حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی + زمان و شرایط 1402


شرایط حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. دانشجویان ممکن است در زمان تحصیل خود به دلیل مشکلاتی از جمله تداخل ساعات کلاسی یا مشکلات تحصیلی بخواهند برای حذف ضروری دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند. به علاوه ممکن است برخی از افراد دروسی را برای ترم‌های تحصیلی بعد مد نظر قرار دهند یا بخواهند با استاد دیگر درس‌ها را انتخاب نمایند. از این رو اطلاع از شرایط حذف دروس انتخاب واحد علمی کاربردی اهمیت دارد.

داوطلبانی که در زمان انتخاب واحد در نیمسال تحصیلی یک مجموعه از واحد را پاس کرده، اما به دلایل مختلفی از جمله عدم حضور در کلاس یا عدم یادگیری مطالب از سوی استاد تمایل به شرکت در امتحانات نیمسال تحصیل ندارند می‌توانند از حذف اضطراری به عنوان یک گزینه استفاده کنند. از این رو همه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می‌توانند در طول‌ترم و تا قبل از شروع امتحانات پایانی درس مد نظر خود را حذف اضطراری نمایند.

حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

منظور از حذف اضطراری در دانشگاه به معنای حذف یک درس یا عنوان خاص در طول‌ترم است. دانشجویان در هنگام حذف اضطرای واحد درسی خود باید به شرایط دروس پیش نیاز و هم نیاز خود توجه کنند، چرا که در صورتی که این درس را حذف کنند، تمام دروس وابسته به آن نیز حذف خواهد شد.

همه دانشجو‌ها باید در زمان اعلام شده از سوی دانشگاه و براساس تقویم آموزشی دانشگاه برای حذف اضطراری دروس خود اقدام نمایند. معمولاً زمان حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی چند هفته قبل از پایان نیمسال تحصیلی می‌باشد. دانشجویان باید پس از اتمام زمان تعیین شده درخواستی برای حذف ضروری دانشگاه علمی کاربردی داشته باشند.

در صورت حذف اضطراری یکی از دروس در حین ترم تحصیلی، تعداد واحدهای باقیمانده دانشجو نباید کمتر از ۱۲ واحد باشد. دانشجویانی که درترم قبل خود مشروط شدند و این امکان را ندارند که بالاتر از ۱۲ تا 14 واحد را اخذ کنند، تنها در صورت موافقت استاد درس مورد نظر خود می‌تواند برای حذف سایر اقدام نمایند.

شرایط حذف دروس انتخاب واحد علمی کاربردی و دبگر دانشگاه‌ها ممکن است یکسان نباشد. در برخی از دانشگاه‌ها محدودیت بیشتری برای تعداد واحدهای باقیمانده وجود دارد. علاوه بر این امکان حذف دروس کارگاهی و پروژه آزمایشگاه، کارآموزی و کارگاه وجود ندارد و دفعات مشخصی برای استفاده کردن از حذف دروس وجود دارد.

حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

جهت اطلاع از زمان ثبت نام جاماندگان دانشگاه علمی کاربردی وارد لینک شوید. 

تاریخ حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی

برخی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی که به دلایل مختلف از جمله تداخل کلاس‌ها، مسائل شخصی و… درخواست ویرایش واحدهای خود را دارند، می‌توانند یکی از دروس ترم خود را حذف کنند یا درس جدید را اضافه نمایند.

در هر نیم سال تحصیلی که در دانشگاه علمی کاربردی تعیین شده، علاوه بر مهلت ثبت نام دانشگاه و تکمیل انتخاب واحد، تاریخی برای حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی تعیین شده و ابلاغ می‌گردد. دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی براساس نیمسال ورودی و به تفکیک مقطع تحصیلی در زمان‌های مشخص در تقویم دانشگاه اقدام به ویرایش دروس خود خواهند کرد.

تاریخ حذف اجرای دانشگاه علمی کاربردی پس از شروع نیمسال تحصیلی معمولاً دو هفته پس از انتخاب واحد اصلی می‌باشد. دانشجویان می‌توانند در این زمان نسبت به حذف یا اخذ دروس مورد نظر خود براساس موافقت گروه آموزشی اقدام کنند.

جهت بررسی و مقایسه دانشگاه آزاد و علمی کاربردی وارد لینک شوید. 

 

هر کدام از دانشجویان در زمان حذف اضطراری حداکثر دو درس‌ را می‌توانند حذف کنند یا دو درس را اخذ نمایند. تعداد واحدهای انتخاب‌ی هر دانشجو در نیم سال تحصیلی نباید کمتر از ۱۲ واحد یا بیشتر از ۲۰ واحد باشد.

 امکان حذف اضطراری دروس درترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی به هیچ عنوان وجود ندارد. اگر دانشجو در ترم‌های قبل بالاترین معدل را در میان ورودی‌های خود کسب کرده باشد، در صورت نیاز می‌تواند تا ۲۴ واحد را در نیم سال تحصیلی بعد انتخاب کند.

از سوی دیگر دانشجویان تنها مجاز به حذف یک درس نظری در طول نیمسال تحصیلی خود می‌باشند. هر کدام از دانشجویان در صورت به وجود آمدن شرایط خاص تا دو هفته قبل از شروع امتحانات پایان نیم سال تحصیلی فقط مجاز به حذف یک درس نظری آن هم با تأیید گروه آموزشی دانشگاه علمی می‌باشد.

تاریخ حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی

 اطلاعیه

دانشجویان برای حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی باید در زمان مشخص شده اقدام کنند، چرا که براساس شرایط حذف دروس انتخاب واحد علمی کاربردی، پس از مهلت تعیین شده امکان حذف اضطراری وجود ندارد.

معرفی شرایط حذف دروس انتخاب واحد علمی کاربردی

برخی از دانشجویان در ارتباط با شرایط حذف دروس انتخاب واحد علمی کاربردی سؤال دارند. دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در صورت تمایل تا ۵ هفته قبل از پایان نیمسال تحصیلی می‌توانند دروس خود را حذف اضطراری کنند یا درس جدید را اضافه نمایند.

حداقل نمره قبولی برای دانشجویان ترم واحدی جهت حذف ضروری دانشگاه علمی کاربردی در هر درس ۱۰ و برای دوره پودمان ۱۲ می‌باشد.

 اگر دانشجویی در یکی از درس‌های الزامی مردود شود، باید در نیمسال بعدی اقدام به تکرار مجدد آن درس کند. همه نمرات دانشگاه هم از قبولی و مردوی در کارنامه نهایی ثبت خواهد شد و در محاسبه میانگین در نظر گرفته می‌شود.

نمره قبولی برای دانشجویان پودمانی در هر یک از دورس نمره حداقلی ۱۲ می‌باشد. چنانچه دانشجویی هر یک از دروس را مجدد تکرار کند، با این حال نمره قبولی درس مذکور جایگزین نمره مردودی نشده و در کارنامه وی ثبت خواهد شد.

شهریه پرداختی در صورت حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی برگشت داده نمی‌شود. اگر دانشجو در یک نیمسال تحصیلی بالاتر از حد مجاز انتخاب واحد کرده یا دروس پیش نیاز را انتخاب نکرده باشد، مرکز آموزش دانشگاه می‌تواند در بازه زمانی تعیین شده در تقویم آموزشی پس از حذف و اضافه برای حذف دروس مازاد دانشگاه اقدام نماید.

اگر تغییرات مورد نظر دانشجویان انجام نشود، دانشجو می‌تواند برای گذراندن نیمسال تحصیلی مجاز نیست و مسئولیت آن به عهده شخص دانشجو و واحد دانشگاه است.

در ضمن نظارت بر نحوه عملکرد مدارس پس از زمان تعیین شده به عهده روسای واحد هر استان خواهد بود.

چنانچه واحدهای انتخابی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در پایان هر نیم سال بر اساس تشخیص شورای مرکزی موجه باشد و به دلایل خارج از اراده دانشجو کمتر از ۱۲ واحد باشد، امکان حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی برای این افراد وجود دارد.

 

جهت اطلاع از شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور بر روی لینک کلیک کنید. 

 

نیمسال تحصیلی به عنوان نیمسال تحصیلی کامل در سنوات ثبت می‌شود. اما اگر فرد مشروط شود، یعنی زمانی که معدل وی کمتر از ۱۲ شود، مشروط شناخته نمی‌شود و یا اگر معدل وی بالاتر از ۱۷ شود، به عنوان شاگرد ممتاز به حساب نمی‌آید. این بند برای همه دانشجویان ورودی بهمن ۹۴ به بعد اجرایی شده است.

واحدهایی که دانشگاه در ورود مهرماه ۱۳۹۱ تا ۹۴ اخذ کرده‌اند، در هر نیمسال تحصیلی به جز آخرین نیمسال نباید کمتر از ۱۴ واحد درسی باشد.

چنانچه واحدهای باقیمانده یا انتخابی در پایان امسال براساس تشخیص شورای مرکزی بر اساس دلایل موجه کمتر از ۱۴ واحد باشد، برای بررسی وضعیت تحصیلی اعم از مشروطه یا ممتاز بودن نمرات درسی نیمسال بعدی دانشجو برای محاسبه معدل دو نیمسال ثبت خواهد شد.

تعداد واحدهای انتخابی دانشگاه درترم تابستان باید حداکثر ۶ واحد باشد.

معرفی شرایط حذف دروس انتخاب واحد علمی کاربردی

چگونگی حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی

حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی بر اساس تقویم دانشگاه انجام می‌شود. دانشجویان واجد شرایط حذف ضروری دانشگاه علمی کاربردی، باید برای تکمیل فرم درخواست حذف اضطراری دروس اقدام کنند.

پس از ثبت درخواست حذف اضطراری دانشجو باید تأییدیه معاون آموزشی دانشگاه و استاد مشاور دروس مربوط به تحصیل خود را اخذ کرده و برگه درخواست را با فرم تأییدیه بر طبق جدول زمانبندی دانشگاه به امور آموزشی تحویل دهد.

مراحل حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی

برای درخواست حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی افراد باید مراحل زیر را طی کنند:

ابتدا پس از ثبت درخواست و ثبت کد درس مورد نظر باید گواهی استعلاجی، برگه‌های بیمارستان و نسخه دارویی خود را در فرم درخواست پیوست کنید.

در مرحله بعد کادر پزشکی بخش فرم درخواستی بررسی کرد و موافقت و عدم موافقت خود را اعلام خواهد کرد.

فرم درخواست از سوی استاد مربوطه بررسی می‌شود و برای بررسی با استاد مشاور ارسال می‌گردد.

در گام بعد، استاد مشاور پرونده دانشجو را پس از بررسی برای رئیس بخش ارسال خواهد کرد.

در گام بعد رئیس بخش موافقت یا عدم موافقت درخواست خود را اعلام کرده و فرم را برای مسئول دانشکده رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی ارسال می‌کند.

معاون دانشگاه نیز پس از بررسی و اعلام موافقت فرم درخواست خود را به مدیر مرکز طبی دانشگاه ارسال خواهد کرد.

در این مرحله مدیر مرکز طب فایل‌های پیوستی را در مورد حذف اضطراری بررسی می‌کند و در صورت موافقت به مسئول آموزش دانشگاه ارجاع خواهد داد.

در مرحله بعد مسئول آموزش دانشگاه پس از بررسی درخواست، موافقت یا عدم موافقت را اعلام می‌کند و درخواست را به معاون آموزش دانشگاه ارسال خواهد کرد.

سپس معاون آموزشی موافقت یا عدم موافقت را اعلام می‌کند و درخواست را برای مدیر آموزش ارسال می‌کند.

مدیر اداره آموزش مجوز بررسی برای درخواست را از سوی کارشناس ریر نمرات اداره آموزش را صادر کرده و در مرحله بعد واحد ریز نمرات درخواست حذف اضطراری دانشگاه بررسی می‌کند و موافقت یا عدم موافقت خود را اعلام خواهد کرد.

در صورت نیاز به بررسی بیشتر، پرونده دانشجو به کمیته منتخب آموزش دانشگاه ارسال می‌شود. در غیر این صورت درسی که برای حذف آن اقدام شده، حذف می گردد.

در صورت نیاز برای بررسی بیشتر، پرودنه دانشجو به کمیسیون موارد خاص ارسال خواهد شد. در نهایت درخواست حذف اضطراری توسط کارشناس کمیسیون موارد خاص حذف می‌شود و براساس شرایط حذف دروس انتخاب واحد علمی کاربردی، حذف اضطراری برای دانشجو صورت می‌گیرد. در صورت عدم موافقت درخواست وی رد خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره دانشگاه علمی کاربردی آکادمی ایران تحصیل وارد لینک مربوطه شوید. 

شرایط حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی برای یک ترم تحصیلی

شرایط حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی برای یک ترم تحصیلی

چنانچه دانشجویی همه دروس نیمسال تحصیلی خود حتی اگر نیمسال اول تحصیلی باشد را حذف نماید، آن نیمسال به عنوان مرخصی تحصیلی خواهد بود و تشخیص عدم احتساب یا در نظر گرفتن آن بر عهده شورای استان است.

چنچه تعداد مرخصی‌های تحصیلی دانشگاه در زمان تحصیل حداکثر تا دو نیم سال افزایش یابد، تصمیم گیری در مورد رعایت سنوات مجازی بر عهده شورای استان خواهد بود.

تصمیم گیری نهایی برای حذف‌ ترم یا حذف پزشکی بیش از یک نیمسال تحصیلی بر عهده شورای استان است. در شرایط خاص حذف همه دروس نیمسال تحصیلی باید با تأیید شورای استان و درخواست کتبی دانشجوی شاهد و ایثارگر تا پیش از شروع امتحانات ‌باشد.

 درمانگاه یا پزشک مورد اعتماد در دانشگاه به عنوان منبع واحدهای استانی در نظر گرفته می‌شود. لذا واحدهای استانی باید برای شناسایی مراکز تحت نظارت استانی به این مرکز معرفی می‌شوند. همه پرونده‌های موارد مشمول پزشکی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل، حذف درس، مرخصی تحصیلی، مشروطی بیش از حد مجاز، حذف تمامی دروس یک نیمسال تحصیلی با هزینه دانشجو قابل تصمیم گیری خواهد بود.

 چگونگی حذف‌ اضطراری دانشگاه علمی کاربردی برای یک ترم

حذف تمامی دروس یک نیمسال تحصیلی در شرایط خاص باید از سوی شورای آموزشی دانشگاه تأیید شود و درخواست کتبی آن قبل از شروع امتحانات پایان‌ترم با احتساب سنوات صورت می‌گیرد.

ارسال درخواست حذف‌ ترم باید حداقل دو هفته قبل از شروع نیمسال تحصیلی و حداکثر قبل از اتمام حذف و اضافه دروس باشد. حذف‌ ترم تحصیلی شامل پرداخت شهریه ثابت و متغیر خواهد بود.

دانشجویان مقطع ارشد و کارشناسی ناپیوسته فقط یک بار می‌توانند از فرصت حذف‌ ترم یا مرخصی استفاده کنند.

دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته در مجموع دو بار می‌توانند از مرخصی تحصیلی استفاده نمایند. چنانچه دانشجویی در هیچ کدام از امتحانات پایان‌ترم شرکت نکند، همه واحدهای درسی وی حذف می‌شود، اما باید شهریه ثابت و متغیر دروس را بپردازد.

 حذف‌ ترم تحصیلی و پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی و حذف پزشکی این امکان را می‌دهد که چند روز قبل از زمان برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه علمی کاربردی واحد درسی مورد نظر حذف شود و در صورت عدم شرکت در جلسه امتحان نمره صفر برای فرد ثبت نشود.

در واقع دانشجو با حذف اضطراری درس، بدون شرکت در جلسه امتحان از لطمه به معدل خود جلوگیری خواهند کرد. علاوه بر این دانشجو می‌تواند در زمان دیگری برای گذراندن واحد دروسی خود اقدام کند.

چنانچه زمان حذف اضطراری درس تمام شده، ولی دانشجو نیاز به حذف یک واحد درسی و عدم حضوری در جلسه امتحان داشته باشد، امکان حذف اضطراری پزشکی تا روز قبل از برگزاری امتحانات وجود خواهد داشت.

برای حذف پزشکی دانشجو باید دارای برگه تأییدیه پزشک و پرونده پزشکی معتبر باشد. به این منظور دانشجو می‌تواند پس از عدم حضور در جلسه با ارائه مدارک معتبر پزشکی حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی را انجام دهد.

جهت اطلاع از تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی بر روی لینک کلیک نمایید.

 خلاصه مطالب

اطلاع از زمان حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی و همچنین شرایط آن برای آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی می‌خواهند درس‌ترم مورد نظر خود را حذف کنند، بسیار اهمیت دارد. چراکه براساس شرایط حذف دروس انتخاب واحد علمی کاربردی، افراد تا قبل از شروع امتحانات پایان نیمسال تحصیلی خود باید حتماً کارهای مربوط به حذف اضطراری را انجام دهند.

حذف ضروری دانشگاه علمی کاربردی به این شکل است که پس از بررسی پرونده دانشجو کمیسیون موارد خاص نظر نهایی را اعلام خواهد کرد. افرادی که با این شرایط آشنایی ندارند، قبل از هر چیز باید دلایل موجهی که می‌توانند به دانشگاه ارائه دهند را بررسی نمایند. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با نحوه شرایط حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی سوالی دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

زمان حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی چه تاریخی است؟

 افراد باید برای حذف دروس اضطراری خود تا قبل از شروع امتحانات پایان‌ترم می‌توانند اقدام کنند.

رأی نهایی برای حذف استفاده دانشگاه علمی کاربردی از سوی کدام بخش دانشگاه اعلام می‌شود؟

تأیید نهایی برای حذف ضروری درس، از سوی کمیسیون موارد خاص اعلام خواهد شد.

 نحوه حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی به چه شکل است؟

در این مطلب به طور کامل در ارتباط با نحوه حذف اضطراری دانشگاه علمی کاربردی توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا