ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد 1402 + راهنما تصویری


نحوه ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ اعلام شد. طرح پویش که یکی از طرح‌های دانشگاه آزاد برای تقویت توانمندی دانشجویان در ارتباط با بازار کار و صنعت می‌باشد، ایجاد شده است. این طرح باعث تربیت دانشجویان با مهارت می‌شود و همزمان با تحصیل افراد می‌توانند مهارت‌های لازم را در رابطه با اشتغال در نهادهای مختلف کسب کنند.

دانشجویان رشته‌های مختلفی این امکان را دارند که از طریق سایت دانشگاه برای ثبت نام کار دانشجویی اقدامات لازم را انجام دهند. از آنجا که یکی از دغدغه‌های اصلی فارغ التحصیلان کشور ورود به بازار کار می‌باشد، افراد می‌توانند در طرح‌های مختلفی که به منظور آماده سازی برای افزایش سطح مهارت‌ها و کارآمدی آنها است، شرکت نمایند.

آشنایی با طرح پویش دانشگاه آزاد

یکی از مهمترین مشکلات افراد فارغ التحصیل دانشگاه این است که پس از دریافت کردن مدرک در کدام سازمان یا ارگان می‌توانند مشغول به کار شوند. معمولاً پس از اتمام تحصیل در هر مقطع تحصیلی فرد باید مدت زمانی را برای نوشتن رزومه و ارسال مدارک برای گزینش آماده کند و حتی در آزمون‌های استخدامی نیز شرکت نماید.

ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد باعث می‌شود که افراد بتوانند همراه با آموزش با مهارت‌ها و محیط کار آشنا شوند. این طرح به گونه‌ای است که داوطلبان می‌توانند همزمان با دوران تحصیل خود در واحدهای صنعتی و اداری دانشگاه مشغول به کار شوند و دوره‌های آموزشی مرتبط را طی کنند.

هدف از ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد در واقع آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار است. در طرح پویش مربوط به دانشگاه آزاد، دانشکده مهارت و کارآفرینی یک قرارداد تفاهمنامه را با مراکز صنعتی اداری و تولیدی امضا کرده است و دانشجویان متقاضی می‌توانند پس از کسب مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای کارآموزی به ارگان مورد نظر برای ثبت نام کار دانشجویی معرفی شوند.

پس از انجام مصاحبه شرکت متقاضی، دانشجویان می‌توانند تا ۸ واحد درسی هر واحد حداقل ۱۲۰ ساعت تحت عنوان کارآموزی پویشی در واحد صنعتی یا مراکز تولیدی طی کنند. براساس نوع تفاهم‌نامه دانشگاه با واحد اداری یا صنعتی مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی از سوی ارگان مربوط به دانشجو در نظر گرفته خواهد شد که این مبلغ به حساب شهریه دانشجویان واریز می‌شود.

آشنایی با طرح پویش دانشگاه آزاد

برای ورود به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir بر روی لینک کلیک کنید. 

 

قوانین ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد

افرادی که واجد شرایط ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد می‌باشند، ابتدا باید توانایی‌های لازم را در محیط کارآموزی داشته باشند. از آنجا که شرکت‌ها هر ساله فراخوان جذب را برای به کارگیری نیروهای کارآموز منتشر می‌کنند، داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام در این طرح اقدام نمایند.

پس از اسم نویسی در طرح پویش، کمیته‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه برگزار می‌شود که دانشجویان واجد شرایط از نظر سطح مهارت و توانایی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

در گام بعد شرکت حامی برای استفاده از نیروی دانشجویی، قرارداد تفاهمنامه را با دانشگاه برقرار خواهد کرد.

دانشجویان متقاضی پس از دریافت نامه پذیرش از واحد دانشگاه و امضای قرارداد با حامی باید واحدهای کارآموزی طرح پویش دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنند. هر واحد اداری و صنعتی به میزان حداقل ۱۲۰ ساعت برای دانشجویان می‌تواند کارآموزی برپا کند.

لازم به ذکر است برای داوطلبان دوره کارشناسی ۸ واحد، کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۶ واحد و کارشناسی ارشد و دکترا ۸ واحد تحصیلی مد نظر قرار گرفته شده است.

تعداد واحدهای انتخابی کارآموزی خارج از سقف انتخاب واحد دانشگاه است و این طرح جایگزین هیچ واحد اختیاری و الزامی برنامه دروسی دانشگاه نمی‌باشد.

دانشجویان باید تمام قوانین و مقررات دانشگاه و شرکت حامی را رعایت کنند. بر مبنای قرارداد امضا شده بین مراکز صنعتی و دانشگاه، شرکت‌های حامی باید مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی به حساب شهریه دانشگاه واریز کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر لینک دانلود دفترچه قوانین طرح پویش دانشگاه آزاد و لیست فراخوان شرکت‌های مختلف ارائه شده است.

پس از طی کردن دوره کارآموزی، گواهینامه مربوط به طرح پویش دانشگاه آزاد برای دانشجویان صادر می‌شود. این گواهی در واقع سابقه کار دانشجو در واحد صنعتی به شمار می‌آید و پس از گذراندن فارغ التحصیلی خود می‌توانند در صورت نیاز با واحد صنعتی قرارداد کار تنظیم کنند.

"قوانین

جهت مشاهده نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد وارد لینک شوید. 

 

چگونگی ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد برای دانشجویان

هر سال فراخوان‌های مرتبط برای جذب نیروی دانشجوی طرح پویش توسط مراکز صنعتی منتشر می‌شود. این مراکز براساس تفاهمنامه میان دانشگاه و واحد صنعتی حامی برای جذب دانشجوی پویشی از طریق این طرح اقدام می‌کنند.

دانشجویانی که واجد شرایط ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد هستند، می‌توانند با اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام کار دانشجویی، به سایت دانشگاه آزاد محل تحصیل خود مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه مراحل ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد مبارکه برای شناخت بیشتر مراحل نام نویسی ۱۴۰۲ ارائه شده است.

ابتدا دانشجویان دانشگاه آزاد باید به دانشگاه آزاد مبارکه باید به آدرس mobarakeh.iau.ir مراجعه کنند.

گام اول ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد برای دانشجویان

پس از آن از میان سربرگ‌ها طرح پویش را انتخاب کرده و سپس گزینه ثبت نام در طرح پویش ویژه دانشجویان را انتخاب نمایند.

گام دوم ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد برای دانشجویان

در گام بعد باید مشخصات خود از جمله کد ملی، شماره دانشجویی، نام و نام خانوادگی، نام پدر وضعیت تأهل و جنسیت را وارد کنند.

گام سوم ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد برای دانشجویان

 در مرحله بعد داوطلبان باید تاریخ تولد، مقطع تحصیلی، شماره‌ترم تحصیلی، رشته تحصیلی، نشانی محل سکونت، تلفن ثابت، تلفن همراه و نشانی پست الکترونیکی را ثبت کنند و در انتها ثبت فرم را انتخاب نمایند.

پس از تکمیل این مراحل فرم ثبت نام جلسه بین دانشگاه و شرکت حامی برگزار خواهد شد و در صورت تأیید دانشجو می‌تواند واحدترمی کارآموزی طرح پویش خود را در مرکز صنعتی آغاز کند. مدت زمان کارآموزی پس از ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد برای هر واحد حداقل ۱۲۰ ساعت می‌باشد که دانشجویان کارشناسی ۸ واحد درس را می‌توانند انتخاب کنند.

اطلاعیه

 پس از اتمام طرح پویش مدرک مهارت برای دانشجویان صادر خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد ویژه شرکت‌ ها

شرکت‌ها و سازمان‌هایی که متقاضی شرکت در طرح پویش دانشگاه آزاد و پذیرش دانشجوی پویشی هستند، باید برای ثبت درخواست خود به سامانه دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و زمینه فعالیت شرکت خود و تعداد نیروهای مد نظر را انتخاب کنند.

به این منظور شرکت‌ها و صنایع باید در آغاز هر ترم تحصیلی به سایت دانشگاه مراجعه کنند. به طور مثال شرکت‌هایی که مایل به جذب نیروهای دانشگاه آزاد مبارکه هستند، پس از آن صفحه زیر نمایش داده می‌شود. شرکت‌ها می‌توانند از بین سربرگ طرح پویش را انتخاب کرده و سپس گزینه ثبت نام در طرح پویش ویژه شرکت‌ها و سازمان‌ها را گزینش کنند.

گام اول ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد ویژه شرکت‌ ها

پس از آن باید نام شرکت، نام و نام خانوادگی نمایندگی شرکت، زمینه فعالیت، شماره تلفن، آدرس و رشته تحصیل مورد نظر، نام شرکت، نام خانوادگی نماینده شرکت، زمینه فعالیت، تعداد دانشجوی مورد نیاز و یا دانش آموختگان فارغ التحصیل را وارد کرده و سپس فایل محصولات شرکت خود را به صورت تصویر یا فایل فشرده بارگذاری کنند. در پایان کد امنیتی را ثبت کرده و گزینه ثبت فرم را انتخاب نمایند.

گام دوم ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد ویژه شرکت‌ ها

در انتها نیز باید فعالیت شرکت، شماره تلفن، نشانی و رشته‌های تحصیلی مورد نظر را ثبت کند.

گام سوم ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد ویژه شرکت‌ ها

 پس از تکمیل فرم اسم نویسی طرح پویش دانشگاه آزاد از سوی سازمان‌ها و شرکت‌ها، درخواست همکاری توسط مسئولین دانشگاه بررسی می‌شود و در یک جلسه با نمایندگان شرکت حامی تفاهمنامه امضا خواهد شد.

این قرارداد مسئولیت‌های دانشگاه و شرکت حامی را در قبال دانشجویان پویشی اعلام کرده و پس از اعلام زمان نام نویسی در طرح پویش دانشگاه آزاد، وظایف و مسئولیت‌های دانشجویان به آنها اعلام خواهد شد.

جهت بررسی زمان ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد وارد لینک شوید. 

مزایای ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد

  • دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور می‌باشد و افراد می‌توانند پس از فارغ التحصیل از این دانشگاه وارد بازار کار شوند. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه آزاد در چند سال اخیر برای تسهیل اشتغال دانشجویان امکانات برقراری ارتباط با متخصصان حوزه صنعت می‌باشد و طرح پویش یکی از اقدامات کارآمد این دانشگاه است. مزایایی که شرکت در طرح پویش دانشگاه آزاد را دارد می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:
  • بهرمندی از فرصت‌های شغلی و تجربی شناسایی شده از سوی دانشگاه
  • استخدام دانشجویان در مؤسسات و نهادهای اداری و صنعتی
  •  بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی برای پرداخت شهریه دانشجویان
  • استفاده از خدمات مربوط به بیمه دانشجویی
  •  طی کردن مراحل کارآموزی در مراکز صنعتی و اداری تأیید شده از سوی دانشگاه
  • امکان اشتغال و تحصیل همزمان برای دانشجویان
  • افزایش تعاملات اجتماعی در محیط کار و صنعتی بیرون از دانشگاه
  • کسب مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار پس از فارغ التحصیلی
  •  امکان ایجاد اشتغال به عنوان کارآفرین و راه‌اندازی کسب و کار شخصی
  •  دریافت گواهی مهارتی برای دانشجویان که حکم سابق کار برای این افراد خواهد داشت.

"مزایای

خلاصه مطالب

طرح پویش دانشگاه آزاد از طرح های مهارت آموزی دانشجویان این دانشگاه است. در حال حاضر افراد زیادی در مورد شرایط ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد 1402 اطلاع زیادی ندارند. طرح پویش در راستای تقویت مهارت‌ها و توانمندی دانشجویان برای ورود به بازار کار ایجاد شده و دانشجویان می‌توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه مهارت‌های لازم را از طریق اشتغال در نهادهای مختلف کسب نمایند.

 افراد واجد شرایط ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد می‌توانند از طریق برخورداری از شرایط و قوانین اعلام شده در پویش مراحل اسم‌نویسی خود را انجام دهند. در این مقاله سعی کردیم مراحل ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد را به شما عزیزان ارائه کنیم. چنانچه در خصوص مطالب ارائه شده در این مقاله سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

هدف از ایجاد طرح پویش دانشگاه آزاد چیست؟

این طرح در راستای تقویت توانمندی و مهارت دانشجویان و آماده‌سازی آنها برای ورود به بازار کار می‌باشد.

افراد چند ساعت کارآموزی در طرح پویش دانشگاه آزاد خواهند داشت؟

 متقاضیان می‌توانند تا ۸ واحد درسی هر واحد حداقل ۱۲۰ ساعت به عنوان کارآموز پویشی داشته باشند.

قوانین ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد چیست؟

در متن مقاله قوانین ثبت نام طرح پویش دانشگاه آزاد را به طور کامل ارائه کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا