ثبت نام مجدد کنکور سراسری 1403 + آخرین مهلت


بر اساس روال معمول هر ساله، آن دسته از داوطلبانی که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام نویسی نشده اند می توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم تقاضا نامه اقدام کنند. همچنین در بازه زمانی ثبت نام مجدد کنکور سراسری آن دسته از داوطلبانی که فرم آن ها نیاز به ویرایش دارد، می توانند جهت تصحیح اطلاعات خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که در حال حاضر تنها زمان ثبت نام اولیه کنکور سراسری 1403 اعلام شده و به محض اعلام مهلت ثبت نام مجدد، این مقاله به روز شده و اطلاعات جدید در اختیار شما متقاضیان گرامی قرار خواهد گرفت. 

متقاضیان گرامی چنانچه در رابطه با زمان ثبت نام کنکور و یا مراحل نام نویسی در سامانه سنجش نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود. 

🔊 اطلاعیه 🔊

ثبت نام برای نوبت اول (اردیبهشت ماه) کنکور 1403 از 21 الی 27 آبان ماه 1402 آغاز می گردد. زمان ثبت نام برای نوبت دوم (تیر ماه) نیز در روزهای 7 الی 12 فروردین 1403 آغاز خواهد شد.

زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری 

کنکور سراسری یکی از مهم ترین آزمون هایی است که هر دانش آموزی برای ورود به دانشگاه های برتر ایران باید در آن شرکت کرده و رتبه مورد نیاز را کسب کند؛ به همین دلیل اطلاع داشتن از زمان ثبت نام این آزمون اهمیت بالایی دارد. علاوه بر زمان نام نویسی اولیه، سازمان سنجش آموزش کشور فرصت دیگری را جهت ثبت نام مجدد کنکور سراسری اعلام می کند تا افراد جا مانده از ثبت نام بتوانند در این تاریخ نام نویسی خود را نهایی کنند.

زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری 

علاوه بر ثبت نام نهایی، در این فرصت مجددی که داده می شود، داوطلبان می توانند جهت ویرایش اطلاعات خود و یا تصحیح اشتباهات صورت گرفته در حین ثبت نام اقدام کنند. براساس اعلام سازمان سنجش، ثبت نام نوبت اول (اردیبهشت ماه) کنکور 1403 از 21 الی 27 آبان ماه 1402 و زمان ثبت نام نوبت دوم (تیر ماه) کنکور سراسری نیز از روزهای 7 الی 12 فروردین 1403 آغاز خواهد شد. 

لازم به ذکر است که هنوز تاریخی مبنی بر زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری اعلام نشده است و به محض انتشار تاریخ دقیق، این مقاله آپدیت شده و اطلاعات به روز رسانی شده در خدمت شما متقاضیان گرامی قرار داده خواهد شد. 

برای اطلاع از لیست مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه انجام ثبت نام مجدد کنکور سراسری

همانطور که تمامی مراحل ثبت نام مهلت اولیه از طریق سامانه ثبت نام کنکور سراسری یعنی سایت سازمان سنجش انجام می شود، ثبت‌نام مجدد کنکور سراسری نیز در همین سامانه صورت می گیرد. بدین ترتیب تمامی علاقه مندان به دوره های روزانه، شبانه، نيمه‌ حضوری، مجازی، پرديس خودگردان، پيام‌ نور، غيرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از این فرصت استفاده نمایند. توصیه می کنیم که داوطلبان گرامی حتما قبل از هر گونه اقدامی ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را با دقت مطالعه کرده و سپس موارد لازم را تکمیل کنند. به منظور آشنایی کامل دوستان عزیز با روند انجام این کار، تمامی مراحل را به صورت تصویری ارائه می دهیم.

✔️ آدرس سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org را در موتور جستجوگر خود وارد کرده و با کلیک بر روی گزینه ” سراسری” که در منوی سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.

مرحله اول راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ حال می توانید بر روی لینک فعال ” سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1403 (نوبت اول)” کلیک کنید.

مرحله دوم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ در این مرحله لازم است مجددا بر روی لینک فعال ” سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1403 (نوبت اول)” کلیک کنید.

مرحله سوم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ در صفحه ای که به روی شما باز می شود باید براساس شرایط خود گزینه مناسب را انتخاب کنید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید و الان قصد تصحیح اطلاعات را دارید، اطلاعات ورود خود را وارد کنید. در غیر این صورت می بایست بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید و سایر مراحلی را که در ادامه گفته می شود ، طی کنید.

مرحله چهارم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ در این مرحله لازم است تا اطلاعات فردی خواسته شده را به دقت در کادر های نشان داده شده درج کنید و یک رمز ورود ایمن تعریف کنید. پس از آن تنها کافیست بر روی گزینه “عضویت ” کلیک کنید.

مرحله پنجم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ پس از اینکه اطلاعات خود را وارد کردید، لازم است تا عکسی مطابق با شرایط خواسته شده در سامانه آپلود کنید. چنانچه در خصوص جزئیات عکس مورد نیاز سوالی دارید، می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

مرحله ششم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ در مرحله بعدی اطلاعاتی که در سامانه ثبت احوال کشور در مورد داوطلب ثبت شده است، نمایش داده می شود. در صورت صحیح بودن تمامی اطلاعات بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک کنید.

مرحله هفتم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ در نهایت اطلاعات تماس و سکونت، سوابق تحصیلی، اطلاعات آزمون، نوع سهمیه، اطلاعات تکمیلی و … از داوطلب خواسته می شود. پس از اینکه تمامی اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد و سپس تایید کردید ، یک کد پیگیری و شماره پرونده به شما داده خواهد شد که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن ثبت نام شما خواهد بود. پیشنهاد می کنیم از این اطلاعات پرینت تهیه کرده و تا زمان اعلام نتیجه نهایی کنکور سراسری به خوبی از آن ها نگهداری کنید.

👈 برای آشنایی بیشتر با سایت سازمان سنجش کنکور، بر روی لینک کلیک کنید.  👉

شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری

داوطلبان عزیز برای ثبت نام مجدد در کنکور، باید شرایطی را دارا باشند. در واقع، عدم وجود هر یک از این شرایط سبب می شوند تا افراد نتوانند فرایند ثبت نام را به طی کنند. بنابراین، اگر تصمیم دارید تا برای این کار اقدام کنید، بهتر است که با تمامی شرایط عمومی و تخصصی ثبت نام مجدد، آشنا شوید. برخی از مهم ترین این شرایط، شامل موارد زیر می باشند: 

شرایط عمومی ثبت نام مجدد در کنکور

☑️ نداشتن عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران، لازم به ذکر است که در صورتی که داوطلب در گذشته با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، باید تغییر دیدگاه وی احراز شده باشد.

☑️ اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی مشخص شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

☑️ نداشتن سابقه عضویت در سازمان‌های غیرقانونی، فراماسونری و اعقاب آن‌ها

☑️ نداشتن فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط عمومی مورد نیاز برای ثبت نام مجدد در کنکور

شرایط اختصاصی ثبت نام مجدد در کنکور

☑️ داوطلب ثبت نام در کنکور سراسری 1403 نباید دانشجوی روزانه هیچ کدام از مقاطع تحصیلی نظیر کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی باید.

☑️ دارا بودن گواهینامه پیش‌ دانشگاهی نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی

☑️ دانشجویانی که در دوره‌ های نوبت دوم، مازاد ظرفیت، پردیس خودگردان، پیام نور، مجازی، دانشگاه‌ ها و مؤسسات غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل می‌ باشند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می توانند بدون انصراف دادن از تحصیل، ثبت نام کنکور 1403 را انجام دهند.

☑️ افرادی که در کنکور سراسری سال 1403 پذیرفته شده‌اند، در صورت ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1402 ، تنها می‌ توانند در دوره‌ های نوبت دوم (شبانه) انتخاب رشته کنکور را انجام دهند.

☑️ افراد فارغ‌ التحصیل مقطع کارشناسی، در صورتی که دوباره در کنکور 1403 شرکت کنند و پذیرفته شوند، در صورت نداشتن تعهد خدمت به دستگاه های اجرایی، تعهد سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم، بدون مشکل می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

☑️ افراد فارغ‌ التحصیل مقطع کارشناسی، در صورتی که دوباره در کنکور 1403 شرکت کنند و پذیرفته شوند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می‌ توانند بدون مشکل به تحصیل خود ادامه دهند.

زمان و نحوه ویرایش ثبت نام مجدد کنکور سراسری

همانطور که ذکر شد، شما در مهلت دوباره نام نویسی کنکور سراسری می توانید نسبت به نام نویسی و ویرایش اطلاعات خود در سایت سنجش اقدام کنید. حال اگر شما قبلا در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشید می توانید طبق مراحل زیر  اقدام به ویرایش اطلاعات کنکور سراسری کنید.

وارد سایت سازمان سنجش شوید.

روی لینک فعال ” ثبت‌ نام مجدد کنکور سراسری ” کلیک کنید.

در سمت راست صفحه بر روی گزینه ” ویرایش اطلاعات ” کلیک کنید.

در مرحله بعد، لازم است که کد رهگیری و شماره پرونده ای که به هنگام ثبت‌ نام دریافت نموده اید را وارد کنید. فراموش نکنید که بایستی نوع نظام آموزشی که در آن تحصیل کرده را نیز در قسمت های مربوطه تعیین و سپس دکمه تایید را بزنید.

در صفحات بعد قادر خواهید بود تا به ویرایش اطلاعات خود بپردازید و در نهایت آن ها را تایید کنید.

📍 حال ممکن است برخی از دانش آموزان مشکلاتی را در رابطه با ثبت نام مجدد کنکور و ویرایش اطلاعات خود داشته باشند که آن را می‌توانند به راحتی با  کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارند.

👈 جهت ورود به سامانه ویراش اطلاعات ثبت نام کنکور روی لینک کلیک کنید. 👉

ویرایش ثبت نام کنکور در زمان دریافت کارت ورود به جلسه

علاوه بر فرصتی که به هنگام ثبت نام مجدد کنکور سراسری جهت ویرایش داده می شود، یک مهلت دیگر در زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارائه می گردد. به نحوی که دو الی چهار روز قبل از زمان برگزاری کنکور، داوطلبین می توانند یک سری اطلاعات محدود از قبیل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و شماره ملی را تغییر دهند.

همچنین، امکان تغییر یا جای گذاری معدل نیز در این مهلت وجود دارد. هنوز زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری پیش رو مشخص نشده است، اما متقاضیان عزیز می توانند با برقراری تماس با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد)، در مورد آخرین اخبار مربوط به این آزمون مطلع شوند. 

ویرایش ثبت نام کنکور در زمان دریافت کارت ورود به جلسه

نکاتی که قبل از ثبت‌ نام مجدد در کنکور سراسری باید بدانید

کلیه داوطلبان عزیز برای این که نام نویسی کنکور سراسری آن ها تکمیل شوند باید موارد زیر را رعایت کنند:

🔘 دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری 1403 را دانلود کرده و به خوبی آن را مطالعه کنند.

🔘 کارت اعتباری خریده و شماره سریال آن را ذخیره کنند.

🔘 از سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصيلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند که برای این کار می توانند به نشانی: http://dipcode.medu.ir مراجعه کنند. حال هر گونه مشکلی در رابطه با مشاهده کد سوابق تحصیلی داشته باشند می توانند آن را در همین سامانه برطرف کنند که کارشناسان ایران تحصیل می توانند به آن ها کمک کنند.

اخبار پیرامون کنکور سراسری

حکم باند متقلبان کنکور صادر شد:

«رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی از محکومیت قطعی حبس و جزای نقدی اعضای باند سازمان یافته تقلب گسترده در کنکور سراسری 1401 خبر داد.»

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی در این باره گفت: با گزارش نهادهای امنیتی مبنی بر وجود باند سازمان یافته تقلب در کنکور سراسری که محدوده فعالیت آن ها تعدادی از شهرستان های جنوب استان است، موضوع در دستور کار دادستانی مهاباد و پیرانشهر قرار گرفت.

ناصر عتباتی ادامه داد: با دستور قضایی صادره هشت نفر از اعضای اصلی این باند در مهاباد و 9 تن دیگر در پیرانشهر و تعدادی از داوطلبان نیز شناسایی و بازداشت شدند و هنگام بازداشت، از آنها ادوات جرم از جمله تجهیزات الکترونیکی و فنی، نمونه سوالات و پاسخ آن ها، ویزا کارت، گوشی و سمعک کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری افزود: این افراد به مجازات هایی از قبیل حبس و جزای نقدی محکوم شدند که با اعتراض متهمان پرونده در دادگاه تجدید نظر استان مطرح و پس از رسیدگی به این پرونده 8 جلدی حکم بدوی تایید و قطعی شد.

خلاصه مطلب 

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد زمان تقریبی و مراحل ثبت نام مجدد کنکور سراسری صحبت کنیم. همان گونه که بیان کردیم در سال 1403 نیز دو کنکور مجزا برگزار خواهد شد. لذا نام نویسی مجدد آن ها به صورت مجزا اعلام خواهد شد. شما بعد از آن که در تاریخ مقرر شده موفق به ثبت نام در کنکور سراسری 1403 نشدید می توانید در مهلت مجدد آن اقدام به ثبت نام یا ویرایش اطلاعات خود کنید. در مقاله فوق می توانید راهنمای تصویری نحوه ثبت نام مجدد در سامانه سنجش آموزش کشور را به صورت مرحله به مرحله مشاهده کنید. 

در ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر داوطلبان در مورد نحوه ویرایش اطلاعات در کنکور سراسری اشاره کردیم و نکاتی را در این مورد بیان کردیم. حالا اگر شما با مطالعه مقاله بالا به جواب سوالات خود پیرامون مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری نرسیدید می توانید برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله ثبت نام مجدد کنکور سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

ثبت نام مجدد کنکور سراسری چه زمانی است؟

مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری حدود یک ماه بعد از اتمام  زمان ثبت نام اولیه، می باشد. در حال حاضر متاسفانه زمان ثبت نام مجددا کنکور سراسری 1403 اعلام نشده است.

مهلت مجدد برای ویرایش ثبت نام کنکور  سراسری در چه زمانی خواهد بود؟

مهلت مجدد برای ویرایش ثبت نام کنکور سراسری با نام نویسی مجدد همزمان بوده و امکان ویرایش یا اصلاح اطلاعات افرادی که قبلا ثبت نام کرده اند، وجود دارد.

برای ثبت نام مجدد کنکور سراسری چه باید کرد؟

ثبت نام مجدد کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا