دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد + ثبت درخواست


برای دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد داوطلبان باید از طریق آدرس saorg.ir اقدام کنند این سامانه برای پیگیری امور دانشجویان از طرف وزارت علوم راه اندازی شده است. افراد می‌توانند از طریق آن پیگیر مسائل مربوط به فارغ التحصیلی خود باشند. ممکن است این سوال برایتان پیش اید که کد صحت چیست؟ و مدت زمان دریافت کد صحت چقدر است؟ کد صحت همان تأیید مدرک تحصیلی است که شما می توانید در دوران تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی آن را دریافت کنید. از این رو آشنایی با نمونه ای کد صحت مدرک تحصیلی حائز اهمیت است.

نکته مهم اینکه این سامانه فقط برای دانشجویان وزارت علوم طراحی شده و دانشجویان دانشگاه آزاد باید برای دریافت کد صحت برای تأیید تحصیلی از روش‌های دیگر استفاده کنند. اما بسیاری از افراد در ارتباط با نحوه ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد سؤال دارند که باید مراحلی را برای دریافت آن طی کنند و حداقل با یک نمونه کد صحت مدرک تحصیلی آشنایی داشته باشند. 

کد صحت چیست؟

بسیاری از افراد ممکن است ین سوال را داشته باشند که کد صحت چیست؟ تایید مدارک تحصیلی یکی از خدماتی است که جهت ترجمه رسمی مدارک به دانشجویان ارائه می گردد . قبل از اقدام به ترجمه رسمی، شما حتما باید تاییدیه مدارک تحصیلی را دریافت کنید که آن هم با توجه به دانشگاه محل فارغ‌التحصیلی شما متفاوت است.

فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی، علمی کاربردی، پیام نور و غیرانتفاعی که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوی مدرک خود را اخذ کرده اند، برای تایید مدارک وزارت علوم باید از سامانه وزارت علوم یا همان سامانه سجاد برای دریافت نمودن تاییدیه تحصیلی مدارک تحصیلی که به عنوان کد صحت ترجمه مدارک شناخته می شود، اقدام کنند. در این شرایط آشنایی با نمونه کد صحت مدرک تحصیلی بسیار اهمیت دارد.

مدت زمان دریافت کد صحت مشخص نیست. یعنی وزارت علوم تعین نکرده که برای صدور کد صحت چه مدتی طول می کشد و این امر بستگی به سرعت عمل واحد آموزش دانشگاه دارد. اما در کل باید زمانی بین یک هفته تا ۱۰ روز برای این موضوع مدنظر قرار دهید. 

کد صحت چیست؟

 

برای استعلام مدرک تحصیلی با کد ملی وارد لینک شوید. 

نحوه پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

 افرادی که مایل به دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد هستند، باید مراحلی را برای دریافت آن طی کنند. دانشجویانی که در خارج از کشور هستند، می‌توانند از خدمات سامانه سجاد برای گرفتن کد صحت مدرک تحصیلی و ترجمه ریز نمرات و ترجمه دانشنامه خود استفاده کنند. برای پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد شما باید از طریق روش زیر اقدام کنید.

 ابتدا باید به طور مستقیم وارد سامانه سجاد شوید.

گام اول پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

پس از ورود به سایت سجاد در صورتی که قبلاً حساب کاربری ایجاد کرده باشید، می‌توانید گزینه ورود را انتخاب کنید، در غیر این صورت باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و برای این کار باید گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

گام دوم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

پس از انتخاب گزینه ثبت نام با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که باید در آن با فعال کردن بخش پذیرش قوانین چند کادر برای شما نمایش داده خواهد شد.

گام سوم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

در بخش بعد باید اطلاعات فردی همچون نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد را ثبت کنید.

گام چهارم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

در قسمت بعد کد فعال سازی از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود و روش مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه مربوطه کلیک نمایید. پس از وارد کردن کد دریافتی، باید کد امنیتی را در کادر‌ها ثبت کرده و در نهایت بر روی گزینه ارسال کلیک نمایید.

گام پنجم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

در این مرحله از نام نویسی در سامانه سجاد، نام و نام خانوادگی را به زبان انگلیسی وارد کنید و گزینه بعدی در پایین صفحه و سمت راست را انتخاب نمایید.

گام ششم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

 اطلاعاتی که در این بخش باید وارد کنید، شامل نام پدر، تابعیت پدر، شماره سریال شناسنامه هستند که باید در کادرهای مربوط آن را ثبت کنید.

گام هفتم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

آقایان در این قسمت می بایست گزینه وضعیت نظام وظیفه را نیز ثبت کنند. پس از انتخاب وضعیت نظام وظیفه باید مدرک نظام وظیفه را بارگذاری نمایید. در بخش بعد باید عکس پرسنلی تصویر شناسنامه و کارت ملی خود را در فرمت‌های Png، jpe، jpeg و یا Jpg آپلود کنید. در صورتی که مدارک شما بیش از یک صفحه باشد، می‌توانید آنها را pdf کنید. تنها صفحه اول شناسنامه و تصویر روی کارت ملی کافی است و به صفحات بعدی شناسنامه نیازی نیست.

گام هشتم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

در قسمت بعد گزینه بعدی را باید انتخاب کنید. بعد از شما درخواست می‌شود که مقاطع تحصیلی خود را از بالاترین سطح وارد کنید. اشاره به مقاطع دانشگاهی کفایت می‌کند و نیازی نیست که جزئیات آن را ثبت کنید.

در بخش بعد باید محل تحصیل خود که داخل ایران یا خارج از ایران است را انتخاب کنید و مقطع تحصیلی و دیگر اطلاعات را ثبت کنید. امکان اضافه کردن چند مورد نیز وجود دارد. مثلاً اگر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا فارغ التحصیل از این مقطع هستید، می‌توانید در صورتی که در حال تحصیل در مقاطع دیگری هستید روی گزینه “اضافه” را انتخاب کنید.

گام نهم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

پس از ثبت کردن اطلاعات باید تصویر مدارک تحصیلی خود را در بخشی که برای بارگذاری مدارک می‌باشد، آپلود کنید.

گام دهم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

بعد از وارد کردن اطلاعات و تصاویر مربوط به مدارک تحصیلی باید گزینه بعدی را انتخاب کنید.

گام یازدهم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

پس از ثبت اطلاعات و مدارک تحصیل صفحه جدیدی باز می‌شود که از شما می‌خواهد شماره موبایل را وارد کنید و یکی از روش‌های دریافت کد را انتخاب کنید. در مرحله بعد می‌توانید با ثبت کردن کد و همچنین وارد کردن کد امنیتی و گزینه ارسال به مرحله بعدی را راه یابید.

گام دوازدهم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

در مرحله بعد پیغامی به شما ارسال می‌شود که ثبت نام در سامانه سجاد برای شما انجام شده است و حالا می‌توانید از خدمات این سامانه استفاده کنید.

گام سیزدهم پیش ثبت نام جهت دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

برای ثبت درخواست بازگشت به تحصیل در سامانه سجاد وارد لینک شوید.

نحوه ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد

برای ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد ابتدا افراد باید در این سامانه ثبت نام کنند. پس از ثبت نام باید وارد حساب کاربری خود شده و نشانگر خود را بر روی “خدمات” قرار داده و از زیر منویی که واد باز می‌شود، “اداره کل امور دانشجویان داخلی” و سپس “تأیید مدرک تحصیلی دانشگاهی داخل کشور جهت ترجمه رسمی” را انتخاب نمایید.

گام اول ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد

در مرحله بعد برای ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد، پس از تأیید این مورد که با قوانین سایت موافق هستید، گزینه بعدی را انتخاب کنید و وارد مرحله بعد شوید.

گام دوم ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد

در گام بعد اطلاعاتی که در رابطه با مقطع تحصیلی که قصد دریافت کد صحت مدرک تحصیلی برای آن را دارید، وارد کنید. اطلاعاتی که وارد می‌کنید شامل مقطع تحصیلی، وضعیت تحصیل (مشغول به تحصیل یا دانش آموخته)، رشته و گرایش باید به درستی انتخاب شود. بعد از وارد کردن اطلاعات باید گزینه بعدی را انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید برای دریافت کد صحت مدرک تحصیلی دیگر اقدام کنید، باید همین مراحل را برای مدرک بعدی نیز انجام دهید.

گام سوم ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد

در مرحله بعد باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنید. در بخش بعد باید کشور مقصد و دلیل نیاز به ترجمه مدارک را ثبت کنید. در صورتی که می‌خواهید کد صحت به مدرک تحصیلی برای بیش از یک مدرک بگیرید، باید گزینه اضافه را انتخاب کرده و اطلاعات خود را ثبت نمایید.

گام چهارم ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد

برای اطلاع از نحوه راهنما آزاد سازی مدرک تحصیلی سامانه سجاد وارد لینک شوید. 

در بخش بعد جهت ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد، باید نام دانشگاه، سال آغاز و پایان تحصیل و وضعیت بدهی صندوق رفاه را ثبت کنید. اگر بدهی داشته باشید، ابتدا باید مبلغ بدهی را پرداخت کنید. در قسمت پایین تصویر باید مشخص کنید. دریافت کد برای کدام مدرک تحصیلی است. در این قسمت باید یکی از گزینه‌های دانشنامه، ریز نمرات، گواهینامه پایان تحصیل، گواهی اشتغال به تحصیل گواهی، عدم منع تأثیر رتبه فارغ التحصیلی را انتخاب کنید.

گام پنجم ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد

زمانی که به پایین صفحه می‌رسید، کد صحت وزارت علوم که به آن نیاز دارید ارائه شده است.  به عنوان مثال در صورتی که در مرحله پیش تنها دانشنامه را انتخاب کردید، در این مرحله می‌توانید تصویر مدرک دانشنامه خود را بارگذاری کنید.

گام ششم ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد

تمام صفحات برای مدرک ریز نمرات در پشت و روی مدرک دانشنامه باید آپلود شوند. در صورتی که بدهی به صندوق رفاه ندارید، نیازی به بارگذاری هیچ مدرک خاصی نیست.

گام هفتم ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد

در قسمت بعد باید تعیین کنید که آیا دانشجو یا دانش‌آموخته مقاطع بالاتر از مقطع اصلی انتخاب شده هستید یا خیر؟ پس از ثبت کردن اطلاعات مبلغی که باید پرداخت شود در کادر مبلغ به ریال تعیین شده است و پس از وارد کردن کد امنیتی می‌توانید گزینه ارسال را انتخاب کنید و به درگاه بانکی متصل می‌شوید. با پرداخت مبلغ تعیین شده کد پیگیری به شما ارسال می‌شود و نشان می‌دهد که مراحل پرداخت با موفقیت به اتمام رسیده و درخواست دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد را انجام داده‌اید.گام هشتم ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد

پس از این باید منتظر باشید تا مدرک شما بررسی شده و نتیجه آن به صورت پیام کوتاه یا ایمیل برای شما ارسال گردد. در صورت عدم وجود مشکل در اطلاعات، کد صحت مدرک تحصیلی مورد نظر پس از یک الی دو روز کاری ارسال می‌شود.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد بر روی لینک کلیک کنید. 

مراحل پس از دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

پس از اینکه دانستید کد صحت چیست و برای ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد اقدام کردید، پس از دریافت پیام کوتاه و ایمیل از سامانه سجاد می‌توانید با مراجعه به سایت کد صحت خود را برای ترجمه رسمی دریافت نموده و به دارالترجمه‌های رسمی بفرستید. برای این کار می بایست به حساب کاربری خود در سامانه سجاد وارد شوید.

به محض ورود پنجره برای شما باز می‌شود که اطلاعات مربوط به وضعیت تأییدیه را مشاهده خواهید کرد. برای دریافت کد صحت مدرک تحصیلی می‌توانید بر روی لینک تأیید مدرک در بخش توضیحات کلیک نموده و تأییدیه را در فرمت pdf دانلود کنید.

مراحل پس از دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد

اطلاعیه

ترجمه مدارک تحصیلی از جمله ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل، ترجمه دانشنامه و ترجمه ریزنمرات نیاز به دریافت کد صحت مدرک تحصیلی دارید.

خلاصه مطالب

بسیاری از فارغ التحصیلان در ارتباط با دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد سؤال دارند. همانطور که می‌دانید سامانه سجاد برای پیگیری امور دانشجویان وزارت علوم راه اندازی شده است و افراد می‌توانند از طریق آن اقدامات لازم را برای پرداخت بدهی مربوط به صندوق رفاه، دریافت مدرک تحصیلی و … را انجام دهند. بسیاری از افراد این سوال را دارند که کد صحت چیست؟ و مدت زمان دریافت کد صحت چقدر است؟ کد صحت همان تأییدیه مدرک تحصیلی است. برای دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد ابتدا افراد باید در این سامانه نام نویسی کنند.

در این مقاله سعی کردیم به مراحل مربوط به ثبت نام، فرایند ثبت درخواست کد صحت سامانه سجاد و همچنین مراحل بعد از آن را ارائه کنیم. چنانچه در خصوص مطالب ارائه شده در این مقاله و دریافت نمونه کد صحت مدرک تحصیلی نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر هستید، کافی است با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان به بهترین شکل یاری و راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

آدرس سامانه دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد چیست؟

آدرس سامانه سجاد برای دریافت کد صحت مدرک تحصیلی به نشانی https://portal.saorg.ir/request-the-document-code/ می‌باشد.

برای دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد ابتدا باید چه اقدامی انجام داد؟

افراد برای دریافت کد صحت مدرک تحصیلی حتماً باید مراحل ثبت نام را از قبل انجام داده باشند.

نحوه دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در سجاد چگونه است؟

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به مراحل دریافت کد صحت مدرک تحصیلی در این سامانه اشاره کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا