ثبت نام مدارس غیرحضوری 1403 { شرایط، مدارک}


شرایط ثبت نام مدارس غیرحضوری 1402-1403 اعلام شد. دانش آموزانی که قادر به حضور در مدارس عادی نیستند، این فرصت را دارند که در مدارس غیرحضوری ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند. متقاضیانی که شرایط آموزش از راه دور را داشته باشند، می‌توانند از طریق سامانه dei.medu.ir و پیدا کردن لیست مراکز ثبت نام مدارس غیرحضوری مراحل نام نویسی خود را انجام دهند.

دانش آموزانی که به هر دلیلی امکان تحصیل در مدارس عادی را ندارند و افراد بزرگسال که به دلیل محدودیت سنی نمی‌توانند در مدارس حضوری ثبت نام کنند، این فرصت را دارند که در مدارس آموزش از راه دور، آموزش‌های لازم و مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند.

زمان ثبت نام مدارس غیرحضوری دو هفته پیش از شروع ترم تحصیلی است و متقاضیان می‌توانند با برخورداری از شرایط مدارس غیرحضوری در سامانه مذکور نام نویسی کنند. از آنجا که ممکن است در نحوه ثبت نام مدارس غیرحضوری برای شما عزیزان سؤال به وجود آید، می‌توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

شرایط حضور در مدارس غیرحضوری

👈 دانش آموزان و افراد بزرگسال که نمی‌توانند در مدارس حضوری ثبت نام کنند، با داشتن شرایط مدارس غیرحضوری و اخذ پذیرش امکان ادامه تحصیل را خواهند داشت. در ادامه به مهمترین شرایط مدارس غیرحضوری اشاره خواهیم کرد.

شرایط عمومی مدارس غیرحضوری

✅ دانش آموزانی که در سن مدرسه هستند، اما به علت مشکلات جسمی، شرایط خاص یا داشتن بیماری نمی‌توانند در مدارس عادی ثبت نام کنند و یا مایلند که از راه دور آموزش ببینند، می‌توانند در مدارس غیرحضوری ثبت نام نمایند.

✅ بزرگسالانی که سن آنها بالای ۱۸ سال است و به دلایل مختلفی نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند یا قصد بازگشت به مدرسه دارند نیز می‌توانند در این دسته از مدارس نام نویسی کنند و پس از اتمام دوره برای اخذ مدرک دیپلم بزرگسالان اقدام کنند.

شرایط مدارس غیرحضوری

شرایط اختصاصی مدارس غیرحضوری

👈 برای ادامه تحصیل در مدارس غیرحضوری افراد باید یک سری شرایط خاص را داشته باشند که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

✅ حداقل سن مجاز برای ادامه تحصیل در مدارس آموزش مجازی ۱۸ سال تمام است و برای بزرگسالان ایثارگر ۱۷ سال تمام.

✅ نام نویسی دانش آموزانی که در پایه نهم قبول شده‌اند، در هر یک از نیمسال‌های تحصیلی مذکور در پایه دهم بلامانع خواهد بود.

✅ دانش آموزانی که مشمول خدمت نظام وظیفه هستند، در صورت ثبت نام مدارس غیرحضوری از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

✅ دانش آموزان خارج از کشور امکان ثبت نام مدارس غیرحضوری را دارند و می‌توانند برای دریافت مدرک تحصیلی خود در ایران اقدام کرده و ثبت نام آنها بلامانع خواهد بود.

✅ انتخاب واحد آموزش مجازی به شکل حضوری و با حضور خود متقاضی و یا ولی و سرپرست قانونی وی است.

✅در صورت اخذ مجوز کمیسیون موارد خاص ثبت نام دانش آموزانی که شرط سنی لازم را نداشته باشند ممکن خواهد بود.

✅ در صورت نبودن محل تحصیل و نبود رشته مورد علاقه متقاضی برای ادامه تحصیل در محل سکونت وی، دانش آموز می‌تواند از آموزش مجازی بهره‌مند شود و این موضوع با تأیید نهایی اداره آموزش و پرورش امکان‌پذیر خواهد بود.

✅دانش آموزانی که به هر دلیلی نمی‌توانند در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند، بدون در نظر گرفتن سن مجاز می‌توانند در مدارس غیرحضوری ثبت نام کنند.

✅ دانش آموزانی که به دلیل بیماری‌های خاص و موارد مشابه نمی‌توانند در مدارس حضور داشته باشند، با تأیید مدیر مدرسه و پزشک ثبت نام مدارس غیرحضوری بلامانع خواهد بود.

✅ مدارس به تفکیک جنسیت نام نویسی می‌کنند و دو هفته قبل از شروع هر کدام از نیم سال‌های اول، دوم و نیمسال تابستان ثبت نام مدارس غیرحضوری و انتخاب واحد درسی شروع می‌شود و داوطلبان باید درخواست خود را نهایی کنند.

✅ آن دسته از دانش آموزانی که در هر کدام از استان‌ها که تعداد مدارس آموزش از راه دور آنها اعلام شده و دانش آموزان واجد شرایط می‌توانند برای ثبت نام مدارس غیرحضوری اقدام کنند. با مطالعه مقاله زیر می‌توانید از لیست مدارس آموزش از راه دور در سایت آموزش و پرورش به نشانی dei.medu.ir مطلع شوید.

برای دریافت لیست مدارس آموزش از راه دور بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام مدارس غیرحضوری

👈 دانش آموزانی که نمی‌توانند در مدارس عادی و حضوری از طریق سامانه پادا تحصیل کنند، با داشتن شرایط مدارس غیرحضوری می‌توانند برای آموزش از راه دور اقدام کرده و پس از اتمام دوره مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند.

👈 دانش آموزانی که سرپرست خانواده هستند یا دانش آموزان بزرگسال، دانش آموزان با مشکلات جسمی و دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند، امکان ثبت نام مدارس غیرحضوری را دارند. از آنجا که ثبت نام مدارس غیرحضوری زمان خاصی ندارد، دانش آموزان باید با مراجعه حضوری به مراکز ثبت نامی روند اسم نویسی خود را انجام دهند.

👈 به طور معمول ثبت نام این مدارس به تفکیک جنسیت دو هفته قبل از شروع ترم اول، دوم و تابستان هر سال تحصیلی صورت می‌گیرد.

👈 لیست مدارس آموزش از راه دور به همراه شماره تلفن و دیگر جزئیات در وزارت آموزش و پرورش به آدرس dei.medu.ir منتشر شده است. افراد متقاضی می‌توانند با اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور فرایند اسم نویسی را انجام دهند.

زمان ثبت نام مدارس غیرحضوری

معرفی سایت ثبت نام مدارس غیرحضوری

👈 سایت ثبت نام مدارس غیرحضوری به آدرس dei.medu.ir است که همان سامانه مدیریت آموزش از راه دور آموزش و پرورش می‌باشد. دانش آموزان برای اسم نویسی در این مدارس باید ابتدا لیست مدارس را در اختیار داشته باشند.

👈 با استفاده از این فهرست افراد می‌توانند مدارس شهر محل سکونت خود را پیدا کرده و بر اساس نشانی آن به مرکز مورد نظر مراجعه نمایند.

نحوه ورود به سامانه ثبت نام مدارس غیرحضوری

👈 برای ورود به سایت ثبت نام مدارس غیرحضوری ابتدا باید آدرس dei.medu.ir را در مرورگر خود جستجو کنید و در پایین فهرست مدارس را انتخاب کنید. لیست مدارس استان‌های مختلف به صورت فایل pdf قابل دریافت می‌باشد.

گام اول ورود به سامانه ثبت نام مدارس غیرحضوری

👈 پس از انتخاب فهرست مدارس نقشه ایران نمایش داده می‌شود و با انتخاب استان مورد نظر می‌توانید فهرست مدارس را دریافت کنید.

گام دوم ورود به سامانه ثبت نام مدارس غیرحضوری

نحوه ثبت نام مدارس غیرحضوری

👈 دانش آموزان باید قبل از هر چیز با نحوه ثبت نام مدارس غیرحضوری آشنایی داشته باشند. به این منظور افراد باید دو هفته قبل از شروع هر نیمسال تحصیلی لیست مدارس غیرحضوری را دریافت کرده و با مراجعه حضوری به مرکز آموزش از راه دور مدارک لازم را تحویل داده و برای اسم نویسی خود اقدام کنند. مهم‌ترین مدارک برای ثبت نام مدرسه بزرگسالان به شرح زیر است:

✅ اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی هر کدام از این مدارک

✅ داشتن عکس پرسنل 3 در 4

✅ ارائه گواهی پایان دوره متوسطه اول یا مدرک قبولی در امتحانات نهایی پایه نهم برای داوطلبانی که مایل به ثبت نام در پایه دهم هستند.

✅ ارائه کارنامه سال‌های قبل مقطع متوسطه

✅ ارسال کارنامه تطبیقی برای دانش آموزان دوره تطبیقی

✅ تهیه مدارک برای تعیین تکلیف نظام وظیفه

✅ داشتن مدارک بهزیستی، ایثارگری و پزشکی برای دانش آموزان مشمول

✅ ارائه مدارک لازم جهت تعیین کردن وضعیت اتباع خارجی

چگونگی ثبت نام مدارس غیرحضوری

مشاوره ثبت نام مدارس غیرحضوری

✔ دانش آموزانی که به هر دلیلی اعم از مشکلات جسمی و بیماری‌های خاص قادر به حضور در مدارس عادی نیستند و همچنین بزرگسالانی که بالای ۱۸ سال دارند و به دلیل محدودیت سنی نمی‌توانند در مدارس حضوری ادامه تحصیل دهند، این امکان را دارند که برای ثبت نام مدارس غیرحضوری اقدام کنند.

✔ زمان ثبت نام مدارس غیرحضوری دو هفته قبل از شروع نیمسال تحصیلی است و افراد باید از طریق سایت dei.medu.ir فهرست مراکز آموزشی از راه دور را دریافت کرده و به صورت حضوری و با همراه داشتن مدارک ثبت نام خود به مرکز تدریس غیرحضوری مراجعه کرده و فرایند نام نویسی را تکمیل کنند.

✔ برای ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور حتماً باید شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده را داشته باشید. شرایط برای افراد متأهل، دانش آموزانی که بیماری‌های خاص دارند و دانش آموزانی که به دلیل خدمت سربازی نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند اعلام شده است. افراد می‌توانند پس از بررسی ضوابط اعلام شده برای مراجعه به مدارس اقدام کنند.

✔ چنانچه شما متقاضیان گرامی در ارتباط با زمان ثبت نام مدارس غیرحضوری و فهرست مدارس اعلام شده از سوی آموزش و پرورش نیازمند دریافت راهنمایی هستید، با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید. مشاوران خبره و مجرب آکادمی این مجموعه می‌توانند با مشاوره تحصیلی آنلاین و تلفنی شما را در جریان نحوه نام نویسی در این مدارس قرار دهند.

مشاوره ثبت نام مدارس غیرحضوری

خلاصه مقاله ثبت نام مدارس غیرحضوری

متقاضیانی که به هر دلیل نتوانند در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند، می‌توانند برای ثبت نام مدارس غیرحضوری اقدام کنند. دانش آموزان و بزرگسالان واجد شرایط می‌توانند در زمان مقرر با داشتن مدارک لازم از جمله شناسنامه و کارت ملی خود به مدارس محل سکونت خود مراجعه کرده و روند اسم ‌نویسی خود را پیگیری کنند.

در این مقاله به مهم‌ترین شرایط مدارس غیرحضوری اشاره کردیم. بسیاری در ارتباط با زمان ثبت نام مدارس غیرحضوری سؤال دارند. لازم به ذکر است که معمولاً دو هفته قبل از شروع نیمسال تحصیلی روند نام نویسی آغاز خواهد شد و افراد باید به مدرسه محل سکونت خود مراجعه نمایند. برای دریافت مشاوره و اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید تا شما عزیزان را یاری کنند.

📥 برای دانلود pdf مقاله ثبت نام مدارس غیرحضوری کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

زمان ثبت نام مدارس غیرحضوری چه تاریخی است؟

معمولاً دو هفته قبل از آغاز نیمسال تحصیلی افراد می‌توانند به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند.

چطور می‌توان به فهرست مدارس آموزش از راه دور دست پیدا کرد؟

به این منظور می‌توانید به سامانه dei.medu.ir مراجعه کرده و فهرست مدارس غیرحضوری را دریافت کنید.

نحوه ثبت نام مدارس غیرحضوری چگونه است؟

در متن مقاله به مراحل نام نویسی در مدارس غیرحضوری به طور کامل اشاره کردیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا