ثبت نام وام سرباز ماهر 1402 + شرایط، زمان و مدارک


یکی از موضوعات مهم برای سربازی، ثبت نام وام سرباز ماهر 1402 است. برخی از سربازان در دوره خدمت به معنای واقعی برای دفاع از میهن و یادگیری مهارت‌های جانبی، تلاش می‌کنند. دولت برای افرادی که در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده بودند، ثبت نام وام طرح سرباز ماهر 1402 را آغاز کرده است. این طرح در حال حاضر با کمک یکی از بانک‌های خوش نام و قدیمی؛ یعنی سپه، قابل اجرا می‌باشد. خیلی از افراد پس از تحصیل برای خدمت به پلیس +۱٠ مراجعه می‌کنند و حتی پیش از آن از سربازی با مدرک دکتری اطلاعات موثقی کسب می‌کنند. به این ترتیب پس از گذشت سال در نظام وظیفه، با دغدغه کار و نیازهای مالی و ازدواج مواجه می‌شوند. دولت برای رفع این مسئله وام ۱۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است تا به این واسطه، به سربازان کشور امید و انگیزه بخشد.

وام سرباز ماهر 1402

سربازان برای استفاده از مزایایی که دولت برای افرادی که در زمینه‌های مختلف مهارت دارند، وامی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته است. متقاضیان باید قبل از دریافت دفترچه اعزام به خدمت از نحوه و شرایط ثبت نام تسهیلات سرباز ماهر مطلع شوند و سپس مدارک خود را در سامانه بارگذاری نمایند. در ادامه برای بهره‌مندی از خدمات دولت، توضیحاتی را ارائه خواهیم داد:

  • ابتدا برای ورود به سایت، آدرس ثبت نام وام سرباز ماهر 1402 را به نشانی smaher.ir در مرورگر گوگل سرچ نمایید.
    سایت-سرباز-ماهر
  • در مرحله بعد پس از ورود به صفحه اصلی سامانه، بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.
    ثبت-نام-وام-سرباز-ماهر
  • سپس به صفحه جدید منتقل می‌شوید. در این صفحه بایستی اطلاعاتی نظیر شماره تلفن همراه، رمز عبور و تکرار رمز عبور، ایمیل و غیره را درج نمایید.
    ثبت-اطلاعات-وام-سرباز-ماهر
  • بعد از ثبت اطلاعات، کدی برای شماره تلفن همراه که در سامانه تایید شده است، پیامک می‌شود. کد پیامک شده را در جایگاه مشخص شده در سامانه وارد کنید تا عملیات ثبت نام وام با موفقیت انجام شود.

شرایط ثبت نام در وام سرباز ماهر

سربازان به مدت ۲ سال در پادگان و در ارگان‌های (زمینی، هوایی، دریایی) خدمت می‌کنند. بنابراین با دغدغه کار، تشکیل خانواده، ادامه تحصیل و یا مشکلاتی این چنینی روبه‌رو هستند. این افکار باعث می‌شود تا بدون انگیزه و فقط برای پر کردن شیفت در پادگان حضور پیدا کنند. دولت برای افزایش روحیه مشمولین سربازی، افرادی که به تازگی فارغ التحصیل می‌شوند و نیز متاهلینی که درگیرهای مالی آن‌ها را در طول شبانه روز کلافه می‌کند، وام سرباز ماهر را در صورت وجود تمامی شرایط لازم اعطا نمایند.

شرایط-ثبت-نام-وام-سرباز-ماهر

شرایط ثبت نام وام سرباز ماهر چند مورد است که افراد به راحتی می‌توانند با تلاش بیشتر وام را دریافت کنند. لازم به ذکر که شرایط وام برای ارتش و سپاه یکسان می‌باشد و دولت با کمک بانک سپه این وام را برای سربازان ماهر کنار گذاشته است. در ادامه به شرایط و موارد مهم آن اشاره خواهیم کرد:

شرایط ثبت نام 
خدمت سرباز بایستی تمام شده باشد تا پس از بررسی‌های لازم بتواند برای اخذ این وام اقدام کند.
ضروری است سرباز دوره‌های مهارتی را در حین سربازی گذرانده باشد که بتواند جز افراد واجد شرایط باشد.
تحویل گواهی گذرانده شدن دوره فنی و حرفه‌ای برای اثبات حضور در یکی از رشته‌هایی که برای اخذ وام ضروری است.
نکته: پرداخت وام سرباز ماهر به صورت ۷ ساله می‌باشد و نیز سود آن ۲ الی ۴ درصد است.

زمان ثبت نام تسهیلات سرباز ماهر

در این بخش به زمان ثبت نام وام سرباز ماهر خواهیم پرداخت. لذا سربازان برای بهره‌مند شدن از این وام ۱۵۰ میلیون تومانی که بیشتر افرادی در اولویت خواهند بود که قصد ازدواج و یا راه اندازی یک کسب و کار جدید را دارند، اعطا می‌شود. بنابراین سربازان بایستی درطی خدمت سخت تلاش کنند و در دوره‌های مهارتی زیر نظر موسسه‌های فنی و حرفه‌ای، شرکت نمایند.

زمان-ثبت-نام-وام-سرباز-ماهر

شرط اصلی ثبت نام در وام سرباز ماهر گذراندن دوره‌های تخصصی و نیز شرایط عمومی سرباز است. بنابراین به صورت کلی، زمان ثبت نام این وام پس از پایان خدمت افراد آعاز می‌شود که برای دریافت آن بایستی به سامانه smaher.ir مراجعه نمایند. در این مطلب، نحوه ورود به سایت و استفاده از مزایای آن را به صورت جامع و مفصل شرح خواهیم داد.

مدارک ثبت نام در وام سرباز ماهر

افراد برای اخذ وام سرباز ماهر بایستی پیش از ثبت نام از مدارک لازم برای بارگذاری در سامانه smaher.ir مطلع شوند. بدون شک تنها درصورتی اعطای وام انجام می‌شود که فرد به درستی تمامی مدارک لازم را ارسال کند تا از این وام که توسط دولت و با همکاری بانک سپه صورت می‌گیرد، بهره‌مند شود. بنابراین بهتر است در قدم اول از شرایط و  زمان و مدارک ثبت نام اطلاعات کسب کرده و بعد برای دریافت این وام با سود کم، ضامنی مطمئن پیدا کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام این طرح به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز
کپی و اصل تمامی مدارک تحصیلی مشمولین سربازی
ارائه اطلاعات هویتی مثل کد ملی و شناسنامه
مدارک دوره‌های تخصصی گذرانده شده زیر نظر فنی و حرفه‌ای
وارد کردن اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره شناسنامه، شماره تماس و غیره
نکته: افراد تحصیل کرده با توجه به مقطع و رشته تحصیلی در اولویت وام سرباز ماهر قرار خواهند گرفت.

نحوه ورود به سایت وام سرباز ماهر

سایت smaher.ir برای مشمولین سربازی تاسیس شده است که قصد دارند از کسری و معافیت خدمت و نیز ثبت نام در وام سرباز ماهر 1402 استفاده نمایند. این سایت دوره‌های تخصصی و مهارت آموزی که فرد بایستی در آن‌ها شرکت کند تا بتواند از مزایای وام سرباز ماهر بهره‌مند شود را ارائه می‌دهد. بنابراین ضروری است برای ورود به این سامانه smaher.ir مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا آدرس سامانه ثبت نام وام سرباز ماهر 1402 را به نشانی smaher.ir در مرورگر گوگل سرچ کنید.

سایت-سرباز-ماهر

  • سپس در صورتی که از قبل ثبت نام کرده‌اید، گزینه ورود را انتخاب نمایید. اگر نام نویسی نکردید روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

ورود-به-سایت-سرباز-ماهر

  • چند لحظه بعد به صفحه جدید هدایت می‌شوید. در این صفحه برای ثبت نام وام سرباز ماهر، بایستی اطلاعاتی نظیر شماره تلفن همراه، رمز عبور و تکرار رمز عبور، ایمیل و غیره را وارد کنید

ثبت-اطلاعات-در-سایت-سرباز-ماهر

  • پس از ثبت اطلاعات فردی، کد امنیتی برای شماره تلفن همراه که در سامانه تایید شده است، پیامک می‌شود. کد پیامک شده را در جایگاه مشخص شده وارد کنید تا فرآیند ثبت نام وام با موفقیت انجام شود.

کد-تایید-ورود-به-سامانه-سرباز-ماهر

 

برای اطلاع از سامانه سرباز ماهر کلیک کنید

ثبت نام وام سرباز ماهر ارتش

سوالی که ذهن متقاضیان را به خود درگیر کرده این است که روند ثبت نام وام سرباز ماهر ارتش به چه صورت انجام می‌شود؟ با توجه به ارگان‌های مختلف، شرایط برای همه یکسان است؟

باید به این نکته مهم اشاره کرد که شرایط دریافت وام سرباز ماهر 1402 برای کلیه ارگان‌ها یکی می‌باشد و متقاضیان بایستی ابتدا خدمت خود را تمام کرده باشند و همچنین مدرک فنی و حرفه‌ای خود را در سایت بارگذاری نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد. 

ثبت نام وام طرح سرباز ماهر در سپاه

ثبت نام وام طرح سرباز ماهر سپاه نیز با سایر ارگان‌ها یکی است و فرقی بین آن‌ها وجود ندارد. سربازان می‌بایست به شرایط کلی این وام توجه کنند و گواهی دوره‌ گذرانده شده، به صورت کارورزی در فنی و حرفه‌ای را در سایت بارگذاری نمایند. همچنین ثبت نام این وام برای کسی قابل انجام است که دوران خدمت خود را تمام کرده باشد در غیر این صورت ثبت نام با تداخل مواجه می‌شود.

وام سرباز ماهر سپاه مثل ارتش، نیرو انتظامی، نیرو دریایی و سایر ارگان‌های دیگر است. بنابراین علاوه بر شرایط ثبت نام، شرایط باز پرداخت وام نیز طبق قانون نظام وظیفه عمومی کشور می‌باشد. متقاضیانی که می‌خواهند پس از پایان خدمت برای ثبت نام وام سرباز ماهر اقدام کنند، باید از زمان ثبت نام، مدارک و ارسال گواهی فنی و حرفه‌ای با خبر باشند تا بلافاصله نام نویسی خود را با موفقیت انجام دهند.

 

برای دانلود فایل PDF  کلیک کنید

خلاصه مطلب

ثبت نام وام سرباز ماهر 1402 و شرایط، زمان و مدارک از جمله سوالاتی است که برای سربازان پیش خواهد آمد. در این مطلب گفتیم که دولت برای جبران زحمات سربازانی که به دفاع از کشور و میهمن در ارگان‌های ارتش و سپاه مشغول خدمت می‌شوند، وام ۱۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است. سربازان به مدت ۲۴ ماه بایستی در پادگان حضور پیدا کنند. به همین خاطر با دغدغه ازدواج و کار و ادامه تحصیل مواجه می‌شوند. اما در صورتی که مشمولین در این ۲۴ ماه خدمت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کنند، دریافت وام سرباز ماهر برای آنان امکان پذیر خواهد بود. این وام به کمک و همکاری بانک سپه پرداخت می‌شود که سود آن ۲ الی ۴ درصد به مدت ۷ سال است. افراد با ارائه مدارکی نظیر تحصیلی، گذراندن دوره تخصصی و کارت هویتی مثل شناسنامه می‌توانند برای اخذ این وام پس از پایان خدمت، ثبت نام کنند.

 

به این پست امتیاز دهید

سایت ثبت نام وام سرباز ماهر 1402 کدام است؟

آدرس سایت ثبت نام وام سرباز ماهر samher.ir می‌باشد.

زمان ثبت نام وام سرباز ماهر چه تاریخی است؟

پس از پایان خدمت، زمان ثبت نام وام سرباز ماهر مشخص می‌شود.

مدارک لازم برای ثت نام وام سرباز ماهر چیست؟

مدارک وام سرباز ماهر کارت شناسایی، مدارک تحصیلی و دوره‌های گذرانده نیز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا