جواب صفحه 116 علوم هفتم


در این نوشته با جواب صفحه 116 علوم هفتم همراه شما هستیم.

جواب صفحه 116 علوم هفتم

جواب گفت و گو کنید صفحه 116 علوم هفتم

الف) موارد زیر چه ارتباطی با وزن شما دارند؟

ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، بافت چربی، قد، نوع و مقدار غذا، ورزش و فعّالیت‌های بدنی

هرچه ماهیچه‌ها بزرگ‌تر، استخوان‌ها درشت‌تر، بافت چربی بیشتر، قد بلندتر و مقدار غذا بیشتر باشد، وزن بدن بیشتر خواهد بود. ورزش و فعالیت‌های بدنی، وزن را کنترل می‌کند و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. انتخاب نوع غذا بر وزن بدن مؤثر است. استفاده از غذاهای پر کالری باعث افزایش وزن بدن می‌شوند.

ب) توضیح دهید کدام یک از موارد گفته شده در اختیار شما قرار دارد.

از میان موارد بالا بافت چربی، نوع و مقدار غذا و ورزش و فعالیت‌های بدنی، عوامل مؤثر بر وزن هستند که کنترل آنها تحت اختیار خودمان است.

جواب فعالیت صفحه 116 علوم هفتم

دیابت بزرگسالی یا بیماری قند در افراد بالای 40 سال دیده می‌شود. پزشکان این بیماری را نوعی بیماری ارثی می‌دانند؛ اما معتقدند که نوع تغذیه و فعّالیت بدنی در بروز آن نقش دارد. تحقیق کنید که چه شیوه‌ای از زندگی در پیشگیری از این بیماری نقش دارد.

1- افزایش فعالیت بدنی؛ که باعث کاهش وزن، کاهش قند خون و افزایش حساسیت به انسولین می‌شود تحقیقات نشان داده‌اند که هم ورزش‌های هوازی و هم تمرینات مقاومتی می‌توانند در کنترل دیابت مؤثر باشند.

2- مصرف مقادیر فراوانی فیبر؛ فیبر‌ها در میوه، سبزی، غلات کامل، حبوبات، مغزها و بذرها یافت می‌شوند. فیبرها باعث کاهش خطر دیابت از طریق بهبود کنترل قند خون و کاهش خطر بیماری قلبی شده و به کاهش وزن کمک می‌کنند.

3- کاهش وزن اضافی؛ پیشگیری از دیابت منوط به کاهش دادن چربی‌های اضافی بدن است.

4- اصلاح الگوی غذایی و انتخاب غذاهای سالم و متنوع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا