حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران 1403 {آدرس و مسیر}


حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران به منظور تسهیل و نظم‌دهی به فرآیند آزمون، در نقاط مختلف این شهر پراکنده شده‌اند. برخی از این حوزه‌ها شامل دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی معتبر هستند. هر ساله این حوزه‌ها بر اساس تعداد داوطلبان و نیازهای موجود تعیین و اعلام می‌شوند تا داوطلبان بتوانند بدون مشکل در آزمون شرکت کنند.

از جمله حوزه‌های مهم برگزاری کنکور سراسری در تهران می‌توان به دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تربیت مدرس اشاره کرد.

از سوی دیگر، برخی از متقاضیان خواستار تغییر حوزه امتحانی کنکور سراسری خود هستند تا در محل جدیدی در آزمون شرکت کنند. لذا، سازمان سنجش در سال جدید فرصتی فراهم کرده است تا این داوطلبان بتوانند محل امتحانی خود را تغییر داده و بدون دغدغه در آزمون شرکت کنند.

حوزه های کنکور تهران ۱۴۰۳

چند روز قبل از برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌های سراسری ، سازمان سنجش حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران در سایت خود منتشر می‌کند تا داوطلبان بتوانند برنامه‌ریزی لازم برای حضور به موقع در جلسه آزمون را انجام دهند.

سال گذشته طبق اطلاعیه‌های منتشر شده، چندین حوزه برای شهر تهران در نظر گرفته شد و داوطلبان توانستند با توجه به محل سکونت خود به نزدیک‌ترین محل برگزاری آزمون دسترسی داشته باشند. حوزه‌های انتخابی برای برگزاری کنکور در تهران شامل دانشگاه‌های مختلفی مانند دانشگاه تهران، شهید بهشتی و همچنین سالن‌های ورزشی و مصلی تهران بود.

همچنین برخی از مدارس و مراکز آموزشی نیز به عنوان حوزه‌های فرعی برای برگزاری آزمون در نظر گرفته می‌شوند.

توزیع جغرافیایی مناسب حوزه‌ها در تهران باعث شده است تا تمامی تعداد داوطلبان کنکور بتوانند در نزدیک‌ترین محل ممکن به محل سکونت خود آزمون بدهند و از مشکلات مربوط به ترافیک و دوری مسیر جلوگیری شود. علاوه بر این، امکانات رفاهی و زیرساخت‌های مناسب در این حوزه‌ها فراهم‌ شده‌ تا داوطلبان بدون دغدغه به آزمون خود بپردازند. حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در تهران و شهرستان‌های آن در سال گذشته به شرح زیر بوده است:

شهرستان و یا بخش حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران شهرستان محل اقامت فعلی متقاضیان بر اساس اعلام آنها در تقاضانامه ثبت نام در استان تهران
اسلام شهر اسلام شهر
بهارستان بهارستان
پاکدشت پاکدشت
تهران تهران و شمیرانات
پردیس پردیس
دماوند دماوند به جز رودهن ۱۶۰۸
رودهن رود هن ۱۶۰۸ از شهرستان دماوند
رباط کریم رباط کریم
ری ری
شهریار شهریار
فیروزکوه فیروزکوه
قدس قدس
ملارد ملارد
ورامین ورامین پیشوا
قرچک قرچک

با اعلام حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران توسط سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.org در سال جاری، در این مقاله اطلاع‌رسانی‌های لازم برای داوطلبان آزمون سراسری انجام می‌شود تا بتوانید به موقع در جلسه کنکور حاضر شوید.

حوزه های کنکور تهران

آدرس و مسیر حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران

دانشگاه‌های محل برگزاری کنکور در تهران شامل دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه الزهرا (س)، دانشکده آمار و انفورماتیک سازمان سنجش، دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، دانشکده زبان‌های خارجی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، پردیس تحصیلات تکمیلی علامه طباطبایی، آموزشگاه فنی و حرفه‌ای دخترانه ولیعصر، آموزشگاه فنی و حرفه‌ای دخترانه شریعتی، دانشگاه خوارزمی تهران، مجتمع دانشگاه پیامبراعظم (ص) دانشگاه آزاد تهران مرکز، مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) دانشگاه تهران مرکز و دانشگاه امام حسین (ع) است. در ادامه آدرس و مسیر برخی از این حوزه‌ها را شرح می‌دهیم:

  • دانشگاه تهران

دانشکاه تهران که یکی از حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران است دارای آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر که با مسیر: با استفاده از مترو خط ۴ و پیاده شدن در ایستگاه انقلاب، می‌توان به راحتی به دانشگاه تهران دسترسی پیدا کرد. همچنین از طریق خطوط اتوبوسرانی که از میدان انقلاب عبور می‌کنند، می‌توان به این حوزه رسید.

  • دانشگاه شهید بهشتی

یکی از حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران دانشگاه شهید بهشتی تهران است و دارای آدرس: تهران، ولنجک، بلوار دانشجو با مسیر: استفاده از مترو خط ۷ و پیاده شدن در ایستگاه ولنجک، و سپس استفاده از تاکسی‌های محلی یا پیاده‌روی کوتاه تا دانشگاه شهید بهشتی است.

  • دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی نیز از جمله حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران است که  با آدرس: تهران، دهکده المپیک، بلوار دهکده و مسیر: با مترو خط ۵ و پیاده شدن در ایستگاه ورزشگاه آزادی و سپس استفاده از تاکسی یا اتوبوس‌های محلی به سمت دهکده المپیک می‌توانید به این دانشگاه برسید.

  • مدرسه علامه حلی

مدرسه علامه حلی هر ساله یکی از حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران است که در آدرس: تهران، خیابان کارگر جنوبی، چهارراه لشکر، خیابان کمالی، خیابان غفاری قرار گرفته است.

برای دریافت لیست کامل آدرس و مسیر حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

آدرس و مسیر حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران

نکات مهم برای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

بعد از دریافت کارت ورود به جلسه، داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام مراقبین کنکور ۱۴۰۳ اقدام کنند و زمان و مکان آزمون خود را مشاهده کنند. قبل از آزمون، حتماً به محل برگزاری آزمون مراجعه کنید تا مسیر دقیق را بشناسید و از ترافیک و مشکلات جلوگیری کنید.

روز قبل از آزمون، وسایل مورد نیاز مانند کارت ورود به جلسه، کارت ملی، ساعت مچی، مداد، تراش، پاک کن، سوزن ته گرد، و خوراکی را آماده کنید.

پس از دریافت کارت ورود به جلسه، اطلاعات روی کارت را دقیق مطالعه کنید. در صورت هرگونه اشتباه، به باجه‌های رفع نقص کنکور سراسری مراجعه کنید.

برای دانلود فایل PDF مقاله حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

آیا امکان تغییر حوزه امتحانی پس از ثبت‌نام وجود دارد؟

بله، معمولا چند روز قبل از برگزاری کنکور سراسری زمانی برای ویرایش حوزه‌های آزمون اعلام می‌شود.

حوزه های برگزاری کنکور سراسری در تهران کجا است؟

حوزه‌های مختلف برگزاری کنکور سراسری در شهر تهران از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود که توضیحات بیشتر در این مورد در متن مقاله ارائه‌ شده‌ است.

آیا همراه داشتن وسایل الکترونیکی مانند موبایل مجاز است؟

خیر، وسایل مورد نیاز مانند کارت ورود به جلسه، کارت ملی، ساعت مچی و … است که در طول مقاله بیان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا