ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور 1402


ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور در رشته‌های با کنکور و بدون کنکور، پس از اعلام نتایج و انتشار اسامی قبول‌شدگان، آغاز خواهد شد. طبق اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان سنجش منتشر‌شده‌است، هر یک از دانشجویان جدیدالورود باید با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه پیام نور، از جزئیات زمان و نحوه نام‌نویسی و تشکیل پرونده در این دانشگاه مطلع‌شده‌ و اقدام به ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور نماید.

متقاضیان رشته‌های بدون آزمون و با آزمون در مقاطع مختلف دانشگاه پیام نور که در پذیرش سال 1402 نام‌نویسی کرده و در رشته محل‌های انتخابی خود پذیرفته شده‌اند، باید طبق دستورالعملی که از سایت گلستان پیام نور منتشر شده، در زمان مقرر برای ثبت‌نام غیرحضوری و تشکیل پرونده اینترنتی و سپس برای ثبت‌نام حضوری اقدام کنند.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور 1402

همانگونه که پیشتر نیز اشاره شده، پس از اعلام نتایج قبولی در آزمون‌ها و یا بر اساس مدارک تحصیلی، افرادی که تمایل به ثبت نام دانشگاه پیام نور برای سال آموزشی ۱۴۰۲ دارند، باید طبق زمانبندی اعلام‌ شده‌ توسط مرکز دانشگاه، به ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور اقدام کنند.

سیستم جامع دانشگاهی گلستان پیام نور، زمانبندی ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود در تمام مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری را اطلاع‌رسانی می‌کند.

در ادامه زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور در سایت گلستان برای سال ۱۴۰۲ اعلام‌شده‌است.

مقطع / پذیرش تاریخ  ثبت نام تاریخ تمدید ثبت نام تمدید مهلت
در تمامی مقطع کارشناسی تا دکتری اعلام نشده اعلام نشده است اعلام نشده است

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

روش ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

روش ثبت‌نام دانشجویان پذیرفته‌شده دانشگاه پیام نور در سایت گلستان ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

فرآیند ثبت‌نام برای دانشجویان جدیدالورود تمامی مقاطع و پذیرش‌های سال ۱۴۰۲ دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری از طریق سامانه آموزشی این دانشگاه یعنی سیستم جامع دانشگاهی گلستان پیام نور انجام می‌شود.

دانشجویان می‌توانند با مراجعه به آدرس reg.pnu.ac.ir (و یا سایت osreg.pnu.ac.ir) و یا از طریق لینک سریع ورود به سیستم جامع گلستان وارد این سامانه شوند.

برای اطلاع از رشته های جدید پیام نور بدون کنکور  کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور

مراحل ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور به صورت زیر است:

✳️ دسترسی به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور از طریق آدرس reg.pnu.ac.ir و یا osreg.pnu.ac.ir

✳️ انتخاب گزینه ورود به سامانه وارد شدن به سامانه با بهره‌ گیری از اطلاعات درخواستی

✳️ انتخاب گزینه آموزش و بخش «دانشجو» از فهرست وب‌سایت

✳️ وارد شدن به بخش «پذیرش غیرحضوری» و «پذیرش غیر حضوری دانشجویان نوورود»

✳️ تکمیل فرم‌های ثبت‌نام و بارگزاری مستندات

راهنمای تصویری ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور

۱. ورود به سامانه گلستان پیام نور از طریق لینک‌های reg.pnu.ac.ir (و یا سایت osreg.pnu.ac.ir) و انتخاب گزینه ورود به سیستم.

راهنمای تصویری ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور 1

۲. ورود به سامانه با استفاده از اطلاعات خواسته‌ شده‌ طبق دستورالعمل مندرج در سامانه.

راهنمای تصویری ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور 2

۳. انتخاب گزینه آموزش/ دانشجو/ پذیرش غیرحضوری و پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود.

راهنمای تصویری ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور 3

۴. ورود به صفحه ثبت‌نام و تکمیل تمامی مراحل تعیین شده.

دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند برای اطلاع از برنامه درسی ترمی خود علاوه بر ورود به سامانه آموزشی دانشگاه، وارد سایت سهبا دانشگاه پیام نور  و لیست دروس و برنامه زمانی ترم جاری خود را از این طریق مشاهده نمایند.

برای آشنایی با منابع درسی دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

روش ثبت‌نام دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشگاه پیام نور به صورت حضوری

اشخاصی که موفق به ثبت‌نام آنلاین و پذیرش در رشته‌های دانشگاه پیام نور شده‌اند، باید برای تکمیل ثبت‌ نام و انتخاب واحد به صورت حضوری به محل قبولی دانشگاه مراجعه نمایند.

همچنین افرادی که از زمان ثبت‌نام آنلاین در سایت سنجش به تعویق افتاده‌اند، برای اطلاع از ظرفیت واحدهای مازاد دانشگاه پیام نور و ثبت‌نام حضوری باید به واحد مربوطه مراجعه کنند.

در مرحله ثبت‌نام حضوری در دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲، داوطلبان باید مراحل خاصی را طی کنند. این مراحل به شرح زیر است:

✅ پیگیری اطلاعیه‌های منتشرشده در سایت سنجش، سایت گلستان پیام نور و سایت واحدهای دانشگاهی

✅ اطلاع از زمان ثبت‌نام حضوری

✅ مراجعه به بخش آموزش واحد دانشگاهی موردنظر در تاریخ تعیین‌شده

✅ واریز مبلغ ثبت‌نام و شهریه دانشگاه پیام نور

✅ تکمیل اطلاعات لازم در فرم‌های ثبت‌نام حضوری

✅ ارائه مدارک لازم برای ثبت‌نام حضوری پیام نور و تعیین رشته و نیمسال تحصیلی شروع کلاس‌ها

بعضی از واحدهای دانشگاه پیام نور ممکن است از داوطلبان خواسته‌اند که مدارک موردنیاز را به صورت ارسال پستی یا فکس ارسال کنند. بنابراین نحوه ارسال مدارک ممکن است حضوری یا از طریق ارسال پستی یا فکس باشد.

پس از انجام صحیح مراحل ثبت‌نام حضوری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲، پرداخت شهریه ترم جاری و ارائه کامل مدارک موردنیاز، داوطلبان می‌توانند پس از بررسی و تایید توسط واحد آموزش دانشگاه پیام نور، اقدام به انتخاب واحد دانشگاه پیام نور و شروع تحصیل نمایند.

مدارک ضروری برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

اشخاص متقاضی ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته محل پذیرش در دانشگاه پیام نور موظفند، قبل از انجام ثبت نام اینترنتی در وب‌سایت گلستان دانشگاه پیام نور برخی اطلاعات و مدارک مورد نیاز را آماده کرده و در وب‌ سایت بارگذاری نمایند.

همچنین متقاضیان باید مدارک تعیین‌ شده‌ در اطلاعیه ثبت نام دانشگاه پیام نور را آماده کرده و برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کنند.

در ادامه مدارک ضروری برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

متقاضیان برای ثبت نام اینترنتی باید اسکن برخی از این مدارک را تهیه کرده و برای ثبت نام حضوری اصل و یک نسخه کپی از مدارک خود را همراه داشته و به دانشگاه مراجعه کنند.

✅ گواهی فارغ التحصیلی یا مدرک تحصیلی مقطع پیشین

✅ شناسنامه عکسدار و اعتباری

✅ کارت ملی اعتباری و معتبر

✅ عکس ۳*۴ داوطلب

✅ مدارک مربوط به نظام وظیفه

✅ مدارک مربوط به سهمیه

✅ فرم‌ های ثبت نام تکمیل شده

مدارک ضروری برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

ثبت نام پذیرفته شدگان پیام نور و مراحل اعتراض به نتایج کنکور

اشخاصی که پس از اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نور از نتیجه خود راضی نباشند، می‌توانند از طریق وبسایت سنجش  اعتراض خود را ثبت نمایند. برای اعتراض به نتایج باید در مقررات تعیین‌شده‌ به وبسایت سنجش مراجعه نموده و با انتخاب آیکون تلفن در بالای صفحه وارد سامانه پاسخ‌گویی شوند.

سپس می‌توانند اعتراض خود را با دلیل و مدرک ثبت کرده و منتظر نتیجه بمانند. مدتی پس از ثبت اعتراض، کارشناسان اعتراض شما را بررسی و نتیجه را اعلام خواهند کرد.

در صورت بروز مشکل در فرایند اعتراض به نتایج کنکور سراسری می‌توانید از متخصصان ایران تحصیل کمک دریافت نمایید

برای اطلاع از دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

مشاوره ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

✅ افراد پذیرفته‌ شده‌ باید اعلان‌های منتشر‌شده‌ در وب‌سایت‌های سازمان سنجش و گلستان پیام نور را با دقت مطالعه و پیگیری نمایند تا زمان مراجعه و ثبت نام حضوری خود را مشخص کنند. اگر مهلت ثبت نام به پایان برسد، امکان ثبت نام دیگر وجود نخواهد داشت و ظرفیت به داوطلبان دیگر اختصاص خواهد یافت.

✅ با توجه به اینکه بیشتر پذیرش‌های دانشگاه پیام نور به صورت آنلاین در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون انجام می‌شود، ظرفیت محدودی برای جاماندگان در نظر گرفته می‌شود. بنابراین متقاضیان جامانده باید اعلان‌های منتشر‌شده‌ در وب‌سایت‌های مختلف پیام نور را دنبال کنند تا از ظرفیت مازاد مطلع شوند. در صورتی که اعلانی منتشر نشود، باید به صورت حضوری به واحدهای دانشگاهی مراجعه کنند.

✅ ارائه صحیح و کامل مدارک مورد نیاز برای ثبت نام حضوری اهمیت زیادی دارد. بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود که پیش از مراجعه برای ثبت نام حضوری، مدارک و اطلاعات مورد نیاز را به درستی جمع‌آوری کرده و همراه خود داشته باشند.

✅ با توجه به تنوع رشته‌های تدریس‌ شده‌ در واحدهای مختلف دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، به داوطلبان جامانده از ثبت نام آنلاین توصیه می‌شود که با کمک مشاوران درسی، از رشته انتخابی خود بر اساس علاقه‌ مندی‌ ها و توانمندی‌های خود اطمینان حاصل کنند.

✅ پس از اتمام ثبت نام، دانشگاه پیام نور شماره دانشجویی به افراد اختصاص می‌دهد و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. دانشجویان باید توجه داشته باشند که در صورت وجود نقص یا مغایرتی در مدارک ارائه شده، مسئولیت عواقب آن بر عهده خودشان است، چه در فرآیند ثبت نام آنلاین و چه در فرآیند ثبت نام حضوری دانشگاه پیام نور در سال ۱۴۰۲

برای آشنایی با پشتیبانی دانشگاه پیام نور  کلیک نمایید.

مشاوره ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

خلاصه مطلب ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

همه دانشجویان جدیدالورود موظفند طبق زمانبندی اعلام‌ شده‌ از سوی مرکز دانشگاه پیام نور برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور  اقدام کرده و مدارک و فرم‌های اعلام‌ شده‌ را در سامانه آموزشی دانشگاه پیام نور ثبت نموده و در دانشگاه محل قبولی تشکیل پرونده داده و ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور خود را تکمیل نمایند.

عدم انجام به موقع ثبت نام و تشکیل پرونده غیرحضوری موجب می‌شود که قبولی فرد در دانشگاه مذکور لغو گردد.

ما در این مقاله به صورت مفصل در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور  و همچنین ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور صحبت کردیم. در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور چه زمانی انجام می شود؟

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور معمولا مدتی پس از اعلام نتایج نهایی این دانشگاه انجام می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق در این مقاله نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نوربه چه صورتی انجام می شود؟

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور معمولا به صورت اینترنتی و سپس با اعلام دانشگاه به صورت حضوری انجام می شود که می توایند مراحل آن را در طول مقاله مطالعه نمایید.

ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور از طریق چه سامانه ای انجام می شود؟

ثبت نام غیر حضوری دانشگاه پیام نور از طریق سامانه گلستان reg.pnu.ac.ir و یا سایت osreg.pnu.ac.ir انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا