حقوق دانشگاه فرهنگیان 1402 + فیش حقوقی جدید


میزان حقوق دانشگاه فرهنگیان 1402 مشخص شد. بر اساس جدیدترین قوانین در نظر گرفته شده از سوی سازمان آموزش و پرورش، مبلغ درج شده در فیش حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سال جاری چند درصد افزایش یافته است. قابل ذکر می باشد که علاوه بر کسورات اجباری همچون بیمه بازنشستگی، بیمه درمان، مالیات و بیمه عمر و …، در صورت استفاده از برخی از امکانات رفاهی نیز به ازای هر مورد درصدی از حقوق دانشجو معلمان متاهل و مجرد کسر خواهد گردید. 

در این مقاله به طور دقیق، میزان حقوق دانشگاه فرهنگیان را بر مبنای فیش حقوقی دانشجویان این دانشگاه و درصد کسورات مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین، چنانچه در این زمینه با هر گونه سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. 

 

میزان حقوق دانشگاه فرهنگیان 1402 چقدر است؟

دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشگاه هایی است که در رابطه با دانشجویان خود تعهد خدمتی دارد. به همین دلیل کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان علاوه بر بهره مندی از شرایط تحصیل رایگان در این دانشگاه، در دوران دانشجویی نیز از میزان حقوق برخوردار خواهند بود. میزان حقوق دانشجو معلمان متاهل و مجرد رشته های دانشگاه فرهنگیان، ممکن است در هر سال دچار تغییراتی گردد، که البته به طور معمول این تغییر در جهت افزایش می باشد.

میزان حقوق دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

با توجه به اینکه تعداد سنوات دانشجو معلمان بسیار کم است، می‌ توان گفت با فردی که به تازگی استخدام شده، آن چنان تفاوتی نخواهد داشت. به طور تقریبی حقوق دانشجو معلم با فردی که به تازگی استخدام شده تفاوت اندکی دارد.

اگر درباره میزان دقیق حقوق دانشگاه فرهنگیان در سال جاری کنجکاو باشید، باید بگوییم که امسال نیز با توجه به افزایش ضریب حقوق کارکنان، به فیش حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز افزوده شده است. وزارت آموزش و پرورش میزان حداقلی و حداکثری را برای دانشجو معلمان تعیین کرده است که هر یک با توجه به شرایط خود، حقوق مناسب دریافت خواهند کرد. 

حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
«حداقل حقوق دانشجویان» «حداکثر حقوق دانشجویان»
حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان  حدود نه میلیون و نهصد هزار تومان

با توجه به اینکه از همان ترم اول به دانشجویان حقوق داده می شود، برای مشاهده فیش حقوقی خود می توانید به سامانه اینترنتی fish.medu.ir مراجعه کنید. جزئیات کامل حقوق دانشجویی شما در فیش حقوقی تان درج خواهد شد. 

 

فیش حقوقی فرهنگیان را بگیریم؟ برای اطلاع از چگونگی دریافت فیش حقوقی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

کسورات حقوق دانشگاه فرهنگیان چیست؟

حکم دانشجویان این دانشگاه در دوران دانشجویی با زمانی که مشغول به کار می شوند متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه تحصیل در این دانشگاه کاملاً رایگان است، به همین دلیل تمامی تسهیلات و امکانات رفاهی رایگان از حکم کلیه دانشجویان کم خواهد شد.

بیمه دانشجو معلمان نیز در دوران دانشجویی همانند دوران پس از فارغ التحصیلی نخواهد بود. همچنین، میزان حقوق دانشجو معلمان متاهل و مجرد با توجه به امکاناتی که استفاده می کنند، متغیر می باشد. کسورات اجباری حقوق این دانشجویان عبارتند از بیمه بازنشستگی، بیمه درمان، مالیات و بیمه عمر و … .

کسورات حقوق دانشگاه فرهنگیان چیست؟

میزان کسری از حقوق دانشجویان به مواردی بستگی خواهد داشت که توسط دانشجو استفاده شده است مانند:

کسری 45 درصد: این میزان از کسری حقوق برای دانشجویانی می باشد که از تمامی امکانات و خدمات رفاهی ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان مانند غذا و خوابگاه در تمامی روزهای هفته استفاده می کنند. بنابراین هزینه خوابگاه دانشجویی و غذا را می بایست پرداخت کنند.

کسری 30 درصد: کسری حقوق 30 درصدی برای دانشجویانی اعمال می گردد که از تمامی امکانات رفاهی دانشگاه شامل غذا و خوابگاه، تنها در نیمی از روزهای هفته استفاده می کنند.

کسری 20 درصد: این میزان کسری از حقوق برای دانشجویانی اعمال می شود که از خدمات غذا در سه وعده و یا دو وعده غذایی استفاده می کنند.

کسری 10 درصد: این میزان کسری از حقوق مربوط به دانشجویانی می باشد که تنها از خوابگاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استفاده می کنند.

در مجموع یک فرمول خاص برای محاسبه میزان کسورات دانشجو معلمانی که تمام یا بخشی از امکانات را مورد استفاده قرار می دهند، وجود دارد. برای اطلاع از این فرمول و میزان دقیق حقوق دانشگاه فرهنگیان با توجه به شرایط خود می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

جهت اطلاع از نحوه دریافت کارنامه پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نحوه دریافت فیش حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

همانطور که گفته شد، برای هر دانشجو معلم یک فیش حقوقی صادر می شود. دانشجویان می توانند از طریق دریافت این فیش، از جزئیاتی همچون کسورات ( اعم از بیمه، هزینه های دانشگاه و … ) و حقوق خود مطلع شوند. از این رو، در این فیش اطلاعات کافی در مورد تمامی جزئیات حقوق دانشگاه فرهنگیان ذکر می گردد.

نحوه دریافت فیش حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

برای دریافت این فیش، همه معلمان و دانشجو معلمان بایستی به سایت فیش حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مراجعه نمایند. آدرس سامانه مذکور fish.medu.ir می باشد و هیچ مرجع یا سایت دیگری جهت انجام این کار وجود ندارد.

به همین دلیل، اکیدا توصیه می شود که هرگز از طریق دیگر برای دریافت فیش خود اقدام نکنید.

البته بسته به آموزش و پرورش محل خدمت، ممکن است زمان انتشار این فیش متغیر بوده و برخی از مراکز زودتر یا دیرتر از سایرین آن را در اختیار کاربران قرار دهند.

 

برای اطلاع از هزینه، شرایط و امکانات خوابگاه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

میزان حقوق دانشجو معلمان متاهل چقدر است؟

با توجه به آن که برخی از دانشجو معلمان متاهل می باشد، سازمان آموزش و پرورش به منظور رفاه حال این عزیزان و خانواده هایشان حق عائله مندی در نظر گرفته شده است. البته حق عائله مندی تنها برای دانشجویان آقا می باشد.

بدین ترتیب، در حقوق دانشگاه فرهنگیان برای هر فرزند درصد خاصی در نظر گرفته شده است. این میزان هر ساله توسط مجلس و سازمان های زیربط مشخص می گردد.

البته در سال های گذشته خبرها حاکی از اعطای تسهیلات به حقوق دانشجو معلمان متاهل بود و مقرر شد تا به این افراد وام دانشجویی اعطا شود. نکته قابل ذکر آن است که تمامی دانشجو معلمان اعم از متاهل و مجرد بایستی طول تحصیل خود را حتما در خوابگاه های دانشجویی بگذرانند و امکان اسکان به شکل دیگری وجود ندارد.

 

برای اطلاع از زمان ثبت نام جاماندگان دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

چه زمانی حکم کارگزینی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قطعی می شود؟

از آن جا که حقوق دانشگاه فرهنگیان برای همه دانشجویان این دانشگاه تعیین شده است، افراد شاغل به تحصیل در آن دارای حکم هستند. این حکم شامل اطلاعات فردی، اطلاعات سازمانی، و اطلاعات حقوقی می باشد. تفاوتی که حکم کارگزینی معلمان شاغل با دانشجو معلمان دارد، قطعی بودن و موارد کسورات است.

چرا که این حکم تا زمانی که دانشجو معلم همه امتحانات خود را پشت سر نگذاشته و فارغ التحصیل نگردد، قطعی نخواهد شد.

چه زمانی حکم کارگزینی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قطعی می شود؟

علاوه بر این، همانطور که در فیش حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بسته به میزان بهره مندی از امکانات، از حقوق کسر می شود، در حکم نیز کسری های استفاده از تمامی تسهیلات مشخص می باشد. در حالی که برای معلمان این موارد دیگر وجود ندارد و طبیعتا میزان حقوق بالاتر می باشد. نکته دیگر آن که، برای دروس عملی هیچ مبلغی از حقوق دانشجو معلمان متاهل و مجرد کسر نخواهد شد.

 

برای اطلاع از سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.  

 

عوامل تاثیرگذار در حقوق فرهنگیان

یکی از دغدغه ها پس از فیش حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ، میزان حقوقی است که قرار است بعد از فارغ التحصیلی دریافت کنند.

در این خصوص باید بگوییم، همانطور که حقوق دانشگاه فرهنگیان بر اساس یک سری موارد متغیر بود، میزان حقوق یک معلم شاغل در وزارت آموزش و پرورش نیز متفاوت می باشد. عوامل تاثیر گذار در این مورد می تواند با مواردی همچون محل خدمت، تعداد ساعات کاری، اضافه کار، مدرک تحصیلی و … مرتبط باشد.

عوامل تاثیرگذار در حقوق فرهنگیان

برای مثال، مقدار فیش حقوقی فرهنگیان معلمانی که در روستاها یا مناطق دورافتاده مشغول به خدمت می شوند، بالاتر خواهد کرد. همچنین، با بالا رفتن سنوات و سابقه خدمت نیز هر ساله درصدی به حقوق این عزیزان اضافه می گردد.

مورد دیگر را می توان داشتن مدارک تحصیلی بالاتر از لیسانس، یعنی کارشناسی ارشد یا دکتری دانست که در این صورت بر روی حکم اعمال می شوند.

از سوی دیگر، امکان دارد که بر اساس صلاح دید رئیس یا مسئولان وزارت آموزش و پرورش، معلم به جای تدریس در منصب هایی همچون معاونت یا مدیریت مشغول به کار شود، که این خود به حقوق آن ها می افزاید.

 

برای اطلاع از علت مشکل ورود سایت ضمن خدمت فرهنگیان و مشاهده نحوه رفع مشکل بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

افزایش حقوق فرهنگیان دارای مدرک ارشد

بر اساس قوانینی که به تازگی در نظر گرفته شده است، معلمان می توانند در کنار تدریس به ادامه تحصیل نیز بپردازند.

بر این اساس، علاوه بر آنچه که در مورد حقوق دانشگاه فرهنگیان گفته شد، اگر شخص پس از فارغ التحصیلی ادامه تحصیل داده و مدرک ارشد یا دکتری را کسب کند، درصدی به حقوق وی افزوده خواهد شد.

البته این را هم باید گفت که هر فرهنگی فقط یک بار می تواند مدرک بالاتر از آنچه که با آن وارد وزارت آموزش و پرورش شده است را بر فیش حقوقی اعمال کند. بنابراین، با اخذ مدارک بیشتر از یکی تاثیر گذار نخواهد بود.

 

برای اطلاع از نحوه بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان و مشاهده راهنمای تصویری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

اخبار پیرامون دانشگاه فرهنگیان

ظرفیت پذیرش دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی 25 درصد افزایش یافت:

نمایندگان مجلس به منظور جبران کسری نیروی انسانی آموزش و پرورش دولت را موظف کردند ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی نسبت به سال قبل حداقل 25 درصد افزایش دهد.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: به طور متوسط در هر سال 35 هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم و در برخی از سال ها نیز این تعداد افزایش پیدا می کند و لازم است متناسب با این ظرفیت نیروی جدید جذب شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز خاطر نشان کرد: بحث جلسه غیرعلنی مجلس به دلیل کمبود بیش از 100 هزار معلم در کشور بود و با توجه به بازنشستگی سالانه حدود 35 هزار نفر در آموزش و پرورش و ظرفیت محدود دانشگاه باید این موضوع جبران شود و حالا ما به سراغ ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و راهکار های مختلف و البته بازگشت به کار بازنشستگان که البته این کار خوبی است لذا باید حداقل به صورت موقت تمهیدی بیاندیشیم که سالی 25 درصد به ظرفیت دانشگاه اضافه کنیم تا در سال به 45 هزار نفر خروجی دانشگاه فرهنگیان به طور ثابت برسیم تا جبران بازنشستگی نیروها را بکنیم.

 

خلاصه مطالب

یکی از بزرگترین و مهم ترین مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، داشتن حقوق ماهانه از اولین ترم تحصیلی در این دانشگاه است. تمامی دانشجو معلمان گرامی از اولین روز آغاز تحصیلات خود میزان حقوق مصوبی را دریافت خواهند کرد و این حقوق با گذشت زمان و بیشتر شدن سوابق کاری آن ها افزایش خواهد یافت. در مقاله فوق علاوه بر بررسی مسائل پیرامون میزان حقوق دانشگاه فرهنگیان، به بررسی میزان کسورات و چگونگی دریافت فیش حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پرداختیم. 

پس از مطالعه دقیق مقاله فوق در صورت داشتن سوال در خصوص حقوق دانشجو معلمان متاهل و یا نیاز به راهنمایی می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و از راهنمایی های لازم بهره مند شوید. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه نوشته و برای ما ارسال کنید. در اسرع وقت پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهیم بود. 

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله حقوق دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

آیا حقوق دانشجو معلمان متاهل با دانشجویان مجرد متفاوت است؟

بله؛ براساس میزان حقوقی که وزارت آموزش و پرورش برای معلمان مجرد و متاهل مشخص کرده است، می توان مشاهده کرد که دانشجویان متاهل آقا به دلیل دریافت حق عائله مندی حقوق بیشتری نسبت به مجرد ها دارند. 

آیا حقوق دانشگاه فرهنگیان در سال جاری افزایش خواهد یافت؟

بله؛ سالانه مسئولان وزارت آموزش پرورش درصد خاصی را برای افزایش حقوق دانشجو معلمان مشخص می کنند. در سال جاری نیز میزان حقوق دریافتی معلمان افزایش خواهد یافت. به محض انتشار خبر قطعی در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

کسورات فیش حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شامل چه مواردی می شوند؟

این کسورات به دو بخش اجباری ( بیمه بازنشستگی، بیمه درمان، مالیات و بیمه عمر) و اختیاری ( ترددی، خوابگاهی، تابستان و …) تقسیم بندی می شوند. برای دریافت اطلاعات دقیق تر به مقاله بالا مراجعه کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا