ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد + راهنما جامع


شرایط ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد اعلام شد. موارد خاص به وضعیت آن دسته از دانشجویانی اطلاق می‌شود که جریان تحصیل آنها به دلیل مختلفی خارج از اراده و اختیار آنها و در زمان تحصیل از جمله حوادث غیر مترقبه، بیماری حاد و صعب العلاج، شرایط روحی و جسمی حاد، داشتن اعتیاد یا فوت اعضای درجه یک خانواده باعث مشکلات تحصیلی شده است و قابل رفع از طریق آیین نامه و مقررات مربوطه نمی‌باشد.

برای نام نویسی موارد خاص سامانه سجاد دانشجویان باید اقداماتی را انجام دهند. بنابراین لازم است که در مورد نحوه ثبت نام در کمیسیون موارد خاص اطلاعات کافیرا داشته باشند. از این رو در ادامه به ارائه توضیحاتی در ارتباط با این موضوع خواهیم پرداخت.

فرایند ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

ثبت نام کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد دارای دو مرحله می‌باشد. ابتدا افراد برای ثبت نام باید اقدام کنند و سپس درخواست خود را ثبت نمایند. پس از اتمام مراحل اسم نویسی کارتابل افراد در سامانه سجاد ایجاد خواهد شد.

برای ثبت کردن درخواست خود، باید از سربرگ خدمات بخش “اداره کل امور دانشجویان داخل” قسمت گکمیسیون بررسی موارد خاص” را انتخاب کرده تا پس از انجام فرایند اسم نویسی، درخواست آنها در شورای کمیسیون موارد خاص طرح شود. در غیر این صورت امکان انتخاب واحد درترم جاری برای افراد وجود نخواهد داشت.

چنانچه در کارتابل خود گزینه کمیسیون موارد خاص را نمی‌بینید، به این دلیل است که هنگام ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد همه مقاطع تحصیلی را ثبت نکرده‌اید. بنابراین شما باید هنگام ثبت نام حداقل دو مقطع تحصیلی قبلی خود را وارد کنید. برای این کار در کادر باید وضعیت مقاطع قبلی را دانش آموخته ثبت کرده و وضعیت مقطع تحصیلی فعلی را در حال تحصیل باید انتخاب کنید. اما در ادامه راهنمای تصویری ثبت نام کمیسیون موارد خاص سجاد را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 

برای اطلاع از نحوه بازیابی رمز عبور سامانه سجاد وارد لینک شوید. 

 

فرایند ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

راهنمای تصویری ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

همانطور که اشاره شد افراد برای اسم نویسی در کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد باید مراحلی را طی کنند.

به این منظور افراد باید از طریق پورتال سامانه امور دانشجویان از بخش سربرگ خدمات قسمت “اداره کل امور دانشجویان داخل” را انتخاب کرده و کمیسیون بررسی موارد خاص دانشجویان را انتخاب نمایند.

گام اول ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

پس از بررسی شرایط تیک “با قوانین گفته شده موافق هستم” را فعال کرده و سپس با کلیک بر روی گزینه ادامه فرم درخواست کمیسیون بررسی موارد خاص دانشجویان داخل را انتخاب کنند.

گام دوم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

در مرحله بعد باید اطلاعات خود را ثبت کنند. موارد ستاره‌دار اجباری هستند و تنها امکان انتخاب یک مقطع وجود دارد. با انتخاب بیش از یک مقطع در یک درخواست پیام خطا به شما نمایش داده می‌شود.

گام سوم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

در گام بعد تصاویر درخواستی را به فرمت JPEG و در سایز ۲۰۰ کیلوبایت بارگذاری کرده و برای کوچک کردن تصویر فرم مربوط در نرم‌افزار PAINT توسط گزینه Resize  می‌توانید سایز آن را تغییر دهید.

گام چهارم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

سپس با جواب دادن به سؤال امنیتی می‌توانید وارد مرحله بعد شوید.

گام پنجم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

در صورت خالی بودن کادرهای اجباری، پیامی در بالای صفحه به شما نشان داده می‌شود که در این حالت سیستم از ثبت درخواست شما جلوگیری می‌کند.

گام ششم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

در صورت وجود مغایرت سیستم موارد را به صورت تصویر زیر در بالای صفحه به شما نمایش داده خواهد داد.

گام هفتم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

پس از انجام فرایند کد پیگیری در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از دریافت کردن پیغام جهت مراجعه به حساب کاربری خود می‌توانید وضعیت خود را مشاهده کنید.

گام هشتم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

به این منظور می‌توانید از طریق پورتال “سازمان امور دانشجویان را انتخاب کنید”. از آنجا که فرایند درخواست بررسی شده با عناوین زیر در کارتابل شما قرار می‌گیرد، در یکی از شرایط شما قادر به ویرایش اطلاعات خود هستید.

گام نهم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

باید در قسمت جستجو کد پیگیری را وارد کرده و با توجه به توضیحات ذکر شده فرایند ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه را انجام دهید.

گام دهم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

سپس بر روی شماره پیگیری کلیک کرده و پس از انجام عملیات درخواستی به سؤالات امنیتی پاسخ دهید و گزینه به روز رسانی را انتخاب کنید.

گام یازدهم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

برای ویرایش اطلاعات خود در قسمت توضیحات اقدام کنید. پس از ویرایش اطلاعات به سؤالات امنیتی پاسخ داده و به روز رسانی را انتخاب نمایید.

گام دوازدهم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

همچنین می‌توان با انتخاب گزینه لغو درخواست فرایند به روز رسانی را لغو کنید. کارشناس آموزشی دانشگاه در مرحله بررسی اول اگر اعلام عدم تأیید درخواست کند، تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود.

گام سیزدهم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

در صورتی که کارشناس مربوطه تأیید کند، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

گام چهاردهم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

چنانچه در این میان به کارتابل خود مراجعه کنید و شماره پیگیری را ثبت نمایید، پیغام زیر به شما نمایش داده می‌شود.

گام پانزدهم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

اگر درخواست شما از سمت کارشناس مربوطه تأیید شود، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد و مراحل ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجام به پایان می‌رسد.

گام شانزدهم ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

اطلاعیه

پس از ثبت نام کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد، کد پیگیری به افراد تعلق می گیرد. 

الزامات پیش از ثبت نام در کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

افرادی که مایل به ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد هستند، باید ابتدا به موارد زیر دقت داشته باشند:

  • داشتن شماره همراه شخصی معتبر و در دسترس برای دریافت کد فعال سازی
  • برخورداری از ایمیل معتبر و شخصی برای درج در سامانه
  • اسکن مدارک زیر به صورت کم حجم:

عکس پرسنلی

ارائه تصویر کارت ملی

اسکن تصویر صفحات شناسنامه

ارائه تصویر همه مدارک دیپلم کاردانی و غیره

  • مدارک نشان دهنده خاص بودن وضعیت فرد برای طرح کردن در کمیسیون موارد خاص از جمله مدارک پزشکی، ازدواج، طلاق، فرزند شهید جانباز و آزاده، فوت والدین و …
  • ارائه رسید هزینه کمیسیون با ورود به سامانه پویا و پرداخت کردن مبلغ 100000 
  • ارائه مدرک نظام وظیفه برای آقایان (کارت پایان خدمت یا کارت معافیت یا برگه معافیت تحصیلی دانشجو)
  • ارائه فرم مربوط به تصویب پروپوزال و همچنین موافقت کتبی استاد راهنما با دفاع دانشجو برای دانشجویان ارشد بالای ۶ ترم

 

جهت آشنایی با مراحل ثبت نام سامانه سجاد بر روی لینک کلیک کنید. 

 

الزامات پیش از ثبت نام در کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

مشاوره ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد

✔ توجه داشته باشید که ثبت نام در کمیسیون موارد خاص شامل دو مرحله ثبت نام و ثبت درخواست است و پس از ایجاد کارتابل شما می‌توانید برای اسم نویسی موارد خاص اقدام کنید.

✔ پس از اینکه وارد مرحله ثبت نام شدید، اطلاعات خود را باید به صورت دقیق وارد کنید.

✔ از بارگذاری مدارک غیر مرتبط حتماً خودداری کنید.

✔ مدارک پزشکی حتماً باید به تأیید پزشک معتمد رسیده باشد و فقط امکان بارگذاری یک فایل وجود خواهد داشت.

✔ پس از تکمیل فرم درخواست و ثبت نام، کد پیگیری دریافت می‌کنید که باید آن را در اختیار داشته باشید تا بتوانید از طریق کارتابل خود وضعیت خود را مشاهده کنید.

✔ همه مراحل توسط کارشناس آموزش و کارشناس کمیسیون دانشگاه تا ساعت صادر شدن رأی نهایی انجام می‌شود و در کارتابل شما قابل دسترسی خواهد بود. بنابراین برای پیگیری درخواست خود و اینکه بفهمید پرونده شما در چه مرحله‌ای است، فقط می توانید از طریق سامانه سجاد اقدام کنید.

✔ از تماس تلفنی و مراجعه حضوری برای اطلاع از شرایط پرونده اکیداً خودداری کنید. راه‌اندازی سامانه سجام به منظور انجام امور دانشجویان به صورت مجازی است و تماس مکرر یا مراجعه حضوری فقط باعث اتلاف وقت کارشناسان و تأخیر در بررسی پرونده و صدور آرا خواهد شد.

✔ افرادی که برای ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد ثبت نام کرده‌اند، باید بدانند که پرونده‌ها به ترتیب تاریخ ثبت درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تشکیل جلسه، رأی صادره در سامانه سجاد به ثبت خواهد رسید و یک نسخه از آن برای دانشگاه و یک نسخه برای کارشناس آموزش ارسال می‌گردد.

برای اطلاع از شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشور وارد لینک شوید. 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی را در ارتباط با ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که می‌دانید کمیسیون موارد خاص به دانشجویان اطلاق می‌شود که به هر دلیلی امکان ادامه تحصیل را نداشتند و دچار مشکل شده‌اند و براساس آیین نامه‌ها و شرایط وزارت علوم تحقیقات فناوری ماده‌ای برای این افراد تصویب نشده است. بنابراین پرونده آنها تحت عنوان کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این مقاله اطلاعات لازم در ارتباط با نحوه ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد را به شما ارائه کردیم.

اگر در ارتباط با مطالب مطرح شده در این مقاله نیازمند کسب اطلاعات دقیق و تکمیلی بیشتری هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی و یاری کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

نحوه ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد چگونه است؟

افراد می‌توانند از طریق سامانه https://portal.saorg.ir/ وارد بخش سربرگ خدمات شده و مراحل ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد را انجام دهند. 

مراحل ثبت نام سامانه سجاد در کمیسیون موارد خاص چیست؟

شما باید ابتدا مرحله ثبت نام و سپس ثبت درخواست را انجام دهید.

الزامات قبل از ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد چیست؟

برخورداری از شماره موبایل و ایمیل معتبر و همچنین اسکن برخی از مدارک که در این مقاله به آنها اشاره شد. برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید به متن مقاله مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا