ثبت نام مجدد کنکور ارشد 1401 + زمان و آخرین اخبار


ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

زمان ثبت نام مجدد کنکور ارشد 1402 پس از اتمام فرایند ثبت نام در زمان مقرر اسم نویسی اعلام خواهد شد. داوطلبانی که قصد ثبت نام برای کنکور ارشد را دارند و نتوانسته اند در بازه زمانی اعلام شده، فرایند اسم نویسی خود را تکمیل نمایند، می توانند در بازه زمانی اعلام شده، ثبت نام خود را تکمیل کنند. مسئولیت برگزاری تمام مراحل کنکور ارشد 1402 بر عهده سازمان سنجش می باشد و هر سال زمان مشخصی را برای ثبت نام داوطلبان این مقطع در نظر می گیرد. دانشجویان با مراجعه به سایت سنجش می توانند از زمان دقیق تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد اطلاع و نسبت به آن اقدام کنند. همانطور که می دانید تاریخ و زمان ثبت نام مجدد آزمون ارشد سراسری و آزاد ادغام شده است و ثبت نام هر دو بصورت مشترک در سایت سنجش انجام می گیرد، اما ثبت نام کارشناسی ارشد چند باری تمدید می‌ شود.

زمان و نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هر ساله تغییر می کند و بهتر است از پیش تمامی اخبار مرتبط با این موضوع را دنبال نمایید و در صورت وجود هرگونه ابهام در رابطه با فرصت تمدید نام نویسی آزمون ارشد و مسائل مربوط به آن با مشاوران ایران تحصیل با شماره 9099075307 ارتباط باشید. 

 

محتوا پنهان

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد

👈 برای افرادی که در مهلت ثبت نام کنکور ارشد موفق به ثبت نام نمی شوند، می توانند در مهلت تعیین شده برای ثبت نام مجدد اقدام نمایند. زمان اولیه ثبت نام آزمون ارشد سال 1402 از روز 16 آذر ماه لغایت 22 آذر سال جاری تعیین شده بود. اما افرادی که به هر دلیل نتوانستند در بازه زمانی اعلام شده ثبت نام خود را انجام دهند این ثبت نام تا  26 آذر ماه مورد تمدید قرار گرفت.

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1402

👈 سازمان سنجش بازه زمانی مشخصی را برای این کنکور در نظر گرفته و اطلاعیه ای را برای داوطلبان انتشار کرده تا از زمان درست این کنکور اطلاع پیدا کنند. متقاًضیان با مراجعه به سایت سنجش می توانند از زمان ثبت نام و مراحل دقیق آن اطلاع پیدا کنند. ثبت نام کنکور ارشد 1402 در اواسط آذر تا 22 آذر صورت گرفت. داوطلبان در این یک هفته در نظر گرفته شده فرصت دارند تا نسبت به تکمیل کردن فرم ثبت نام اقدام کنند. کسانی که به دلایل مختلف از ثبت نام جامانده اند و دنبال چاره هستند می توانند از این فرصت تمدید نام نویسی آزمون ارشد استفاده نمایند.

همچنین مطابق با سال های گذشته می توان جدول زمان بندی ثبت نام ارشد و تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد را به صورت زیر شرح داد:

 
ثبت نام کنکور کارشناسی   16 الی 22 آذر
تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد
26 آذر
دریافت كارت ورود به جلسه  چند روز قبل از برگزاری آزمون ارشد
آزمون  ارشد ناپیوسته احتمالا 11 و 12 اسفند
نتایج اولیه کنکور دهه اول تیرماه 1402
نتایج نهایی کنکور ارشد شهریور ۱۴۰۲

زمان ثبت نام کنکور ارشد

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد 1402

👈 این ثبت نام دارای شرایط و قانون‌ های خاصی می باشد که داوطلبان می بایست با بررسی به آن ها در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام اقدام کنند. شرایط عبارتند از :

شرایط اختصاصی ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد

دارندگان مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفه ای) یا دانشجویان سال آخر کارشناسی که تا تاریخ 31 شهریور فارغ التحصیل شده اند می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
مدرک های در دست داشته داوطلبان باید مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم و یا وزارت بهداشت باشد.
دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در صورت تمایل به شرکت در کنکور ارشد 1402 باید تا پایان ثبت نام از تحصیل انصراف بدهند.
فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های پزشکی متقاضی شرکت در این آزمون باید از لحاظ تعهد خدمت به وزارت بهداشت وضعیت خود را مشخص کرده تا از نظر وزارت مورد نظر منعی برای ثبت نام نداشته باشند.
پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه کنکور ارشد سال گذشته در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی مجاز به ثبت نام نیستند.
دانشجویان در صورت درخواست به سازمان سنجش و تاییدیه رفع محرومیت از ثبت نام کارشناسی می توانند در آزمون شرکت کنند.
پذیرفته شدگان نهایی دوره های نوبت دوم مجازی پردیس، خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته، در صورت ثبت نام نکردن در رشته قبولی و یا انصراف قطعی تا پایان فرصت ثبت نام کنکور با رعایت شرایط و ضوابط می توانند در آزمون شرکت کنند.
معدل دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که از تاریخ 31 شهریور به بعد  فارغ التحصیل شده اند، نیاید کمتر از 12 باشد.

📌 برای اطلاع از ثبت نام آزمون های آزمایشی سنجش کلیک کنید.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

بعضی از شرایط میان متقاضیان مشترک می باشد که مهم ترین آن عبارت است از:

شرایط عمومی تمدید نام نویسی آزمون ارشد
اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید جمهوری اسلامی
نداشتن فساد اخلاقی
متعهد بودن به شئونات شغلی و تحصیلی
عدم داشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم دارا بودن سابقه های کیفری و عضویت در گروه های ضد انقلاب

 

🔔 اطلاعیه 🔔

 بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، با پایان یافتن زمان ثبت نام اولیه کنکور کارشناسی ارشد که در بازه زمانی 16 تا 22 آذر ماه 1401می باشد، برای آن دسته از داوطلبانی که از این فرآیند جا مانده اند، این مهلت تا 26 آدر ماه تمدید شد.

مدارک تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1402

برای تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد همانند زمان ثبت نام به مدارکی نیاز است که برخی از مهم ترین این مدارک شامل:

مدارک تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد

📂 عکس پرسنلی داوطلب با پشت زمیه سفید و حجم و اندازه مشخص شده در دفترچه ثبت نام سنجش
📂 تهیه کارت اعتباری و دریافت کد 10 رقمی سریال ثبت نام 
📂 تکمیل فرم های ثبت نام از اطلاعات شناسنامه ای تا اطلاعات ارتباطی مانند کد پستی و ….

نکته: جهت اطلاع از تمامی مدارک مورد نیاز در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد و اطلاعیه از تمامی اخبار شما عزیزان می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید و از مشاوران  ایران تحصیل مشاوره دریافت نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1402

👈 ثبت نام کنکور ارشد به صورت اینترنتی انجام خواهد شد و داوطلبان برای اعلام علاقه مندی خود باید به سازمان سنجش مراجعه کرده و دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر شده بر روی سایت سنجش را مطالعه نموده و از شرایط و ضوابط ثبت نام آن مطلع شده و اقدام کنند. علاوه بر این متقاضیان برای دسترسی به سامانه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ملزم به پرداخت هزینه از طریق سایت سازمان سنجش با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب برای تمدید نام نویسی آزمون ارشد خواهند بود.

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

🔶 مراجعه به سایت سنجش کشور به نشانی sanjesh.org

🔶 دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و مطالعه بخش های مختلف آن

🔶 تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام

🔶 پرداخت هزینه ثبت نام دریافت سریال اعتباری

🔶 مراجعه به سامانه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 

🔶 تکمیل فرم اینترنتی

🔶 دریافت کد رهگیری

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

نکته قابل توجه در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

👈 داوطلبان برای تکمیل فرم اینترنتی باید اطلاعات فردی و تحصیلی خود را دقیق درج کنند. در آزمون کارشناسی ارشد 1402 شرایط تجانس وجود ندارد و دانشجویان با توجه به مدرک کارشناسی می توانند در رشته امتحانی  مورد علاقه خود ثبت نام کنند . هر داوطلب بر اساس علاقه می تواند دو کد رشته امتحانی اصلی و شناور را انتخاب کرده و خود را برای آزمون هر دو رشته آماده کند.

رشته کنکور کارشناسی ارشد از دو دسته اصلی و شناور تشکیل شده داوطلبان رشته امتحانی اول خود را از لیست اصلی و رشته امتحانی دوم را از لیست رشته شناور باید  انتخاب کنند . سازمان سنجش رشته های شناور را در جدول هایی با علامت های ستاره مشخص کرده و در اختیار داوطلبان قرار داده است. متقاضیانی که در آزمون دو رشته شرکت می کنند، هزینه هر دو رشته را باید جداگانه پرداخت کنند.

علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد پیام نور و غیر انتفاعی باید علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام، کارت اعتباری علاقه مندی خریداری کنند.

متقاضیان شرکت در دو کد رشته امتحانی ثبت نام خود را در یک نوبت انجام داده و یک شماره پرونده ۷ رقمی و یک کد رهگیری ۱۶ رقمی دریافت کنند.

مدرک تحصیلی معادل برای ثبت نام در کنکور ارشد 1402

👈 داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی معادل هستند، در صورت داشتن شرایط آزمون ارشد 1402 درج شده در آیین نامه شرکت کنندگان مدرک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی بالاتر می توانند در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کنند. افرادی که دارای مدرک استخدامی داخلی و یا معادل هستند و قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید از دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاییدیه بگیرند.

افرادی که دارای مدرک دبیری هستند نیز جهت ثبت نام و واجد شرایط ازمون ارشد شدن موظفند موافقت نامه کتبی از وزارت آموزش و پرورش بگیرند . متقاضیان کنکور ارشد شاغل وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادهای دولتی باید موافقت نامه کتبی بدون قید و شرط را برای ثبت نام در کنکور از محل کار خود دریافت کنند. به هیچ کدام از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در صورت داشتن هر گونه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بورس تحصیلی اعطا نمی‌ شود.

 

شرایط تحصیل مجدد 

👈 به طور معمول کنکور ارشد برای سنجش و پذیرش متقاضیان دارای مدرک کارشناسی برگزار می شود. اما افرادی هستند که دارای مدرک تحصیلی بالاتری می باشند و شرایط اسم نویسی در کنکور کارشناسی ارشد 1402 را داشته باشند، ولی مایل به شرکت در آن باشند. این دسته افراد باید تحصیلات خود را در سایر مقاطع و یا سایر رشته ها به اتمام برسانند و یا اگر در مقاطع ارشد و دکتری هستند باید انصراف قطعی بدهند.

در سال‌ های گذشته افرادی که برای بار دوم در دوره های روزانه کارشناسی ارشد پذیرفته می شوند، باید برای تحصیل شهریه می پرداختند. اما با به وجود آمدن اعتراضاتی در بین  دانشجویان این قانون حذف شده و تحصیل در این مقطع بصورت رایگان می باشد.

📌 برای اطلاع از نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد  کلیک کنید.

نحوه ویرایش اطلاعات در ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد

👈 یکی از سوالاتی که امکان دارد برای داوطلبان پیش بیاید این است که اگر اطلاعات خود را اشتباه در سایت وارد کنند چه می‌شود؟ باید بدانید که ورود درست اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام الزامی می باشد و در صورت ثبت نادرست از حضور در جلسه آزمون جلوگیری می شود.

داوطلبانی که در کنکور ارشد ثبت نام کرده اند برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی ارشد 1402 می توانند در زمان مهلت ثبت نام مجدد کنکور ارشد، به سایت سنجش مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

ویرایش در تمدید نام نویسی آزمون ارشد

مشاوره تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1402

👈 در صورتی که پس از تمام شدن آزمون کارشناسی متوجه اشکال در ثبت معدل و یا دیگر اطلاعات خود در فرم شده اید و فرصت اصلاح اطلاعات را در بازه زمانی اول از دست داده اید، سازمان سنجش در چند مرحله این امکان را در اختیار شما قرار داده است. چنانچه نیازمند اطلاعات تکمیلی می باشید، می توانید با کارشناسیان ایران تحصبیل تماس حاصل نمایید. 

📌 برای اطلاع از امکان ثبت نام کنکور ارشد با رشته های غیر مرتبط بر روی لینک کلیک نمایید. 

 

شرایط استفاده از سهمیه در کنکور ارشد 1402

👈 متقاضیان شرکت در آزمون ارشد در صورت داشتن سهمیه رزمندگان ، ایثارگران ، می توانند از مزایای آن استفاده کنند. سهمیه رزمندگان، جهادگران  و اعضای نیروهای مسلح که دارنده حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه هستند محفوظ است.

سهمیه ایثارگران 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان اختصاص دارد و علاوه بر این ۲۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته نیز مختص جانبازان 25 درصد و بالاتر و همه و فرزندان آنان و همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر و آزادگان و همسر و فرزندان آنان است. 

شرایط استعداد درخشان 

👈 دسته ای از داوطلبان کارشناسی ارشد که جزو دانشجویان برتر و ممتاز دوره کارشناسی هستند، می توانند بدون شرکت در کنکور ارشد و با استفاده از سهمیه استعداد درخشان با توجه به فراخوان منتشر شده از سوی دانشگاه‌ ها نسبت به ثبت نام در یکی از دانشگاه های پذیرنده استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد نام نویسی کنند. داوطلبانی که جز فارغ التحصیلان با سهمیه استعداد درخشان هستند، می توانند با استفاده از سهمیه شاگرد اولی و داشتن شرایط می توانند در ازمون کارشناسی ارشد شرکت کنند. 10 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به صورت مازاد به این دسته داوطلبان اختصاص دارد.

 

نکات ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد

👈 تمدید نام نویسی آزمون ارشد، برای افرادی است که به علاوه مهلت تعیین شده برای تمدید ثبت نام، باز هم از انجام مراحل ثبت نام جا می مانند. این افرادی می توانند در مهلت تعیین شده برای ثبت نام مجدد وارد سایت شده و مراحل نام نویسی خود را طی نمایند.

در سال گذشته مهلت تعیین شده برای ثبت نام مجدد، در ماه بهمن و اردیبهشت بود؛ اما امسال ممکن است این تاریخ ها تغییر کند.  در این مهلت برای داوطلبانی که اطلاعات کارت شان ناقص است و یا نادرست ثبت شده امکان ویرایش و برطرف کردن نواقص کارت وجود خواهد داشت.

زمان ثبت نام مجدد آزمون ارشد

مشاوره شرایط اسم نویسی برای کنکور ارشد 1402

👈 سازمان سنجش در قسمت های دیگر دفترچه ثبت نام به بررسی استفاده از تسهیلات یعنی شرایط اتباع خارجی و امتیاز حافظان قرآن ، برگزیدگان علمی توضیحاتی داده است داوطلبان باید بر حسب نیاز خود قسمت مربوطه را کامل مطالعه کرده و با آگاهی کامل نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

جدیدترین اخبار پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1402

🔊 موارد ممنوعیت اسم نویسی برای آزمون ارشد 1402 اعلام شد

سازمان سنجش برای نام نویسی در آزمون ارشد، برخی شرایط عمومی و اختصاصی را مشخص کرده که متقاضیان باید از این شرایط برخوردار باشند. درصورتی که هر داوطلب یکی از این شرایط عمومی و اختصاصی را نداشته باشند و یا دچار نقص در برخی از آنها باشد. در واقع دچار ممنوعیت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می شود. با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانید از موارد ممنوعیت آزمون ارشد 1402 مطلع شوید. 

🔊 زمان برگزاری آزمون ارشد 1402 

امسال بر اساس برنامه زمانی تعیین شده شده جهت برگزاری کنکور ارشد 1402، این آزمون در نوبت صبح 11 اسفند و نیز نوبت صبح و عصر 12 اسفند ماه برگزار خواهد شد. 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی ثبت نام مجدد کنکور ارشد پرداختیم و شرایط مربوط به اسم نویسی در این آزمون و فرایند اسم نویسی به طور کامل توضیح داده شد. ثبت نام ارشد 1402 از 16 آذر آغاز می شود. برای ثبت نام داوطلبان باید به سایت سنجش مراجعه نمایند و تا 22 آذر فرصت ثبت نام در آزمون را خواهند داشت. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می‌ توانند اطلاعات کامل از زمان ثبت نام کنکور اطلاع پیدا کنند.

داوطلبانی که در مهلت تعیین شده مراحل ثبت‌ نام خود را در سایت سازمان سنجش تکمیل کنند، چنانچه بخواهند برخی اطلاعات فرم تقاضانامه خود را ویرایش نمایند، باید در زمان تمدید نام نویسی آزمون ارشد، جهت ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.جهت کسب اطلاعات بیشتر از فرصت ثبت نام مجدد کنکور ارشد، می توانید با کارشناسان مجرب آکادمی ایران تحصیل جهت مشاوره کنکور ارشد در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید. 📥

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

برای ثبت نام مجدد کنکور ارشد از چه طریقی باید عمل کرد؟

جاماندگان ثبت نام ارشد می توانند با ورود به سامانه ثبت نام مجدد کارشناسی ارشد ناپیوسته سازمان سنجش مراجعه نمود.

چه کسانی می توانند از فرصت ثبت نام مجدد کنکور ارشد استفاده کنند؟

افرادی که موفق به ثبت نام اولیه کنکور ارشد نشدند، می توانند در فرصت ثبت نام مجدد کنکور ارشد، این کار را انجام دهند.

آیا اگر امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وجود دارد؟

بله. زمان ویرایش و ثبت نام مجدد یکسان است، اما بهتر است برای کسب اطلاع بیشتر، از راهنمایی مشاوران خبره آکادمی ایران تحصیل کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا