دریافت معدل دیپلم با کد ملی + لینک استعلام سنجش


دریافت معدل دیپلم با کد ملی
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

معدل دیپلم این روز ها از آن چیزی که از نامش بر می‌آید بسیار با اهمیت‌تر است. با اضافه شدن امکان ثبت نام در دانشگاه براساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم، دانش آموزانی که منتظر ورود به دانشگاه هستند، حسابی حواسشان به سوابق تحصیلی و معدل دیپلم‌شان هست. از آنجایی که پذیرش در اکثر رشته‌ها بصورت بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی است، سوابق تحصیلی و معدل مدرک دیپلم داوطلبان اهمیت بسیار زیادی دارد. به بیان ساده‌تر، هرچه معدل بهتری داشته باشید، شانس شما برای پذیرش در یکی از کدرشته‌های پذیرش بدون آزمون بیشتر است. به همین خاطر، سامانه‌ای برای دریافت معدل دیپلم با کد ملی راه اندازی شده است.

برای دریافت معدل دیپلم با کد ملی چند روش مختلف ارائه شده است. داوطلبان با در دست داشتن اطلاعات ثبت نام و مدارک شناسایی می‌توانند برای دریافت سوابق تحصیلی خود وارد سامانه شوند. اگر در دریافت سوابق تحصیلی خود با کد ملی نیاز به راهنمایی دارید، یا نمی‌توانید از طریق سامانه سوابق خود را دریافت کنید، ممکن است در مراحل بعدی از ثبت نام شما جلوگیری به عمل آید. به همین منظور می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید 9099075307 تا بصورت اینترنتی سوابق تحصیلی‌تان را دریافت کرده و برایتان ارسال کنند، یا در انجام این فرآیند راهنمایی‌تان کنند. 

سامانه دریافت معدل دیپلم با کد ملی

دریافت معدل دیپلم یا کد سوابق تحصیلی با کد ملی در سال‌های قبل فقط از طریق سامانه dipcode.medu.ir انجام می‌شد. اما امسال وزارت آموزش و پرورش برای تسهیل روند ثبت نام داوطلبان، سامانه اینترنتی دیگری را نیز به اسم ساهت sahat.medu.ir راه‌اندازی کرده‌ است. تایید سوابق تحصیلی توسط دانش آموزان به این منظور انجام می‌شود که سازمان سنجش قبل از پذیرش بدون کنکور، از درستی اطلاعات داوطلبان اطمینان حاصل کند، همینطور خود داوطلبان نیز نیاز دارند اطلاعات سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تایید کنند.

متقاضیان می‌توانند با ورود به یکی از این سامانه‌ها، اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و کد سوابق تحصیلی و معدل دیپلم خود را دریافت کنند. 

نحوه دریافت معدل دیپلم با کد ملی

نحوه دریافت معدل دیپلم با کد ملی

برای رفاه حال داوطلبان عزیز، نحوه دریافت معدل دیپلم یا کد سوابق تحصیلی با کد ملی را شرح خواهیم داد. از آن‌جایی که برای دریافت سوابق، دو سامانه وجود دارد، نحوه ثبت نام در هر دو سامانه را بررسی می‌کنیم.

 

نحوه دریافت معدل دیپلم با کد ملی از طریق سامانه dipcode

📌 برای دریافت کد سوابق تحصیلی و معدل دیپلم با کد ملی به منظور ثبت نام در دانشگاه سراسری، ابتدا باید وارد سامانه dipcode.medu.ir شوید.

📌 گزینه «ثبت نام دانش آموز» را از برگه‌های بالای صفحه انتخاب کنید.

📌 در این مرحله، روی صفحه جدید کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنید و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

📌 برای شما یک پیام نمایش داده می‌شود که رمز عبور و نام کاربری به شماره همراه شما ارسال شده است.

📌 با دریافت نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور از طریق پیامک، روی گزینه «ورود به سامانه» در بالای صفحه کلیک کنید.

📌 نام کاربری و رمز عبوری که دریافت کرده‌اید را در این صفحه وارد کنید تا وارد کارنامه داوطلب شوید.

📌 برای دریافت اطلاعات، کد دانش آموزی و نظام آموزشی را وارد کرده و روی گزینه نمایش کارنامه کلیک کنید.

📌 در این مرحله اطلاعات شما به نمایش در می‌آید که در صورت عدم مغایرت با مشخصات شما، روی گزینه تایید اطلاعات کلیک نمایید.

📌 در صورتی که اطلاعات به نمایش درآمده مغایرتی با اطلاعات حقیقی شما دارد، روی گزینه مربوطه کلیک کرده و مغایرت را ثبت کنید.

 

برای آشنایی با نحوه ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

نحوه دریافت معدل دیپلم با کد ملی از سایت سنجش

همان‌طور که مشاهده کردیم، دریافت معدل دیپلم و سوابق تحصیلی با کد ملی از طریق چند سامانه امکان پذیر است. یکی دیگر از این سامانه‌ها سامانه سنجش و آموزش کشور می‌باشد. برای استفاده از این سامانه کافیست واژه سنجش را به فارسی یا انگلیسی در مرورگر خود جستجو کنید و وارد اولین گزینه شوید. پس از آن روی گزینه «سراسری» در سمت راست صفحه کلیک کنید. بعد از آن باید روی «سامانه مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی دانش‌آموزان (نمرات ارسالی از آموزش و پرورش)» کلیک کرده وارد صفحه جستجوی اطلاعات شوید. از اینجا می‌توانید با سه روش اطلاعات سوابق تحصیلی و دیپلم خود را جستجو کنید.

 

نحوه دریافت معدل دیپلم با کد ملی از طریق سامانه sahat

به صورت کلی نحوه دریافت سوابق تحصیلی در سامانه ساهت، درست همانند روند دریافت اطلاعات در سامانه dipcode است. از هر کدام از این سامانه‌ها که استفاده می‌کنید، اطلاعاتی از شما می‌خواهند که شاید در اختیار نداشته باشید. نحوه دریافت اطلاعاتی مثل کد دانش آموزی و کد منطقه را در ادامه توضیح می‌دهیم.

نحوه دریافت کد دانش‌آموزی و کد منطقه برای دریافت معدل دیپلم

نحوه دریافت کد دانش‌آموزی و کد منطقه برای دریافت معدل دیپلم

یکی از اطلاعاتی که هنگام دریافت سوابق تحصیلی از سامانه آموزش و پرورش از داوطلب خواسته می‌شود کد دانش آموزی وی است. برای دریافت کد دانش آموزی کافیست قسمت بالایی مربوط به اطلاعاتِ یکی از کارنامه‌های دوره دبیرستان یا پیش‌دانشگاهی خود را بررسی کنید. این کد ذیل عنوان کد دانش آموزی در تمام کارنامه‌ها موجود است.

منظور از کد منطقه، کد محلی است که دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی خود را از آنجا گرفته‌اید. کد منطقه برای سوابق تحصیلی از طریق لینک آبی رنگ و سایت سازمان سنجش به راحتی قابل دستیابی است. با وارد شدن به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و جستجوی عبارت دریافت کد منطقه می‌توانید کد خود را دریافت کنید.

 

اطلاعیه

وارد کردن کد دانش آموزی و کد منطقه اجباری نیست. اگر این کدها را ندارید، برای دریافت سوابق تحصیلی می‌توانید تنها نام و نام خانوادگی و کد ملی خود را جستجو کنید.

 

اخبار پیرامون دریافت دیپلم با کد ملی

برای دریافت معدل کتبی دیپلم با کد ملی روش‌های دیگری هم وجود دارد. از طریق سامانه سنجش هم می‌توانید به همان روشی که در بالا توضیح داده شد، سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

امکان ویرایش اطلاعات درج شده در سوابق تحصیلی در صورت مغایرت با اطلاعات حقیقی وجود دارد. مهلت و اطلاعیه ویرایش توسط سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که تا زمان برگزاری کنکور سراسری سوابق تحصیلی خود را در یکی از سامانه‌ها تایید نکرده‌اند، باید بعد از کنکور سراسری با مراجعه به سامانه حتما سوابق خود را جستجو و تایید کنند.

اگر در تایید اطلاعات خود در سامانه دچار مشکل شده‌اید یا اطلاعات خود را پیدا نمی‌کنید، می‌توانید از ایران تحصیل کمک بگیرید. دریافت معدل دیپلم و سوابق تحصیلی با کد ملی، کمک شایانی به دانش آموزان برای افزایش شانس ورود به دانشگاه می‌کند. در صورت وجود مغایرت در اطلاعات ثبت نامی و اطلاعات حقیقی داوطلب، ثبت نام وی لغو خواهد شد. برای جلوگیری از این مسئله، می‌توانید از مشاوران تلفنی ایران تحصیل 9099075307 بخواهید سوابق تحصیلی‌تان را جستجو یا از طریق سامانه پیگیری کنند.

 خلاصه مطلب

برای شرکت در ثبت نام دانشگاه سراسری بصورت بدون کنکور، ابتدا می‌بایست سوابق تحصیلی خود را برای سنجش جستجو کرده و در صورت صحت اطلاعات آن‌ها را تایید کنید. دانستن سوابق تحصیلی و معدل دیپلم داوطلبان را برای انتخاب رشته و ثبت نام درست بسیار کمک خواهد کرد. نحوه دریافت این اطلاعات از طریق سامانه‌های موجود، در همین مقاله بررسی شد تا داوطلبان برای تایید اطلاعات خود مشکلی نداشته باشند. دریافت معدل دیپلم با کدملی از طریق چند سامانه امکان پذیر بوده و بعد از آزمون سراسری هم می‌توان این کار را انجام داد.

 

برای مشاهده مطالب این صفحه به صورت pdf کلیک کنید.

 

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

آیا تایید سوابق تحصیلی با کد ملی بخشی از ثبت نام کنکور است؟

خیر، اطلاعات سوابق تحصیلی شما در آینده برای ثبت نام بدون کنکور اخذ می‌شوند.

آیا باید برای تایید سوابق تحصیلی و دریافت دیپلم با کد ملی حتما از طریق سامانه سنجش اقدام کرد؟

خیر از طریق هر کدام از سامانه‌ها که این کار را انجام دهید، مورد تایید است.

آیا در صورت عدم تایید سوابق تحصیلی، از ثبت نام بدون کنکور جلوگیری به عمل خواهد آمد؟

بله، سوابق تحصیلی شما معیار سنجش داوطلبان برای پذیرش بدون کنکور است. بدیهی است که در صورت عدم وجود این اطلاعات از سوی شما، ثبت نام شما با مشکل مواجه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا