خرید خدمت سربازی + قوانین جدید خرید خدمت در سال ۱۴۰۲


حضور در خدمت سربازی یکی از مراحل چشمگیر در میان مشمولان خدمت نظام وظیفه است. افرادی که به دلیل شرایط خاص خود، تصمیم به خرید خدمت سربازی و عدم حضور در خدمت سربازی دارند، می‌توانند طبق مقررات خرید خدمت نظام وظیفه ، مراحل مربوط به خرید خدمت نظام وظیفه خود را انجام داده و پس از پرداخت مبلغ مربوطه، کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند. خرید سربازی بر اساس قانون جدید خرید سربازی  امکان پذیر نیست ولی اگر افراد دارای شرایط خاصی مانند غیبت نظام وظیفه بیش از ۵ سال باشند، می توانند برای خرید سربازی اقدام نمایند. اما پرداخت هزینه قیمت خرید سربازی دیپلم، قیمت خرید سربازی لیسانس،  قیمت خرید سربازی با مدرک دکتری و قیمت خرید سربازی ارشد متفاوت بوده و دریافت کارت پایان خدمت دارای شرایط خاصی است که در این مقاله قصد داریم درباره آن‌ها توضیح داده و جزئیات آن را بیان نماییم.

 

قانون جدید خرید سربازی 1403

خرید خدمت سربازی یک موضوع مورد توجه بسیاری از جوانان است، چه آنهایی که دارای مدت خدمت سربازی می باشند و چه آنهایی که غایب هستند و یا کسری خدمت سربازی دارند. در گذشته، طرحی برای خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب اجرا می‌شد که هر فردی با پرداخت مبلغی می‌توانست کارت پایان خدمت خود را دریافت کند.

اما اکنون بر اساس خبر فوری خرید سربازی  در سال جدید چنین طرحی وجود ندارد و همه باید به سربازی بروند.

در سال ۱۴۰۰، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در رابطه با این طرح، اظهار کرد: این طرح در ابتدا برای ایرانیان خارج از کشور پیشنهاد شد، اما در حال حاضر و در قانون جدید خرید سربازی  حال تدوین طرح جدیدی برای اصلاح این طرح هستیم.

سردار تقی مهری، رییس سازمان وظیفه عمومی در آخرین خبر قانون جدید خرید سربازی  اعلام کرده بود: همان‌طور که بارها اعلام‌شده‌است، چند سالی است که خرید سربازی دیگر در دستور کار نیست و همه افرادی که به سن مشمولیت رسیده‌اند باید وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند.

در خبر فوری خرید سربازی این گونه بیان شده است که مشمولان عزیز دقت داشته باشند که غیبت از سربازی، محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم استخدام در سازمان‌ها و دستگاه‌های خصوصی و دولتی، نداشتن اجازه ادامه تحصیل و خروج از کشور و همچنین برخوردار نشدن از یکسری تسهیلات قانونی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

🔔 جهت اطلاع از معافیت های عجیب سربازی بر روی لینک آبی کلیک نمایید. 🔔

قانون جدید خرید سربازی

شرایط خرید خدمت سربازی

مشروط به خرید سربازی سال ۱۴۰۲ آخرین مهلت خرید سربازی مربوط به سال ۹۷‌بود و از سال ۹۸ به دلیل اجرای عدالت اجتماعی این طرح لغو شد. اما از بهمن ۱۴۰۰ مجددا طرح خرید سربازی در کمیسیون تلفیق بودجه بحث و تصویب شد. بنابراین مشمولان نظام وظیفه می‌توانند همچنان با پرداخت مبالغ مشخص‌شده‌برای خرید سربازی خود اقدام کنند.

در طرح جدید خرید سربازی که مورد تایید مجلس است، آمده است که افراد غایب و غیر غایب، متاهل و دارای دو فرزند و بالای ۳۰ سال سن، از خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می‌شوند. همچنین مشمولان غایب خارج از کشور با پرداخت ۱۵ هزار یورو می‌توانند کارت معافیت از خدمت سربازی را از طریق سایت خرید سربازی مشمولان غایب تهیه نمایند.

شرایط خرید سربازی برای سال ۱۴۰۲ هنوز به‌طور کلی اعلام‌نشده‌است، اما در اطلاعیه‌ها اعلام‌شده‌که شرط اساسی خرید سربازی عبارت است از:

۱) مشمول دارای غیبت ۵ سال به بالا باشد.

۲) شخص در خارج از کشور اقامت داشته باشد.

۳) افراد متاهل بالای ۳۰ سال که ۲ فرزند دارند، به صورت رایگان معافیت دریافت می‌کنند.

به‌طور کلی خرید سربازی دارای شرایط دیگری نیز ویژه گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه نیز هست که در ادامه به بیان آن‌ها پرداخته‌شده‌است.

 

شرایط خرید سربازی برای مشمولان دانشجو

دانشجویانی که از مقطع تحصیلی خود فارغ‌التحصیل شده‌اند، زمان غیبت آن‌ها پس از تاریخ فارغ‌التحصیلی آن‌ها حساب می‌شود.

دانشجویانی که تاریخ اخراج و یا انصراف آن‌ها قبل از سال ۱۳۹۷ بوده است، تاریخ مربوط به غیبت آن‌ها از زمان انصراف و یا اخراج آن‌ها محاسبه می‌شود.

شرایط خرید سربازی برای مشمولان خارج از کشور

افرادی که بدون دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور، در کشورهای دیگر به تحصیل پرداخته‌اند، باید زمان غیبت سربازی آن‌ها را از زمان شروع سن مشمولیتشان، یعنی ۱۸ سال تمام، محاسبه کرد.

افرادی که در خارج از کشور به تحصیل پرداخته‌اند و در حال حاضر از دانشگاه اخراج شده‌اند یا انصراف داده‌اند، باید تاریخ شروع غیبت آن‌ها را از مقطع تحصیلی قبلی (قبل از انصراف یا اخراج) محاسبه کرد.

خرید خدمت سربازی و خبر فوری خرید سربازی

موارد خرید خدمت سربازی در حین خدمت

اشخاص مشمولی که دارای شرایط خرید خدمت سربازی هستند و بیش از ۸ سال از انجام خدمت سربازی معاف هستند، می‌توانند با رعایت شرایط خاص، مراحل خرید را انجام دهند. این گروه از سربازان پس از تعیین و تکلیف وضعیت سربازی خود، از خدمت سربازی ترخیص خواهند شد.

شرایط خرید خدمت سربازی برای اشخاص مشمول بدون تحصیلات دانشگاهی

افرادی که تصمیم به خرید خدمت سربازی دارند، اما در مقطع تحصیل دانشگاهی قرار نگرفته‌اند، می‌توانند در صورت داشتن ۸ سال غیبت از خدمت سربازی، مراحل خرید سربازی خود را انجام دهند.

محاسبه زمان غیبت خدمت سربازی برای این گروه افراد، بر اساس سن مشمولیت یا همان ۱۸ سال تمام است.

🔔 جهت اطلاع از اضافه خدمت غیبت سربازی بر روی لینک آبی لینک نمایید. 🔔

قیمت خرید سربازی

افرادی که دارای شرایط خرید سربازی هستند، می‌توانند با پرداخت هزینه خرید خدمت سربازی، از اعزام به سربازی جلوگیری نمایند. جهت خرید سربازی، مشمولان موظف به پرداخت هزینه مربوطه می‌باشند. مقدار و قیمت خرید خدمت نظام وظیفه، بسته به نوع مقطع تحصیلی افراد متفاوت است.

هرچه مقطع تحصیلی افراد بالاتر باشد، قیمت خرید سربازی نیز افزایش خواهد یافت. در نتیجه افراد دارای مدرک دکتری تخصصی بیش‌ترین مبلغ را برای خرید خدمت نظام وظیفه پرداخت می‌کنند، درحالی که افراد زیر دیپلم کمترین مبلغ را پرداخت می‌نمایند.

خرید سربازی از سال ۱۴۰۲ بر اساس مبالغ اعلام‌شده‌ از سوی کمیسیون تلفیق بودجه انجام خواهد گرفت. در جدول زیر،  قیمت خرید سربازی دیپلم، قیمت خرید سربازی لیسانس، قیمت خرید سربازی با مدرک دکتری و قیمت خرید سربازی ارشد ذکر‌شده‌است. لازم به ذکر است که هر ساله قیمت خرید خدمت سربازی تغییر می‌کند و مشمولان در صورت عدم دریافت معافیت دائم سربازی موظف هستند که بر اساس قیمت مصوب سال جدید، خدمت سربازی خود را خریداری نمایند.

 

قیمت خرید سربازی
قیمت خرید سربازی دیپلم دویست و پنجاه میلیون تومان
قیمت خرید سربازی لیسانس چهارصد میلیون تومان
قیمت خرید سربازی ارشد چهارصد میلیون تومان
قیمت خرید سربازی با مدرک دکتری ششصد میلیون تومان
قیمت خرید سربازی با مدرک دکتری غیر پزشکی ششصد میلیون تومان
قیمت خرید سربازی با مدرک تخصصی دکتری ششصد میلیون تومان

🔔 برای اطلاع از معافیت سربازی بالای چهل سال کلیک نمایید. 🔔

قیمت خرید سربازی

مراحل خرید سربازی

مراحل خرید خدمت سربازی  به شرح زیر است:

افرادی که تمایل به خرید سربازی دارند، باید به صورت حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و مراحل خرید خدمت سربازی را از طریق این دفاتر انجام دهند. در ابتدا، ثبت نام در طرح خرید سربازی با ارائه مدارک لازم انجام می‌شود.

پس از ارائه مدارک لازم توسط مشمولان نظام وظیفه، درخواست آن‌ها به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونتشان ارسال می‌شود و وضعیت نظام وظیفه آن‌ها بررسی می‌شود.

در صورت تایید درخواست برای متاهلین، یک پیامک به شماره تلفن همراه آن‌ها ارسال خواهد شد که مبلغ جریمه را اعلام می‌کند. مشمولان ۵ روز فرصت دارند که مراحل پرداخت هزینه خرید خدمت سربازی ۱۴۰۲ را انجام دهند.

مشمولان باید با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰، شناسه واریز، شماره حساب و فرم تعهدنامه محضری را دریافت کرده و حداکثر تا ۱۰ روز پس از دریافت این فرم، فیش واریزی خود را به همراه فرم تعهدنامه محضری به پلیس +۱۰ تحویل دهند.

زمان اجرای طرح خرید سربازی ۱۴۰۲ مشخص‌نشده‌است. اطلاعات اجرایی آن پس از اعلام، به اطلاع عموم خواهد رسید.

پس از تکمیل مراحل خرید خدمت سربازی، کارت معافیت سربازی به مشمولان اعطا خواهد شد.

🔔 برای مشاوره سربازی نظام وظیفه کلیک نمایید.🔔

روش واریز اقساطی خرید سربازی

یکی از تسهیلاتی که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای افرادی که تمایل به پرداخت هزینه خرید سربازی ۱۴۰۲ به صورت اقساطی را دارند، فراهم کرده است، هزینه خرید سربازی بر اساس نوع مدرک فارغ التحصیلی، مدت زمان غیبت، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان آن‌ها تعیین می‌شود.

افراد واجد شرایط خرید سربازی می‌توانند به یکی از بانک‌های معرفی‌شده‌توسط سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و یک سوم جریمه سربازی را نقدا پرداخت نمایند و مابقی مبلغ را به صورت اقساط ۳۶ ماهه پرداخت کنند.

ضروری است به یاد داشته باشید که تمامی مقررات فوق تنها در صورت اجرای مجدد قانون خرید سربازی توسط سازمان نظام وظیفه، اجرا خواهند شد.

 

خبر فوری خرید سربازی برای افراد متاهل

مشمولان نظام وظیفه در راستای عدم اعزام به خدمت به دلایل مختلف به دنبال اطلاع از خرید سربازی ۱۴۰۲ بوده و بایستی به مطالب گفته‌شده‌در قبل توجه نمایند. قانون خرید سربازی در سال‌های اخیر به صورت مکرر تغییر یافته و در حال حاظر امکان خرید دوره خدمت نظام وظیفه وجود ندارد.

معافیت مشمولان متاهل که بالای ۳۰ سال سن دارند، از جمله اخباری بوده که در اوایل سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گرفته، اما با این وجود این طرح در مجلس تصویب نشد.

خرید خدمت سربازی برای افراد متاهل امکان‌پذیر نبوده و در سال ۱۴۰۲ افراد قابلیت انجام این کار را نخواهند داشت. این افراد تنها از مزایای کسر خدمت برخوردار‌شده‌و می‌توانند از آن استفاده نمایند.

این امکان وجود داشته تا در آینده با توجه به طرح جوانی جمعیت، مجدد قانون خرید سربازی برای این افراد در نظر گرفته شود. با توجه به طرح در نظر گرفته‌شده‌در اوایل سال ۱۴۰۲، مشمولان نظام وظیفه این قابلیت را داشتند تا بر حسب قانون معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند  معاف شوند.

 

🔔 برای اطلاع از میزان حقوق سربازی کلیک نمایید.🔔

خرید سربازی قیمت خرید سربازی دیپلم | قیمت خرید سربازی لیسانس | قیمت خرید سربازی با مدرک دکتری | قیمت خرید سربازی ارشد

اخبار پیرامون خرید سربازی

📢 آیا طرح خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد؟

طرح خرید خدمت سربازی تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۷ در حال اجرا بوده و تنها افرادی که مبالغ اقساط خود را پرداخت نکرده اند، مهلتی دوباره برای تسویه بدهی خود تا پایان سال ۱۳۹۹ دریافت کرده اند. اجرای این قانون برای سال ۱۴۰۰ متوقف‌شده‌است.

قوانین نظام وظیفه هر سال دچار تغییراتی می‌شود و هر مشمولی باید از تمامی موارد آن آگاه شود. تاکنون دو قانون مربوط به خرید خدمت سربازی تصویب و اجرا‌شده‌که ستاد کل نیروهای مسلح آن‌ها را تصویب نکرده است. در حال حاضر طرح‌های دیگری در مورد خرید خدمت سربازی برای مشمولین غایب در مجلس مورد بررسی قرار دارد.

 

پادکست صوتی مقاله 🎧


خلاصه مطلب 📝

در صورت اعلام امکان‌پذیر بودن خرید خدمت سربازی در قانون جدید خرید سربازی  توسط کمیسیون تلفیق، متقاضیان می‌توانند با کسب اطلاع از قیمت خرید سربازی دیپلم، قیمت خرید سربازی لیسانس، قیمت خرید سربازی با مدرک دکتری و همچنین قیمت خرید سربازی ارشد خدمت نظام وظیفه و فروش سربازی قسطی، اقدام به خرید سربازی نمایند. همچنین، افراد غایب خارج از کشور نیز با پرداخت هزینه تعیین‌شده‌می‌توانند کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت  استفاده کنند. اگر نیاز به دریافت خبر فوری خرید سربازی دارید می توانید با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

🔔 برای دانلود فایل پی دی اف مقاله روی لینک کلیک کنید. 🔔

 

چه شرایطی برای خرید سربازی وجود دارد؟

خرید سربازی برای افراد مختلف دارای شرایط متفاوت است، یکی از شرایط مشترک آن داشتن ۵ سال غیبت سربازی است. سایر شرایط می‌توانند از طریق مطالعه متن مقاله درک شوند.

چقدر هزینه خرید سربازی است؟

هزینه خرید سربازی بستگی به مدرک تحصیلی مشتری دارد. هر چه مدرک وی پایین‌تر باشد، هزینه کمتری پرداخت می‌کند که جدول آن نیز در متن مقاله ارائه‌شده‌است.

آیا امکان قسط‌بندی خرید سربازی وجود دارد؟

در متن مقاله شرایط خرید قسطی سربازی توضیح داده‌شده‌است. معمولا یک سوم این هزینه باید بدون اقساط پرداخت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا