خوابگاه دانشگاه شاهد 1402 + هزینه، شرایط و امکانات


خوابگاه دانشگاه شاهد دارای امکانات مختلفی است که دانشجویان می‌توانند از همه آنها بهره‌مند شوند. افرادی که در دانشگاه شاهد پذیرش شده اند، در ارتباط با هزینه و همچنین شرایط خوابگاه دانشگاه شاهد سوال دارند. طبق آیین نامه‌های موجود امور خوابگاه‌های این دانشگاه، هزینه خوابگاه دانشگاه شاهد هر ساله به دانشجویان اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر به آن دسته از افرادی که در ارتباط با آدرس خوابگاه دانشگاه شاهد سوال دارند باید بگوییم که خوابگاه‌های این دانشگاه در مناطق مختلف قرار دارد و افراد می‌توانند از طریق ارتباط با معاونت دانشجویی دانشگاه اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند. از آنجا که بسیاری ممکن است در مورد امکانات خوابگاه دانشگاه شاهد آگاهی نداشته باشند، از این رو می توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق را در اختیار شما دانشجویان عزیز قرار دهند.

 معرفی خوابگاه دانشگاه شاهد

👈 دانشگاه شاهد به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع کشور هر ساله دانشجویان مختلفی را در رشته‌های مختلف پذیرش می‌کند. در حال حاضر این دانشگاه بالغ بر ۶۰۰۰ دانشجو در ۱۰۲ رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای و تخصصی پذیرش کرده است.

👈 دانشگاه شاهد دارای ۸ دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، علوم انسانی، علوم پایه و و علوم کشاورزی است. از این رو دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند، چنانچه مایل به دریافت خوابگاه دانشگاه شاهد باشند، باید از طریق معاونت دانشجویی و امور خوابگاه ها اقدام کنند.

👈دانشگاه شاهد تهران مانند دیگر دانشگاه‌های دولتی ایران دارای خوابگاه‌های مجهز و با امکانات ویژه برای دانشجویان غیر بومی است. هزینه سکونت یافتن دانشجویان ایثارگر در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری براساس تصویب و اعلام سازمان بنیاد شهید، به طور کامل به عهده سازمان ایثارگری است.

برای مشاهده و بررسی هزینه خوابگاه دانشجویی وارد لینک مربوطه شوید.

👈 بر همین اساس اداره کل امور دانشجویان قبل از شروع ترم تحصیلی جدید، باید تعداد دانشجویان داوطلب و هزینه خوابگاه دانشگاه شاهد را به سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام نماید. دانشجویان دوره کارشناسی حداکثر تا 4 سال معادل 8 ترم تحصیلی، دانشجویان دوره ارشد پیوسته حداکثر تا 2 سال معادل 4 ترم تحصیلی و دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای و ارشد پیوسته برای رشته‌های دندانپزشکی 6 سال معادل 12 ترم و برای رشته‌های پزشکی 7 سال معادل 14 ترم تحصیلی این امکان را دارند که در خوابگاه دانشگاه شاهد سکونت داشته باشند.

👈 لازم به ذکر است که خوابگاه دختران و پسران دانشگاه شاهد در مناطق مختلف قرار دارند و افراد برای در اختیار گرفتن آدرس خوابگاه دانشگاه شاهد پسرانه و دخترانه باید با معاونت دانشجویی دانشگاه در ارتباط باشند تا اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورند.

 معرفی خوابگاه دانشگاه شاهد

شرایط خوابگاه دانشگاه شاهد 1402

👈 براساس اعلام معاونت دانشجویی دانشگاه شاهد، دانشجویان مقطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد نیمسال سوم و به بعد دارای پروپوزال مصوب، منوط به انجام حضوری پایان نامه در دانشگاه با تایید و نظارت استاد راهنما و دانشکده و با تأیید رسیدن مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی (با ارائه کردن دلایل و مستندات متقن) این امکان را دارند از خوابگاه‌های این دانشگاه برای نیمسال جاری استفاده نمایند.

👈 دانشجویان مقطع دکتری که متقاضی حضور در آزمون جامع هستند، در صورت برگزاری این آزمون به شرط تایید استاد راهنما، و به تأیید رسیدن دانشکده و تعیین تاریخ آزمون، حداکثر به مدت ۴ روز (یک روز قبل از آزمون جامع، دو روز برای آزمون، یک روز بعد آزمون) برای آزمون جامع کتبی و حداکثر سه روز برای آزمون جامع شفاهی (یک روز پیش از آزمون جامع، یک روز آزمون، یک روز پس از آزمون) دارای شرایط اسکان در خوابگاه دانشگاه شاهد هستند.

👈 از این رو دانشجویان کارشناسی ارشد و مقطع دکتری تخصصی متقاضی دفاع یا پیش دفاع، حداکثر به  مدت چهار روز (دو روز پیش از دفاع، یک روز دفاع، یک روز پس از دفاع) در صورت واجدالشرایط بودن این امکان را دارند که در خوابگاه سکونت یابند.

👈 دانشجویان کارشناسی ارشد باید همه درس‌های آموزشی و سمینار خود را گذرانده باشند و با تایید استاد راهنما، دانشکده، مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی جلسه دفاع آنها برنامه ریزی شده باشد و دانشجویان مقطع دکتری تخصصی که آزمون جامع را طی کرده باشند و در صورت تایید استاد راهنما، مدیریت آموزش و دانشکده، چنانچه جلسه دفاع پروپوزال آنها مشخص شده باشد، می توانند برای اخذ خوابگاه تقاضا دهند.

👈 تقاضای دریافت خوابگاه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشکده کشاورزی که احتیاج به حضور در  مزرعه برای تصویب کردن پروپوزال خود دارند، برای مدت طولانی‌تر قابل بررسی می باشد. در این خصوص باید دلایل و ضرورت حضور در خوابگاه پس از از تایید استاد راهنما و دانشکده به مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی ارسال گردد.

👈 به این ترتیب ​دانشجویان کارشناسی یا دکتری عمومی داوطلب انجام امور دفاع پایان نامه یا پروژه حداکثر به مدت چهار روز (دو روز پیش از دفاع، یک روز دفاع، یک روز پس از دفاع) به شرط تایید استاد راهنما، تایید دانشکده و مدیریت آموزش دانشجویان کارشناسی و دکتری حرفه‌ای دارای شرایط اسکان خواهند بود.

👈 همه تقاضاها در کارگروه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بررسی خواهد شد و در صورت داشتن شرایط به تشخیص کارگروه، مجوز لازم صادر می گردد. دانشجویان باید ضرورت حضور خود در خوابگاه را کتباً و به شکل مستند به دانشکده مربوطه ارائه نمایند.

برای بررسی امکانات خوابگاه دانشگاه امام خمینی قزوین وارد لینک شوید.

آدرس خوابگاه دانشگاه شاهد

👈 دانشگاه شاهد هم اکنون 4 واحد خوابگاهی دارد که ۳ واحد آن در تهران و یک واحد آن در پردیس دانشگاه می باشد و هر سال آماده اسکان حدود دو هزار دانشجو دختر و پسر است که در دوره روزانه مشغول به تحصیل اند. علاوه بر این چهار خوابگاه برای افراد متأهل در نظر گرفته شده که دو خوابگاه برای دانشجویان رشته هنر و پزشکی دو خوابگاه برای دانشجویان غیر پزشکی است.

👈 دانشجویان پسر دانشکده پزشکی و دندانپزشکی در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتر حرفه‌ای و دکترای تخصصی باید در خوابگاه‌های حضرت ولیعصر (عج) در خیابان حضرت ولیعصر نرسیده به میدان ولیعصر، ابتدای خیابان دمشق سکونت کنند.

👈 دانشجویان دختر دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و هنر در همه مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس، دکتری تخصصی و دکترای حرفه‌ای در خوابگاه حضرت زهرا سلام الله، در خیابان استاد نجات اللهی پس از چهارراه لباف، کوچه وثوق زمانی، پلاک 1 اسکان خواهند داشت.

👈 دانشجویان دختر رشته های کشاورزی، علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه در مقاطع ارشد و دکتری در خوابگاه آوینی واقع در برزرگراه خلیج فارس، روبروی حرم امام، پردیس دانشگاه سکونت خواهند داشت.

👈 دانشجویان پسر دانشکده علوم انسانی، فنی مهندسی، کشاورزی، علوم پایه در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در خوابگاه امام حسین در اتوبان آزادگان، کیلومتر ۴ جاده ساوه، اتوبان آیت الله سعیدی، اسماعیل آباد خیابان نرگس اسکان خواهند داشت.

👈 علاوه بر این آن دسته از افرادی که در ارتباط با خوابگاه متاهلین سوال دارند باید بگوییم که خوابگاه متاهلین در خیابان کارگر شمالی مابین فرصت و نصرت واقع شده و افراد می‌توانند برای ثبت درخواست سکونت در این خوابگاه تقاضا دهند. برای سهولت دسترسی به آدرس خوابگاه دانشگاه شاهد در ادامه نشانی برخی از خوابگاه ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم.

✅ خوابگاه ملت: بالاتر از میدان ونک، خ شهید عاطفی، تلفن: 23057179

✅ خوابگاه کوثر: خیابان طالقانی، روبروی بیمارستان 501 ارتش، کوچه طالبیان، تلفن: 88826229

✅ خوابگاه ایرانشهر: خیابان طالقانی، بعد از پل حافظ، تقاطع دوم، تلفن: 88827712

✅ خوابگاه حجاب: خیابان استاد نجات اللهی، کوچه وثوق زمانی، تلفن: 88908585

✅ خوابگاه الزهرا: نرسیده به میدان ولی عصر (عج)، خیابان دمشق، تلفن: 88895758

✅ خوابگاه آوینی: روبروی حرم امام (ره)، طرح جامع دانشگاه شاهد، تلفن: 51213664

✅ خوابگاه پسرانه ولیعصر شاهد: استان تهران، تهران، ولیعصر، دمشق

 آدرس خوابگاه دانشگاه شاهد

امکانات خوابگاه دانشگاه شاهد

👈 خوابگاه دانشگاه شاهد دارای امکانات عمومی و اختصاصی متفاوتی است و دانشجویان دختر و پسر در هر یک از این خوابگاه‌ها می‌توانند از امکانات متنوعی برخوردار شوند. امکانات عمومی خوابگاه دانشگاه شاهد شامل موارد زیر است:

✅ نمازخانه

✅ سالن مطالعه

✅ سالن تلویزیون

✅ سایت کامپیوتر و اینترنت

✅ اتاق ورزش

✅ اجاق گاز

✅ جارو برقی

✅ یخچال

✅ ماشین لباسشوئی

✅ اتو و…

👈 امکانات اختصاصی اتاق‌های این خوابگاه ها را نیز می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

✅ اتاق ها مجهز به اینترنت پر سرعت، تخت، فرش و موکت، میز و صندلی بوده و تهیه سایر لوازم شخصی مورد نیاز به عهده دانشجو است.

✅ از جمله دیگر امکانات اختصاصی خوابگاه‌های دانشگاه شاهد داشتن سالن ورزشی است که این امکانات شامل داشتن دستگاه‌های بدنسازی، فوتبال دستی، تنیس روی میز، بندهای تی‌آر‌ایکس می‌باشد و دانشجویان می‌توانند از این امکانات به خوبی استفاده کنند.

برای آشنایی با شرایط خوابگاه دانشگاه شیراز وارد لینک شوید.

 امکانات خوابگاه دانشگاه شاهد

 هزینه خوابگاه دانشگاه شاهد 1402

👈 دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور است و دانشجویان می‌توانند بر اساس مجرد یا متاهل بودن خود برای دریافت اتاق درخواست دهند. صندوق رفاه دانشجویان هر ساله یک بخشنامه در ارتباط با نرخ رزرو خوابگاه‌ها ارائه می‌کند. در این بخشنامه خوابگاه های دانشجویی هریک از دانشگاه های آزاد و دولتی سطح بندی می‌شوند که خوابگاه سطح ۱ و ۲ بالاترین شهریه را دارند.

👈 هزینه خوابگاه دانشگاه شاهد سطح ۴ و ۵ کمتر از سایر خوابگاه‌ها می‌باشد. خوابگاه های مجردی کمتر از خوابگاه متاهلی هزینه دارند و دانشجویان متاهل می‌تواند با اجاره خوابگاه متاهلی مشترک حدود ۳۰ درصد در هزینه خود صرفه‌جویی کنند. در مجموع هزینه خوابگاه مجردی و خوابگاه متاهلی دانشگاه شاهد در جدول زیر ارائه شده است:

نوع دوره تحصیلی نوع سکونت دانشجو سطح یک و دو
دانشجویان روزانه (مجردی) 1 و 2 نفره 587000
3 و 4 نفره 469000
5 و 6 نفره 411000
7 و 8 نفره 352000

 

نوع دوره تحصیلی نوع سکونت دانشجو سطح یک و دو
دانشجویان شبانه
(مجردی)
1 و 2 نفره 880000
3 و 4 نفره 704000
5 و 6 نفره 616000
7 و 8نفره 528000

 

نوع دوره تحصیلی سطح 4
متاهلی شبانه بیش از 1000000 تومان
متاهلی روزانه 675000

 

نیمسال تحصیلی افزایش اجاره بها خوابگاه
نیمسال اول میزان 100 درصد افزایش اجاره خوابگاه
نیمسال دوم 150 درصد افزایش اجاره خوابگاه
نیمسال سوم 200 درصد افزایش اجاره خوابگاه
سکونت غیر مجاز جریمه 10 برابری

 

برای ثبت نام در خوابگاه دانشگاه شبانه وارد لینک شوید.

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با شرایط خوابگاه دانشگاه شاهد اطلاعاتی ارائه کردیم. ساختمان خوابگاه دانشگاه شاهد با زیربنای ۱۱۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در ۴ طبقه در جنوب تهران برای دانشجویان مجرد احداث شد. در حال حاضر خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه شاهد در مناطق مختلف تهران قرار دارند که در این مقاله به طور کامل با آدرس هریک از این خوابگاه‌ها اشاره کردیم.

خوابگاه این دانشگاه، امکانات متنوع رفاهی و ورزشی دارد که دانشجویان می توانند از آن بهره برده و با پرداخت هزینه خوابگاه دانشگاه شاهد، از این خدمات استفاده کنند. در این مطلب در ارتباط با آدرس خوابگاه دانشگاه شاهد اطلاعات کافی را ارائه کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا مشاوره های لازم را در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهند.

برای دانلود pdf مقاله خوابگاه دانشگاه شاهد کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

تعداد خوابگاه دانشگاه شاهد چقدر است؟

خوابگاه دانشگاه شاهد دارای ۴ خوابگاه دخترانه و دو خوابگاه پسرانه می‌باشد که در متن مقاله با آدرس این خوابگاه‌ها اشاره کردیم.

امکانات خوابگاه دانشگاه شاهد چیست؟

خوابگاه دانشگاه شاهد دارای امکانات رفاهی و ورزشی متنوعی است که در متن مقاله به این امکانات اشاره شد.

هزینه خوابگاه دانشگاه شاهد چقدر است؟

خوابگاه دانشگاه شاهد بر اساس سطح بندی اتاق و امکاناتی که ارائه می کند، هزینه متفاوتی دارد که در متن مقاله به هزینه این خوابگاه ها اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا