تفکر پویا در دانشجویان و تربیت نیروی متخصص برای ورود به بازار کار و ایجاد شغل اجرا می‌شود.

طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور شامل گذراندن یک دوره شش ماهه کار دانشجویی در شرکت‌های دانش بنیان است و پس از اتمام دوره، گواهی پایان طرح به متقاضیان اعطا می‌شود. نتایج اعلام‌شده‌حاکی از این است که بیش از ۶۰ درصد فارغ التحصیلان این دوره پس از فارغ التحصیلی به بازار کار جذب می‌شوند.

طرح دستیار فناوری دارای اهداف و برنامه‌های متعددی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، از جمله تقویت واحد‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از طریق جذب نیروی انسانی، ایجاد زمینه‌ای مشترک برای بهره‌برداری از خدمات و توانمندی‌های دانشگاه پیام نور و پارک علم و فناوری هر استان، فراهم کردن فرصت شخصی برای دانش آموختگان و دانشجویان در واحد‌های فناور، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها برای افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند.

اجرای فعالیت‌های ثبت نام متقاضیان، حمایت و پشتیبانی مالی و اعتباری به منظور اجرای طرح فناوری، اجرای فراخوان‌های مرتبط برای اجرای طرح دستیار فناوری، ارزیابی، نظارت و پایش عمل‌کرد افراد ثبت نام‌ شده‌ جهت بهره‌برداری از طرح، و فراهم کردن زمینه‌ای برای توانمند‌سازی متقاضیان از طریق ارائه دوره‌های آموزشی، مشاوره، انتقال تجربه و… است.

گواهی طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 

📌 برای آشنایی با سامانه استعداد درخشان دانشگاه پیام نور  کلیک نمایید.

سامانه طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 

👈 ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق سامانه parkintern.ir می باشد. 

تمامی اطلاعات مربوط به برنامه و زمان‌بندی طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور قبل از اجرای آن بر اساس فراخوان سراسری به همه واحدهای فناور ابلاغ خواهد شد. 

پذیرش واحدهای فناور بر اساس ارزیابی عمل‌کرد سالانه انجام می‌شود. حداکثر تعداد دستیاران فناوری تحت حمایت سالانه بر اساس منابع مالی اختصاص داده‌شده‌و توسط پارک علم و فناوری استان تعیین می‌گردد. همچنین تعداد ظرفیت اختصاص داده‌شده‌به‌طور مساوی در هر مقطع قرار خواهد گرفت.

به منظور ثبت نام در طرح دستیار فناوری واحدهای فناور، لازم است در سایت مربوطه اطلاعات مورد نیاز را ثبت کرده و شرایط اختصاصی متقاضیان شامل رشته، مقطع تحصیلی و سایر موارد مورد نیاز را در قالب یک فایل PDF بارگذاری نمایند.

مراحل ثبت نام و ورود به سامانه طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 1402

👈پس از مطالعه شرایط ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور، برای اینکه بتوانید در سامانه طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور ثبت نام نمایید باید مراحل زیر را طی نمایید:

✔️ ابتدا وارد سامانه طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور به نشانی اینترنتی parkintern.ir شوید. 

✔️ سپس بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 

✔️ در مرحله بعدی باید نوع دسترسی خود را بین شرکت متقاضی و متقاضی دستیاری انتخاب نمایید.

✔️ سپس نام کاربری برای خود انتخاب کرده و رمز عبوری نیز برای خود انتخاب نمایید.

✔️ بهتر است این رمز عبور ساده نباشد و به این منظر می توان قیمت رمز را خالی گذاشت تا خود سیستم برای شما رمزی پیچیده انتخاب نماید.

✔️ مرحله بعدی باید تمامی اطلاعات خواسته شده مانند نام کاربری، مشخصات فردی و .. را باد دقت و به صورت صحیح وارد نمایید.

ورود اطلاعات در ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور

✔️ اکنون ثبت نام شما به پایان رسیده است، حال برای ورود به سامانه باید مجدد وارد صفحه اول شده و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

✔️ اکنون نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.

ورود به سامانه طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 

✔️ در صورتی که رمز خود را به هر دلیل فراموش کرده باشید می توانید از گزینه فراموشی رمز استفاده کرده  و رمز خود را بازیابی نماید.

✔️ سپس وارد ناحیه کاربری خود شوید و سپس از خدمات سامانه استفاده نمایید.

📌 برای اطلاع از سامانه پیام من دانشگاه پیام نور  کلیک نمایید.

مراحل ارزیابی طرح دستیار فناوری 1402

👈برای مراحل ارزیابی طرح دستیار فناوری باید اشاره کرد که پس از زمان ثبت نام در طرح مربوطه از طریق سایت parkintern. ir، مسئولان به بررسی رزومه‌ها و شرایط داوطلبان می‌پردازند. بدیهی است که هر دانشجو با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود به یک مکان ارسال می‌شود و به او وظایفی محول می‌شود. به منظور این امر، چند مرحله ارزیابی بر روی رزومه و مدارک دانشجو انجام می‌شود و با او مصاحبه صورت می‌گیرد. در کل، مراحل ارزیابی طرح دستیار فناوری شامل موارد زیر هستند:

🔶 ارزیابی اولیه توسط واحد پارک علم و فناوری: در این مرحله، پارک علم و فناوری شرایط و مدارک متقاضیان را بررسی کرده و درخواست افرادی که شرایط لازم را ندارند را رد می‌کند.

🔶 انتخاب متقاضیان برای مصاحبه با شرکت‌ها و موسسه‌های برگزار‌کننده دوره کارورزی: در این مرحله، موسسات و شرکت‌ها افرادی را که واجد شرایط هستند و مناسب هستند، برای شرکت در جلسه مصاحبه انتخاب می‌کنند.

🔶 ارزیابی متقاضیان انتخاب‌شده‌توسط پارک علم و فناوری: پارک علم و فناوری متقاضیانی که توسط شرکت‌ها برای دوره کارورزی انتخاب شده‌اند را بررسی می‌کند.

🔶 مصاحبه در شورای پذیرش: افراد واجد شرایط در جلسه حضوری مصاحبه که با حضور نمایندگان شرکت‌ها و موسسه‌ها و نمایندگان پارک علم و فناوری برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

🔶 تایید نهایی: مرحله بعد از برگزاری مصاحبه در صورت پذیرفته شدن تایید نهایی توسط کمیته ارزیابی برای فرد متقاضی ارسال می گردد.

در مرحله آخر پس از تایید نهایی فرد با شرکت مورد نظر قرار داد بسته و سپس قرار داد را باید در سامانه طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور بارگذاری نماید.

هدف از برگزاری طرح دستیار فناوری، رشد بیشتر دانشجویان و کاربردی‌تر شدن علم و دانش آنان است. این طرح توسط دو نهاد دانشگاه و پارک علم و فناوری هدایت می‌شود و به همین دلیل پارک علم و فناوری مسئولیت اصلی ارزیابی متقاضیان را بر عهده دارد.

شرایط ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور

📌 برای مشاهده همه چیز درباره دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

اخبار پیرامون ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 

📢 شرکت های فناوری بسیاری در آذربایجان مشغول فعالیت می باشند.

در گفتگوی خبری با رسانه‌ها، رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی بیان کرد که در حال حاضر ۱۵۴ شرکت فناور به ثبت رسیده‌اند. از این تعداد، ۹۵ واحد فناور و دانش‌بنیان در مساحت بیش از ۱۴ هزار مترمربعی پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند. دکتر جواد نوری نیا ادامه داد: تعداد حدود یک هزار نفر فناور، تحصیل‌کرده و دانش‌آموخته در شرکت‌ها و واحدهای فناور استان در حال فعالیت هستند. وی اظهار کرد که رویکرد پارک علم و فناوری استان بر راه‌اندازی مرکز رشد مشترک با دستگاه‌های دیگر است و هم‌اکنون هفت مرکز رشد مشترک با منطقه آزاد ماکو، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌های آزاد پیام نور و صنعتی راه‌اندازی‌شده‌است. نوری نیا افزود: در طرح دستیار فناور، ۲۳ دانشجو به مبلغ ۳ میلیارد ریال حمایت شدند. رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به عمل‌کرد صندوق پژوهش و فناوری استان در سال گذشته گفت: ۴۹ شرکت از حمایت ۲ هزار و ۸۷۵ میلیون ریالی بهره‌مند شدند.

خلاصه مطلب

طرح دستیاری فناوری دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۲ با هدف ارتقائ قابلیت‌های تجاری، همکاری تیمی و پیشروی در حوزه فناوری برای دانشجویان ایجاد‌شده‌است. دانشجویان مقطع کارشناسی از نیمسال ششم، دانشجویان ارشد از نیمسال دوم و دکترا از نیمسال چهارم می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت طرح دستیاری ۱۴۰۲ ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور خود را انجام دهند. ما در طول این مقاله در خصوص مراحل ثبت نام و شرایط مطالبی را بیان نمودیم. در صورت نیاز به مشاوره با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور  کلیک نمایید. 📥

 

به این پست امتیاز دهید

زمان  ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 1402 در چه بازه ای می باشد؟

زمان ثبت نام طرح دستیار فناوری برای دانشجویان دانشگاه پیام نور 1402 سراسر کشور از خردادماه سال جاری آغاز و تا تیرماه ادامه داشته است.

شرایط ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 1402 چیست؟

شرایط ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور مانند ارائه مجوز کتبی معاون آموزشی و … در طول مقاله بیان شده است.

نحوه ثبت نام طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور 1402 را شرح دهید؟

برای ثبت نام  در طرح دستیار فناوری دانشگاه پیام نور آدرس اینترنتی parkintern.ir  مراجعه کرده و مطابق مطالب توضیح داده شده در طول مقاله، ثبت نام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا