جدول امتیاز امریه دانش بنیان + اکسل محاسبه 1402


برای دریافت امریه می‌ توان از طریق موسسات، سازمان‌ ها و همچنین شرکت های دانش بنیان اقدام کرد. امریه سرباز فناور که در حال حاضر توجه بسیاری از داوطلبان خدمت مقدس سربازی را به خود جلب کرده است توسط شرکت های دانش بنیان ارائه می شود اما باید بدانید دریافت این امریه برای همه داوطلبان ممکن نیست و تنها داوطلبانی که حد نصاب امتیاز پذیرش را بر اساس جدول امتیاز امریه دانش بنیان کسب کنند می‌ توانند برای امریه سرباز فناور اقدام نمایند. برای اطلاع از نحوه امتیازبندی این امریه نیز باید به اکسل محاسبه آن مراجعه کرد و آن را با دقت مطالعه نمود که ما در این مقاله جدول امتیازبندی سرباز فناور را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

توجه داشته باشید دریافت امریه سرباز فناور از تمامی موسسات و شرکت‌ های دانش بنیان فراهم نمی‌ باشد و تنها برخی از این شرکت ها سهمیه امریه سربازی را دارند که برای اطلاع از اسامی آن ها می‌ توانید هر روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب از تلفن ثابت با شماره 9099075307 (بدون شماره گیری کد استانی) تماس بگیرید.

امریه دانش بنیان چیست؟

شرکت‌ های دانش بنیان می‌ توانند افراد متخصص و فناور را به عنوان سرباز در مجموعه خود به استخدام درآورند و از این طریق هم شرکت‌ ها می‌ توانند نیروهای مورد نیاز خود را تامین کنند و هم اینکه سربازان می‌ توانند دوران خدمت سربازی خود را بگذرانند و مهارت و تجربه کسب نمایند. همچنین در برخی از موارد پس از پایان خدمت سربازی، فرد امریه شده می‌ تواند فعالیت‌ های علمی و اقتصادی خود را در آن شرکت ادامه دهد.

شرکت‌ های فناور به صورت خصوصی یا تعاونی هستند و در بحث‌ های مالی، تجاری، توسعه علم و فناوری فعالیت کنند. در ادامه بیشتر در خصوص این امریه صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

امریه دانش بنیان چیست؟

برای اطلاع از ثبت نام امریه دانش بنیان بر لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

بررسی شرایط دریافت امریه سرباز فناور بر اساس اکسل محاسبه امتیاز امریه دانش بنیان

برای دریافت امریه از شرکت‌ های دانش بنیان لازم است افراد متقاضی شرایطی را که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است دارا باشند.

این شرایط شامل موارد زیر هستند:

✅ داشتن برگه اعزام به خدمتی که به غیبت مهمور نشده باشد به این معنی که فرد متقاضی دارای غیبت سربازی نباشد.
✅ موضوع مورد فعالیت فرد متقاضی امریه شرکت دانش بنیان باید در راستای کالا و خدمات آن شرکت یا موسسه باشد.
✅ فرد باید شرایط اولیه پذیرش سربازی که توسط ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌ شود شامل شرط سنی و نداشتن معافیت خدمت سربازی را دارا باشد.
✅ افراد متقاضی امریه دانش بنیان برای پذیرش امریه در این شرکت‌ ها باید به تعداد ماه‌ های اعلام شده سابقه بیمه در موسسات یا شرکت های دانش بنیان را داشته باشند که حداقل آن ۶ ماه است.
✅ برای پذیرش در طرح سرباز فناور باید حداقل امتیاز را با توجه به جدول امتیاز امریه دانش بنیان کسب نمود.
✅ کلیه سربازان فناور باید حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی بر اساس رشته های مورد نیاز مراکز امریه دانش بنیان را داشته باشند.
✅ کسانی که فارغ التحصیل رشته‌ های وزارت بهداشت هستند نمی‌ توانند از امریه شرکت‌ های دانش بنیان استفاده نمایند.
✅ متقاضیان امریه شرکت‌ های دانش بنیان باید بتوانند به صورت تمام وقت در اختیار شرکت باشند و به صورت حضوری فعالیت نمایند.

 

برای اطلاع از ثبت نام امریه وزارت کشور بر لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

جدول امتیاز امریه دانش بنیان

برای اینکه از نحوه رتبه بندی سرباز فناور اگاه شوید باید اکسل محاسبه امتیاز امریه دانش بنیان را مطالعه کنید. ما این جدول را در زیر برای مشاهده شما عزیزان قرار داده ایم.

      جدول امتیاز امریه دانش بنیان
توضیحات دکتری کارشناسی ارشد        کارشناسی فعالیت های فناورانه  
به ازای هر ماه فعالیت، 7 امتیاز به مشمول تعلق می گیرد (با توجه به مستندات لازم شامل سابقه ی بیمه) تا 150 تا 140 تا 130 فعالیت تمام وقت در شرکت دانش بنیان
حداقل 9 ماه و هر ماه 4 امتیاز (در مدت زمان مدیر عاملی اعضا امتیاز عضویت هیت مدیره برای فرد محاسبه نمی شود) تا 100                 تا 100 تا100 عضویت درهئیت مدیره شرکت دانش بنیان
حداقل 9ماه و هرماه 6 امتیاز باشد (مدت زمان مدیریت فرد براساس آگهی روزنامه رسمی می باشد) تا150 تا 150 تا 150 مدیر عامل شرکت دانش بنیان
هر سه میلیارد ریال فروش 5 امتیاز تا20 تا20 تا20 شرکت دانش بنیان (محل کار)
اولین دوره ی تشکیل شرکت عضو باشد. تا20 تا20 تا20 عضو هیئت موسس شرکت دانش بنیان
در صورتی که فرد در حال حاضر در یکی از شرکت های دانش بنیان نوع یک فعال باشد 15 امتیاز _ _ _ وضعیت تایید شرکت دانش بنیان
در صورتی که فرد متاهل باشد،5 امتیاز و به ازای هر فرزند 10 امتیاز _ _ _ وضعیت تاهل و فرزند

 

برای اطلاع از ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان بر لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

قوانین امریه سرباز فناور در موسسات و شرکت های معتبر دانش بنیان

✅ شرکت‌ های دانش بنیان باید هر سه ماه یک بار یک گزارش از فعالیت و حضور سرباز فناور به مرکز معاونت علمی و فناوری ارسال کنند که در این گزارش مواردی مانند مرخصی استحقاقی، استعلاجی، مستندات پرداختی و سایر فعالیت‌ های سرباز امریه نوشته شده است.

✅  محل خدمت و موضوع مورد فعالیت سربازان امریه شرکت‌ های دانش بنیان می‌ بایست حتماً مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشد و برای ایجاد هرگونه تغییر در شرایط، محل خدمت یا فعالیت سربازان نیاز به تایید این معاونت است.

✅ اگر سربازان امریه شرکت‌ های دانش بنیان در انجام فعالیت‌ های محول به آن ها کوتاهی کنند، این شرکت‌ ها می‌ توانند با ارائه دلیل و مستندات موارد را به معاونت علمی و فناوری اعلام نموده و حتی در برخی موارد درخواست اخراج سرباز فناور را به این سازمان ارسال کنند.

✅  مرخصی‌ های استعلاجی و استحقاقی سربازان فناور زیر نظر مقررات و بخشنامه‌ های ستاد کل نیروهای مسلح است که مانند سربازان عادی با سربازان فناور برخورد می‌ شود.

✅  کلیه فعالیت‌ های سربازان فناور در یک کاربرگ تحت عنوان ” کاربرگ پیشنهادی فعالیت کارکنان وظیفه مامور” به ثبت می‌ رسد.

✅  تمامی سربازان فناور که دارای امریه شرکت‌ های دانش بنیان هستند می‌ بایست در روز و ساعات مشخص شده به صورت حضوری در محل خدمت خود حاضر باشند و انجام امریه شرکت‌ های دانش بنیان به صورت دورکاری یا خارج از محل خدمت ممنوع است. 

قوانین امریه سرباز فناور در موسسات و شرکت های معتبر دانش بنیان

مشاوره اخذ امریه سرباز فناور 

همانطور که پیشتر اشاره کردیم برای اینکه افراد بتوانند به صورت امریه در شرکت‌ های دانش بنیان خدمت سربازی خود را بگذرانند باید حداقل ۸۰ امتیاز از جدول امتیاز امریه دانش بنیان را به دست آورند و متقاضیانی که امتیاز آن ها از این مقدار کمتر باشد نمی‌ توانند در این امریه پذیرش شوند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که ظرفیتی که از سمت ستاد کل نیروهای مسلح برای این امریه ابلاغ می‌ شود محدود می‌ باشد بنابراین افرادی که در هر دوره اعزام بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند برای پذیرش امریه به نیروهای مسلح معرفی می‌ شوند. در این صورت اگر شما جز افراد پذیرفته نباشید می‌ توانید تقاضای خود را برای دوره بعدی اعزام  ارسال نمایید.

توجه کنید تمامی افرادی که توسط معاونت علمی و فناوری بر اساس جدول امتیاز امریه دانش بنیان به تایید اولیه رسیده باشند، به صورت حتمی مورد پذیرش قرار نمی‌ گیرند و لازم است حتماً برای دریافت تایید نهایی در زمان‌ های اعلام شده برای مصاحبه حضوری و شرح فعالیت خود به مراکز اعلام شده مراجعه نمایند.

افراد متقاضی این امریه برای اطلاع از جزئیات، تاریخ اعزام و مهلت ارسال درخواست امریه دانش بنیان باید به نشانی daneshbonyan.isti.it مراجعه کنند.

حتماً این موضوع را مدنظر قرار دهید که افرادی که به صورت تمام وقت استخدام شده باشند و حداقل ۶ ماه سابقه بیمه شرکت‌ های دانش بنیان برای آن ها رد شده باشد می‌ توانند برای دریافت این امریه اقدام کنند پس حتماً بررسی کنید به مدت اعلام شده برای شما بیمه و سابقه کار در نظر گرفته شده باشد.

آخرین نکته‌ ای که باید در این خصوص به شما بگوییم این است که افراد دانش آموخته دانشگاه‌ های خارج از کشور برای استفاده از تسهیلات تخصصی نظام وظیفه و دریافت امریه باید ثبت نام نمایند و مدارک اعلام شده را در سایت بنیاد ملی نخبگان بارگذاری کنند.

 

برای اطلاع از امریه فنی حرفه ای بر لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

آخرین اخبار پیرامون دریافت امریه دانش بنیان

 اعلام حداقل امتیاز برای دریافت امریه شرکت های دانش بنیان

آقای ایمان اعیانی، مسئول نظام وظیفه تخصصی مرکز شرکت‌ ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کردند سالانه ۷۵۰ نفر از داوطلبان برای جذب امریه و ۱۵۰ نفر برای انجام پروژه جایگزین خدمت مقدس سربازی به ستاد کل مسلح معرفی می‌ شوند.

بر اساس اعلام بنیاد نخبگان فناور حداقل امتیاز برای دریافت امریه شرکت‌ های دانش بنیان ۸۰ امتیاز می‌ باشد که افراد متقاضی بر اساس جدول امتیازبندی می‌ بایست این امتیاز را دریافت نمایند و کسانی که کمتر از امتیاز ذکر شده را کسب کنند برای امریه دانش بنیان معرفی نخواهند شد.

ایشان همچنین اعلام کردند برای بهره‌مندی از طرح امریه شرکت‌ های فناور سه ماه قبل از اعزام به خدمت، هر یک از داوطلبان باید تقاضای خود را به بنیاد ملی نخبگان ارسال کنند تا پس از محاسبه امتیازات به افرادی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند اعلام شود در کدام ماه به خدمت اعزام می‌ شوند.

 بیشتر افراد امریه دانش بنیان در شرکت‌ ها مشغول به کار می‌ شوند.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری مجموعه‌ های دانش بنیان، بیشتر افرادی که در این شرکت‌ ها امریه شده بودند بعد پایان یافتن دوره سربازی خود در همان شرکت‌ ها مشغول به کار شده‌ اند و فعالیت خود را ادامه داده‌ اند که این امر باعث کاهش سطح بیکاری در کشور می‌ شود.

برای ثبت نام امریه قوه قضاییه روی لینک کلیک کنید.

آخرین اخبار پیرامون دریافت امریه دانش بنیان

خلاصه مطلب 

در این مقاله گفتیم امریه شرکت های دانش بنیان چیست و برای دریافت آن باید چه شرایطی را دارا بود. افزون بر این یادآور شدیم تمامی موسسات و شرکت های دانش بنیان سهمیه پذیرش و جذب سرباز فناور را ندارند و به همین علت باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

در کنار موارد فوق بیان کردیم همه افراد نمی توانند در امریه دانش بنیان پذیرفته شوند و برای جذب این امریه باید حداقل 80 امتیاز را بر اساس جدول اکسل محاسبه امتیاز امریه دانش بنیان کسب کنند.

امیدواریم از طریق ارائه مطالب فوق توانسته باشیم شما را برای امریه شدن در موسسات و شرکت های دانش بنیان یاری برسانیم. شما همراهان گرامی در صورتیکه برای جذب امریه در هریک از شرکت ها یا ارگان های دولتی و خصوصی نیازمند دریافت مشاوره هستید می توانید همه روزه حتی در روزهای تعطیل از تلفن ثابت با شماره 9099075307 (بدون پیش شماره استانی) تماس بگیرید و از مشاوران با تجربه مرکز مشاوره ایران تحصیل راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید.

علاوه بر برقراری تماس تلفنی با این مرکز، شما عزیزان می توانید اگر با ابهام یا سوالی مواجه شدید آن را به صورت کامنت در انتهای این نوشته و در بخش نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

 

 

برای دریافت فایل پی دی اف مقاله اکسل محاسبه امتیاز امریه دانش بنیان بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

 

 

آیا از همه شرکت‌ های دانش بنیان می‌ توان امریه دریافت کرد؟

خیر. تنها برخی از شرکت‌ های دانش بنیان سهمیه پذیرش سرباز فناور دارند و تمامی شرکت‌ های دانش بنیان پذیرش سرباز امریه را دارا نمی‌ باشند.

چگونه می‌ توانیم از اسامی شرکت‌ های دانش بنیان برای امریه سربازی اطلاع پیدا کنیم؟

برای مطلع شدن از لیست شرکت‌ های دانش بنیان دارای امریه سرباز فناور می‌ توانید همه روزه حتی در روزهای تعطیل از تلفن ثابت با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

آیا سربازان فناور که امریه شرکت‌ های دانش بنیان را دارند حقوق دریافت می‌ کنند؟

بله. سربازان امریه دانش بنیان حقوق و بیمه دریافت می‌ کنند که مقدار آن بر اساس هزینه‌ های تصویب شده شرکت ارائه دهنده امریه است. اما به طور کلی این حقوق تقریبا برابر سایر سربازان غیر امریه می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا