خوابگاه دانشگاه اصفهان 1402-1403 +هزینه، شرایط و امکانات


دانشگاه صنعتی اصفهان در گذشته یکی از زیر مجموعه های دانشگاه صنعتی شریف محسوب می شد که پس از سال 1357 از آن جدا شده و به آن عنوان دانشگاهی مستقل فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه امکانات رفاهی و اقامتی ویژه دانشجویان غیر بومی خود را نیز مهیا کرده است که بتوانند بدون نگرانی از محل اسکان، تحصیلات خود را در این دانشگاه برتر آغاز کنند. در این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام و امکانات خوابگاه دانشگاه اصفهان پرداخته و آدرس، هزینه و شرایط خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان را که دانشجویان باید از آن ها مطلع باشند، بیان خواهیم کرد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

توجه داشته باشید که ظرفیت ثبت نام هر خوابگاه دانشجویی محدود است و باید هر چه سریع تر از امکانات ارائه شده، هزینه و شرایط هر یک از خوابگاه های دولتی موجود در این دانشگاه مطلع شده و تصمیم نهایی خود را بگیرید. در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی نیز می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان مرکز ایران تحصیل بهره مند شوید.

آشنایی با سامانه ثبت نام خوابگاه دانشگاه اصفهان

تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری بخش مهمی از زندگی شخصی و کاری هر فردی است که چالش های بسیاری را به همراه دارد؛ به ویژه اگر دانشگاه محل قبولی شما خارج از شهر محل سکونت بوده و مجبور به زندگی در شهر جدیدی شوید. در این صورت مهم ترین مسئله تهیه محل اقامت و اسکان برای طول دوران دانشجویی خواهد بود. برخی از دانشگاه های دولتی مانند دانشگاه صنعتی اصفهان تسهیلات خوابگاهی ارائه می کنند که تعداد آن ها نیز محدود بوده و باید دانشجویان هر چه سریع تر برای ثبت نام اقدام کنند.

دانشگاه صنعتی اصفهان دارای سامانه ای مجزا برای امور دانشجویی به نشانی اینترنتی studentaffairs.iut.ac.ir است که از طریق آن اخبار و اطلاعیه های گوناگون را به دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه اطلاع رسانی می کند. (برای ورود مسقتیم به این سامانه، بر روز لینک ذکر شده کلیک کنید.) در این سامانه می توان اطلاعیه های مربوط به خوابگاه دانشگاه اصفهان را مشاهده کرد.

آشنایی با سامانه ثبت نام خوابگاه دانشگاه اصفهان

اما اگر بخواهید جهت رزرو خوابگاه اقدام کنید، باید به سامانه گلستان دانشگاه صنعتی اصفهان به نشانی اینترنتی golestan.iut.ac.ir مراجعه کنید. پس از وارد کردن اطلاعات دانشجویی خود و ورود به پنل کاربری، می بایست از بخش پیشخوان خدمت، گزینه «درخواست بررسی مسائل خوابگاهی» را انتخاب کنید.

سپس یک درخواست جدید ایجاد کرده و با انتخاب ترم تحصیلی، نوع درخواست خود را که درخواست اسکان می باشد، ثبت کنید. در این صورت شرایط شما از سوی کارشناسان امور خوابگاهی بررسی می گردد و سایر مراحلی که باید برای رزرو نهایی خوابگاه دانشگاه اصفهان انجام دهید، به شما اطلاع رسانی می شود.

‼ نکته مهم: دانشجویان گرامی توجه داشته باشید که در درج اطلاعات به ویژه وضعیت تاهل و محل سکونت بسیار دقت کنید؛ چرا که این اطلاعات غیر قابل ویرایش می باشند و برای اصلاح آن ها باید حضوری به اداره کل آموزش مراجعه کنید.

‼ نکته مهم: چنانچه دانشجویی بر اساس قوانین تعریف شده حق استفاده از خوابگاه را نداشته باشد، با پیغامی رو به رو می شود که می بایست با کلیک کردن بر روی راهنمای سمت چپ صفحه و گزینه «مشاهده محدودیت های استفاده از خوابگاه»، از علت این اتفاق مطلع شود.

دانشجویان گرامی در صورت بروز مشکل در مراحل ثبت نام خوابگاه دانشجویی، جهت اطلاع از نحوه رفع مشکل می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. مشاوران ما همه روزه (حتی در روزهای تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده پاسخ گویی به تمامی سوالات شما می باشند.

 

برای اطلاع از رتبه، امکانات، رشته ها، اساتید و آدرس دانشگاه اصفهان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

قوانین و شرایط خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان

اگر قصد اسکان در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان را داشته باشید، می بایست واجد برخی شرایط بوده و از قوانین و مقررات اسکان در این خوابگاه ها مطلع باشید.

قوانین، مقررات و شرایط خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان

◀ قوانین، مقررات و شرایط خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان عبارتند از:

✔ شرایط واگذاری خوابگاه دانشجویی با توجه به امکانات موجود دانشگاه برای دانشجویان غیر بومی با وضعیت مشغول به تحصیلی است که امکان تردد روزانه از محل سکونت خود به دانشگاه را ندارند. کمیته اسکان دانشگاه در خصوص وضعیت تخصیص خوابگاه به این دسته از افراد با رعایت اولویت های تعیین شده، تصمیم گیری خواهد کرد.

‼ نکته مهم: به دانشجویان ساکن استان اصفهان و شهرستان های اطراف که مسافت آن ها کمتر از 80 کیلومتر است، خوابگاه تعلق نمی گیرد.

✔ به دانشجویان نوبت دوم (شبانه)، شهریه پرداز، بورسیه، مامور به تحصیل و شاغل تنها در صورتی خوابگاه تعلق می گیرد که ظرفیت مازاد وجود داشته باشد و کمیته اسکان با تخصیص خوابگاه به آن ها موافقت کند.

✔ تنها در صورت وجود ظرفیت است که به دانشجویان واحد شرایط در ترم تابستان خوابگاه واگذار می شود.

✔ دانشجویان تنها می توانند در مدت سنوات مجاز تحصیلی مقطع خود برای گرفتن خوابگاه دانشگاه اصفهان اقدام کنند. دانشجویان فارغ التحصیل شده دانشگاه صنعتی اصفهان حداکثر تا یک ماه می توانند جهت انجام مراحل تسویه حساب در خوابگاه بمانند. پس از اتمام این مدت یک ماهه، در صورت نیاز به اسکان بیشتر می بایست از کمیته اسکان مجوز لازم را تهیه کرده و تا یک ماه دیگر به صورت مهمان در این خوابگاه ها اقامت داشت.

✔  دانشجویانی که به هر دلیلی وضعیت مشغول به تحصیل خود را از دست بدهند، موظف می باشند که حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به تخلیه واحد خود اقدام کنند.

✔ در صورتی که دانشجو جهت تخلیه اتاق خود اقدام نکند، کمیته اسکان دانشگاه صنعتی اصفهان می تواند نسبت به صدور مجوز تخلیه محل سکونت دانشجو اقدام کند.

✔ مدت زمان سکونت دائم برای ترم های عادی 4.5 ماه و برای ترم های تابستانی 2.5 ماه می باشد.

✔ تمامی دانشجویان موظف می باشند در مدت اقامت خود در خوابگاه های دانشجویی نسبت به رعایت مقررات عمومی اقدام کنند؛ در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات و علی رغم تذکر شفاهی یا کتبی، بنا به تشخیص اداره خوابگاه ها به سکونت دانشجوی خاطی خاتمه داده خواهد شد.

✔ چنانچه دانشجویی به هر دلیل بدون دریافت مجوز از اداره خوابگاه ها به مدت یک ماه و بیشتر در خوابگاه سکونت نداشته باشد، می بایست جهت تخلیه و تحویل واحد خود اقدام کند.

✔ با توجه به اینکه خوابگاه های متاهلی دارای ظرفیت محدودی می باشند، واگذاری خوابگاه ها براساس مجموع امتیازات کسب شده مطابق اولویت بندی کمیته اسکان صورت خواهد گرفت. امتیازات در نظر گرفته شده برای دانشجویان عبارتند از:

👈 مقطع تحصیلی: کارشناسی 10 امتیاز، کارشناسی ارشد 15 امتیاز و دکتری 20 امتیاز

👈 به ازای هر فرزند 5 امتیاز

👈 مدت زمان انتظار از زمان ارائه درخواست کتبی به ازای هر ماه 1 امتیاز

‼ تبصره مهم: در صورتی که امتیاز متقاضیان در انتظار مساوی شود، اولویت به ترتیب براساس مقطع بالاتر، تعداد فرزند، زمان انتظار و تاریخ درخواست تعیین خواهد شد.

‼ تبصره مهم: در صورتی که همسر فرد متقاضی نیز از جمله دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان باشد، مجموع امتیازات در ضریب 1.2 اعمال می شود، منتها مدت سکونت در خوابگاه برای هر دو نفر منظور می شود.

‼ تبصره مهم: بررسی درخواست خوابگاه دانشجویی دختر متاهل، با ارائه تعهد محضری همسر مبنی بر رضایت اسکان در خوابگاه های متاهلی دانشگاه امکان پذیر می شود.

خوابگاه های متاهلی دانشگاه صنعتی اصفهان

✔ هر یک از واحد های خوابگاهی به همراه برخی اثاثیه و تجهیزات به دانشجویان ارائه می شوند که در زمان تخلیه نیز می بایست تمامی تجهیزات بدون هیچ گونه خسارتی به دانشگاه تحویل داده شوند.

✅ هزینه خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان چقدر است؟

قوانین و میزان هزینه خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان متناسب با میزان سنوات و دوره دانشجویی، بر مبنای جدول زیر تعیین می شود:

هزینه خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان
افراد نوع ضریب اجاره بها نسبت به مصوبه صندوق رفاه
دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان برابر با مصوبه صندوق رفاه
روزانه سنواتی ترم اول سنوات 2 برابر
ترم دوم سنوات 2.5 برابر
ترم سوم به بعد 3 برابر
نوبت دوم، بورسیه، بومی، شاغل، میهمان آموزشی و متاهل دختر 1.5 برابر ترم مشابه
پردیس، آموزش های الکترونیکی و غیر ایرانی شهریه پرداز 3 برابر ترم مشابه

هزینه خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان می بایست حداکثر تا پایان هر ترم و قبل از شروع ترم بعد تسویه شود.

براساس مصوبه صندوق رفاه دانشجویان، چنانچه دانشجویی هزینه خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان را در زمان مقرر و به صورت نقدی بپردازد، مشمول 10 درصد تخفیف خواهد شد.

 

برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه صنعتی اصفهان و شرایط ثبت نامی آن ها، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

امکانات خوابگاه دانشگاه اصفهان چیست؟

خوابگاه دانشگاه اصفهان از سه بخش کلی تشکیل می شود: خوابگاه دانشجویی دختران، خوابگاه دانشجویی پسران و خوابگاه دانشجویی ویژه متاهلین. در مجموع تعداد 13 بلوک خوابگاه دانشجویی که پاسخ گوی اسکان حدود 4000 نفر دانشجوی مجرد (دختر و پسر) و 280 نفر دانشجوی متاهل می باشد، در دانشگاه صنعتی اصفهان راه اندازی شده است. در ادامه امکانات عمومی و تخصصی هر یک از این خوابگاه ها را بیان خواهیم کرد.

امکانات ارائه شده در خوابگاه های دانشگاه اصفهان

◀ امکانات خوابگاه دانشگاه اصفهان – امکانات عمومی:

لازم به ذکر است که به علت واقع شدن خوابگاه های دانشجویی در محوطه عمومی دانشگاه، دانشجویان می توانند از امکانات عمومی زیر بهره مند شوند:

👈 مهمان سرای دانشگاه

👈 زمین ها و محوطه های ورزشی

👈 سالن های ورزشی و بدنسازی دانشگاه

👈 اتاق های فرهنگی

👈 مجموعه غذاخوری مرکزی و رستوران ها

👈کافی نت

👈 خشکشویی

👈 بازارچه دانشجویی شامل غرفه های (پیرایشگاه، خیاطی، لوازم التحریر، مواد غذایی و میوه، پوشاک، لوازم بهداشتی، فست فود، لوازم موبایل، آتلیه عکاسی)

👈 نانوایی

👈 آژانس، تاکسی، سرویس دانشگاه

◀ امکانات خوابگاه دانشگاه اصفهان – امکانات اختصاصی:

امکانات اختصاصی خوابگاه دانشگاه اصفهان براساس نوع اسکان (مجردین و متأهلین، خواهران و برادران و…) تغییر می کند. این امکانات عبارتند از:

👈 سیستم سرمایش و گرمایش

👈 موکت و فرش

👈 سالن­ مطالعه

👈 سالن تلویزیون

👈 نمازخانه

👈 کانون های فرهنگی

👈 آبدارخانه های مجهز به اجاق گاز و دستگاه های آب جوش و آب سرد کن

👈 سالن­ ها و اماکن مجهز به امکانات ورزشی

👈 سرویس ­های بهداشتی

👈 دستگاه برس کفش

👈 جارو برقی

👈 آینه قدی

👈 فروشگاه مواد غذایی

👈 غرفه زیراکس

👈 یخچال

👈 جا کتابی، قفسه کتاب، میز و صندلی

👈 تخت خواب

👈 جا لباسی

👈 جا کفشی

👈جا ظرفی

👈خط تلفن و اینترنت

لازم به ذکر است که خوابگاه های دانشجویی الغدیر، خوابگاه های 9 و 10 خواهران، خوابگاه 5 برادران فاقد حمام و خوابگاه های دانشجویی الغدیر، خوابگاه های 7 و 9 و 10 خواهران، خوابگاه 5 برادران فاقد روشویی می باشند.

دانشجویان گرامی در صورت نیاز به راهنمایی و یا جزئیات بیشتر در رابطه با هر یک از خوابگاه ها می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و با کارشناسان مرکز ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید.

 

خوابگاه متاهلی به چه کسانی تعلق میگیرد؟ برای اطلاع از شرایط دریافت خوابگاه متاهلی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نشانی و آدرس خوابگاه دانشگاه اصفهان

حال که شرایط، امکانات و هزینه خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان آشنا شده اید، در ادامه این مقاله جزئیات مختصری از هر یک از خوابگاه های این دانشگاه را به همراه آدرس هر یک بیان خواهیم کرد. برای مشاهده این جزئیات به جدول زیر مراجعه کنید.

جزئیات و آدرس خوابگاه دانشگاه اصفهان
نام خوابگاه نوع ساکنین تعداد بلوک ظرفیت اسکان تعداد اتاق آدرس خوابگاه دانشگاه اصفهان
مجموعه الغدیر مجرد – پسر 3 1084 271 خمینی شهر، کوی اساتید، خیابان دانشگاه، خیابان همایش
مجموعه صدرا مجرد – پسر 4 1685 455 خمینی‌ شهر، خیابان دانشگاه، دانشگاه صنعتی اصفهان
مجموعه صدف مجرد – دختر 3 957 269 خمینی شهر، کوی اساتید، خیابان دانشگاه، خیابان شیخ بهایی شرقی
مجموعه امام جواد – 1 متاهلین 5 120 خانوار 120 خمینی شهر، کوی اساتید، خیابان دانشگاه، خیابان همایش
مجموعه امام جواد – 2 متاهلین 5 120 خانوار خمینی شهر، کوی اساتید، خیابان دانشگاه، خیابان همایش
مجموعه 48 دستگاه متاهلین 1 48 خانوار

دانشجویان گرامی توجه داشته باشید که تمامی مجموعه های خوابگاهی در محوطه داخلی این دانشگاه واقع شده اند.

نشانی و آدرس خوابگاه دانشگاه اصفهان

 

برای اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام و لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی اصفهان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون دانشگاه صنعتی اصفهان

✅ دانشمندان دانشگاه صنعتی اصفهان در تزار بین‌المللی قرار دارند:

رایزن دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان، امید بیرق‌ دار، گفت: دانشمندان دانشگاه صنعتی اصفهان در تراز بین‌ المللی قرار دارند و شکل‌ گیری ارتباط‌ ها می‌ تواند دستاورد خوبی داشته باشد.

وی افزود: دیدن امکانات دانشگاه صنعتی اصفهان از نزدیک برای دانشمندان مسلمان سایر کشور ها می‌ تواند کمک به لمس واقعیت‌ ها کند چرا که مشاهده امکانات دانشگاه صنعتی که بزرگترین کمپ دانشگاهی کشور است، تفاوت زیادی با کلیپ‌ ها و گزارشات آن دارد.

رایزن دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: دانشکده‌ های دانشگاه صنعتی امکانات متنوع، به روز و دانشمندانی که در تراز بین‌ المللی قرار دارند را در خود جای داده است اما از آن جایی که زمینه اطلاع‌ رسانی این ظرفیت وجود ندارد، شکل‌ گیری ارتباط می‌ تواند دستاورد خوبی را برای این دانشگاه و استان اصفهان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی یکی از مراکز کلیدی عصر حاضر در استان اصفهان است، گفت: فعالیت علمی در حوزه بین‌ الملل یکی از اهداف این دانشگاه است چرا که این کار به شکل‌ گیری ارتباطات و رشد همگانی کمک خواهد کرد.

 

خلاصه مطلب

تحصیل در شهری غیر از شهر محل سکونت ممکن است نگرانی و استرس بسیاری را برای والدین و دانشجویان از بابت محل اسکان و اقامت ایجاد کند. دانشگاه های دولتی معمولا تدابیری را برای دانشجویان غیر بومی خود می اندیشند و با ساخت خوابگاه های دانشجویی تلاش می کنند تا این نگرانی ها را از بین ببرند. اما ظرفیت این خوابگاه ها محدود بوده و باید هر چه سریع تر برای رزرو آن ها اقدام کرد. خوابگاه دانشگاه اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تنها توان ارائه خوابگاه به تعداد محدودی از دانشجویان غیر بومی را دارد.

در مقاله بالا به بررسی شرایط، هزینه، آدرس و امکانات خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان پرداختیم تا دانشجویان قبلا با هر یک از خوابگاه ها آشنا شده و تصمیم بگیرند که تمایل به رزرو کدام یک را دارند. هم چنین نحوه رزرو خوابگاه را نیز به صورت کامل شرح دادیم. با این حال چنانچه سوالی داشتید و یا نیاز به راهنمایی در خصوص موضوعی خاص داشتید، می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید. کارشناسان ما از طریق قسمت دیدگاه ها نیز پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله خوابگاه دانشگاه اصفهان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان چه امکاناتی را به دانشجویان خود ارائه می کند؟

هر یک از خوابگاه های این دانشگاه برخی امکانات عمومی و اختصاصی را به دانشجویان خود ارائه می کنند. امکاناتی چون: تخت خواب، قفسه کتاب، سالن تلویزیون، یخچال، فرش و … . برای مشاهده تمامی امکانات به مقاله بالا مراجعه کنید.

شرایط، قوانین و مقررات اسکان در خوابگاه های دانشگاه اصفهان چیست؟

این دانشگاه برخی قوانین را جهت اسکان راحت تر دانشجویان در خوابگاه ها تعیین کرده است، در مقاله فوق می توانید قوانین اجاره، اسکان، تخلیه و … هر یک از خوابگاه های مربوطه را مشاهده کنید.

دانشگاه صنعتی اصفهان دارای چه نوع خوابگاه هایی است؟

این دانشگاه سه نوع خوابگاه دخترانه (مجردی)، پسرانه (مجردی) و متاهلی ارائه می کند. ظرفیت و امکانات ارائه شده در هر یک از خوابگاه ها متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا