دریافت رمز عبور سنجش 1403 + بازیابی فراموشی


دریافت رمز عبور سنجش برای تکمیل فرایند نام نویسی آزمون سراسری 1403 ضرورت دارد. گاهی داوطلبان این سؤال را دارند که رمز عبور کنکور چند رقمی است؟ یا رمز عبور سنجش چی بزنم؟ رمز عبور سازمان سنجش در واقع یه کدی است که برای حفظ مسائل امنیتی برای ثبت نام داوطلبان ارائه می‌شود و قبل از هر چیز متقاضیان باید برای ایجاد آن در سایت sanjesh.org اقدام نمایند.

در صورت فراموشی رمز عبور کنکور نیز افراد می‌توانند برای دریافت مجدد آن اقدام کنند. بازیابی رمز عبور کنکور از طریق سامانه ثبت نام سنجش یا سیستم پاسخگویی این سازمان صورت خواهد گرفت. از آنجا که ممکن است با مشکل رمز عبور ثبت نام کنکور سراسری مواجه باشید، برای رفع این مشکل می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

ضرورت دریافت رمز عبور سنجش

👈 داوطلبان آزمون سراسری که قصد ثبت نام و ایجاد حساب کاربری دارند، باید رمز عبوری را تعیین کنند. رمز عبور در واقع کاراکتر و اعدادی هستند که شما هنگام ثبت نام ایجاد می‌کنید و سازمان سنجش برای حفظ موارد امنیتی و جلوگیری از دستکاری اطلاعات شخصی داوطلبان ایجاد این رمز را ضروری می‌داند.

👈 چون در سال‌های گذشته بسیاری از اطلاعات افراد از جمله شماره پرونده و کد پیگیری دستکاری شده بود، سازمان سنجش تصمیم گرفته که اقدامات امنیتی لازم را در خصوص مراحل ثبت نام کنکور سراسری بیشتر افزایش دهد. لذا داوطلبان قبل از هر چیز باید برای دریافت رمز عبور و سنجش اقدام نمایند.

ضرورت دریافت رمز عبور سنجش

آشنایی با رمز عبور سازمان سنجش

👈 داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، اغلب سؤال می‌پرسند رمز عبور کنکور چی بزنم؟ سازمان سنجش برای حفاظت از اطلاعات داوطلبان و همچنین افزایش مسائل امنیتی و پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، روال اسم نویسی را در سامانه جدید تغییر داده است.

👈 در سال‌های گذشته افراد می‌توانستند تنها با خرید کارت اعتباری برای نام نویسی اقدام کنند، اما از آنجا که سطح امنیتی درگاه ثبت نامی پایین بود، این امکان وجود داشت که به دلیل افشای کد رهگیری و شماره پرونده، اطلاعات داوطلبان دستخوش تغییر شود.

👈 در همین راستا سازمان سنجش برای هر کدام از آزمون‌ها یک سیستم جامع طراحی کرده و داوطلبان برای دسترسی به فرم‌های ثبت نام، باید اول از همه برای ایجاد نام کاربری و کلمه عبور اقدام کنند. همزمان با ثبت نام کنکور سراسری سیستم ثبت نام آزمون فعال می‌شود.

👈 سازمان سنجش برای ارائه دادن امکانات مختلف از جمله اعتراض به نمرات آزمون، ارسال پیام، بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری، بازیابی رمز عبور کنکور و تقاضای بررسی مجدد نمره‌ها سامانه‌ای را به عنوان سامانه پاسخگویی سازمان سنجش ایجاد کرده است.

👈 افرادی که حساب کاربری فعال داشته باشند، می‌توانند برای دریافت رمز عبور سنجش اقدام کنند. در صورت فراموشی رمز عبور کنکور نیز داوطلبان باید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اقدامات لازم را انجام دهند.

فرایند دریافت رمز عبور سازمان سنجش

👈 داوطلبان آزمون سراسری اغلب این سؤال را دارند که رمز عبور کنکور چند رقمی است؟ یا رمز عبور سنجش چی بزنم؟ دریافت کردن رمز عبور سازمان سنجش بسیار اهمیت دارد، چرا که داوطلبان هنگام پر کردن فرم عضویت در سیستم ثبت نام باید حتماً یک رمز عبور را ارائه کنند.

👈 این رمز باید در اختیار افراد قرار بگیرد تا بتوانند اقدامات مربوط به ویرایش اطلاعات را از طریق همین رمز انجام دهند.

👈 به این منظور متقاضیان ابتدا باید در سیستم ثبت نام آزمون سراسری اسم نویسی نموده و رمز عبور سازمان سنجش را مشخص کنند. در ادامه راهنمای تصویری برای دریافت رمز عبور سنجش ارائه شده است.

✔ ابتدا وارد سیستم ثبت نام آزمون شوید. سپس گزینه ثبت نام را انتخاب کرده و فرم عضویت را تکمیل کنید.

گام اول دریافت رمز عبور سنجش

✔ یک رمز عبور که شامل اعداد، حروف بزرگ، اعداد و حروف کوچک و کاراکتر ویژه و غیر فارسی را ثبت کنید. پس از آن گزینه عضویت را انتخاب کرده تا بتوانید به عنوان داوطلب نهایی حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

گام دوم دریافت رمز عبور سنجش

✔ با استفاده از نام کاربری که همان کد ملی است، با رمز عبور تخصیص یافته وارد سیستم ثبت نام شوید و مراحل ثبت نام آزمون سراسری را انجام دهید.

✔ پس از اینکه وارد سیستم ثبت نام شدید، حتماً باید عکس داوطلبی را بر اساس فرمت مورد نظر سنجش بارگذاری کنید.

✔ علاوه بر این افرادی که با مشکل فراموشی رمز عبور کنکور مواجه هستند، می‌توانند از طریق همین سامانه برای بازیابی رمز عبور کنکور اقدام نمایند.

رمز عبور ثبت نام آزمون های سراسری مختلف

👈 سازمان سنجش مجری که برگزار کننده آزمون سراسری است، برای نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری داشتن رمز عبور را اجباری کرده است. برای مشخص شدن وضعیت ثبت نام متقاضیان یک رمز عبور از سوی سازمان تعریف شده است که مختص آنها می‌باشد.

دریافت رمز عبور سنجش برای کنکور سراسری

👈 افرادی که متقاضی ثبت نام آزمون سراسری هستند، باید ابتدا در سیستم ثبت نام آزمون عضو شوند و پس از طی کردن مراحل عضویت از طریق نام کاربری و رمز عبور می‌توانند وارد حساب کاربری خود شوند. در ادامه فرم ثبت نام آزمون سراسری را تکمیل کرده و به بعد از پرداخت هزینه، کد رهگیری را دریافت کنند.

دریافت رمز عبور سنجش برای کنکور ارشد

👈 داوطلبان آزمون سراسری ارشد پس از عضویت در سیستم ثبت نام آزمون نیز باید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور برای ثبت نام کنکور اقدام کنند. افرادی هم که با مشکل فراموشی رمز عبور کنکور مواجه هستند و سؤال دارند رمز عبور سنجش چی بزنم؟ می‌توانند برای بازیابی رمز عبور کنکور خود اقدام کنند.

دریافت رمز عبور سنجش برای کنکور دکتری

👈 برای ثبت نام در آزمون مقطع دکتری نیز داوطلبان باید با استفاده از رمز عبور سنجش وارد سیستم سایت شوند. در سیستم باید یک رمز برای خود تعیین کرده و با استفاده از نام کاربری و وارد کردن رمز عبور ارائه شده برای ثبت نام در آزمون اقدامات لازم را انجام دهند. از سوی دیگر افرادی که با مشکل رمز عبور ثبت نام کنکور مواجه هستند، می‌توانند از طریق شماره تماس سازمان سنجش برای دریافت مجدد رمز عبور خود درخواست دهند.

نحوه دریافت رمز عبور سایت پاسخگویی سازمان سنجش

👈 داوطلبانی که برای شرکت در آزمون سراسری نام نویسی کرده‌اند، برای استفاده از امکانات مختلف از جمله اعتراض به نمره‌ها، درخواست و تقاضای بررسی قبولی، اعتراض به نتیجه آزمون یا هر نوع پیام دیگر باید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش به آدرس  request.sanjesh.org  اقدام کنند و درخواست خود را در ۷۲ ساعت کاری دریافت نمایند.

👈 داوطلبان پس از ثبت نام، در قسمت عضویت می‌توانند اطلاعات خود را ثبت کرده و در صورت فراموش رمز عبور کنکور، مراحل بازیابی را نیز انجام دهند. برای استفاده از خدمات این سامانه افراد باید وارد از طریق مراحل زیر اقدام کنند:

✔ ابتدا وارد سایت سازمان سنجش شوید. قسمت “پاسخگویی و ارتباط با سامانه” را انتخاب کنید و گزینه بر “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک نمایید. در ادامه بر روی گزینه “عضویت در سامانه” کلیک کنید.

گام اول دریافت رمز عبور سایت پاسخگویی سازمان سنجش

✔ در گام بعد با تکمیل اطلاعات درخواستی یک حساب کاربری برای شما ایجاد خواهد شد.

گام دوم دریافت رمز عبور سایت پاسخگویی سازمان سنجش

✔ با نام کاربری که همان آدرس الکترونیکی شما می‌باشد و همچنین رمز عبور به شماره همراه داوطلب پیامک می‌گردد، می‌توان از خدمات مختلف سامانه استفاده کرد. از سوی دیگر چنانچه فرد بخواهد برای بازیابی رمز عبور کنکور اقدام کند، می‌تواند از طریق حساب کاربری خود اقدام نماید.

نحوه بازیابی رمز عبور سازمان سنجش

👈 افرادی که با مشکل رمز عبور ثبت نام کنکور مواجه هستند و آن را فراموش کرده‌اند، می‌توانند برای بازیابی آن اقدام کنند. برای بازیابی رمز عبور کنکور می‌توان مراحل زیر را طی کرد:

✔ ابتدا وارد سیستم ثبت نام آزمون سراسری شوید و گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب کنید.

گام اول بازیابی رمز عبور سنجش

✔ یکی از روش‌ها که شامل بازیابی از طریق کد ملی یا شماره همراه است را انتخاب کنید.

گام دوم بازیابی رمز عبور سنجش

✔ در گام بعد باید ملیت، شماره ملی، تاریخ تولد و کد امنیتی را ثبت کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور کنکور بتوانید مراحل دریافت مجدد رمز را انجام دهید.

نحوه بازیابی رمز عبور کنکور در سیستم پاسخگویی سنجش

👈 برای دریافت مجدد رمز عبور در سیستم پاسخگویی می‌توانید با وارد کردن پست الکترونیک و کد ملی مراحل بازیابی را انجام دهید.

✔ به این منظور باید ابتدا وارد سیستم پاسخگویی شوید و گزینه ورود به سامانه را انتخاب نمایید.

گام اول بازیابی رمز عبور کنکور سیستم پاسخگویی سنجش

✔ در ادامه با ورود به سامانه پاسخگویی اینترنتی گزینه “نام کاربری و رمز عبور را فراموش کرده‌ام” را انتخاب کنید.

گام دوم بازیابی رمز عبور کنکور سیستم پاسخگویی سنجش

✔ سپس می‌توانند برای بازیابی رمز خود از طریق پست الکترونیک یا کد ملی اقدام کنید.

گام سوم بازیابی رمز عبور کنکور سیستم پاسخگویی سنجش

✔ پس از آن رمز عبور و نام کاربری به شماره همراه شما ارسال می‌شود و می‌توانید از خدمات سامانه مجدداً استفاده کنید.

 


خلاصه مطالب

دریافت رمز عبور سنجش برای داوطلبان آزمون سراسری ضروری است و این اقدام در راستای افزایش امنیت اطلاعات داوطلبان می‌باشد، چراکه در سال‌های قبل برخی از اطلاعات از جمله شماره پرونده و کد پیگیری افراد متقاضی دستکاری شده بود. برای جلوگیری از این مشکل سازمان سنجش تعیین کردن رمز عبور از سوی داوطلبان را الزامی کرده است.

بسیاری از افراد سؤال دارند رمز عبور کنکور چی بزنم؟ باید بگوییم که بهترین نوع رمز استفاده از اعداد و حروف بزرگ و کاراکترهای غیر فارسی است. از سوی دیگر افرادی که با مشکل رمز عبور ثبت نام کنکور مواجه شوند،  می‌توانند مجدداً آن را دریافت کنند. در این مقاله در ارتباط با اینکه رمز عبور کنکور چند رقمی است؟ اطلاعات لازم را ارائه کردیم. در صورتی که شما داوطلبان عزیز با مشکل فراموشی رمز عبور کنکور مواجه هستید، با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید تا در این راستا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله دریافت رمز عبور سنجش کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

ضرورت دریافت رمز عبور سنجش چیست؟

این رمز جهت افزایش امنیت اطلاعات داوطلبان ضروری می‌باشد.

برای بازیابی رمز عبور کنکور چه باید کرد؟

برای بازیابی رمز عبور خود باید از طریق سامانه پاسخگویی سنجش یا سیستم ثبت نام کنکور سراسری اقدام کنید.

رمز عبور کنکور چند رقمی است؟

رمز عبور کنکور معمولاً شامل اعداد، حروف بزرگ و کاراکترهای ویژه و غیر فارسی می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا