ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی + استعلام


گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی برای فرزندان ذکور بالای ۱۹ سال که در حال تحصیل هستند، الزامی است. قبلا باید به صورت حضوری دریافت می‌شد، اما اکنون ثبت این گواهی را می‌توان از طریق سامانه‌های آنلاین دریافت کرد. ما در این مقاله در خصوص استعلام اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی و همچنین در خصوص نحوه دریافت کد اشتغال به تحصیل برای تامین اجتماعی مطالبی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما تا انتها همراه باشید.

نحوه استعلام اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

👈 فرآیند دریافت گواهی اشتغال به تحصیل به صورت آنلاین شامل دو مرحله است که یک مرحله در سایت تامین اجتماعی و مرحله دیگر در سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم انجام می‌شود.

در واقع، با ورود به سایت تامین اجتماعی، باید کد مجوز تحصیل خود را وارد کرده و استعلام بگیرید. دریافت این کد هم از طریق سامانه استعلام وزارت علوم انجام می‌شود.

در ادامه به نحوه دریافت کد مجوز خواهیم پرداخت تا جهت این امر هم با مشکلی رو به رو نشوید.

برای دریافت و ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی گواهی اشتغال به تحصیل جهت فرزندان ذکور بالای ۱۹ سال در سایت تامین اجتماعی نیز لازم است مراحلی را پشت سر بگذارید. این مراحل مورد نیاز به منظور دریافت گواهی و استعلام اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی، به شرح ذیل هستند:

❇️ در ابتدا باید نشانی اینترنتی بخش خدمات سایت سازمان تامین اجتماعی یعنی eservices.tamin.ir را زده و وارد سامانه شوید.

مرحله اول ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

❇️ پس از این که آدرس فوق را جستجو کردید، صبر کنید تا نتیجه جستجوی خود توسط گوگل نمایش داده شود. سپس اولین سامانه بالا آمده در لیست گوگل با عنوان «سرویس‌های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید.

به این شیوه، وارد صفحه اصلی سامانه خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی خواهید شد و زیرمجموعه زیر را خواهید دید.

❇️ دو گزینه «ثبت نام» و «ورود به سامانه» در قسمت وسط صفحه قرار دارند. برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی، باید بر روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کرده و وارد حساب کاربری خود در این سامانه شوید.

لطفا توجه داشته باشید که برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از طریق تامین اجتماعی، باید حتما در این وبسایت ثبت نام کرده باشید.

❇️ بنابراین، اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید، لطفا ابتدا با انتخاب گزینه «ثبت نام» اقدامات لازم را انجام داده و سپس مراحل را ادامه دهید.

مرحلخ دوم ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

❇️ به هر حال، پس از انتخاب گزینه «ورود به سامانه»، به پنجره ورودی سایت سازمان تامین اجتماعی خواهید رسید. در این قسمت، اطلاعات کاربری خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام کاربری و گذرواژه است و برای ورود به حساب کاربری خود در سامانه و دریافت گواهی اشتغال به تحصیل برای بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌شود.

❇️ بنابراین، هر یک از این اطلاعات را در جایگاه مشخص‌شده‌وارد کنید و گزینه «ورود» را فشار دهید.

وورد برای ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

اگر اطلاعات کاربری را به درستی وارد کرده باشید، وارد حساب کاربری خود در سایت تامین اجتماعی خواهید شد. در بالای این صفحه، یک منو وجود دارد که شامل چندین گزینه مختلف است.

❇️ از این منو، گزینه «بیمه شدگان» را انتخاب کنید.

❇️ سپس یک لیست نمایش داده می‌شود و باید بر روی اولین گزینه آن با عنوان «خدمات نام نویسی» کلیک کنید.

❇️ سپس یک لیست دیگر باز می‌شود و باید آخرین گزینه آن یعنی «اعلام کد مجوز استعلام اشتغال به تحصیل» را انتخاب کنید.

اهلام مجوز برای ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

❇️ در مرحله بعدی، گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی را ارسال کنید و اطلاعات فرزند پسر را وارد کنید.

❇️ سپس کادرهای مربوطه را پر نمایید. در کادر مشخص‌شده‌با عنوان «فرزند پسر بالای ۱۹ سال تحت تکفل»، نام پسری که قصد دریافت گواهی برای او را دارید، انتخاب کنید.

❇️ کادر بعدی مربوط به کد مجوز استعلام مدرک تحصیلی می باشد که باید کدی که از سامانه استعلام وزارت علوم، تحقیقات گرفته اید را وارد نمایید.

❇️ پس از وارد کردن نام فرزند و کد مجوز استعلام مدرک تحصیلی او، گزینه «استعلام گواهی اشتغال به تحصیل از وزارت علوم» را بزنید.

گزینه وزارت علوم برای ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

❇️ با انجام این مراحل، فرایند دریافت و ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی به رسمیت شناخته می‌شود.

❇️ به این ترتیب، در صورت تایید اشتغال به تحصیل فرزند پسر بالای ۱۹ سال، همچنان می‌توان از بیمه پدر یا خانواده استفاده کرد.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی کلیک نمایید.

نحوه دریافت کد اشتغال به تحصیل برای تامین اجتماعی

👈 در بخش قبل، نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل برای فرزندان ذکور بالای ۱۹ سال از طریق سایت تامین اجتماعی به‌طور کامل توضیح داده شد؛

بنابراین در صورت لزوم، می‌توانید به راحتی وارد این سامانه‌شده‌و گواهی اشتغال به تحصیل شخص مورد نظر را تایید کنید؛ اما همان‌طور که مشاهده کرده‌اید، برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل برای بیمه تامین اجتماعی، باید نام فرزند و کد مجوز مدرک تحصیلی وی را وارد کنید؛

بنابراین، قبل از آغاز فرایند دریافت گواهی، باید ابتدا کد مجوز مدرک تحصیلی را تهیه کنید. امکان دریافت این کد نیز از طریق سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فراهم شده‌است.

با توجه به این که کد مذکور ضروری است، در این بخش نحوه دریافت آن را توضیح می‌دهیم تا هیچگونه مشکلی در این امر باقی نماند. برای اخذ کد مجوز استعلام مدرک تحصیلی و در نتیجه گرفتن مدرک اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی، باید اقداماتی را به‌صورت مرحله به مرحله انجام دهید.

این اقدامات شامل موارد زیر می‌شوند:

❇️ ابتدا باید آدرس اینترنتی سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم، یعنی estelam.msrt.ir را وارد مرورگر خود نمایید.

❇️ برای ورود به این سامانه، هیچگونه محدودیتی در استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای یا گوشی موبایل وجود ندارد.پس از جستجوی نشانی فوق، گوگل سایت استعلام مدرک تحصیلی را به عنوان نتیجه برای شما نمایش می‌دهد.

❇️ بر روی آن کلیک کنید و وارد شوید. در ادامه، وارد سامانه مربوطه‌ شده‌ و امکان دریافت کد مجوز برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی را خواهید داشت.

انتخاب گزینه وزارت علوم برای ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

❇️ شما موظفید اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره موبایل، کد ملی، شماره شناسنامه، شماره سریال شناسنامه به عدد شش رقمی و تاریخ تولد را وارد کنید.

❇️ تمامی این اطلاعات را با دقت در جایگاه خود قرار دهید. سپس تیک مربوط به عبارت «من ربات نیستم» را بزنید و گزینه «صدور کد رهگیری» را انتخاب کنید.

مرحله آخر برای ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

❇️ اگر اطلاعات وارد‌شده‌در این بخش با اطلاعات موجود در سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطابقت داشته باشد، کد مجوز مدرک تحصیلی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

❇️ در نتیجه، شما قادر خواهید‌بود از این کد برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل برای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید.

برای اطلاع از سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون گذرواژه کلیک نمایید.

مراحل ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

👈در بخش قبل، توضیحاتی کامل درباره نحوه تایید گواهی اشتغال به تحصیل در سایت سازمان تامین اجتماعی ارائه شد؛ بنابراین اکنون به راحتی می‌توانید مراحل مربوطه را انجام داده و این گواهی را دریافت نمایید.

به دلیل اینکه ثبت مدرک اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی به صورت آنلاین است، هیچ نیازی به رفتن حضوری وجود ندارد؛

اما همان‌طور که گفته شد، روش‌های قدیمی و سابق دریافت گواهی اشتغال به تحصیل و ارائه آن به شعب این سازمان همچنان فعال است و در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها برای ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی  استفاده کنید. به این صورت که متقاضی باید به محل تحصیل خود مراجعه کرده و پس از دریافت گواهی، آن را به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی تحویل دهد.

البته همین روش یعنی دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از مراکز دانشگاهی هم چند سالی است که به صورت آنلاین انجام می‌شود و دیگر محصلان نیازی به مراجعه حضوری به محل تحصیل برای ثبت مدرک اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی خود ندارند.

سامانه جامع امور دانشجویان یا سایت سجاد، سامانه‌ای است که برای همین هدف ایجاد‌ شده‌ و داوطلبان می‌توانند به آن مراجعه کرده و نسبت به دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در تامین اجتماعی اقدام کنند.

البته این سامانه تنها برای گواهی‌های تامین اجتماعی مناسب نیست و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به آن درخواست خود را برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از هر سازمان یا ارگان دیگری نیز ثبت کنند.

کافی است به این سامانه با استفاده از آدرس اینترنتی portal.saorg.ir مراجعه کنید و پس از ورود به حساب کاربری خود، درخواست گواهی اشتغال به تحصیل را برای سازمان تامین اجتماعی ارائه دهید.

استعلام اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

در طول یک روز کاری بعد، گواهی شما آماده خواهد شد و می‌توانید آن را چاپ کنید.

البته پس از دریافت گواهی اشتغال به تحصیل برای بیمه تامین اجتماعی، باید به صورت حضوری آن را به یکی از شعب این سازمان تحویل دهید تا حضور فرزند چهره یا بالاتر از ۱۹ سال تایید شود و بیمه او ادامه پیدا کند.

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی بر روی لینک آبی کلیک کنید

بارگذاری مدرک اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

👈در سال‌های گذشته، در صورت دریافت گواهی اشتغال به تحصیل به صورت کاغذی، تقاضایکنندگان مجبور‌ بودند آن را به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی تحویل دهند.

به همین دلیل، گاها موارد سواستفاده در تحویل یا آپلود گواهی اشتغال به تحصیل در سازمان تامین اجتماعی رواج داشت. به‌طور مثال، برخی از کاربران با جعل گواهی‌های کاغذی، از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شدند.

به منظور پیشگیری از این موارد، سازمان تامین اجتماعی امکان دریافت گواهی را به صورت آنلاین در سایت خود فراهم کرده است. همچنین با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده‌با وزارت علوم، تقاضای‌کنندگان ابتدا باید از طریق این سامانه کد مجوز استعلام مدرک تحصیلی را دریافت کنند.

پس اگر فردی در حال تحصیل نباشد، این کد توسط سامانه مربوطه برای او صادر نخواهد شد. به هر حال، دیگر نیازی به گواهی‌های کاغذی وجود نخواهد داشت و برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی کافی است کد مجوزی که از سامانه مدرک تحصیلی دریافت کرده‌اید، در سایت تامین اجتماعی آپلود نمایید.

برای اطلاع از ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی کلیک نمایید.

مراحل تمدید اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی

👈سازمان تامین اجتماعی، به منظور ارائه دفترچه‌های به بیمه شدگان خود، اقدام می‌نماید. این دفترچه‌ها برای مراجعه به پزشک، دریافت نسخه و سایر موارد مشابه قابل استفاده می‌باشند.

در صورت پایان مهلت تعیین‌شده‌برای دفترچه‌ها، کاربران باید مراحل تمدید آن را انجام دهند. برای این منظور، بر اساس شرایط بیمه شدگان، مدارک مختلفی مورد نیاز است.

به عنوان مثال، گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل برای بیمه تامین اجتماعی برای فرزندان بالای ۱۹ سال الزامی است. در واقع، فرزندان تنها در دو شرایط می‌توانند دفترچه بیمه خود را تمدید کنند.

این شرایط شامل مشغول به تحصیل بودن و از کارافتادگی است، و در هر دو حالت، ارائه گواهی الزامی است.

بنابراین، اگر فرزندان ذکور بالای ۱۹ سال به علت تحصیل قصد استفاده از بیمه را داشته باشند، باید مراحل تمدید دفترچه تامین اجتماعی را با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل انجام دهند.

داوطلبان برای اخذ گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی می‌توانند از روش جدید، یعنی استفاده از سامانه‌های آنلاین یا روش‌های قدیمی استفاده نمایند؛ زیرا همانند خدمات دیگر تامین اجتماعی، تمدید دفترچه‌ها نیز در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می‌شود.

به این معنی که نیازی به مراجعه حضوری نیست و در صورت تمایل، می‌توانید اقدام به تمدید دفترچه‌ها را از طریق سایت این سازمان نمایید. البته در صورت تمایل کاربران می‌توانند با روش‌های قدیمی، یعنی مراجعه حضوری به شعب سازمان، فرایند تمدید دفترچه خود را انجام دهند.

در این حالت‌ها، دریافت مدرک اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی، ارائه دفترچه قبلی فرد بیمه‌شده‌(اعم از عضو اصلی یا اعضای فرعی) و شناسنامه الزامی است.

 

دریافت کد اشتغال به تحصیل برای تامین اجتماعی

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک بر روی لینک آبی کلیک کنید

اخبار پیرامون قوانین تامین اجتماعی

📢 غیر حضوری شدن ثبت گواهی اشتغال به تحصیل

در گذشته برای احراز مراتب اشتغال به تحصیل فرزندان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، نیاز به مراجعه حضوری به مراکز آموزش عالی بود. اما با راه‌اندازی سرویس غیرحضوری استعلام گواهی اشتغال به تحصیل، این مراجعه حضوری لازم نیست و متقاضیان می‌توانند این مراتب را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی اعلام کنند.

برای این کار، باید به سامانه استعلام مدرک تحصیلی مراجعه کرده و کد رهگیری مربوط به وضعیت تحصیلی را دریافت کنند. سپس باید به درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی مراجعه و کد رهگیری را ثبت کنند.

پس از تایید مراتب اشتغال به تحصیل، اطلاعات در پایگاه سازمان ثبت و خدمات به فرد مورد نظر ارائه خواهد شد. همچنین دانشجوها نیز می‌توانند به صورت الکترونیکی مراتب اشتغال به تحصیل خود را اعلام کنند.

 

خلاصه مطلب

با توجه به قوانین تامین اجتماعی، پسرانی که به سن ۱۹ سال برسند، دیگر مجاز به استفاده از بیمه پدر یا سرپرست خانواده نمی‌باشند، مگر آنکه در حال تحصیل یا بیکار باشند و در هر دو حالت باید گواهی مربوطه را ارائه نمایند. تحصیل، یکی از دلایل اصلی برای استمرار بیمه پسران بالای ۱۹ سال است. به همین دلیل، به شرح کامل ثبت گواهی اشتغال به تحصیل تامین اجتماعی  و نحوه دریافت آن را در اینجا توضیح داده‌ایم.

همان طور که می دانید در سال‌های گذشته، متقاضیان با مراحعه حضوری خود برگه اشتغال به تحصیل را دریافت می کردند اما اکنون امکان دریافت گواهی اشتغال به تحصیل برای بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین و از طریق سایت این سازمان فراهم‌شده‌است.

به این صورت که ابتدا متقاضی باید به سامانه استعلام مدرک تحصیلی مراجعه کرده و کد مجوز استعلام مدرک خود را دریافت نماید. در ادامه، این کد را در سایت تامین اجتماعی آپلود کند.

برای دانلود پی دی اف مقاله بر روی لینک آبی کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

روش دریافت گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور از تامین اجتماعی چگونه است؟

روش دریافت گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور از طریق سامانه خدمات اینترنتی تامین اجتماعی آورده‌شده‌است.

آیا برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور از تامین اجتماعی باید هزینه‌ای پرداخت کرد؟

خیر، برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور از تامین اجتماعی نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه‌ای ندارد.

قبل از دریافت گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور از تامین اجتماعی باید چه کاری انجام داد؟

قبل از دریافت گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور از تامین اجتماعی باید کد رهگیری را دریافت کرد که نحوه دریافت آن در متن مقاله ذکر‌شده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا