ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403- زمان و شرایط


ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد یکی از مراحل مهم در فرآیند پذیرش دانشجویان دکتری است. این مرحله شامل ارزیابی علمی و مصاحبه حضوری با داوطلبان است.

شرایط و ضوابط ثبت نام به‌طور معمول از طریق وب‌سایت رسمی دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. داوطلبان باید مدارک مورد نیاز را آماده کرده و در تاریخ‌های مشخص‌شده‌اقدام به ثبت نام نمایند. مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شامل ارزیابی توانایی‌های علمی، پژوهشی و عمومی داوطلبان است. نمرات کسب‌ شده‌ در این مصاحبه تاثیر مستقیم در پذیرش نهایی دارند.

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری آزاد

در زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با و بدون آزمون مهلتی برای ثبت نام داوطلبان در نظر گرفته می‌شود که در این مهلت، داوطلبان باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم سوابق آموزشی و پژوهشی خود اقدام کنند.

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری آزاد

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون

آن دسته از داوطلبان مقطع دکتری دانشگاه آزاد که در فراخوان دکتری بدون آزمون این دانشگاه شرکت کرده و در مرحله اول پذیرش بدون آزمون قبولی‌شده‌اند، برای شرکت در مرحله دوم یعنی مصاحبه علمی در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ثبت نام کنند.
زمان ثبت نام مصاحبه بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد، با آزمون آن متفاوت بوده و در سامانه مجزایی صورت می‌گیرد. در سال جاری این مهلت با مصاحبه با آزمون دکتری دانشگاه آزاد یکسان بوده و از ۲۰ خرداد ماه آغاز‌شده‌است. این مهلت غالبا تمدید می‌گردد و امکان مشاهده اطلاعات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ویژه متاخرین و غایبین نیز فراهم می‌گردد.

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با آزمون

داوطلبان مقطع دکتری دانشگاه آزاد که در آزمون کتبی دکتری شرکت کرده و حد نصاب انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را به دست آورده اند، می‌توانند در خردادماه در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام کنند. توصیه می‌شود که در مهلت ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ارائه شده، فایل سوابق پژوهشی دکتری دانشگاه آزاد را دانلود و اقدام به تکمیل آن نمایند. مدارک را می‌بایست به صورت فیزیکی در روز مصاحبه به همراه خود داشته باشند. زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با آزمون نیز از ۲۰ خرداد تا ۶ تیر ماه است.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری آزاد

بعد از ثبت نام برای مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد، یک اطلاعیه در سایت دانشگاه منتشر می‌شود که مبنی بر دعوت افراد ثبت نام کرده به مصاحبه است. زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد بر اساس ترتیب زمان ثبت نام افراد تعیین می‌شود، پس از انتظار می‌توان انتظار داشت که دعوت به مصاحبه از نیمه دوم ماه تیر آغاز شود. داوطلبان باید در زمان مقرر برای شرکت در مصاحبه حضوری داشته باشند.

به طور کلی زمان ثبت نام مصاحبه دکتری آزاد به صورت زیر است:

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری آزاد

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد از تاریخ ۲۰ خرداد تا ۶ تیر ماه
زمان ثبت نام مصاحبه دکتری با آزمون دانشگاه آزاد از تاریخ ۲۰ خرداد تا ۶ تیر ماه

زمان برگزاری مصاحبه دکتری آزاد

نیمه دوم ماه تیر

سایت ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد phd.azmoon.iau.ir

بر خلاف مرحله اول آزمون دکتری که به صورت یکپارچه از طریق سامانه سنجش برگزار می‌شود، هر دانشگاه مرحله دوم یعنی مصاحبه دکتری را به صورت جداگانه برگزار می‌کند. دانشگاه آزاد از داوطلبان علاقمند به شرکت در مصاحبه می‌خواهد تا برای ثبت نام به سایت phd.azmoon.iau.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را تکمیل کنند.

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد هر سال زمان ثبت نام و بارگذاری مدارک آموزشی و پژوهشی داوطلبان را اعلام می‌کند. زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد معمولا همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته است. امسال ثبت نام از ۲۰ خرداد ماه آغاز شد و تا ۳۰ تیر ماه ادامه دارد.

نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد امکان ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام مصاحبه را از طریق وبسایت خود به آدرس azmoon.iau.ac.ir فراهم کرده است. داوطلبان با وارد کردن کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و کد ملی، می‌توانند به صفحه ثبت نام دسترسی پیدا کنند. پس از ورود به این صفحه، فرم PDF مربوطه را تکمیل نموده و همراه با سایر مدارک آموزشی و پژوهشی خود بارگذاری نمایند.

در زیر، راهنمای تصویری ثبت نام در مصاحبه دکتری ارائه‌شده‌است. لازم به ذکر است که این راهنما مربوط به مراحل ثبت نام در آزمون دکتری سال گذشته است. این مقاله به روز‌رسانی خواهد شد، هنگامی که مراحل ثبت نام در سال جاری مشخص شود.

۱. ورود به سایت ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir و انتخاب گزینه «سامانه ثبت نام مصاحبه آزمون دکتری تخصصی».

۲. وارد کردن کد ملی و کد دسترسی برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد.

نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۳. بارگذاری فایل‌های مدارک و سوابق علمی و پژوهشی، سپس انتخاب رشته‌های مورد نظر برای ورود به مرحله مصاحبه دکتری و تیک زدن در رشته‌های دعوت‌ شده‌ به مصاحبه.

بارگذاری فایل‌های مدارک و سوابق علمی و پژوهشی

۴. گزینه «ادامه و پرداخت» را انتخاب و کلیک کنید.

۵. پرداخت هزینه مصاحبه دکتری آزاد و دریافت رسید از سامانه ثبت نام.

شرایط مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد همچون سایر مراحل این آزمون، دارای شرایط خاصی است که هر داوطلب با داشتن تمامی این شرایط، می‌تواند در جلسه مصاحبه دکتری این دانشگاه شرکت کند. شرایط مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  • کسب نمره کل لازم برای شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
  • کسب حدنصاب و دعوت به مصاحبه برای رشته مورد نظر
  • پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در صورت عدم درج کد رشته محل در فرم مربوطه، امکان شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی برای داوطلب فراهم نخواهد بود. برای  موفقیت در مصاحبه دکتری با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مدارک ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

در هنگام ثبت نام  مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، داوطلبان باید نسخه ای از سوابق علمی، آموزشی، و پژوهشی خود را بر اساس فرمی که از طریق سامانه قابل دریافت است، تهیه کرده و آن را به صورت فایل pdf در زمان ثبت نام در سامانه بارگذاری کنند.

قبلاً داوطلبان می‌توانستند پس از ثبت نام نهایی، فایل سوابق تحصیلی خود را دریافت و به آن پژوهش‌ها و فعالیت‌های خود اضافه می‌کردند. از امسال، این فایل قبل از ورود به پورتال اصلی مصاحبه دکتری، برای داوطلبان قابل دسترسی قرار گرفته است تا ایشان بتوانند زمان کافی برای تکمیل آن را داشته باشند.

اطلاعاتی که داوطلب باید در فایل خود ثبت کند، شامل انواع مقالات علمی-پژوهشی، ترویجی، همایشی، اختراعات مختلف، جشنواره‌ها و … می‌باشد. داوطلبان باید فرم سوابق علمی، آموزشی، و پژوهشی را از بخش مربوط دانلود کرده و پس از تکمیل آن، در زمان مصاحبه به گروه تخصصی مربوطه ارائه دهند. افرادی که برای چند رشته مختلف ثبت نام می‌کنند، باید به ازای هر رشته، یک فرم سوابق علمی، آموزشی، و پژوهشی را به صورت جداگانه تکمیل نمایند.

مدارک ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مدارک الزامی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

به طور کلی، برخی از مدارک مورد نیاز است؛ اگر داوطلب هر یک از این مدارک را داشته باشد، امتیاز مصاحبه بالاتری به دست می‌آورد. مدارک شناسایی و تحصیلی مانند شناسنامه، کارت ملی، مدرک کارشناسی ارشد یا گواهی معدل و ریز نمره دروس کارشناسی ارشد، مدرک کارشناسی و ریز نمره دروس کارشناسی، پایان‌نامه ارشد و صفحه نمره پایان‌نامه ارشد باید حتماً در جلسه مصاحبه حضور داشته باشند.

مدارک امتیاز آور مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مدارک زبان، مدارک علمی پژوهشی و… که شامل اصل مقالات پذیرفته‌ شده‌ در تمامی مجلات، کنفرانس‌ها، علمی پژوهشی، isi و علمی ترویجی، مدرک آزمون EPT، آزمون TOEFL، آزمون IELTS، آزمون TOLIMO یا آزمون MSRT، گواهی سابقه تدریس در دانشگاه‌ها، گواهی ثبت اختراع و عناوین علمی، کتاب‌های تالیف و ترجمه شده، توصیه‌نامه از دو تن از اساتید مقطع کارشناسی ارشد از جمله استاد راهنما، رزومه کامل تحصیلی و شغلی، انگیزه‌نامه تحصیلی (SOP) به منظور مشخص نمودن هدف داوطلب از ادامه تحصیل در مقطع دکتری، مدارکی هستند که داوطلبان در صورت داشتن آن‌ها، باید در روز مصاحبه به داوران مصاحبه‌کننده تحویل دهند و نمره مثبت در مصاحبه برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

جهت دانلود پی دی اف مقاله ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد کلیک کنید. 

ثبت نام مصاحبه دکتری در چه زمانی است؟

مهلت ثبت نام برای مصاحبه بدون آزمون دکتری در دانشگاه آزاد، از تاریخ 20 خرداد تا 6 تیر ماه سال 1403 است.

آیا تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری برای داوطلبان دانشگاه آزاد اجباری است؟

خیر. داوطلبانی که به مصاحبه دانشگاه‌های سراسری دعوت‌شده‌و قصد شرکت دارند، باید فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری را از طریق سایت سنجش تکمیل کنند.

آیا محدودیتی در دعوت به مصاحبه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد وجود دارد؟

خیر. داوطلبان می‌توانند به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در تمامی کدرشته‌های انتخابی خود در صورت کسب حدنصاب لازم، بروند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا