جواب فعالیت صفحه 43 مطالعات هشتم


در این نوشته با جواب فعالیت صفحه 43 مطالعات هشتم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت صفحه 43 مطالعات هشتم

١- شما یا اعضای خانوادۀ تان تاکنون از کدام یک از فناوری های ارتباطی که در دو صفحه قبل آمده است استفاده کرده اید؟ فهرست کنید.

ارتباط سریع با دیگران – مکاتبه – فعّالیت های علمی – عملیات بانکی

2- آیا می دانید پلیس فتا چیست؟ در این باره تحقیق کنید و برخی خدمات این مرکز را در کلاس مطرح کنید. (برای این کار می توانید به سایت پلیس فتا مراجعه کنید.)

پلیس فتا یا پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران در سال 1385 ، به منظور پیگیری ، تحقیق و کشف جرائمی که در فضای مجازی و با استفاده از اینترنت اتفاق می افتد ، ایجاد شد . پلیس فتا ( fata ) صلاحیت پیگیری تمام جرائم رایانه ای از جمله کلاهبرداری اینترنتی ، فیشینگ ، سرقت رایانه ای و مواردی از این دست را داراست .
امروزه استفاده از اینترنت و حضور در دنیای مجازی بخش جدایی ناپذیری از زندگی همه ما شده است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد . به همین دلیل این فضا نیازمند سر و سامان و نظم گرفتن است تا از امنیت بهره‌مند باشد و حقوق افراد در آن مورد آسیب قرار نگیرد .
از این رو در سال 1385 برای اولین بار پلیسی به نام پلیس فتا که مختصر شده پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران است ، ایجاد شد ، تا به عنوان پلیس سایبری از جرایمی که در فضای مجازی و با اینترنت و ابزار رایانه ای رخ می دهند ، جلوگیری کند .
همچنین در صورت وقوع این جرم اقدام به پیگیری ، تحقیق ، کشف جرم و پیدا کردن متهم نماید .

3- کاربرگه شمارۀ (4) پیش بینی آینده را در منزل کامل کنید. شما چند هفته وقت دارید دربارۀ موضوع فعالیت فکر کنید.

بزودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا