حوزه های برگزاری کنکور سراسری در کرج 1403 {آدرس و مسیر}


حوزه های برگزاری کنکور سراسری در کرج براساس کیفیت، تعداد شرکت‌کنندگان گروه‌های آزمایشی تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی، زبان و هنر تعیین می‌شود. هر سال بعد از زمان ثبت نام آزمون سراسری و انتشار کارت ورود به جلسه، لیست حوزه های برگزاری کنکور در کرج در سایت سنجش و آموزش کشور sanjesh.org اعلام می‌شود.

انتخاب محل برگزاری آزمون در هر سال می‌تواند باتوجه به معیارهای مختلف و شرایط در نظر گرفته شده، متفاوت باشد تا داوطلبان با ورود به حوزه‌های با کیفیت بالا و امکانات بهتر، عملکرد مناسب‌تری از خود در کنکور نشان دهند. به این ترتیب افراد برای دریافت کارت ورود به جلسه و اطلاع از حوزه امتحانی، باید دو هفته قبل از شروع آزمون، وارد سایت سنجش شوند.

لیست حوزه های برگزاری کنکور سراسری در کرج 1403

سازمان سنجش و آموزش کشور به عنوان مجری برگزارکننده کنکور سراسری، وظیفه ثبت نام داوطلبان، انتشار کارت ورود به جلسه، اعلام لیست حوزه های برگزاری کنکور سراسری در کرج را برعهده دارد. داوطلبان بعد از ثبت نام در آزمون و ارسال مدارک خود در این سامانه باید منتظر انتشار کارت ورود به جلسه باشند. عموما کارت ورود به جلسه و لیست حوزه‌های امتحانی کرج، دو هفته قبل از روز برگزاری آزمون اعلام می‌شود.

حوزه‌های کنکور سراسری معمولا در نقاط مختلف شهر قرار دارد تا تمامی شرکت‌کنندگان مناطق کرج، به صورت مساوی در این حوزه‌های امتحانی تقسیم شوند و با شرایطی بهتر و امکاناتی بیشتر در کنکور شرکت کنند. از این رو متقاضیان باید در موعد مقرر شده برای دریافت کارت ورود به جلسه و مشاهده اطلاعات آن، وارد سایت سنجش sanjesh.org شوند. اطلاعات مهم درج شده بر روی کارت، شامل شماره داوطلبی، شماره صندلی و آدرس حوزه مربوطه است.

لیست حوزه های برگزاری کنکور سراسری در کرج

دلیل اهمیت اطلاع از لیست حوزه‌ های برگزاری کنکور سراسری در کرج، برنامه‌ریزی دقیق برای حرکت از مبدا به محل برگزاری کنکور سراسری است. چراکه نیم ساعت قبل از شروع آزمون، درهای حوزه‌ها بسته می‌شود تا مسئولین از تجمع والدین و افراد جلوگیری کنند. به همین خاطر تاخیر زیاد می‌تواند باعث جا ماندن داوطلب از شرکت در کنکور شود. در ادامه به لیست حوزه های برگزاری کنکور سراسری در کرج، اشاره خواهیم کرد:

لیست حوزه های کنکور سراسری در کرج
حوزه فردیس
حوزه کرج
حوزه اشتهارد
حوزه نظرآباد

به دلیل منتشر نشدن لیست حوزه های امتحانی کنکور سراسری در کرج، لیستی از حوزه‌هایی که در سال‌های گذشته در این مناطق قرار داشتند را در جدول آوردیم. البته در صورت مشخص شدن محل برگزاری آزمون سراسری در استان البرز، اطلاعات داخل جدول را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

در حال حاضر لیست حوزه های کنکور سراسری کرج 1403 اعلام نشده است. در صورت انتشار لیست، اطلاعات این بخش به‌روزرسانی می‌شود.

امکانات حوزه های برگزاری کنکور سراسری استان البرز

امکاناتی که در حوزه های برگزاری کنکور سراسری در کرج وجود دارد، شامل تهویه مناسب هوا، نور کافی، وسایل گرمایشی و سرمایشی، دسترسی محلی آسان و موارد دیگر است که داوطلبان می‌توانند در هنگام مراجعه به حوزه و ارائه کارت ورود به جلسه، کیفیت امکانات محل برگزاری آزمون را مشاهده کنند.

سازمان سنجش و آموزش کشور به منظور کاهش اضطراب داوطلبان و فراهم کردن محیطی راحت و سالم، حوزه‌های برگزاری آزمون را هر سال تغییر می‌دهد تا عیب و نقص‌های سال گذشته را جبران کند.

محیط مناسب حوزه باید دارای صندلی‌های استاندارد، سرویس بهداشتی، مواد ضدعفونی به دلیل شیوع بیماری کرونا، آب آشامیدنی و مامور حفظ نظم و امنیت باشد. البته به غیر از این موارد ضروری، توجه به نکاتی مثل داشتن یک فضای سایه‌دار در محیط بیرون از آزمون، به منظور استراحت داوطلبان نیز مهم است.

امکانات حوزه های برگزاری کنکور سراسری استان البرز

ویرایش حوزه امتحانی کنکور سراسری در کرج 1403

زمان ویرایش حوزه امتحانی کنکور سراسری در کرج، بعد از انتشار کارت ورود به جلسه اعلام می‌شود. دو الی سه هفته قبل از تاریخ شروع آزمون، داوطلبان می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را از سایت سنجش و آموزش کشور دریافت کنند و بعد از روی آن پرینت بگیرند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه در کنکور برای شناسایی هویت هر فرد، الزامی است. به همین خاطر همیشه یکسری اطلاعات ضروری روی آن درج می‌شود.

اطلاعاتی مثل شماره صندلی، شماره داوطلبی و آدرس محل برگزاری آزمون سراسری که از میزان اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. داوطلبان با مشاهده حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در کرج می‌توانند در صورت لزوم و با داشتن مدارک و مستندات محکم برای ویرایش محل برگزاری آزمون اقدام کنند.

به این صورت که متقاضیان باید درخواست خود را به همراه مدارک در سایت سنجش و آموزش کشور sanjesh.org بارگذاری کنند و منتظر اعلام نتایج آن بمانند.

در صورت موافقت، حوزه امتحانی فرد و کارت ورود به جلسه او، به طور کلی باید تغییر کند. امکان مشاهده لیست حوزه‌های درون استانی و برون استانی البرز برای تمامی شرکت‌کنندگان وجود دارد تا در صورت جابه‌جایی بتوانند حوزه نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب کنند. البته امکان موافقت با تغییر حوزه‌ها کمی سخت‌گیرانه است تا فقط افرادی که نمی‌توانند به حوزه درج شده بر روی کارت ورود به جلسه خود مراجعه کنند، از این مزیت بهره‌مند شوند.

نحوه تغییر حوزه امتحانی کنکور سراسری در کرج

تمامی متقاضیان آزمون سراسری از رشته‌های تجربی، ریاضی و فیزیک، انسانی، زبان و هنر می‎‌توانند در صورت لزوم برای تغییر حوزه امتحانی کنکور سراسری در کرج وارد سایت سنجش و آموزش کشور شوند تا درخواست خود را ارسال کنند. ویرایش حوزه امتحانی باید با ارسال درخواست و ارائه یکسری مدارک مثل جابه‌جایی محل سکونت باشد. از این رو داوطلبان بعد از انتشار کارت ورود به جلسه باید حوزه امتحانی خود را بررسی کنند تا در صورت لزوم برای تغییر آن، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند:

  • ود به سامانه سنجش و آموزش کشور sanjesh.org
  • ورود به بخش سراسری در صفحه اصلی سامانه
  • انتخاب گزینه “ویرایش اطلاعات کنکور سراسری”
  • تغییر حوزه امتحانی کنکور سراسری در کرج

نحوه تغییر حوزه امتحانی کنکور سراسری در کرج

نکات تکمیلی درباره حوزه های حوزه های برگزاری کنکور سراسری در کرج

طبق مقررات آموزش‌وپروش، سازمان سنجش و آموزش کشور به عنوان مجری برگزارکننده آزمون، باید لیست حوزه های برگزاری کنکور سراسری در کرج را بعد از انتشار کارت ورود به جلسه در دسترس تمامی شرکت‌کنندگان قرار دهد تا افراد در صورت تغییر حوزه بتوانند درخواست خود را به همراه مدارک و مستندات خواسته شده در سامانه سنجش بارگذاری کنند.

لیست حوزه‌های امتحانی هر سال با تغییر و تحولاتی همراه است تا نقص‌های سال گذشته جبران شود. داوطلبان رشته‌های تجربی، ریاضی فیزیک، انسانی، زبان و هنر باید به موقع از محل برگزاری آزمون سراسری مطلع شوند تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

در روز برگزاری کنکور سراسری، داوطلبان باید مدارک لازم مثل کارت ورود به جلسه، کارت شناسایی، مواد غذایی و دارویی، مداد پاک کن و بطری آب معدنی به همراه خود داشته باشند تا در صورت نیاز به هر یک از این موارد، جلسه کنکور را ترک نکنند. ورود به حوزه های برگزاری کنکور سراسری استان البرز، بعد از شروع امتحان ممنوع اعلام شده است.

برای دانلود فایل pdf حوزه های برگزاری کنکور سراسری در کرج روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

سامانه حوزه‌ های برگزاری کنکور سراسری در کرج چیست؟

سایت مشاهده حوزه‌ های برگزاری کنکور سراسری در کرج، سنجش و آموزش کشور sanjesh.org است.

چرا اطلاع از حوزه‎‌های امتحانی کنکور مهم است؟

تمامی داوطلبان رشته‌های مختلف باید به موقع، نیم ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی باشند. در غیر این صورت نمی‌توانند در کنکور شرکت کنند.

لیست حوزه‌ های امتحانی در استان البرز چه زمانی منتشر می‌شود؟

لیست حوزه‌ های برگزاری کنکور سراسری در کرج، هم‌زمان با کارت ورود به جلسه اعلام می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا