خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی 1402 + هزینه، شرایط و امکانات


یکی از مهم ترین ملاک هایی که در زمان انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل باید به آن توجه کرد، ارائه تسهیلاتی چون خوابگاه دانشجویی توسط دانشگاه مربوطه است. دانشگاه های سراسری معمولا دارای چندین خوابگاه دانشجویی دولتی هستند اما وضعیت سایر دانشگاه های غیر دولتی چگونه است؟ ایا دانشگاه غیر انتفاعی خوابگاه دارد؟ شرایط خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی چیست؟ در این مقاله به صورت تخصصی به بررسی شرایط، هزینه ها و آدرس خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی خواهیم پرداخت. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های غیر انتفاعی را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

توجه داشته باشید که در دانشگاه های غیر انتفاعی، برخلاف دانشگاه های سراسری، دانشگاه هیچ تعهدی در مقابل ارائه خوابگاه ندارد و ممکن است برحسب شرایط خود خوابگاه ارائه کند. به همین دلیل باید شرایط ارائه خوابگاه را با توجه به دانشگاه غیر انتفاعی ای که انتخاب کرده اید، بررسی کرد. در صورت نیاز به راهنمایی در رابطه با خوابگاه هر یک از دانشگاه های غیر انتفاعی می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

ایا دانشگاه غیر انتفاعی خوابگاه دارد؟

اگر تصمیم شما تحصیل در یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی باشد، غیر ممکن است که به موضوع خوابگاه و محل اسکان خود در طول تحصیل فکر نکرده باشید. در این هنگام ممکن است سوالاتی از قبیل اینکه «ایا دانشگاه غیر انتفاعی خوابگاه دارد یا خیر؟»، «شرایط اسکان در هر خوابگاه چگونه است؟»، «هر خوابگاه چند نفر ظرفیت دارد؟» و «هزینه های خوابگاه های دانشگاه غیر انتفاعی چقدر است؟» و … ذهنتان را درگیر کند. به همین دلیل در این بخش به بررسی تسهیلات خوابگاهی دانشگاه های غیر انتفاعی خواهیم پرداخت.

در همین ابتدا باید خدمت متقاضیان گرامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی بگوییم که این دانشگاه ها و یا سایر دانشگاه های شهریه پرداز مانند پیام نور، آزاد، علمی کاربردی و … هیچ گونه تعهدی در مقابل ارائه تسهیلات خوابگاهی ندارند و از ارائه خوابگاه، وام تحصیلی، سرویس ایاب و ذهاب و یا سایر تسهیلات رفاهی به دانشجویان خود معذور می باشند. با این حال دانشگاه هایی نیز وجود دارد که بر حسب صلاح دید خود، چنین تسهیلاتی را ارائه می کنند.

ایا دانشگاه غیر انتفاعی خوابگاه دارد؟

‼ نکته مهم: توجه داشته باشید که منظورمان از اینکه خوابگاه ارائه می دهند، این نیست که خوابگاه های آن ها دولتی بوده باشد؛ خیر. برخی از دانشگاه های غیرانتفاعی با خوابگاه های خودگردان طرف قرار داد هستند و از این طریق دانشجویان آن ها می توانند برای رزرو اتاق در خوابگاه خودگردانی که ممکن است در محل دانشگاه یا بیرون از دانشگاه باشد، اقدام کنند.

این خوابگاه های خودگردان در اکثر مواقع اگر با دانشگاه طرف قرارداد باشند، تحت نظارت دانشگاه نیز خواهند بود؛ در غیر این صورت دانشگاه هیچ گونه نظارت و یا تعهدی از بابت خوابگاه ها نخواهد داشت.

اگر می خواهید از ارائه خوابگاه خودگردان در دانشگاه خود کسب اطلاع کنید، بهترین راه تماس با دانشگاه و سوال از مسئولان مربوطه است. اگر به هر دلیل به پاسخ دلخواه خود نرسیدید، می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و از مشاوران مرکز ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

برای اطلاع از لیست خوابگاه های خودگردان پسرانه تهران بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

هزینه و شرایط اسکان در خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی چگونه است؟

خوابگاه های دولتی معمولا به دلیل ظرفیت کمی که دارند، در پذیرش دانشجویان اولویت بندی خاصی را ارائه می کنند؛ اما شرایط پذیرش در خوابگاه های خودگردانی که در دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی ارائه می شوند به این صورت نیست. معمولا مدیریت خوابگاه های خود گردان مربوط به بخش خصوصی است و هزینه اجاره آن ها به نسبت خوابگاه های دولتی تفاوت چشم گیری دارد به همین دلیل هم پذیرای هر دانشجوی واجد شرایطی خواهند بود که توان مالی پرداخت اجاره را داشته باشد.

هزینه و شرایط اسکان در خوابگاه های خودگردان دانشگاه غیر انتفاعی

همانطور که گفتیم خوابگاه های خودگردان استاندارد خاصی ندارند و هر یک بسته به شرکت خصوصی که عهده دار آن است شرایط ویژه ای دارند. عوامل مختلفی نیز بر هزینه اجاره آن ها تاثیر می گذارد که عبارتند از:

✅ کیفیت بنا و عمر ساختمان خوابگاه

✅ شهر محل تحصیل دانشجو

✅ فاصله خوابگاه خودگردان از دانشگاه

✅ فاصله خوابگاه از محدوده خدمات شهری

✅ امکانات و میزان تمیزی خوابگاه

✅ نورگیری و روشنایی خوابگاه

✅ وضعیت سیستم های امنیتی خوابگاه (مجهز بودن به دوربین مدار بسته، نگهبان و …)

✅ فاصله خوابگاه از مراکز درمانی

✅ تعداد واحد آپارتمانی

✅ تعداد سالن، اتاق، سرویس بهداشتی و … خوابگاه

✅ سوئیت بودن خوابگاه

✅ تعداد افرادی که در یک اتاق یا سوئیت دانشجویی ساکن خواهند بود.

✅ میزان دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی

✅ و …

با در نظر گرفتن تمامی این ملاک ها، در نهایت می توان هزینه ای را بابت ودیعه و اجاره خوابگاه به دانشجویان اعلام کرد. در یک خوابگاه خودگردان تازه ساخت، مجهز به سیستم امنیتی بالا، دارای تجهیزات و امکانات رفاهی کامل که دارای اتاق های دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، هشت و نه نفر به بالا در شهر تهران است، هر چه تعداد نفرات در اتاق کمتر شود اجاره و ودیعه نیز افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال اجاره و ودیعه یک اتاق هشت تخته از 2 میلیون تومان آغاز شده و تا 10 میلیون تومان برای اجاره یک اتاق دو نفره یا وی آی پی ادامه خواهد داشت. برای اطلاع از لیست قیمتی خوابگاه ها، بهتر است ابتدا خوابگاه مد نظر خود را انتخاب کرده و سپس به استعلام گیری قیمت بپردازید. در ادامه مقاله راه های پیدا کردن لیست خوابگاه های خودگردان را بیان خواهیم کرد.

 

خوابگاه متاهلی به چه کسانی تعلق میگیرد؟ برای اطلاع از شرایط مورد نیاز برای گرفتن خوابگاه متاهلی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

امکانات و آدرس خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی

برای اینکه بتوانید خوابگاه خودگردان مناسبی برای مدت تحصیل خود در دانشگاه غیر انتفاعی پیدا کنید، بهترین روش مراجعه به بخش «مدیریت امور خوابگاه ها» در وبسایت دانشگاه غیر انتفاعی مد نظر خود است. در این بخش اولا می توانید مشاهده کنید که آیا دانشگاه شما با خوابگاه خاصی طرف قرار داد است یا خیر؟ و اینکه شرایط اسکان و هزینه اجاره های خوابگاه ها را می توانید مشاهده کنید.

امکانات و آدرس خوابگاه های دانشگاه غیر انتفاعی

اما اگر دانشگاه مربوطه فاقد بخش امور خوابگاه ها بود یا با هیچ با هیچ خوابگاهی همکاری نداشت چطور؟ از کجا باید آدرس خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی را پیدا کرد؟ در این حالت بهترین روش مراجعه به سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی اینترنتی refah.swf.ir می باشد. با ورود و نام نویسی در این سامانه می توانید لیستی از خوابگاه های مجوز دار و مورد تایید وزارت علوم را به همراه آدرس و امکانات رفاهی آن ها مشاهده کنید و درخواست خود را برای رزرو اقامتگاه ثبت کنید.

در این سامانه تمامی اطلاعات مربوط به خوابگاه های غیر دولتی درج شده است و شما می توانید از زمان ثبت درخواست خود، میزان اجاره، بدهی، تاریخ شروع و پایان اقامت و … خود را مشاهده کنید.

در ادامه این بخش می توانید نام و نشانی اینترنتی برخی از دانشگاه های غیر انتفاعی را که خوابگاه دانشجویی ارائه می دهند مشاهده کنید:

نام دانشگاه نشانی سامانه اینترنتی دانشگاه
دانشگاه جامع امام رضا imamreza.ac.ir
دانشگاه علم و فرهنگ usc.ac.ir
دانشگاه شمال shomal.ac.ir
دانشگاه علوم و فنون مازندران ustmb.ac.ir
دانشگاه صنعتی سجاد ie.sadjad.ac.ir
دانشگاه مفید mofidu.ac.ir

اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی استان تهران را دارید، می توانید با کلیک بر روی لینکی که در ادامه ارائه خواهیم کرد، پی دی اف فایلی از لیست خوابگاه های خودگردان دخترانه و پسرانه مورد تایید وزارت علوم را در استان تهران دانلود کنید. در این لیست آدرس خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی، وضعیت مجوز، درجه کیفیت خوابگاه، ظرفیت و … ارائه شده است.

 

برای دانلود لیست خوابگاه های خودگردان مورد تایید وزارت علوم بر روی لینک کلیک کنید.

 

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر برای ثبت درخواست رزرو خوابگاه خودگردان در سامانه صندوق رفاه دانشجویان یا سایت اصلی دانشگاه مربوطه یا داشتن سوال با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. کارشناسان ایران تحصیل شما را به دقت راهنمایی خواهند کرد.

 

برای اطلاع از لیست مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون خوابگاه های خودگردان

◀ طرح تشدید نظارت بر خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی و خودگردان با جدیت ادامه می یابد:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، اسماعیل قزل سفلی، با شروع سال تحصیلی جدید از خوابگاه های دانشجویی دخترانه و پسرانه دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس بازدید کرد و گفت: طرح تشدید نظارت بر خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی و خودگردان در طول ترم تحصیلی در شیراز با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی شهر شیراز را به واسطه دارا بودن دانشگاه های متعدد و معتبر دولتی در رده های بالای کشوری دانست و گفت: این شهر در زمینه دانشگاهی از جایگاه ویژه ای برخوردار هست که میزبان طیف گسترده ای از دانشجویان از نقاط مختلف کشور است و انتظار می رود مسئولین دانشگاه ها برنامه ریزی لازم برای ورود دانشجویان ورودی جدید را فراهم سازند.

قزل سفلی در ادامه توجه جدی به خواسته های به حق دانشجویان، ساماندهی و بهبود امکانات و افزایش ضریب ایمنی خوابگاه های دانشجویی را وظیفه روسای دانشگاه های شیراز در دانشگاه های غیر دولتی دانست و از حمایت همه جانبه دولت در این راستا به ویژه خوابگاه های متاهلی خبر داد.

او ضمن تاکید بر توجه بیشتر به خوابگاه های دخترانه؛ گفت: ارائه خدمات خوابگاهی با کیفیت مناسب به دانشجویان بسیار حائز اهمیت است و در بهبود فرآیند یادگیری این عزیزان نقش موثری خواهد داشت.

 

خلاصه مطلب

داوطلبان کنکور در ایران پس از اعلام نتایج اولیه و هم زمان با انتخاب رشته، با طیف گسترده ای از دانشگاه های دولتی و شهریه پرداز مواجه می شوند که هر یک شرایط پذیرش خاص خود را داشته و از امکانات و مزایا و معایبی ویژه برخوردار هستند. در مقاله بالا به بررسی شرایط خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی، به عنوان یکی از مهم ترین ملاک ها در زمان انتخاب دانشگاه پرداختیم؛ اینکه ایا دانشگاه غیر انتفاعی خوابگاه دارد یا خیر؟ آدرس خوابگاه دانشگاه های غیر انتفاعی چیست؟ از چه طریقی می توان برای دانشگاه های غیر انتفاعی خوابگاه گرفت؟ و … .

با توجه به اهمیتی که تسهیلات اقامتی در انتخاب نهایی دانشگاه دارند و آسودگی خاطری که برای دانشجویان و والدین آن ها به ارمغان می آورند، به تمامی سوال های بالا در مقاله فوق پاسخ دادیم. پس از مطالعه دقیق این مقاله چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر در رابطه با شرایط، هزینه ها، رزرواسیون و … خوابگاه های دانشگاه غیر انتفاعی داشتید، می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و درخواست مشاوره کنید. کارشناسان ما به تمامی سوالات شما به دقت پاسخ خواهند داد.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

هزینه اجاره خوابگاه خودگردان برای دانشگاه های غیر انتفاعی چقدر است؟ 

خوابگاه های خودگردان هر یک براساس تعداد افراد ساکن در اتاق ها، امکانات، فاصله از دانشگاه، تمیزی بنا، سیستم امنیتی و … مبلغی را به عنوان ودیعه و اجاره ماهانه برای دانشجویان تعیین می کنند. 

مدت مجاز استفاده از خوابگاه خودگردان برای هر دانشجو به چه میزان است؟

خوابگاه های خودگردان برخلاف خوابگاه های دولتی که دارای سقف مجاز برای استفاده دانشجویان در مقاطع مختلف هستند، فاقد سقف خاص می باشند و دانشجویان می توانند هر چند ترم تحصیلی که بخواهند، در خوابگاه ساکن شوند.

از چه طریقی می توان خوابگاه خود گردان برای دانشگاه غیر انتفاعی پیدا کرد؟

برای پیدا کردن خوابگاه خودگردان مورد تایید وزارت علوم و دارای مجوز، بهترین کار این است که به سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی اینترنتی refah.swf.ir مراجعه کرده و از این طریق برای رزرو خوابگاه خود اقدام کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا