خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد 1402 + هزینه، شرایط و امکانات


شرایط خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1402-1403 اعلام شد. دانشجویانی که در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرش شده‌اند، قبل از هر چیز این سؤال را دارند که آیا دانشگاه فردوسی مشهد خوابگاه دارد یا نه؟ در حال حاضر دانشجویان می‌توانند با ورود به سایت دانشگاه فردوسی و بخش معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی این دانشگاه از شرایط رزرو خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد و پرداخت هزینه آن مطلع شوند.

هزینه خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد هر ترم از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی اعلام می‌شود و دانشجویان پس از بررسی شرایط و امکانات این خوابگاه‌ها می‌توانند مشهد برای رزرو محل اسکان خود اقدام کنند. چنانچه در ارتباط با آدرس خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد نیازمند کسب اطلاعات هستید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید.

نحوه ثبت درخواست خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد 1403

دانشجویان دوره‌های روزانه، غیربومی و غیر سنواتی دانشگاه فردوسی مشهد برای تحصیلی 1402- 1403 می‌توانند از طریق پورتال دانشجویی خود درخواست خوابگاه را ارائه کنند. مراحل ثبت درخواست خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد به شرح زیر است:

ابتدا افراد باید درخواست خود را ثبت کنند. به این منظور باید وارد پورتال دانشجویی شوند و سپس از بخش “دانشجویی” قسمت “سرای دانشجویی” را گزینش نمایند. سپس می‌توانند با بررسی‌های آیین نامه انضباطی گزینه “قبول دارم” را انتخاب کرده و درخواست سرای دانشجویی را ثبت کنند.

مرحله دوم، مرحله تأیید اداره رفاه است. در این قسمت دانشجویان با مراجعه به پورتال دانشجویی صندوق رفاه به آدرس www.bp.swf.ir و پس از پرداخت بدهی اجاره بهای قبلی و نیمسال جاری خود به عنوان هزینه خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد اقدامات لازم را انجام دهند. تأخیر در پرداخت اجاره بها باعث تأخیر در فعال شدن گروهبندی و اتاق خوابگاه می‌باشد.

مرحله سوم گروهبندی خوابگاه‌ها است که دانشجویان باید پیش‌بینی‌های لازم را برای تعیین اعضای گروه خود داشته باشند.

مرحله چهارم نیز انتخاب اتاق است که دانشگاه فردوسی مشهد هر ترم اطلاعیه‌های مربوط به گروه‌بندی و انتخاب اتاق را اعلام خواهد کرد.

نحوه ثبت درخواست خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد

اگر مایلید بدانید خوابگاه متاهلی به چه کسانی تعلق میگیرد؟ وارد لینک شوید.

آیین نامه و شرایط خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد 1403

دانشگاه فردوسی مشهد برای رعایت نظم در محیط خوابگاه‌ها و حفظ امنیت دانشجویان آیین نامه‌ای را تنظیم کرده است که افراد باید براساس ضوابط و شرایط اعلام شده در این آیین نامه عمل کنند.

ماده ۱: خوابگاه بخشی از محوطه دانشگاه است. لذا دانشجویان هنگام ورود به خوابگاه باید کارت دانشجویی به همراه داشته و در صورت لزوم به انتظارات در ورودی یا مسئولیت خوابگاه ارائه کنند.

ماده :۲ دانشجویان در ابتدای ورود به خوابگاه باید برای رعایت همه مقررات و پرداخت خسارت موارد احتمالی تعهد کتبی بدهند.

ماده ۳: احترام به شعائر اسلامی و رعایت کردن مقررات نظام جمهوری اسلامی

ماده ۴: انجام تبلیغات و داشتن برنامه‌های هفتگی به طور کامل تحت نظارت مدیریت فرهنگی دانشگاه یا هماهنگی اداره خوابگاه‌ها با رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده خواهد بود. انتشار هرگونه اعلامیه و نوشتن شعائر و برگزاری مراسم بدون هماهنگی و کسب مجوز ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

ماده 5: تردد با ظاهر نامناسب که مغایر با آداب و شئون اسلامی است، در محیط خوابگاه و اماکن عمومی اطراف آن که در معرض دید باشد ممنوع خواهد بود.

ماده ۶: دانشجویان حق واگذاری اتاق خود به دیگری ندارند. بنابراین در صورت لزوم تعویض اتاق با اجازه کتبی اداره امور خوابگاه‌ها این واگذاری انجام خواهد شد.

ماده ۷: دانشجویان حق نگهداری و استفاده از اشیا و لوازم عمومی خوابگاه را در اتاق خود ندارند.

ماده 8: مسئول حفظ اموال شخصی خود دانشجو است و هیچگونه مسئولیتی متوجه اداره خوابگاه‌ها نیست.

ماده 9: دانشجو مسئول پرداخت خسارت‌های وارده و وسایل موجود در اتاق خود می‌باشد.

ماده 10: خروج و جابجا کردن وسایل و امکانات داخل اتاق و تغییر و تعویض قفل و دستگیره درب اتاق بدون اجازه کتبی اداره امور خوابگاه ممنوع است.

ماده 11: دانشجویان باید بهداشت فردی، نظافت محل سکونت، بهداشت و پاکیزگی معابر و اماکن عمومی خوابگاه را رعایت کنند. در صورت عدم رعایت مقررات بهداشتی نسبت به شکایت‌های دریافت شده چنانچه مورد تأیید سرپرست خوابگاه باشد، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

ماده ۱۲: دانشجویان خوابگاه‌های سوئیتی باید هنگام خروج از خوابگاه وسایل برقی و گازسوز خود را خاموش کنند. برای دانشجویان ساکن در دیگر خوابگاه‌های دانشگاه، استفاده از وسایل برقی مانند چای‌ساز، پنکه، سماور برقی، کولرشخصی، مخلوط کن، پلوپز برقی در داخل اتاق‌ها ممنوع است.

ماده ۱۳: چنانچه در امور تأسیساتی اتاق‌ها و سرویس‌ها از قبیل کلید، پریز برق، گاز، انشعاب آب، تلفن و خطوط اینترنت اختلالی بوجود آید و نیاز به تعمیر و جابجایی داشته باشد، دانشجویان ساکن باید مراتب را به صورت کتبی به سرپرست خوابگاه اطلاع دهند. مسؤولیت عدم اطلاع موارد مذکور و یا دخالت مستقیم در امور اشاره شده که باعث خسارات احتمالی جانی و مالی شود، به عهده دانشجویان ساکن آن قسمت از خوابگاه است و اداره خوابگاه‌ها هیچ‌ مسؤولیتی نخواهد داشت.

ماده 14: دانشجویان باید در هنگام ورود لیست اموال شخصی از جمله کامپیوتر، یخچال و تلویزیون را به سرپرست یا انباردار خوابگاه اطلاع دهند تا موقع خارج کردن آنها از خوابگاه دچار مشکل نشوند.

ماده 15: دانشجویان باید ساعات ورود و خروج اعلام شده از طرف اداره امور خوابگاه‌ها را در فصول مختلف رعایت کنند.

ماده 16: نگهداری و استفاده از ابزار آلات غیرقانونی از جمله لوازم قمار، نوارهای مبتذل در خوابگاه دانشجویی ممنوع است و چنانچه مورد مشاهده شود، فرد خاطی به امور خوابگاه‌ها معرفی خواهد شد.

ماده ۱۷: ایجاد هرگونه مزاحمت که باعث سلب آسایش ساکنان خوابگاه شود، از جمله ایجاد سر و صدا، درگیری، بلند کردن بیش از حد صدای لوازم صوتی و تصویری و گوشی‌های همراه ممنوع است.

ماده ۱۸: استعمال کردن سیگار و قلیان و سایر مواد دخانیات در محیط خوابگاه‌ها ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

ماده ۱۹: اگر بستگان یا دوستان دانشجو به عنوان مهمان مراجعه کنند، پس از تکمیل فرم ورودی و شناسایی شدن در انتظامات و سرپرست خوابگاه همراه با میزبان می‌توانند از ساعت ۷ تا ۱۹ با دانشجو دیدار داشته باشند. اقامت شبانه مهمانان در خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد ممنوع می‌باشد.

ماده 20: چنانچه یکی از ساکنان اتاق در طول سال به دلیل انصراف، تسویه حساب و جابجایی اتاق را تخلیه کند، ساکنان باید ظرف مدت ۴۸ ساعت فرد جایگزین را براساس شرایط خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کنند. در غیر این صورت خوابگاه یک نفر فرد جایگزین را معرفی می‌کند.

ماده ۲۱: دانشجویان ساکن خوابگاه باید در زمان تعطیلات و تاریخ‌های اعلام شده از سوی امور خوابگاه‌ها برای تخلیه کامل اتاق اقدام کنند. اداره امور خوابگاه‌ها برای نگه داشتن وسایل در این مدت هیچگونه مسئولیتی ندارد.

ماده ۲۲: دانشجو باید لباس‌های زیر خود را به دور از انظار عمومی نگهداری و خشک کند.

ماده ۲۳: دانشجویانی که خوابگاه دانشجویی دارند، پس از پایان هر سال تحصیلی و فراغت از تحصیل باید خوابگاه محل سکونت دوران دانشجویی را تخلیه کنند. در غیر این صورت از زمان سرپیچی کردن از این قانون باید ۱۰ برابر اجاره‌ بهای خوابگاه را به صورت یکجا بپردازند. بعلاوه گزارش تخلف نام برده برای پیگرد به مراجع قانونی اعلام خواهد شد.

ماده 24: رعایت ادب و احترام متقابل بین دانشجویان و مسئولان خوابگاه الزامی است.

آیین نامه و شرایط خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد

ماده 25: دانشجویان دختر فقط می‌توانند بعضی از شب‌ها در منازل خویشاوندان ساکن در مشهد یا شهر محل اقامت خود با رعایت دیگر شرایط به طور موقت اقامت داشته باشند.

ماده ۲۶ : متقاضی ماده ۲۵ باید مراتب را حداکثر تا ساعت ۷ بعد از ظهر همان روز با مراجعه به پورتال دانشجویی خود و تکمیل فرم خروج شبانه از دانشگاه اعلام کند.

ماده ۲۷: دانشجویان دختر باید قبل از مسافرت و یا شرکت در اردوهای علمی فرهنگی تفریحی عدم حضور خود را به سرپرستی اطلاع دهند و بعد از مسافرت باید گواهی کتبی و اداری مبنی بر حضور خود در اردو را از سرپرست آموزشی دانشکده یا مدیریت اداره برگزار کننده اردوهای فرهنگی و تفریحی دریافت کرده و به سرپرست خوابگاه ارائه کنند.

ماده ۲۸: چنانچه دانشجویان دختر برای مدت زمان خاص فرم خروج را پر کنند و زودتر از زمان اعلام شده در فرم خروج به خوابگاه مراجعه کنند، باید حضور خود را به سرپرست خوابگاه اعلام نمایند. در غیر این صورت تاریخ باقیمانده از فرم خروج باطل خواهد شد و در صورت تمایل به بازگشت به محل مزبور مجدداً باید فرم خروج پر شود.

ماده ۲۹: آخرین ساعت ورود دانشجویان دختر به خوابگاه ساعت ۹ شب است و ورود پس از این ساعت تأخیر محسوب می‌شود و در پرونده ایشان ثبت خواهد شد. به علاوه در صورت تکرار برابر با مقررات انضباطی خوابگاه با فرد خاطی برخورد می‌شود.

ماده 30: دانشویانی که به هر علتی بدون ثبت فرم خروج شبانه از خوابگاه خارج شده باشند، غایب محسوب می‌شوند و این موضوع به اطلاع والدین ایشان خواهد رسید و در صورت تکرار شرح غیر موجه غیبت‌های دانشجو به شورای انضباطی دانشجوی ارجاع داده می‌شود.

ماده 31: ملاقات کننده مرد باید از بستگان محرم دانشجو یا از افرادی باشد که پدر ایشان در فرم خانواده ذکر کرده و کارت شناسایی معتبر با شناسنامه خود محصول خوابگاه ارائه کند.

ماده 32: همسر دانشجو به هنگام ملاقات باید اصل شناسنامه خود را به سرپرست یا انتظامات خوابگاه ارائه کند. ارائه کارت شناسایی به تنهایی کافی نیست.

جهت اطلاع از هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد وارد لینک مربوطه شوید.

شرایط گروه بندی خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد در 1402-1403

دانشجویانی که مایل به دریافت خوابگاه دانشگاه فردوسی هستند، باید قبل از هر چیز با آیین نامه و ضوابط اداره سراهای دانشجویی در ارتباط با گروه بندی آشنا باشند. در سال گذشته دانشجویانی که در پورتال خود درخواست خوابگاه داده بودند و تقاضای آنها توسط اداره رفاه پذیرفته شده بود، می‌توانستند از تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۱ پس از تعیین اعضای گروه خود تشکیل گروه دهند. طبق روال سال‌های گذشته نیز در سال جاری نیز دانشجویان باید به شکل زیر اقدامات لازم را انجام دهند:

انتخاب یک فرد از بین اعضای گروه به عنوان سرگروه

سرگروه باید از پورتال خود، وارد بخش امور خوابگاه‌ها شده و پس از آن بخش “اگر می‌خواهید سرگروه شوید” را انتخاب کند. سپس با وارد کردن شماره دانشجویی دیگر اعضای گروه به آنها پیشنهاد عضویت دهد.

اعضای گروه باید از پرتال خود در مسیری که ذکر شد، بدون وارد شدن به لینک “اگر می‌خواهید سرگروه شوید” در جدول پیشنهادی سرگروه خود از لیست بازشونده مقابل نام خود انتخاب کرده و بر گزینه تأیید کلیک نمایند.

سرگروه نمی‌تواند هر کدام از اعضای گروه یا کل گروه را حذف کند.

با توجه به مشکلاتی که در سال‌های گذشته وجود آمده است، افراد باید سرگروه و اعضای گروه را با نهایت دقت انتخاب کنند.

انتخاب اتاق و مشاهده لیست اتاق‌های خالی توسط سرگروه‌های امکان‌پذیر خواهد بود.

سرگروه فقط یک بار حق انتخاب اتاق دارد و امکان تغییر آن وجود ندارد. بنابراین سرگروه‌ها باید نهایت دقت را در انتخاب اعضا داشته باشند.

در شروع سال تحصیلی همه دانشجویان باید به سرپرست خوابگاه مراجعه کرده و اتاق و اموال موجود در آن را تحویل بگیرند.

اگر دانشجوی کارشناسی با دانشجوی کارشناسی ارشد هم گروه شود، فقط مجاز به انتخاب اتاق در سراهای مقطع کارشناسی است. این مورد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز صادق خواهد بود.

رزرو و انتخاب اتاق دانشگاه فردوسی مشهد 1403

دانشجویانی که موفق به انتخاب اتاق برای سال تحصیلی مورد نظر نشده باشند، می‌توانند از طریق سیستم انتخاب اتاق اینترنتی در تاریخ‌های تعیین شده از سوی دانشگاه فردوسی مشهد برای درخواست خوابگاه، گروه‌بندی و انتخاب اتاق اقدام کنند.

تأیید درخواست از سوی اداره رفاه دانشگاه به پرداخت هزینه خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد مشروط است.

برای انتخاب اتاق تعداد افراد گروه با ظرفیت اتاق باید برابر و هماهنگ باشد.

همه دانشجویان مقطع دکتری این امکان را دارند که در بازه زمانی مشخص شده برای ثبت درخواست و انتخاب اتاق اقدام کنند.

دانشجویان باید مقطع تحصیلی خود را رعایت کرده و خارج از محل‌های تعیین شده انتخاب اتاق نکنند. در غیر این صورت براساس ضوابط و شرایط خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد اتاق انتخابی آنها حذف خواهد شد.هزینه خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد

هزینه خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد 1403

دانشجویانی که در دانشگاه‌های سراسری پذیرش می‌شوند، علاوه بر امکانات آموزشی، امکانات رفاهی نیز خواهند داشت. یکی از امکانات رفاهی دانشگاه، خوابگاه‌های دانشجویی است. دانشجویانی که به علت نیاز به اسکان در شهر دیگری تحصیل می‌کنند، با رعایت ضوابط و شرایط اعلام شده می‌توانند درخواست تخصیص خوابگاه را به دانشگاه ارائه کنند.

افرادی که دارای شرایط تخصیص خوابگاه باشند، خوابگاه به آنها تعلق می‌گیرد. برای اسکان در خوابگاه دانشجویان باید مبلغی را به عنوان اجاره بها به دانشگاه خود بپردازند. هزینه خوابگاه دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد براساس کیفیت خوابگاه و امکاناتی که ارائه می‌کند، متفاوت است و مبالغ هر سال توسط صندوق رفاه دانشجویی اعلام خواهد شد.

در مجموع خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه روزانه در سطح یک، دو و سه طبقه‌بندی می‌شوند و اجاره هر خوابگاه متفاوت است. علاوه بر این دو نوع خوابگاه متأهلی و مجردی وجود دارد که افراد باید از طریق تماس با معاونت دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد در ارتباط باشند تا نسبت به اجاره بهایی که هر ترم باید بپردازند اطلاعات لازم را کسب کنند.

توجه داشته باشید که حداکثر مدت تخصیص خوابگاه به دانشجویان روزانه مقاطع کاردانی ناپیوسته ۴ نیمسال، کارشناسی ناپیوسته ۴ نیمسال، مقطع دکترای حرفه‌ای ۱۴ نیمسال، کارشناسی ارشد ناپیوسته ۵ نیمسال، مقطع دکترای تخصصی ۵ نیمسال و کارشناسی پیوسته ۸ نیمسال خواهد بود.

امکانات خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد

افرادی که مایل به اسکان در خوابگاه دانشگاه فردوسی هستند، قبل از هر چیز باید با امکانات این دانشگاه آشنا شوند و سپس با دریافت آدرس خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد می‌توانند مراحل اسکان را انجام دهند.

خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد مجموعه کاملی است که در آن ۱۲ خوابگاه دانشجویی برای اسکان دانشجویان وجود دارد. بنابراین دانشجویان بابت اسکان خود در این دانشگاه نباید نگران باشند. مساحت کل خوابگاه‌ها 101230 متر مربع و محوطه سبز اطراف آن نیز حدود 22864 متر مربع است.

دانشجویان غیر بومی می‌توانند درخواست اسکان داشته باشند. قدیمی‌ترین خوابگاه دانشگاه خوابگاه پردیس شماره یک است که ۵ طبقه می‌باشد. برای رزرو کردن اتاق افراد می‌توانند باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهند:

آدرس خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد

همانطور که می‌دانید خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد در داخل پردیس دانشگاه قرار دارد و دانشجویان غیربومی جهت اسکان خود پس از ثبت درخواست می‌توانند در هر یک از این اقامتگاه‌ها مراحل رزرو خوابگاه را انجام دهند. آدرس خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه ارائه شده است و افراد می‌توانند از طریق مراجعه به این آدرس مکان که باید در آن اسکان پیدا کنند را بررسی نمایند.

آدرس خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد

برای کسب اطلاع از ثبت نام خوابگاه در آموزشیار وارد لینک مربوطه شوید.

آدرس خوابگاه‌ های غیر دولتی دانشگاه فردوسی مشهد

در حال حاضر بخش زیادی از دانشجویان غیر بومی دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی مشهد از خوابگاه‌های غیردولتی بهره می‌برند. دانشگاه فردوسی مشهد از طرف وزارت علوم به عنوان دانشگاه منتخب استان وظیفه نظارت بر شوراهای خوابگاه‌های غیرانتفاعی و مشهد را بر عهده دارد، اما مسئولیت نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های مذکور بر عهده موسسه اقبال لاهوری www.eqbal.ac.ir است.

دانشجویان برای دریافت آدرس و مشخصات خوابگاه دولتی دارای مجوز سایت دانشگاه می‌توانند به دفتر سامانه و نظارت به خوابگاه‌ها در میدان آزادی، پردیس دانشگاه، ساختمان معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی مراجعه کنند. علاوه بر این شماره تلفن‌های 05138806994 و 05138806961 آماده پاسخگویی به سؤالات دانشجویان در ارتباط با آدرس خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد خواهد بود.

خلاصه مطالب

دانشجویانی که مایل به دریافت خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد هستند، باید قبل از هر چیز در ارتباط با شرایط خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد اطلاعات لازم را کسب کنند. هزینه خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد براساس امکانات ارائه شده در هر ترم متفاوت می‌باشد. لذا دانشجویان می‌توانند از طریق مراجعه به وب سایت این دانشگاه و بخش معاونت دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی از اجاره بهای هر ترم مطلع شوند.

در این مقاله توضیحات کاملی در ارتباط با شرایط و آدرس خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد ارائه کردیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

شرایط خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد چیست؟

در این مقاله به طور کامل به شرایط خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کردیم.

آدرس خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد چیست؟

اکثر خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی مشهد در پردیس این دانشگاه واقع شده‌اند و افراد می‌توانند در زمان مقررات درخواست خود را برای اسکان در خوابگاه‌های این دانشگاه ثبت کنند.

هزینه خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد دانشجویان باید با معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی در ارتباط باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا