ثبت نام وام دانشجویی 1401 + ورود به سامانه


ثبت نام وام دانشجویی
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

اداره رفاه دانشجویان با هدف تامین نیازهای اولیه تمامی دانشجویان تاسیس شده و تسهیلات مختلفی را برای آن ها ارائه می دهد. تمامی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی مانند کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از خدمات این سازمان استفاده نمایند. ثبت نام وام دانشجویی نیز یکی از خدمات مهم این اداره است. وام ها با اهداف مختلفی مانند تحصیلی، مسکن، شهریه و وام های ضروری اعطا می شوند و تمامی دانشجویان پس از دریافت وام ها باید بعد از فارغ التحصیلی آن ها را پرداخت نمایند.

پرداخت وام دانشجویی به متقاضیان وابسته به تایید یا عدم تایید دانشگاه است؛ نوع وام انتخابی، علت نیاز به دریافت وام و مدارکی که ارائه می شود بیشترین تاثیر را در موافقت دانشگاه با درخواست شما دارد، چنانچه تجربه دریافت وام را ندارید بهتر است تا با برقراری تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ و دریافت مشاوره و ثبت نام مستقیم به کمک مشاورین خبره ایران تحصیل احتمال موافقت با درخواست وام دانشجویی خود را افزایش دهید.

زمان ثبت نام وام دانشجویی

هر ساله برای ثبت نام وام دانشجویی، دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های مختلف کشور زمانی اختصاص می دهند. کلیه دانشجویان و افراد متقاضی می توانند در زمان اختصاص داده شده برای ثبت نام وام دانشجویی پیام نور، فرهنگیان و سایر دانشگاه ها اقدامات ضروری را انجام دهند. از میان وام هایی که هر دانشجو می تواند بر اساس شرایط خود آن ها را دریافت کند می توان به وام تحصیلی، مسکن، ازدواج، زیارت، حوادث غیر مترقبه، خرید کالا، خرید لپ تاپ، خرید کتاب، اربعین، ضروری روشندل، وام دانشجویی دانشگاه پیام نور، وام پرداختی جهت شهریه دانشگاه آزاد و وام ودیعه مسکن اشاره کرد.

اما آیا از زمان اختصاص یافته برای ثبت نام وام دانشجویی پیام نور یا وام دانشجویی وزارت علوم اطلاعی دارید؟
آیا می دانید معمولاً چه زمانی برای ثبت نام وام دانشجویی وزارت علوم و یا ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه پیام نور در نظر گرفته می شود؟

لازم به ذکر است طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ثبت نام وام های دانشجویی از ۲۱ مهر آغاز شده و تا ۱۶ آذر که روز دانشجو است ادامه دارد.

زمان ثبت نام وام دانشجویی نیمسال دوم 1401 – 1402 هنوز مشخص نشده است. اما برای نیمسال دوم تحصیلی می توان تخمین زد که ثبت نام وام دانشجویی ممکن است از 1 بهمن ماه سال جاری (1401) تا تاریخ 25 اردیبهشت ماه سال تحصیلی آینده (1402) ادامه داشته باشد که پس از اعلام دقیق زمان ثبت نام، دانشجویان می توانند به سامانه مربوطه مراجعه کرده و درخواست خود را نهایی کنند. 

نکته قابل توجه اینکه اولویت دریافت این وام با کسانی خواهد بود که درخواست خود را زودتر از سایرین اعلام کرده باشند و از طریق سامانه دریافت این وام اقدامات لازم را انجام داده باشند، بنابراین لازم است تا دانشجویان در ابتدای تاریخ اعلام شده ثبت نام وام خود را انجام دهند. 

زمان ثبت نام وام دانشجویی

جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد ثبت نام وام در سامانه کارا روی لینک کلیک کنید.

 

همچنین امکان ثبت نام وام تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه های آزاد سراسر کشور به وسیله سایت صندوق رفاه و سایت ساجد به آدرس اینترنتی sajed.iau.ir امکان پذیر خواهد بود. هر سال این دانشگاه ها طی اطلاعیه ای در سایت ساجد بازه زمانی دریافت وام را منتشر می کنند. ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1402-1401 از ابتدای نیمسال اول تحصیلی آغاز شده است.

با دریافت انواع وام های دانشجویی با باز پرداخت طولانی مدت و بهره کم می توانید شهریه تحصیل در دانشگاه های مختلف را پرداخت کنید.

مشاورین ما آماده پاسخگویی هستند

راهنمای تصویری ثبت نام در سایت صندوق رفاه دانشجویان

نحوه ثبت نام صندوق رفاه دانشجویی

برای ثبت درخواست وام در صندوق رفاه دانشجویان نیاز است که ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید. برای ثبت نام در این سامانه می بایست یک سری مراحل را طی نمایید که ما در ادامه این مراحل را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

✔️ مرحله اول مراجعه به سایت صندوق رفاه دانشجویان به آدرس اینترنتی WWW.SWF.IR و ورود به پرتال دانشجویی است.

ورود به سایت صندوق رفاه دانشجویی

✔️ سپس گزینه میز خدمت را در سربرگ صفحه اصلی انتخاب کرده و گزینه ویژه دانشجویان را انتخاب کنید. در آخر روی پورتال دانشجویی کلیک کنید.

میز خدمت صندوق رفاه دانشجویی

✔️ در مرحله بعدی می بایست بر روی گزینه ثبت نام دانشجوی جدید کلیک نمایید.

ثبت نام دانشجوی جدید در صندوق رفاه دانشجویی

✔️ کد ملی و تاریخ تولد خود را در این قسمت وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید. 

 

وارد کردن کد ملی در سامانه دریافت وام دانشجویی

✔️ در نهایت باید تمامی اطلاعات خواسته شده را به دقت ثبت نمایید و گزینه ذخیره را انتخاب کنید.

تکمیل اطلاعات برای ثبت نام صندوق رفاه دانشجویی

✔️ در این مرحله از ثبت نام وام دانشجویی باید گزینه انتظار برای تایید واحد رفاه دانشجویی دانشگاه محل تحصیل را انتخاب کنید.

✔️ در مرحله آخر نیز باید شماره حساب بانک تجارت به اسم دانشجو را به واحد دانشجویی اعلام کنید تا ثبت نام شما کامل خواهد شد.

 

جزيیات کامل وام دانشجویی

وام دانشجویی دارای شرایط و ریزنکاتی به خصوص می باشد، که عدم اطلاع از آن ها می تواند چه در زمان دریافت و چه در زمان پرداخت این وام مشکلات زیادی را ایجاد نماید، از مهم ترین جزئیاتی که در زمان دریافت وام دانشجویی باید به آن توجه داشته باشید شامل موارد زیر می باشد:

در زمان دریافت وام دانشجویی فرد متقاضی نباید اشتغال به کار داشته باشد.

وام در صورتی به شما تعلق می گیرد که نیاز شما از سوی دانشگاه تایید شود.

در صورتی که فرد قصد خروج از کشور داشته باشد باید قبل از خروج تمام مبلغ وامی که دریافت کرده است را بپردازد.

در صورتی که دانشجو بخواهد ترک تحصیل کند باید قبل از اقدام به ترک تحصیل تمام مبلغ دریافتی را به دانشگاه پرداخت کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده بساری نکات دیگری در این مورد وجود دارد که اطلاع از آن ها قبل از ثبت نام واجب است، برای کسب اطلاع از شرایط کامل دریافت وام دانشجویی کلیک کنید.

 

 

نحوه ثبت نام وام دانشجویی 

 

نحوه ثبت نام وام دانشجویی

ثبت نام وام دانشجویی که شامل ثبت نام وام دانشجویی وزارت علوم  نیز می باشد به صورت اینترنتی برای افراد دانشجو و متقاضی دریافت وام انجام می گردد. در این بخش از نوشته حاضر با ذکر نحوه ثبت نام وام دانشجویی وزارت علوم به صورت راهنمای تصویری در خدمت شما دوستان و عزیزان دانشجو هستیم.

✔️ در قدم اول برای ثبت نام وام دانشجویی وزارت علوم الزاماً باید به سامانه ای تحت عنوان سامانه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی اینترنتی www.swf.ir از طریق مرورگر گوگل خود مراجعه فرمایید. سپس از طریق گزینه میز خدمت، بخش ویژه دانشجویان را انتخاب کرده و سپس بر روی پورتال دانشجویی کلیک کنید.

✔️ در گام بعدی نوبت به انتخاب گزینه ورود به پورتال است که باید بر روی آن کلیک کنید.

ورود به پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان

✔️ در قدم بعدی برای ثبت نام وام دانشجویی وزارت علوم الزاماً باید رمز عبور و کد ملی خود را در فیلد های مربوطه به طور دقیق و کامل درج بفرمایید.

ورود به حساب کاربری صندوق رفاه دانشجویی

✔️ حال برای ثبت نام وام دانشجویی الزاماً باید وارد بخش پرونده شخصی دانشجو شوید و با انتخاب گزینه درخواست وام از بخش بالایی صفحه به مرحله بعدی ثبت نام وام دانشجویی وارد شوید.

 

برای اطلاع از  مبلغ وام دانشجویی و مراحل دریافت تسهیلات آن کلیک کنید.

انتخاب نوع وام درخواستی دانشجو

✔️ در نهایت با تکمیل اطلاعات خواسته شده بر روی گزینه ثبت درخواست کلیک کنید تا درخواست شما نهایی شود.

تکمیل اطلاعات دانشجو برای دریافت وام دانشجویی

برای کسب اطلاعات درباره پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده وارد شوید.

 

 

برای فهم بیشتر این موضوع مثالی را خدمت شما دوستان عزیز ارائه می کنیم. با توجه به تصویر آورده شده در زیر دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی که قصد ثبت نام وام دانشجویی و دریافت آن را دارد را مثال می زنیم. 

  • این فرد پس از این که به پروفایل شخصی خود وارد شد قصد دارد برای دریافت وام شهریه اقدام کند.
  • در اینجا فرد دانشجو الزاماً باید برای پر کردن فیلدهای نام شهر، نام استان، نام شعبه، شماره تلفن همراه و نام شعبه اقداماتی را انجام دهد.
  • البته تیک زدن مقابل عبارت پذیرفتن قوانین صندوق رفاه و همین طور انتخاب گزینه ای به نام ثبت درخواست نیز برای دانشجویان الزامی است.
  • اگر فرد تمامی مراحل ذکر شده در بالا را به درستی و بدون هیچ اشتباهی انجام داده باشد می تواند لینک آبی رنگی با عنوان در انتظار تأیید دانشگاه را بر روی صفحه سیستم خود مشاهده کند.
  • بعد از این که درخواست وام فرد مورد تأیید دانشگاه قرار گرفت این تأییدیه در قالب پیامک به اطلاع فرد دانشجو می رسد.
  • پس از دریافت پیام تأییدیه دانشجو باید برای طی مراحل دیگر دریافت وام به یکی از شعب بانکی مراجعه کند و در آن ها با ارائه مدارک مورد نیاز و همین طور یک ضامن معتبر مابقی عملیات دریافت وام را جلو ببرد.

کاربران گرامی دقت داشته باشید که تنها در صورتی که تمامی مراحل فوق را درست و با دقت تمام و به دور از هیچ اشتباهی جلو رفته باشید می توانید وام شهریه را دریافت کنید. در نتیجه زمان تکمیل فرم های ثبت نامی و موارد دیگر تمام توجه خود را روی آن ها به خرج دهید تا مرتکب اشتباه نشوید.

ثبت نام وام دانشجویی

 

ثبت نام در سامانه وام دانشجویی دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی برای ثبت نام تقاضای خود برای دریافت وام می بایست از طریق سایت ساجد مراحل زیر را طی نمایند.

✔️ به سایت ساجد به نشانی sajed.iau.ir وارد شوید و گزینه «ورود به ساجد» را انتخاب کنید. پس از ورود به پنل کاربری خود، بر روی گزینه درخواست وام دانشجویی کلیک کنید.

 

ثبت نام وام دانشگاه آزاد

 

✔️ یکی از وام دهنده ها یعنی «وام دانشجویی بانک مهر ایران و بانک رسالت» یا «وام دانشجویی بانک ملی» را انتخاب کنید.

 

تقاضای وام از سامانه ساجد

 

✔️ تیک تایید موافقت نامه و پذیرفتن قوانین دریافت وام را فعال کنید.

 

موافقت وام دانشجویی

✔️ نوع وام دانشجویی خود را انتخاب کنید و روی گزینه «درخواست وام» کلیک کنید.

 

مبلغ وام دانشجویی

 

☎️

اگر شما هم داوطلب ثبت نام وام دانشجویی هستید اما به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارید، می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا کارشناسان ایران تحصیل فرآیند ثبت نام شما را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

 

آخرین اخبار مرتبط با ثبت نام وام دانشجویی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد وضعیت پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی تحت پوشش این نهاد برای نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را تشریح کرد. همچنین مشخص شد برای دریافت این وام از سوی دانشجویان نیازی به ارائه سند تعهد توسط دانشجویی وجود ندارد و تمامی نهادهای حمایتی ضمانت پرداخت وام را بر عهده می گیرند.

علاوه بر این دانشجویان تحت پوشش واجد شرایط در ابتدای هر نیمسال از سوی نهادهای حمایتی معرفی شده و ثبت درخواست وام مازاد شهریه دانشجویان تحت پوشش، توسط دانشجو و صرفا به وسیله ی پورتال دانشجویی صندوق رفاه امکان پذیر است. 

اخبار وام دانشجویی

ضمنا دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که دانشجویان نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌ های فنی و حرفه‌ای و همچنین دانشجویان دانشگاه‌ های پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد اسلامی و مؤسسات غیردولتی-غیرانتفاعی هستند واجد شرایط برای دریافت وام‌های منابع صندوق و مازاد شهریه به حساب می آیند. 

 

  • آغاز ثبت‌ نام وام شهریه دانشجویان شهریه‌ پرداز علوم پزشکی

دانشجویان شهریه پرداز دوره روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران در همه مقاطع که متقاضی دریافت تسهیلات شهریه در سال جاری هستند تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱ برای ثبت نام فرصت دارند.

  • اعطای وام به دانشجویان دارای بیمه اختیاری و پاره وقت

دانشجویانی که بیمه اختیاری یا پاره‌ وقت داشته باشند طبق تبصره می توانند از وام صندوق بهره مند شوند. این دانشجویان طلاب حوزه علمیه، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مدرسین حق‌ التدریس هستند.

علاوه بر این صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرده است که پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل واجد شرایط در صورت وجود اعتبار نیز فراهم می باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط انتقالی دانشگاه آزاد و قوانین جدید آن کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

برای ثبت نام وام دانشجویی نیاز است متقاضیان مراحل مختلفی را طی کنند که ما این مراحل را به طور دقیق در این مقاله بررسی کردیم. همچنین با ارائه راهنمای تصویری نکات مربوط به آن را به طور دقیق شرح دادیم. در این مقاله شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای ثبت نام وام دانشجویی وزارت علوم را نیز بیان کردیم. فراموش نکنید که دانستن زمان دقیق برای ثبت نام وام دانشجویی نیز حائز اهمیت است و فرد متقاضی می بایست پیش از ثبت درخواست برای دریافت وام، از شرایط باز پرداخت این وام هم اطمینان حاصل کند.

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفیده بوده باشد، اما اگر پس از مطالعه آن با سوال و یا اشکالی مواجه شدید یا نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتری داشتید می توانید با کارشناسان و مشاوران مجرب ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. کامنت شما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد. 

 

برای دانلود فایل pdf مقاله ثبت نام وام دانشجویی کلیک کنید.

 

 

پادکست صوتی مقاله


سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

چگونه می توان برای ثبت نام وام دانشجویی اقدام کرد؟ 

برای ثبت نام وام دانشجویی باید به سامانه صندوق رفاه مراجعه کرد. مراحل ثبت نام به صورت دقیق در این مقاله شرح داده شده است.

آیا امکان ثبت نام وام دانشجویی پیام نور برای همه افراد مشغول به تحصیل در این دانشگاه وجود دارد؟ 

بله؛ هر دانشجویی در صورت داشتن شرایط لازم می تواند برای دریافت وام شهریه در دانشگاه پیام نور اقدام کند.

شرایط ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه فرهنگیان چیست؟ 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا