دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1403 {شرایط و سهمیه ها}


دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1403 هم مانند سال‌های گذشته با آغاز ثبت نام بر روی سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می‌گیرد و متقاضیان علاقه مند به این آزمون می‍توانند این دفترچه را دانلود و مشاهده نمایند. داوطلبینی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید با دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد، از تمامی شرایط آزمون مطلع شده و سپس در آزمون ثبت نام نمایند.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد یک راهنمای خوب و مناسب برای داوطلبین بوده تا بتوانند تمامی تبصره‌ها و شرایط را بررسی نمایند. توصیه ما به شما هم این است که قبل از ثبت نام تمامی بخش‌های دفترچه را مطالعه نمایید و اگر فرصت مطالعه دقیق آن را ندارید می‌توانید با تماس با شماره 9099075307 از کارشناسان ما نکات و اطلاعات مهم مورد نیاز خود را دریافت نمایید. در ادامه لینک دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد را برای دسترسی راحت‌تر شما عزیزان قرار داده‌ایم.

لینک دانلود دفترچه ثبت نام ارشد 1403

همان طور که بیان شد، سازمان سنجش هر ساله در سامانه خود به نشانی اینترنتی sanjesh.org دفترچه ثبت نام آزمون ارشد را منتشر می‌کند و در آن تمامی اطلاعات لازم و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در این آزمون را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد پس از مطالعه دفترچه، رشته امتحانی خود را از بین تمامی رشته‌ها انتخاب کرده و سپس شروع به ثبت نام و تکمیل فرم می‌نمایند. در ادامه لینک دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد سال گذشته را برای شما قرار داده‌ایم تا با مطالعه آن از تمامی شرایط و مدارک مطلع شوید. در حال حاضر لینک دفترچه ثبت نام سال گذشته در جدول زیر قرار داده شده است، اما به محض انتشار دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1403، اطلاعات مطالب این بخش به‌روزرسانی می‌شود.

همچنین در سال گذشته اصلاحاتی برای دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد منتشر گردید که لینک آن در در ادامه این مطلب قرار گرفته شده است. توجه داشته باشید، چنانچه اصلاحاتی در کنکور 1403 صورت گیرد، اصلاحات صورت گرفته در قالب دفترچه ثبت نام منتشر خواهد شد.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون ارشد 1403

سایت سنجش و آموزش کشور، پیش از شروع ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، اطلاعیه‌ای مبنی بر روز ثبت نام اعلام می‌کند. بنابراین بسیاری از افرادی که به دنبال زمان انتشار دفترچه کنکور ارشد هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش و یا مراجعه به این مقاله از زمان نام نویسی آزمون ارشد باخیر شوند.

طی آخرین اخبار رسمی از سنجش، زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون ارشد از 7 تا 13 آبان ماه 1402 است. داوطلبانی که می‌خواهند در کنکور ارشد شرکت کنند، ابتدا لازم است از اطلاعات و مندرجات دفترچه ثبت نام مطلع شوند، شرایط اختصاصی و عمومی آن را مطالعه کنند و بعد برای نام نویسی خود را آماده کنند. چرا که خرید کارت اعتباری برای ثبت نام در هر آزمونی لازم است، بنابراین مبلغی که برای کارت اعتباری پرداخت می‌کنید، به هیچ عنوان بازگردانده نمی‌شود.

اطلاعات دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1403

پس از دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد، می‌توانید تمامی اطلاعات لازم را جهت انجام ثبت نام آزمون، مطالعه نمایید. برخی از افراد بدون دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد و مرور آن شروع به ثبت نام می‌کنند که در این صورت با مشکلاتی مواجه می‌شوند. بنابراین این امکان وجود دارد که ثبت نام آن‌ها به درستی صورت نگیرد و در نتیجه از روز آزمون عقب بمانند. برخی از اطلاعات مهم در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

جدول زمان بندی آزمون ارشد: در این جداول اطلاعاتی مانند زمان ثبت نام کنکور ارشد، مهلت ویرایش اطلاعات و زمان شرکت در آزمون قرار گرفته می‌شود. این جدول زمان‌بندی اولین بخش دفترچه می‌باشد که در ابتدا می‌توانید آن را مطالعه نمایید.
شرایط ثبت نام کنکور ارشد: شناخت و آگاهی از شرایط یکی از مهمترین اطلاعات دفترچه می‌باشد که در زمان دانلود دفترچه ثبت نام ارشد باید به آن بسیار دقت نمایید.

برخی از شرایط به صورت عمومی بوده و برخی به صورت اختصاصی نام برده می‌شود. افراد متقاضی برای ثبت نام در آزمون ارشد باید تمامی این شرایط را دارا باشند تا بتوانند در این آزمون ثبت نام نمایند. توجه داشته باشید که شرایط اتباع خارجی از جمله شرایط اختصاصی می‌باشد.

مشخص شدن سهميه‌ها
مدارک مورد نیاز برای بارگذاری در سامانه و ثبت نام
مشخص شدن بخش‌های ثبت نام
انتخاب رشته و گزینش‌ها
جداول برای استان و کد شهرها و محل اقامت، جدول کدهای رشته امتحانی
قرار گرفتن یک نمونه فرم پيش نويس ثبت نام

📎 برای اطلاع از نحوه ثبت نام کنکور ارشد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سهمیه های دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد

در زمان دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد، یکی از مواردی که باید به آن توجه نمود، سهمیه ها می‌باشد. در جدول زیر می‌توانید جزئیات سهمیه‌ها را مشاهده نمایید:

سهمیه رزمندگان رزمندگان دارای سهمیه 5 درصدی هستند البته اگر از تاریخ 59 الی 67 به صورت پیوسته 6 ماه در جبهه حضور داشته باشند.
سهمیه ایثارگران سهمیه 25 درصدی که متعلق به جانبازان 25 درصد به بالا و همسر و فرزندان آن‌ها و همچنین همسر و فرزند آزادگان و شهدا و مفقودالاثر می‌باشد.
سهمیه 5 درصدی برای جانبازارن زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن‌ها می‌باشد.
سهمیه استعداد درخشان سهمیه استعداد درخشان مربوط به دانشجویان برتر در دوره کارشناسی است که می‌توانند بدون آزمون در یکی از دانشگاه‌های پذیرنده استعداد درخشان ثبت نام نمایند. همچنین 10 درصد از ظرفیت کنکور برای این سهمیه در نظر گرفته شده است.

نکته: اگر برای استفاده از سهمیه نیاز به کمک و مشورت دارید، می‌توانید با تماس با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307 مشاوره لازم را دریافت کرده و با اطمینان بیشتر و بهتری از سهمیه خود بهره مند شوید.

نظام وظیفه در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد

یکی دیگر از مواردی که در زمان دانلود دفترچه ثبت نام ارشد حائز اهمیت است، شرایط نظام وظیفه می‌باشد که دراین بخش به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

✔️ داوطلب برای ثبت در آزمون باید کارت پایان خدمت دائمی و یا معافیت دائمی داشته باشد.

✔️ متقاضیانی که در دسته غایبین مشمول به خدمت هستند، نمی‌توانند در آزمون ثبت نام نمایند و با شرکت در آزمون برای آن‌ها معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد.

✔️ اگر داوطلب شرکت در آزمون ارشد جزء دانشجویان اخراجی باشد، تنها در صورتی می‌تواند در این آزمون ثبت نام نماید که خدمت سربازی خود را تمام کرده باشد و یا معافیت دائمی گرفته باشد.

✔️ اگر متقاضی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد باشد و مشمول به خدمت شده باشد، نمی‌تواند مجدد برای مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام نماید.

✔️ در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سنوات 3 ساله در نظر گرفته می‌شود.

📎 برای اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نظام وظیفه در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد

نکات مهم دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

با دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد و مطالعه شرایط و مدارک، متوجه یک سری نکات مهم خواهید شد که به کمک آن‌ها می‌توان ثبت نام خود را با موفقیت به اتمام رساند. مهمترین نکات شامل موارد زیر است:

🔸 حتما تبصره‌ها و جزئیات دفترچه را با دقت مطالعه نمایید، زیرا تبصره‌ها شامل نکات مهم در شرایط خاص می‌باشد.

🔸 قبل از ثبت نام سعی کنید از فرم پیش نویس ثبت نام استفاده نمایید تا کار برای شما آسان‌تر شود و ثبت نام نهایی شما با دقت بهتری صورت بگیرد.

🔸 شرایط ثبت نام را با دقت مطالعه نمایید و شرایط لازم را در زمان ثبت نام مهیا نمایید.

🔸 راهنمای تصویری ثبت نام در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد به صورت کامل بیان شده است که می‌توانید به کمک آن کاملا ثبت نام نمایید.

🔸 به جداول زمانبدی آزمون دقت بیشتری نمایید تا برنامه ریزی بهتری برای ثبت نام و آزمون داشته باشید.

نکات مهم دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

 

📎کارشناسی ارشد چند واحد است؟برای اطلاع از تعداد واحد های کارشناسی ارشد بر روی لینک مربوطه، کلیک کنید.

اخبار پیرامون دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته آغاز شده است.

داوطلبان شرکت در کنکور ارشد، از امرور 7 آبان تا 13 آبان می‌توانند برای نام نویسی اقدام کنند. علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون، باید ابتدا دفترچه ثبت را از سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org دانلود کرده و شرایط عمومی و اختصاصی آن را مطالعه کنند.

سپس برای خرید کارت اعتباری در همان سایت سنجش، در بخش آزمون ارشد، اقدام کرده و پس از دریافت سریال آزمون کارشناسی ارشد برای ثبت نام و وارد کردن اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره شناسنامه اقدام کنند.

خلاصه مطلب

در زمان آغاز ثبت نام کنکور ارشد، دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد هم در سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبین در این دفترچه است، باید در زمان انتشار اقدام به دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد و مطالعه دقیق آن نمایند. ما در این مقاله سعی کردیم نکات و شرایط مهم در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد را برای شما بیان کنیم تا بتوانید با شرایط شرکت در آزمون آشنا شوید.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پرسشی و یا ابهامی در رابطه با ثبت نام کارشناسی ارشد داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را در این مسیر راهنمایی خواهند کرد. همچنین می‌توانید برای ما کامنت بگذارید. سوالات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده خواهند شد.

📎 برای دانلود PDF کامل مقاله دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد، بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

پادکست صوتی مقاله


آیا برای متقاضیان کنکور ارشد دانشگاه آزاد دفترچه مجزایی منتشر می‌شود؟

خیر، دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد یکسان می‌باشد.

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 چه زمانی منتشر می‌شود؟

لینک دانلود دفترچه اکنون در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و در این مقاله قرار گرفته است.

دفترچه ثبت نام ارشد شامل چه اطلاعاتی می‌باشد؟

این دفترچه شمال اطلاعاتی مانند شرایط و ضوابط ثبت نام، جداول رشته‌های امتحانی، نحوه ثبت نام، مدارک لازم و…است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا