ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری


کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای ثبت‌نام و قبولی در آزمون کارآگاهی باید از زمان ثبت نام و مراحل مختلف‌ آن اطلاع داشته باشید.

مجری برگزاری آزمون کارآگاهی در کشور فراجا بوده و شما برای این که به درجه کارآگاهی برسید باید ثبت‌نام کنکور کارآگاهی را انجام دهید. این شغل در سه گرایش مبارزه با سرقت حرفه‌ای، مبارزه با جرایم جنایی و مبارزه با جعل اسناد و کلاهبرداری برگزار می‌شود. به طوری که شما جهت قبولی در کنکور کارآگاهی ۱۴۰۳ باید حداقل ۷۰ درصد نمره آزمون را دریافت کرده و شرایط دیگر آزمون را داشته باشید. همچنین باید در تست هوش و تیراندازی نیز امتیاز لازم را کسب کنید تا بتوانید وارد مراحل بعدی شوید.

کنکور کارآگاهی فراجا چیست؟

در حال حاضر افراد زیادی علاقه به کارآگاهی دارند؛ اما نمی‌دانند چگونه وارد این شغل شده و برای تحصیل در آن نیاز به چه رشته‌ تحصیلی دارند. این دسته از افراد برای این که کارآگاه شوند باید در کنکور کارآگاه شدن شرکت کنند. برای شرکت در این کنکور، باید از زمان و شرایط ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403، اطلاع داشته باشند.

کنکور کارآگاهی یکی از کنکورهایی است که قرار است در سال 1403 برگزار شود. مجری این کنکور فراجا بوده و تاکنون حدود ۳ هزار نفر آمادگی خود را برای ثبت نام در این شغل عنوان اعلام کرده‌اند. نکته قابل توجه این است که روز به روز به تعداد افراد داوطلبان در این رشته افزوده می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استخدام نیروی انتظامی و زمان، شرایط و مدارک روی لینک کلیک کنید.

کنکور کارآگاهی فراجا چیست

کسانی که به عنوان کارآگاه در نیروی انتظامی کار می‌کنند باید از ارتکاب جرم در جامعه جلوگیری کنند و ماموریت‌های مختلفی را انجام دهند. برای موفقیت در این ماموریت‌ها آن‌ها باید مدارک و شواهدی را جمع آوری کرده تا پرونده را مختومه کنند. این افراد زیر نظر نیروی انتظامی کار خواهند کرد و باید اطلاعات خود را به افراد بالا دست خود گزارش دهند.

کارآگاهان وظیفه دارند در داخل شهر گشت‌زنی کنند تا افراد مجرم را شناسایی کرده و آن‌ها را دستگیر کنند. این گشت زنی‌ها باید تحت نظارت نیروی انتظامی قرار بگیرد.

کنکور کارآگاهی 1403 به صورت داخلی برگزار می‌شود و سازمان‌های دیگر مانند سازمان سنجش در آن دخالتی ندارند. کسانی که قصد دارند در کنکور کارآگاهی ثبت نام کنند باید شرایط آزمون را بررسی کرده و با آمادگی کامل در آن شرکت کنند. حدنصاب قبولی در کنکور کارآگاهی کسب حداقل ۷۰ درصد نمره است و باید در آزمون تست هوش و تیراندازی نیز قبول شوند.

زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403

کلیه داوطلبان ثبت نام در کنکور کارآگاهی باید از زمان ثبت نام آن اطلاع داشته باشند. آن‌ها باید تا زمان برگزاری کنکور خود را برای این آزمون آماده کنند. این افراد برای این که بتوانند در کنکور کارآگاهی قبول شوند باید هوش و مهارت‌های خود را در این زمینه تقویت کنند تا در زمان برگزاری آزمون کارآگاهی به مشکل برخورد نکنند.

جهت اطلاع از استخدام درجه داری نیروی انتظامی روی لینک کلیک کنید.

در حال حاضر زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403 اعلام نشده است. اگر اطلاعاتی در این خصوص توسط فراجا منتشر شد آن را بیان خواهیم کرد؛ اما طبق پیش بینی‌های انجام شده این آزمون در آبان 1403 برگزار خواهد شد.

توجه داشته باشید، تنها کسانی می‌توانند درجه کارآگاهی را دریافت کنند که در کنکور آن شرکت کرده باشند. این کنکور بر اساس الگوهای بین‌المللی در کشور برگزار خواهد شد و در سطح مورد قبول همه کشورهای بین‌المللی خواهد بود. لذا در انتها نیز نشان کارآگاه بین‌الملل را دریافت خواهند کرد. افرادی که در کنکور کارآگاهی قبول شدند علاوه بر این که مهارت‌های لازم را در این زمینه کسب می‌کنند، باید در آزمون‌های ضمن خدمت نیز شرکت کرده و تخصص لازم را در این رشته کسب کنند.

شما با ثبت نام کنکور کارآگاهی می‌توانید در کنکور سراسری نیز ثبت نام نمایید؛ توجه کنید که این کنکور ربطی به سازمان سنجش ندارد و شما می‌توانید برای کنکور سراسری و کنکور کارآگاهی به صورت هم‌زمان نام‌نویسی کنید؛ اما باید دقت کنید که شما تنها در یکی از این رشته‌ها از طریق کنکور کارآگاهی یا کنکور سراسری می‌توانید تحصیل نمایید.

زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی

شرایط ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403

آشنایی در مورد ثبت نام کنکور کارآگاهی به داوطلبان این فرصت را می‌دهد تا در صورت داشت شرایط در این کنکور نام نویسی کنند. شرایط ثبت نام کنکور کارآگاهی شامل دو دسته شرایط عموم و شرایط اختصاصی است که شرایط عمومی آن را در ادامه برای کلیه داوطلبان ثبت نام در این آزمون بیان می‌کنیم.

برای اطلاع از شرایط استخدام نیروی انتظامی سنی، فیزیکی و معاینات روی لینک کلیک کنید.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403

آزمون کارآگاهی نیز مانند سایر آزمون‌ها، دارای شرایط عمومی است. تمامی داوطلبان باید گزینه‌های عمومی را تمام و کامل داشته باشند. توجه کنید در صورتی داوطلب حتی شامل یک مورد نباشد، نمی‌تواند در این آزمون شرکت کند.

❇️ اعتقاد به دین اسلام

❇️ تابع جمهوری اسلامی

❇️ داشتن تخصص‌های لازم برای خدمت مورد نظر

❇️ داوطلب در گروه‌های معاند و دشمن اسلام و یا احزاب سیاسی سابقه عضویت نداشته باشد.

❇️ داوطلب به قانون اساسی و ولایت فقیه باور داشته باشد.

❇️ داوطلب باید آماده جان نثاری در راه قانون ولایت فقیه باشد.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارآگاهی برای رشته‌های تحصیلی مختلف متفاوت است. شما باید با توجه به علاقه خود هر کدام از رشته‌های تحصیلی کنکور کارآگاهی را مطالعه کرده و مطابق با آن در آزمون ثبت‌نام نمایند.

دقت کنید که شما برای این که بتوانید در کنکور کارآگاهی شرکت کنید باید سابقه حداقل ۲ سال فعالیت در نیروی انتظامی را داشته باشید؛ بنابراین افرادی که استخدام این ارگان نیستند نمی‌توانند در کنکور کارآگاهی شرکت نمایند.

شیوه برگزاری کنکور کارآگاهی ۱۴۰۳

همان گونه که در بالا بیان کردیم کنکور کارآگاهی در آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و اطلاعات اندکی در مورد آن وجود دارد. به طوری که در مورد نحوه برگزاری آن اطلاعات کاملی در دسترس نیست و شما با نزدیکی به این کنکور می‌توانید اطلاعات زیادی را در مورد آن کسب کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورود به سامانه گزینش نیروی انتظامی روی لینک کلیک کنید.

شیوه برگزاری کنکور کارآگاهی

این کنکور نیز مانند تمام کنکورهای دیگر نیاز به دفترچه کنکور خواهد داشت و افراد داوطلب باید در زمان‌های مقرر شده باید اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهند. داوطلبان قبل از ثبت نام در این آزمون، باید بخش‌های مختلف دفترچه کنکور کارآگاهی را مطالعه کرده و با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنند.

در این دفترچه تمامی مواردی که داوطلبان برای شرکت در آزمون نیاز دارند، نوشته شده است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از شرکت در آزمون، نمونه سوالات کنکورهای قبلی را بررسی کنید تا با آمادگی کامل‌تری سر جلسه حاضر شوید.

بعد از آن که شما در آزمون کتبی کنکور کارآگاهی ۱۴۰۳ قبول شدید برای سنجش تیراندازی به صورت حضوری دعوت می‌شوید. شما برای این که در این بخش نیز قبول شوید باید تمرینات زیادی را برای تیراندازی انجام دهید.

رشته‌های مورد نیاز برای ثبت نام کنکور کارآگاهی ۱۴۰۳

در حال حاضر رشته دانشگاهی تحت عنوان کارآگاهی در کشور وجود ندارد؛ اما شما بعد از آن که در نیروی انتظامی قبول شدید و با ادامه تحصیل در آن می‌توانید به یک کارآگاه تبدیل شوید.

جهت اطلاع از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین و شرایط پذیرش آن‌ها روی لینک کلیک کنید.

📌 رشته‌های حقوق: این رشته‌ها در مورد قوانین و مقررات کیفری، حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری صحبت کرده و می‌توانند پیش زمینه تبدیل شدن شما به یک کارآگاه را فراهم کند.

📌 رشته‌های روانشناسی: رشته روانشناسی می‌تواند به شما درک خوبی در مورد رفتارهای انسان، انگیزه‌های جرم و جنایت ارایه دهد و در مورد نحوه مصاحبه با افراد مختلف نیز به شما کمک کند.

📌 رشته‌های جامعه‌شناسی: این رشته‌ها در مورد جامعه صحبت می‌کنند و به شما در مورد شناخت ساختار جامعه، آسیب‌های اجتماعی و پدیده‌های جرم‌خیز کمک می‌کنند.

📌 رشته‌های علوم جرم‌شناسی:در رشته جرم شناسی در مورد جرم، علل و عوامل جرم و جنایت و روش‌های پیشگیری از آن، صحبت می‌شود.

رشته های مورد نیاز برای ثبت نام کنکور کارآگاهی

 خلاصه مطلب مقاله ثبت نام کنکور کارآگاهی

افراد زیادی علاقه‌مند به کارآگاه شدند که می‌توانند با شرکت در آزمون مرتبط، در این رشته قبول شوند. این افراد باید برای ثبت نام کنکور کارآگاهی ۱۴۰۳ از زمان بندی آزمون اطلاع داشته باشند و با آگاهی کامل از شرایط ثبت نام کنکور کارآگاهی در آن نام نویسی کنند.

شرکت در این کنکور نیازمند شرایط عمومی و اختصاصی است. از شرایط عمومی شرکت در این آزمون می‌توان به اعتقاد به دین اسلام، تابعیت جمهوری اسلامی، جان نثاری در راه ولایت فقیه و…اشاره کرد. شرایط اختصاصی آن نیز شامل موارد مختلفی می‌شود که یکی از آن‌ها داشتن 2 سال سابقه خدمت در نیرو انتظامی است.

در حال حاضر اطلاعات کاملی در مورد کنکور کارگاهی ۱۴۰۳ وجود ندارد و تنها قرار است که این آزمون در آبان ماه ۱۴۰۳ توسط فراجا برگزار شود. اگر می‌خواهید اطلاعات در مورد ثبت نام کنکور کارآگاهی ۱۴۰۳ کسب کنید، می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

جهت دانلود پی دی اف مقاله ثبت نام کنکور کارآگاهی روی لینک کلیک کنید.

رشته های کنکور کارآگاهی در چه رشته هایی است؟

این کنکور در سه ‌رشته مبارزه با سرقت حرفه ای، مبارزه با جرایم جنایی و مبارزه با جعل اسناد و کلاهبرداری برگزار می شود.

زمان برگزاری کنکور کارآگاهی ۱۴۰۳ کی است؟

این آزمون احتمالا در آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد زمان ثبت نام و شرایط آن وجود ندارد. لذا اگر اطلاعاتی در مورد آن منتشر شد آن را اعلام خواهیم کرد.

آیا همه افراد می توانند در کنکور کارآگاهی شرکت کنند؟

بله؛ کلیه کسانی که واجد شرایط ثبت نام کنکور کارآگاهی باشند می توانند در آن نام نویسی کنند. دقت کنید که در این آزمون تنها کسانی می‌تواند ثبت نام کنند که در نیروی انتظامی کشور استخدام شده و حداقل سابقه ۲ سال فعالیت در این سازمان را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا