خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات 1402 + هزینه، شرایط و امکانات


بسیاری از دانشجویان این سوال را دارند که آیا دانشگاه علوم تحقیقات خوابگاه دارد؟ افرادی که قصد ثبت نام در خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات را دارند، باید قبل از هر چیز در سامانه این دانشگاه فرم نیازسنجی برای دریافت خوابگاه را تکمیل کنند. دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در چند سال اخیر برای دانشجویان امکانات رفاهی متنوع از جمله خوابگاه‌ را فراهم کرده و افراد می‌توانند از طریق پرداخت هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد علوم تحقیقات از امکانات ارائه شده استفاده کنند.

شرایط خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات برای دوره‌های روزانه، شبانه دانشگاه آزاد متفاوت است. از این رو افرادی که در دانشگاه‌های شهریه پردازی مانند علوم تحقیقات تحصیل می‌کنند و نیازمند دریافت خوابگاه هستند باید قبل از هر چیز اطلاعات لازم را در ارتباط با شرایط دریافت خوابگاه کسب کنند.

شرایط خوابگاه دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

👈از سؤالات مهمی که دانشجویان دانشگاه‌های شهریه پرداز مانند دانشگاه علوم تحقیقات دارند، این است که آیا این دانشگاه تسهیلات اسکان دانشجویان را در خوابگاه‌های این دانشگاه ارائه می‌کند یا نه؟ در ارتباط با شرایط خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات افراد در کنار ارائه مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه، باید به نکات زیر توجه کنند:

👈دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات هیچ تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان ندارند. برخی از خوابگاه‌های دانشگاه‌ آزاد در محل دانشگاه واقع شده و برخی از این بیرون از دانشگاه هستند و به صورت خودگردان ارائه می‌شوند.

👈از آنجا که دانشگاه در قبال ارائه خوابگاه تعهدی ندارد، بنابراین برای نظارت این خوابگاه‌ها نیز تعهدی وجود نخواهد داشت.

👈قبل از ثبت نام در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات داوطلبان باید حتماً از ارائه خوابگاه خودگردان مطمئن شوند و اقدام به ثبت نام در دانشگاه نمایند تا بعداً با مشکل مواجه نشوند.

👈علاوه بر این شما عزیزان می‌توانید قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود با مشاوران ما در ارتباط با شرایط خوابگاه دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

شرایط خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات

اگر می خواهید بدانید منظور از خوابگاه خودگردان چیست؟ وارد لینک شوید.

هزینه خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات

👈هزینه اقامت در خوابگاه دانشجویی واحد علوم تحقیقات براساس ظرفیت اتاق و تعداد ماه‌های هر ترم تحصیلی و براساس تعرفه‌های صندوق رفاه دانشگاه تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای هر ترم محاسبه می‌شود.

👈دانشجویان با پرداخت هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد علوم تحقیقات در ابتدای ترم تحصیلی از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه و به صورت پرداخت اینترنتی هزینه خوابگاه را می‌پردازند.

👈افرادی که در دانشگاه‌های شهریه پرداز مانند علوم تحقیقات تحصیل می‌کنند، باید ابتدا از امکانات خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات و هزینه خوابگاه دانشجویی مطمئن شوند و بدانند که چه هزینه‌ای را باید بپردازند. از آنجا که هزینه هر خوابگاه براساس امکانات ارائه شده متفاوت است، نمی‌توان مبلغ مشخصی را به عنوان هزینه پرداختی هر ترم ارائه داد.

آدرس خوابگاه علوم تحقیقات

👈داوطلبانی که دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده‌اند، اگر بخواهند برای دریافت خوابگاه اقدام کنند، باید از طریق مراجعه حضوری به معاونت آموزشی و دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه اقدام کنند یا از طریق سایت https://srb.iau.ir به آدرس خوابگاه‌های دانشگاه علوم تحقیقات دسترسی داشته باشند.

👈برای سهولت دسترسی در ادامه آدرس خوابگاه‌های مجوزدار دانشگاه علوم تحقیقات آزاد ارائه شده است و افراد می‌توانند از طریق این آدرس‌ها در رابطه با برخی از خوابگاه‌های ارائه شده از سوی این دانشگاه اطلاعات لازم را کسب کنند. در ادامه فایل مربوط به لیست خوابگاه‌های دانشگاه آزاد علوم اسلامی واحد علوم تحقیقات ارائه شده است.

آدرس خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات

برای دریافت لیست خوابگاه مجوزدار دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات کلیک نمایید.

امکانات خوابگاه دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

👈دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات شهرها و استان‌های دیگر که به دلیل غیر بومی بودن به دنبال دریافت خوابگاه و تکمیل کردن فرم تقاضانامه برای اسکان خود هستند، می‌توانند برای دریافت خوابگاه درخواست خود را ارائه کنند.

👈در حال حاضر دانشگاه علوم تحقیقات تهران خوابگاه‌های خودگردان مجزا برای دانشجویان دختر و پسر راه اندازی کرده است. سایر دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف می‌توانند قبل از شروع ترم تحصیلی خود برای رزرو خوابگاه‌ها اقدام نمایند. برخی از امکانات خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • مجموعه غذاخوری مرکزی و رستوران‌ها
  • کافی نت
  • خشکشویی
  • سیستم سرمایش و گرمایش
  • سالن مطالعه­
  • نمازخانه
  •  آبدارخانه‌های مجهز به اجاق گاز و دستگاه‌های آب جوش و آب سرد کن
  • سرویس‌های بهداشتی
  •  فروشگاه مواد غذایی
  •  یخچال
  • جا کتابی، قفسه کتاب، میز و صندلی
  •  تخت خواب
  • خط تلفن و اینترنت

جهت ثبت نام خوابگاه در آموزشیار دانشگاه آزاد وارد لینک شوید.

اولویت درخواست خوابگاه علوم تحقیقات

👈دانشجویانی که مایل به دریافت خوابگاه هستند، باید برای ثبت نام واجد یک سری شرایط باشند و چنانچه جزو افرادی باشند که در اولویت‌های زیر قرار ارند، راحت‌تر می‌توانند خوابگاه دریافت کنند.

خانواده‌هایی که دارای چند دانشجو می‌باشند
افرادی که دارای معلولیت جسمی هستند
افرادی که همسر آنها در حال طی کردن دوره خدمت سربازی باشد
خانواده شهدا و ایثارگر
افرادی که نفرات اول مسابقات جانبی هستند

اولویت درخواست خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات

خلاصه مطلب

دانشگاه علوم تحقیقات یکی از واحدهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد و هر ساله دانشجویان زیادی که وارد این دانشگاه می‌شوند، دغدغه دریافت خوابگاه دارند. افرادی که مایل به دریافت خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات هستند، باید شرایط اعلام شده از سوی این دانشگاه را داشته باشند و قبل از هر چیز فرم‌ها و آیین نامه‌های مورد نظر را در ارتباط با اسکان دانشجویان مطالعه نمایند.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم را در خصوص خوابگاه‌های دانشگاه علوم تحقیقات ارائه کنیم و آدرس هرکدام از این خوابگاه‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با شرایط خوابگاه دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و هزینه‌ای که باید به عنوان اجاره بها به هر اتاق پرداخت نمایید، سؤال و ابهامی دارید کافی است با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان متقاضی قرار دهند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

آیا دانشگاه آزاد علوم تحقیقات به دانشجویان خوابگاه ارائه می‌کند؟

بله دانشگاه علوم تحقیقات خوابگاه‌های خودگردان را به دانشجویان این دانشگاه ارائه می‌کند.

هزینه دانشگاه خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات چقدر است؟

هزینه خوابگاه با توجه به امکاناتی که هرکدام از این خوابگاه‌ها ارائه می‌کنند متفاوت است. بنابراین نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای آنها تعیین کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با نحوه رزرو خوابگاه دانشگاه آزاد علوم تحقیقات چه باید کرد؟

برای کسب اطلاعات کافی می‌توانید با معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه در ارتباط باشید یا با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا