حداقل معدل برای دانشگاه غیرانتفاعی + پذیرش بدون کنکور


حداقل معدل برای دانشگاه غیرانتفاعی برای دانش آموزانی در نظر گرفته میشود که قصد دارند تحصیل خود را بدون در نظر گرفتن رتبه و نمره تراز کسب شده در کنکور سراسری و در یکی از مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی ادامه دهند.

برای ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه های غیر انتفاعی شرایطی در نظر گرفته شده است که با توجه به آن پذیرش داوطلبان مورد بررسی قرار میگیرد و اولویت ثبت نام تقاضیان بر اساس این شرایط است.

یکی از مهمترین این شرایط، داشتن معدل مناسب یا به بیانی ساده تر شرط معدل است که در ادامه این مقاله به تفصیل به آن پرداخته خواهد شد. مشاوران ایران تحصیل با سابقه درخشان در زمینه مشاوره تحصیلی آماده راهنمایی شما در زمینه قبولی در دانشگاه های غیر انتفاعی و سراسری هستند.

جهت ثبت‌ نام دانشگاه غیرانتفاعی روی لینک بزنید.

شرط معدل دانشگاه های غیر انتفاعی

بسیاری از دانشگاه های ایران در طول سال های اخیر ظرفیت پذیرش خود را افزایش داده اند و همین امر موجب شده تا پذیرش و ثبت نام در دانشگاه ها کمی آسان تر از سابق شود و بسیاری از رشته ها شرط معدل و بررسی سوابق تحصیلی را جایگزین برتری در رقابت کنکور کنند.

حذف دروس عمومی نیز مزید بر علت شده و رشته ها و دانشگاه های بیشتری به رویه پذیرش بدون کنکور روی آورده اند. پذیرش بدون کنکور به این معناست که سوابق تحصیلی شخص و در واقع معدل پایه دوازدهم وی مورد بررسی قرار میگیرد. در مواردی قبول شدگان به مصاحبه حضوری نیز دعوت میشوند.

حداقل معدل برای قبولی در دانشگاه های غیر انتفاعی قابل تخمین نیست. چرا که هر ساله بسته به میزان ظرفیت تخصیص داده شده به هر رشته و همچنین میزان متقاضیان ورود به آن رشته میتواند اولویت بندی ورودی های یک کد رشته از یک دانشگاه خاص متفاوت باشد.

برای کسب اطلاع از معدل آخرین قبولی های دانشگاه غیر انتفاعی مورد نظر خود میتوانید با مشاوران متخصص ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و بصورت 24 ساعته و آنلاین مشاوره خصوصی بگیرید.

برای آشنایی با رشته های بدون کنکور غیر انتفاعی روی لینک کلیک کنید.

شرط معدل دانشگاه های غیر انتفاعی

ترمیم معدل برای قبولی در دانشگاه های غیر انتفاعی

داوطلبانی که پس از دوره دانش آموزی قصد ورود به دانشگاه های غیر انتفاعی را دارند معدل پایه دوازدهمشان مورد بررسی قرار میگیرد. اما برخی داوطلبان ممکن است دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی خود را در نظام آموزشی قدیم دریافت کرده باشند و در حال حاضر که شرط معدل تاثیر اصلی را در قبولی داوطلبان میگزارد قصد ارتقا معدل گذشته خود را داشته باشند.

نکته حائز اهمیت این است که عزیزانی که دیپلم خود را پس از سال 83 و یا مدرک پیش دانشگاهی خود را پس از سال 91 دریافت کرده باشند میتوانند با شرکت در آزمون های ترمیم معدل شانس قبولی خود را در این دانشگاه ها افزایش دهند.

برای شرکت در این آزمون ها 3 موعد خرداد، شهریور و دی ماه در نظر گرفته شده و داوطلبان با مراجعه به سایت azmoon.medu.ir و یا مراجعه حضوری به آموزش و پرورش محل تحصیل خود این اقدام را جامه عمل بپوشانند.

لیست دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی تهران را در مقاله داخل لینک مشاهده کنید.

ترمیم معدل برای قبولی در دانشگاه های غیر انتفاعی

مزایای دانشگاه های غیر انتفاعی برای پذیرش بدون کنکور

دانشگاه‌های غیرانتفاعی یا دولتی، مؤسسات آموزش عالی هستند که تحت نظارت دولت و قوانین آن فعالیت می‌کنند و هدف آن‌ها ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و خدمات عمومی به جامعه است.

  • 1️⃣ دانشگاه‌های غیرانتفاعی، هزینه کمتری برای دانشجویان به همراه دارند. به دلیل اینکه دانشگاه‌های غیرانتفاعی تحت مالکیت دولت و وزارت علوم هستند و بخش اعظم منابع تأمین هزینه‌های این دانشگاه ها دولت است. از این رو دانشگاه های غیر انتفاعی می‌توانند شهریه کمتری برای دانشجویان ارائه دهند. شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی بدون کنکور و با کنکور هیچ تفاوتی ندارند.
  • 2️⃣ دانشگاه‌های غیرانتفاعی معمولاً برنامه‌های آموزشی گسترده‌تری نسبت به دانشگاه های آزاد و پیام نور ارائه می‌دهند. به دلیل اینکه هدف اصلی این دانشگاه‌ها ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به جامعه است، برنامه‌های آموزشی گسترده‌ تر و متنوع‌ تری از جمله برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های علوم پایه و علوم اجتماعی، فناوری، هنر و ادبیات و… ارائه می‌دهند.
  • 3️⃣ دانشگاه‌های غیرانتفاعی به دانشجویان فرصت‌هایی برای ارتقای توانایی‌های شخصی و حرفه‌ای ارائه می‌دهند. دانشجویان می‌توانند از فرصت‌های مختلفی برای شرکت در پروژه‌های پژوهشی و علمی، مشارکت در کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی و حرفه‌ای و شرکت در برنامه‌های تعلیم و تربیت استفاده کنند.
  • 4️⃣ دانشگاه‌های غیرانتفاعی تحت نظارت وزارت علوم قوانین آن فعالیت می‌کنند. به همین دلیل مدرک تحصیلی آن ها از اعتبار مناسبی برخوردار است. ضمنا هیچ تفاوتی بین اعتبار مدرک بدون کنکور و با کنکور در این دانشگاه ها وجود ندارد.

برای کسب اطلاع در خصوص تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد مقاله داخل لینک را مشاهده نمایید.

خلاصه مطلب

حداقل معدل برای دانشگاه غیرانتفاعی، همانطور که به آن اشاره شد حدود مشخصی ندارد و دانشگاه ها بسته به ظرفیت رشته مورد نظر و همچنین تعداد داوطلبان متقاضی در رشته مورد نظر ممکن است مقادیر مختلفی را به عنوان شرط معدل در نظر بگیرند.

در نتیجه هر رشته در هر دانشگاه حداقل معدل مربوط به خود را دارد و عملا نمیتوان بصورت کلی گفت حداقل معدل برای دانشگاه غیرانتفاعی چقدر است. اما باید بدانید در رشته های پرطرفدار معدل شما به هر میزان بالاتر باشد شانس قبولی شما نیز بیشتر میشود.

برای کسب اطلاع در خصوص حداقل معدل مورد نیاز برای قبولی در هر یک از رشته های دانشگاه های غیر انتفاعی میتوانید با مشاوران حرفه ای ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و با توجه به معدل خود بهترین گزینه های انتخاب رشته خود را دریافت کنید.

 

برای دانلود مقاله حداقل معدل برای دانشگاه غیرانتفاعی بر روی لینک کلیک کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا