دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور + مشاهده آنلاین


در حال حاضر امکان دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور از طریق سامانه reg.pnu.ac.ir یا آدرس osreg.pnu.ac.ir امکان‌پذیر است. کارنامه ترمی دانشجویان هر سال بر روی این سامانه قرار می‌گیرد و نشان دهنده نمرات دروس پاس شده در ترم و معدل ترمی دانشجویان می‌باشد که در قالب یک کارنامه همراه با ریز نمرات افراد قابل دسترسی می‌باشد. برای مشاهده آنلاین کارنامه دانشجویان پیام نور، افراد باید در زمان مقرر به سامانه مذکور مراجعه کنند. مشاهده آنلاین کارنامه کل در سامانه گلستان پیام نور نیز در پایان دوران تحصیل امکان پذیر می باشد.

برای مشاهده معدل و ریز نمرات دانشجویی دانشگاه پیام نور ابتدا افراد باید وارد پرتال کاربری خود شوند. از سوی دیگر دریافت کارنامه از سامانه گلستان پیام نور به این دلیل ضروری است که دانشجویان برای انجام انتخاب واحد هر ترم خود باید نمرات نیم سال تحصیلی‌ترم قبل را از جمله واحدهای قبول شده یا مردود شده در اختیار داشته باشند. از این رو دانشگاه پیام نور برای هر کدام از دانشجویان کارنامه‌ای به عنوان کارنامه ترمی یا کارنامه موقت صادر نموده که در آن اطلاعات تحصیلی فرد درج شده است. کارنامه پیام نور کاربرد زیادی دارد. بنابراین افراد باید با نحوه دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور آشنایی کامل داشته باشد.

آشنایی با کارنامه ترمی دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از پاس کردن دروس ترم خود باید در زمان اعلام شده در امتحانات پایان‌ ترم شرکت کنند. برای کسب نمره قبولی یک حد نصاب وجود دارد و دانشجویانی که بتوانند نمره قبولی در دروس پیش نیاز دیگر واحدهای درسی پاس کنند، این امکان را دارند که برای ترم بعد انتخاب واحد کنند. 

کارنامه‌ای که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و به عنوان کارنامه ترمی می‌باشد، برای اطلاع از قبولی یا عدم قبولی در واحدهای درسی و همچنین تعداد واحدهایی که دانشجویان در هر درس پاس کرده‌اند، صادر می‌گردد. به این دلیل که پایان هر نیم سال تحصیلی کارنامه جدیدی برای دانشجویان صادر می‌شود، به آن کارنامه ترمی یا کارنامه موقت گفته می‌شود.

بسیاری از افراد در ارتباط با تاریخ انتشار کارنامه و چگونگی دریافت کارنامه از سامانه گلستان پیام نور سؤال دارند. باید بگوییم که این کارنامه بلافاصله پس از اعلام نمرات دانشجویان توسط اساتید و پس از امتحانات پایان‌ترم تحصیلی منتشر می‌شود و افراد می توانند برای مشاهده آنلاین کارنامه دانشجویان پیام نور اقدام کنند. 

افرادی که برای دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور اقدام می‌کنند، باید بدانند که این کارنامه دارای اطلاعاتی از جمله تعداد واحدهای گذرانده شده، تعداد واحدهای مردودی، معدل پایانی‌ترم و نمرات هر درس می‌باشد. داشتن کارنامه ترمی از این جهت ضرورت دارد که افراد می‌توانند دروس پیش نیاز و هم نیاز خود را بررسی کنند.

 دانشجویانی که نمرات قبولی را در درس پیش نیاز و حد نصاب لازم برای معدل هر ترم دانشگاه پیام را کسب کرده‌اند، می‌توانند هنگام انتخاب درس و همچنین حذف اضافه دانشگاه پیام نور اقدامات لازم را انجام دهند.

آشنایی با کارنامه ترمی دانشگاه پیام نور

جهت ورود به سایت سهبا دانشگاه پیام نور وارد لینک شوید. 

چگونگی دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان ترم

افرادی که می‌خواهند برای مشاهده معدل و ریز نمرات دانشجویی دانشگاه پیام نور اقدام کنند، باید از طریق سیستم یکپارچه گلستان که بیشتر فرایندهای اداری و آموزشی دانشجویان از طرف آن انجام می‌شود، اقدام نمایند. به این منظور دانشجویان باید مراحل زیر را برای مشاهده آنلاین کارنامه دانشجویان پیام نور طی کنند:

ابتدا باید وارد سامانه گلستان و آدرس osreg.pnu.ac.ir یا reg.pnu.ac.ir شوند.

گام اول دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان ترم

پس از ورود به سایت از میان گزینه‌های موجود باید گزینه ورود به سیستم را انتخاب نمایند.

گام دوم دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان ترم

در گام بعد، باید شناسه کاربری که شماره دانشجویی دانشگاه بوده و گذرواژه و کد امنیتی را وارد کنند.

گام سوم دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان ترم

پس از وارد شدن پورتال از منوی سمت راست بر روی گزینه اطلاعات جامع دانشجو را انتخاب کنند.  

گام چهارم دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان ترم

در قسمت بعد می‌توانند از سال‌های تحصیلی‌ترم مورد نظر خود را انتخاب کنند.

گام پنجم دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان ترم

پس از انتخاب‌ ترم تحصیلی تصویر کارنامه به دانشجویان نمایش داده می‌شود و می‌توانند برای دریافت آن اقدام نمایند.

گام ششم دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان ترم

 دریافت کارنامه کل دانشگاه پیام نور

آن دسته از افرادی که مایل هستند برای دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور که در پایان دوران تحصیل برای آنها صادر می‌شود، اقدام کنند باید در زمان مقرر از طریق سامانه گلستان اقدام نمایند.

 این کارنامه علاوه بر نمرات پاس شده هر فرد، ریز نمرات تحصیلی دانشجویان را نیز در بر می‌گیرد و در مجموع اطلاعاتی از جمله نمرات پایان‌ترم درس هر ترم، تعداد واحدهای پاس شده، تعداد واحدهای مردود شده، وضعیت مشروطی فرد، معدل هر ترم تحصیلی به تفکیک و معدل کل دانشجویان در دوره مقطع مورد نظر پس از به پایان رسیدن امتحانات پایان‌ترم هر نیمسال تحصیلی که اساتید ارائه می‌کنند را دربرمی گیرد.

علاوه بر کارنامه ترمی، نمرات در کارنامه کل دانشجویان درج می‌شود. اما کارنامه کل پیام نور تا زمان اتمام دوره‌های فارغ التحصیلی کامل نیست و دانشجویان باید تا پایان تحصیلات خود صبر کنند.

دانشجویان برای اینکه بتوانند مراحل فارغ التحصیلی را انجام دهند و یا مشغول به کار شوند، باید دانشنامه و همچنین ریز نمرات خود را دریافت کنند. بنابراین هنگام دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور افراد باید دقت داشته باشند که کارنامه کل خود را نیز دریافت نمایند.

 دریافت کارنامه کل دانشگاه پیام نور

چنانچه به دنبال اطلاع از اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور هستید، وارد لینک شوید. 

چگونگی دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان تحصیل

دانشجویانی که از دانشگاه پیام نور فارغ التحصیل شده و قصد مشاهده آنلاین کارنامه کل در سامانه گلستان پیام نور را در پایان دوران تحصیل خود دارند، باید ابتدا مراحل تسویه حساب را انجام دهند. سپس برای اطلاع از ریز نمرات خود و واحدهای گذرانده و مردود شده، کارنامه کل خود را از طرف سامانه گلستان دریافت کنند. برای مشاهده آنلاین کارنامه کل در سامانه گلستان پیام نور باید مراحل زیر طی شود:

 ابتدا دانشجویان باید به سامانه گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir مراجعه کنند.

گام اول دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان تحصیل

پس از وارد شدن به سامانه قسمت “ورود به سیستم” را انتخاب نمایند.

گام دوم دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان تحصیل

در این بخش نسخه کاربری که به عنوان شماره دانشجویی است و کلمه عبور و کد امنیتی درخواستی را ثبت نمایند.

گام سوم دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان تحصیل

پس از ورود به پورتال از منوی سمت راست گزینه اطلاعات جامع دانشجو را انتخاب نمایند.

گام چهارم دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان تحصیل

در گام بعد اطلاعات مربوط به معدل، نمرات تعداد واحدهای مردود شده، وضعیت مشروطی در کل دوره تحصیلی در قالب کارنامه کل نمایش داده خواهد شد.

گام پنجم دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان تحصیل

پس از انتخاب نوع کارنامه، می‌توانند برای پرینت گرفتن آن اقدام کنند.

برای اطلاع از شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور وارد لینک شوید. 

خلاصه مطالب

دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور به صورت‌ ترمی و دریافت کارنامه کل از طریق سامانه گلستان امکان پذیر می‌باشد. افراد می‌توانند در زمان مقرر برای دریافت کارنامه از سامانه گلستان پیام نور و مشاهده آنلاین کارنامه دانشجویان پیام نور به آدرس reg.pnu.ac.ir مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به واحدهای پاس شده، واحدهای مردود شده و ریز نمرات خود را در اختیار داشته باشند. در دانشگاه پیام نور دو کارنامه ترمی و کارنامه کل منتشر می‌شود و افراد به کارنامه کل خود در پایان فارغ التحصیلی دسترسی خواهند داشت. اما می‌توانند به کارنامه ترمی خود پس از پایان هر ترم دسترسی داشته باشند.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی در خصوص نحوه مشاهده آنلاین کارنامه کل در سامانه گلستان پیام نور و مشاهده معدل و ریز نمرات دانشجویی دانشگاه پیام نور ارائه کنیم. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با مطالب ارائه شده سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیل در تماس باشید تا اطلاعات کامل را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

انواع کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور چیست؟

کارنامه دانشجویی پیام نور ۲ کارنامه ترمی و کارنامه کل تقسیم می‌شود و افراد می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

سامانه دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور چیست؟

آدرس سامانه دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور به نشانی reg.pnu.ac.ir می‌باشد.

چه زمانی می‌توان به کارنامه کل دانشگاه پیام نور دسترسی داشت؟

دانشجویان فقط هنگام فارغ التحصیلی می‌توانند کارنامه کل خود را از طریق سامانه گلستان دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا