دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی + فراموشی و بازیابی


به منظور دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی دانشجویان باید ابتدا در این دانشگاه ثبت نام نمایند تا از واحد آموزش این دانشگاه شماره دانشجویی دریافت کنند. این شماره برای هریک از دانشجویان منحصر بفرد است و چنانچه هر دانشجو به دلایل مختلف دچار فراموشی شماره دانشجویی علمی کاربردی شود باید حتما مراحلی را برای بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی در سامانه هم آوا طی نماید و از روش دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی با کد ملی از استفاده کند. 

توجه داشته باشید شما عزیزان اگر در هنگام بازیابی این شماره نیاز به کمک داشتید می توانید از تلفن ثابت با شماره 9099075307 (بدون پیش شماره استانی) تماس بگیرید و ضمن دریافت راهنمایی برای حل مشکلتان، بازیابی شماره دانشجویی خود را نیز به کارشناسان ایران تحصیل بسپارید. کارشناسان این مرکز همه روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی می باشند.

بررسی اهمیت شماره دانشجویی

ورود به دانشگاه علمی کاربردی از دو طریق با کنکور و سوابق تحصیلی امکان‌ پذیر است این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو پذیرش می‌ کند و دارای رشته‌ های متنوعی می‌ باشد‌.

پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی برای دو نیمسال اول مهر و نیمسال دوم بهمن ماه امکان‌ پذیر است. همچنین این دانشگاه به صورت نیمه دولتی می‌ باشد و شهریه واحدهای درسی آن کمتر از دانشگاه‌ های آزاد و غیرانتفاعی است.

کلیه دانشجویانی که از طریق کنکور یا سوابق تحصیلی در این دانشگاه ثبت نام نمایند، پس از انجام مراحل نام نویسی خود، شماره دانشجویی دریافت خواهند کرد که این شماره برای هر دانشجو تنها یک بار صادر می‌ شود و امکان تغییر آن وجود ندارد. به همین علت دانشجویان باید حتما شماره دانشجویی خود را به خاطر بسپارند و در هنگام استفاده از کتابخانه، ورود به دانشگاه، درخواست خوابگاه، انتخاب واحد و موارد دیگر از آن استفاده نمایند.

از آنجا که ممکن است بسیاری از دانشجویان بعد از دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی آن را فراموش کنند در ادامه نحوه بازیابی این شماره را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

بررسی اهمیت شماره دانشجویی

👈🏻 برای اطلاع از زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

روش های دریافت شماره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی

دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی به روش‌ های حضوری و غیر حضوری انجام می‌ شود و دانشجویان ورودی جدید و دانشجویانی که شماره دانشجویی خود را فراموش کرده اند می توانند از این روش‌ ها استفاده نمایند.

هریک از دانشجویانی که ورودی جدید این دانشگاه هستند به منظور دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی خود ابتدا باید وارد سایت هم آوا شوند و سپس اطلاعاتشان را در این سایت وارد کنند. نکته قابل توجه و مهم این است که اطلاعاتی که در سایت هم آوا وارد می شوند باید حتما با اطلاعات وارد شده هنگام ثبت نام فرد داوطلب در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور یکسان باشند.

پس از این کار، لازم است تا دانشجویان به صورت اینترنتی مراحل ثبت نام را طی نمایند تا در پایان پیام موفقت آمیز بودن دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی برای آن ها نمایش داده شود و این شماره را از طریق سایت هم آوا دریافت نمایند. 

اما گاهی ممکن است برخی از دانشجویان که ورودی جدید این دانشگاه نیستند دچار فراموشی شماره دانشجویی علمی کاربردی شوند که در این صورت آن ها باید از طریق دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی با کد ملی اقدام نمایند.

 

👈🏻 برای اطلاع از تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

نحوه بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی فراموش شده به صورت حضوری

یکی از روش‌ هایی که دانشجویان می‌ توانند در صورت فراموشی شماره دانشجویی علمی کاربردی از آن استفاده کنند مراجعه حضوری می‌ باشد که در این روش لازم است دانشجو به واحد آموزش دانشگاه خود مراجعه نماید و درخواست بازیابی شماره دانشجویی خود را بدهد. 

از طریق روش مراجعه حضوری برای دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی هم دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه و هم دانشجویانی که شماره دانشجویی خود را فراموش کرده اند می توانند اقدام نمایند.

نحوه بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی فراموش شده به طور غیرحضوری

در روش غیرحضوری می بایست حتما از کد ملی خود اطلاع داشته باشید زیرا برای این کار نیاز به داشتن کدملی است. سپس به منظور بازیابی و دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی با کد ملی لازم است مراحل زیر را طی نمایید.

در مرحله اول لازم است وارد سامانه جامع آموزشی هم آوا به نشانی اینترنتی uast.ac.ir شوید تا صفحه ای مانند صفحه زیر برای شما باز شود. سپس باید در قسمت ورود به سامانه این صفحه گزینه “نام کاربری/ کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟” را انتخاب کنید.

مراحل دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی با کد ملی

حال صفحه دیگری را با عنوان “کلمه عبورم را فراموش کرده ام” مشاهده می کنید که باید در آن گزینه “من دانشجو هستم” را انتخاب کنید. سپس در کادر بالایی کد ملی خود را وارد کنید و در کادر پایینی حاصل جمع اعداد درج شده در تصویر را بنویسید. در آخر نیز لازم است گزینه “ادامه” را انتخاب نمایید.نحوه بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی در سامانه هم آوا

در صورتیکه مراحل بالا را به درستی طی کرده باشید وارد صفحه اطلاعات شخصی خود خواهید شد و می توانید اطلاعاتی مانند نام کاربری، شماره دانشجویی، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و ایمیل خود را مشاهده کنید. همچنین در این صفحه شماره دانشجویی فعال شما نمایش داده می شود. این شماره همان شماره دانشجویی آخرین دوره تحصیلی شما می باشد که دو رقم اول آن سال ورود شما به دانشگاه است.

توجه داشته باشید اگر دو رقم اول شماره دانشجویی فعال شما با سال ورودتان به دانشگاه علمی کاربردی یکسان نباشد شماره دانشجویی شما فاقد اعتبار است. همچنین لازم به ذکر است هیچ یک از دانشجویان در هیچ مقطع تحصیلی امکان تغییر شماره دانشجویی خود را ندارند و این شماره برای هر مقطع تحصیلی دانشجو از طرف واحد آموزش تعیین می شود. با ورود هر دانشجو به مقاطع تحصیلی بالاتر نیز یک شماره دانشجویی جدید برای وی صادر می شود و شماره دانشجویی قبلی فاقد اعتبار می گردد و از حالت فعال خارج می شود.

 

👈🏻 برای اطلاع از تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

نحوه دریافت شماره دانشجویی موقت

شماره دانشجویی موقت یک نوع شماره دانشجویی است که به دانشجویان مهمان داده می‌ شود تا بتوانند در دانشگاه مقصد امور مربوط به خود را از طریق آن انجام دهند. این شماره دانشجویی به دانشجویانی که قصد دارند چندین ترم را در دانشگاه دیگری مانند دانشگاه علمی کاربردی به عنوان مهمان تحصیل کنند یا ترم تابستانه دریافت نمایند داده می‌ شود و تا پایان مدت زمان تحصیل دانشجو به عنوان مهمان در دانشگاه مقصد اعتبار دارد.

برای دریافت شماره دانشجویی موقت دانشگاه های علمی کاربردی سراسر کشور می‌ توانید از طریق یکی از روش‌ های بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی که در این مقاله در مورد آن صحبت شد اقدام نمایید. 

اخبار پیرامون دانشگاه علمی کاربردی

📢 تمدید مهلت ثبت نام در دوره های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی

بر اساس اعلام دانشگاه علمی کاربردی مهلت ثبت نام در دوره‌ های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ ای ناپیوسته نظام آموزش علمی کاربردی مهرماه 1402 تا پایان روز جمعه ۱۷ شهریورماه تمدید شد.

علاقمندان ثبت نام و تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی می توانند تا تا پایان روز جمعه ۱۷ شهریور ماه به پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و پس از اطلاع از شرایط ثبت نام و پذیرش، انتخاب رشته خود را انجام دهند. همچنین آن دسته از متقاضیان قبل از این مهلت ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام داده اند می توانند در صورت نیاز فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند.

📢 تضمین اشتغال دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی

آقای حسین بلندی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کردند این دانشگاه برای اولین بار در کشور برای اشتغال دانش آموختگان خود درحال برنامه ریزی است و به زودی برنامه تضمین اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان توسط دانشگاه علمی کاربردی اجرا خواهد شد.

تضمین اشتغال دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی

👈🏻 برای اطلاع از رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

خلاصه مطلب 📝

در این مقاله در مورد دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی صحبت کردیم و گفتیم دانشجویان جدید الورود به هنگام ثبت نام شماره دانشجویی دریافت خواهند کرد که دو رقم اول این شماره همان سال ورود آن ها به دانشگاه است.

علاوه بر این گفتیم ممکن است برخی از دانشجویان این دانشگاه دچار فراموشی شماره دانشجویی علمی کاربردی شده باشند و به همین دلیل نحوه بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی با کد ملی را نیز بیان کردیم.
امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار دهیم.
شما عزیزان چنانچه در هنگام بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی با مشکل مواجه شدید می‌ توانید با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید یا مشکل و سوالات خود را به صورت کامنت در انتهای این نوشته برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاه‌ ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند و شما را راهنمایی نمایند.

 

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

نشانی اینترنتی سایت دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

برای ورود به سایت دانشگاه علمی کاربردی باید نشانی اینترنتی uast.ac.ir را در مرورگر خود وارد کنید.

آیا در صورت فراموشی شماره دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی می توان آن را بازیابی کرد؟

بله این امکان توسط دانشگاه علمی کاربردی فراهم شده است تا دانشجویانی که شماره دانشجویی خود را فراموش کرده اند بتوانند آن را بازیابی نمایند.

چگونه می توان برای بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی اقدام کرد؟

مراحل بازیابی شماره دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی به طور کامل در مقاله فوق توضیح داده شده است لطفا مقاله را مطالعه نمایید و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا