دریافت مدرک فنی و حرفه ای 1402 + چاپ کارت مهارت| certificate.irantvto.ir


دریافت مدرک فنی و حرفه ای یکی از بهترین کارهای است که هر فرد می‌تواند در زندگی خود انجام دهد. گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی حرفه‌ای جز معتبر مدارکی است که در سراسر کشور اعتبار دارد. بعد از گذراندن دوره آموزشی و قبولی در امتحانات برای متقاضیان کارتی صادر می‌شود که در سطح بین‌المللی معتبر است. اگر می‌خواهید این کارت را بگیرید، مطمئناً باید هزینه‌ای پرداخت کنید و شماره شناسایی شما در سامانه سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت شود.

 مزایای دریافت مدرک فنی و حرفه ای

متقاضیان دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای می‌توانند پس از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و عملی می‌توانند اقدامات لازم را جهت این کار انجام دهند. این اقدامات شامل مراجعه به سامانه و پرداخت هزینه‌های مربوط به گواهی‌نامه می‌شود. این آزمون‌ها با سه روش هماهنگ، صنعت ساختمان، صنایع‌دستی و همچنین ادواری قابل برگزاری هستند.

مدرکی که تحت عنوان گواهینامه پایان دوره به فرد متقاضی می‌دهند، در سراسر کشور معتبر است. همچنین به کارجویان کمک زیادی برای پیداکردن کار می‌کند. پس دریافت این مدرک می‌تواند آینده شغلی فرد را به‌طورکلی تغییر دهد. در ادامه این مقاله از ایران تحصیل می‌خواهیم نحوه دریافت مدرک فنی حرفه‌ای بحث کنیم. شما با شرکت در آزمون عملی فنی حرفه ای دارای مدرکی می‌شوید که اعتبارش خیلی زیاد است.

نحوه دریافت کارت مهارت از سایت فنی حرفه ای

نحوه دریافت کارت مهارت از سایت فنی حرفه ای به این صورت است که داوطلب باید ابتدا در کلاس‌های مهارت‌آموزی شرکت کند. یا اگر هم در حرفه خاصی تخصص دارد، می‌تواند از زمان آزمون مطلع شود و برای دریافت گواهینامه آزمون دهد. این‌گونه فرد می‌تواند با شرکت در آزمون، گواهینامه فنی و حرفه‌ای بگیرد. به‌طورکلی آزمون‌های فنی و حرفه‌ای به سه شکل زیر برگزار می‌شوند:

نحوه دریافت کارت مهارت از سایت فنی حرفه ای

  • آزمون هماهنگ: این آزمون‌ها برای ارائه مدرک به کارآموزان تمامی مراکز دولتی، خصوصی، واحدهای روستایی و معرفی‌شدگان اتاق اصناف در نظر گرفته می‌شوند.
  • آزمون تفاهم‌نامه صنایع‌دستی و صنعت ساختمان: این آزمون در جهت ارائه مدرک به‌تمامی معرفی‌شدگان از اداره میراث‌فرهنگی برگزار می‌شوند. همچنین نتیجه این آزمون می‌تواند به متقاضیان آزاد در حرفه‌های مثل ساختمان‌سازی درجه 2 و 3 مدرک معتبر دهد.
  • آزمون ادواری: این آزمون مناسب افرادی است که قبلاً یک حرفه را آموخته‌اند و اکنون می‌خواهند بدون این که در کلاس‌ها شرکت کنند، مدرک بگیرند.

مراحل دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای

در ابتدا باید به پورتال سازمان که آدرس آن portaltvto.com است، مراجعه کنیم. حالا باید گزینه پرداخت هزینه صدور گواهینامه یا همان چاپ کارت مهارت از سایت فنی حرفه ای را انتخاب نمایید. ما در واقع می‌خواهیم نحوه دریافت کارت مهارت از سایت فنی حرفه ای را به شما یاد بدهیم. مرحله سوم این است که شما باید اطلاعات خواسته شده و کد ملی را در اختیار سایت بگذارید. اکنون باید شماره شناسایی را دریافت نمایید و سپس گواهینامه را دانلود کنید.

برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای باید بعد از گرفتن نمره قبولی در آزمون، هزینه‌ای را که خیلی هم ناچیز است پرداخت کنید. بعدازاین کار هم منتظر دانلود یا چاپ کارت مهارت از سایت فنی حرفه ای باشید. یعنی شما ابتدا باید وارد سایت اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای به نشانی portaltvto.com شوید. سپس روی گزینه سامانه پرداخت الکترونیکی کلیک کنید.

مراحل دریافت مدرک فنی و حرفه ای

سپس برای دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای بخش پرداخت هزینه صدور گواهینامه فنی و حرفه را انتخاب نمایید. اکنون باید کد ملی خودتان را وارد سایت کنید و نوع آزمونی که در آن حضور داشتید را مشخص نمایید. حالا باید بر روی گزینه جستجو ضربه بزنید و سپس شماره شناسایی خود را بردارید. اکنون روی کارگاه مدنظرتان که قصد پرداخت هزینه آن را دارید، کلیک کنید. اطلاعات خواسته شده باید به‌درستی وارد شوند و سپس گزینه تأیید و پرداخت را بزنید.

برای پرداخت فقط یک گواهینامه از لیست نمایان می‌شود. پس باید روی مربع همان گواهینامه کلیک کنید. درصورتی‌که می‌خواهید یک لیست را دارید، مربع بالای لیست را انتخاب نمایید، تا همه آنها به شما نشان داده شود. این‌گونه همه لیست به حالت انتخاب روبروی شما ظاهر خواهند شد.

آخرین مرحله دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای

در قسمت خرید کارت اعتباری اگر مبلغی از حساب شما کم شد و شماره پیگیری در اختیار شما قرار نگرفت، اصلاً نگران نباشید. قانون این‌گونه است که حداکثر بعد از 72 ساعت این مبلغ به‌حساب شما برمی‌گردد. درصورتی‌که شماره پیگیری را دریافت کردید و مشخصات کارت‌های اعتباری ثبت‌نام در اختیارتان قرار نگرفت، باید این کار را انجام دهید. به بخش پیگیری کارت اعتباری در منوی کارت اعتباری، مشخص کارت خودتان را دریافت نمایید.

سعی کنید نهایت دقت خود را برای واردکردن اطلاعاتی مانند شماره تماس و کد ملی بگذارید؛ زیرا تمام پیگیری‌های بعدی طبق همین اطلاعات انجام می‌شود. قبل از این که بخواهید هزینه‌ای را پرداخت کنید، حتماً کد سفارش، شماره‌تلفن و کد ملی را یادداشت کنید.

بعد از پرداخت وجه باید دوباره به سایت سازمان آزموزش فنی و حرفه‌ای بروید و روی گزینه استعلام گواهینامه کلیک نمایید.حالا زمان آن فرا رسیده است که گزینه استعلام گواهینامه جدید را انتخاب نمایید. اکنون باید اطلاعات خود را دوباره وارد کنید. روی گزینه چاپ گواهینامه ضربه بزنید و به فکر دانلود آن باشید. شما می‌توانید کار استعلام گواهی‌نامه فنی حرفه‌ای با کد شناسایی هم انجام دهید.

آخرین مرحله دریافت مدرک فنی و حرفه ای

خلاصه مقاله دریافت مدرک فنی و حرفه ای

در این مقاله از ایران تحصیل با نحوه دریافت مدرک فنی و حرفه ای آشنا شدید. همه شما شاید در مقطعی از زندگی به کلاس‌های فنی و حرفه‌ای نیاز پیدا کنید. پس ضروری است که درباره آن مطالب زیادی یاد بگیرید. کلاس‌های فنی و حرفه‌ای فرصت خوبی برای ارتقای شغلی هستند حتی به‌وسیله آنها می‌توانید شغل جدیدی پیدا کنید. شغل‌های جدید معمولاً باعث رشد و پیشرفت شما می‌شوند.

برای دانلود pdf این مقاله، روی لینک آن کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

چند نوع آزمون فنی حرفه‌ای وجود دارد؟

 این آزمون‌ها به سه دسته آزمون ادواری، آزمون هماهنگ آزمون تفاهم‌نامه صنایع‌دستی و صنعت ساختمان تقسیم می‌شوند. هر کدام به یک هدف و با شرایط خاصی برگزار می‌شوند و در جاهای خاصی به کار می‌آید. پس همه آنها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

آزمون تفاهم‌نامه صنایع‌دستی و صنعت ساختمان‌سازی به چه منظور برگزار می‌شوند؟

آزمون تفاهم‌نامه صنایع‌دستی و صنعت ساختمان در جهت ارائه مدرک به‌تمامی معرفی‌شدگان از اداره میراث‌فرهنگی برگزار می‌شوند. همچنین نتیجه این آزمون می‌تواند به متقاضیان آزاد در حرفه‌های مثل ساختمان‌سازی درجه 2 و 3 مدرک معتبر دهد.

اولین مرحله دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای است؟

در ابتدا باید به پورتال سازمان که آدرس آن portaltvto.com است، مراجعه نمایید. حالا باید روی گزینه پرداخت هزینه صدور گواهینامه یا همان چاپ کارت مهارت از سایت فنی حرفه ای کلیک کنید. ما در واقع در این مقاله نحوه دریافت کارت مهارت از سایت فنی حرفه ای را به شما بیاموزیم. مرحله بعدی این است که شما باید اطلاعات خواسته شده و کد ملی را در اختیار سایت بگذارید. اکنون باید شماره شناسایی را دریافت نمایید و سپس گواهینامه را دانلود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا